RADIOSITE Fórum

  • Civil Rádió

  • Engedéllyel rendelkező online rádiók fóruma
Engedéllyel rendelkező online rádiók fóruma
 #185577  Szerző: newmjoel
 2019.11.06. 11:01
noartist írta:
2019.11.05. 16:27
A Class FM megpróbálta. Iszonyat pénzek mentek el marketingre; voltak plakátok országszerte, FB hirdetések töménytelen mennyiségben, és eleve a név, hogy Class FM, ami kb az egész országban szólt, így sokan ismerték. Eredmény? Ordenáré nagy bukó. Nekem is megvan a véleményem az utolsó tulajról, de azt nem mondhatjuk, hogy amíg abban a reményben élt, hogy jó esélyekkel indulhat a pályázaton, vagy eredményt hirdet a bíróság, ne tett volna meg mindent. Nem is volt rossz, sőt. Még jobb is volt, mint FM-en.

Én is szerettem volna korábban indítani netrádiót, de mikor kiszámoltam a minimum költségeit, elvetettem az ötletet. Soha nem látnám viszont azt az összeget, sőt, dobálhatnám bele rendületlenül.

Túl kicsi a magyar piac egy nullszaldós netrádióhoz is.
Az általad említett volt országos adónak, sokkal nehezebb volt hallgatókat megtartani online rádióként, mivel egy egész országra kellet fókuszálni és hallgatókat megszólítani, plusz a meglévőket megtartani. Ez nehezebb mint egy helyi online rádióként a helyiekhez szólni. Bár a média törvény az online rádiót országos rádiónak tekinti koránt sem azt jelenti, hogy egy egész országhoz kell szólnia. Tegyük fel, valaki indít egy helyi online rádiót Debrecenben és kizárólag a városban lakókhoz szól, akkor nagyobb esélye lesz a helyi vállalkozásokat megkeresni reklám ajánlatával és így akár bevételre szert tenni. Nem mindegy, hogy mondjuk az egész világon hallgatnak ezren vagy pedig csak egy adott városban az én példámból ki indulva Debrecenből van ezer hallgatód. A kettő nem ugyan az! Vissza térve a Civil Rádióra, ha továbbra is a vételkörzetében élőkre összpontosít online platformon, akkor szerintem működhet.
 #185572  Szerző: zakopanendre
 2019.11.05. 20:20
noartist írta:A Class FM megpróbálta. Iszonyat pénzek mentek el marketingre; voltak plakátok országszerte, FB hirdetések töménytelen mennyiségben, és eleve a név, hogy Class FM, ami kb az egész országban szólt, így sokan ismerték. Eredmény? Ordenáré nagy bukó. Nekem is megvan a véleményem az utolsó tulajról, de azt nem mondhatjuk, hogy amíg abban a reményben élt, hogy jó esélyekkel indulhat a pályázaton, vagy eredményt hirdet a bíróság, ne tett volna meg mindent. Nem is volt rossz, sőt. Még jobb is volt, mint FM-en.

Én is szerettem volna korábban indítani netrádiót, de mikor kiszámoltam a minimum költségeit, elvetettem az ötletet. Soha nem látnám viszont azt az összeget, sőt, dobálhatnám bele rendületlenül.

Túl kicsi a magyar piac egy nullszaldós netrádióhoz is.
Én a Class FM esetében inkább azt láttam, hogy a pénzbeöntés inkább alibi, inkább egy nyomásgyakorlás volt mintsem átgondolt stratégia. Ilyenkor az is felmerül bennem, hogy irreális célokat fogalmaznak meg a vállalkozások menedzserei a webrádiózással kapcsolatban. :) A Civil mindenesetre egy remek podcast provider lehet a jövőben és bejelentett online médiumként is lehet forrásokra pályázni.
 #185566  Szerző: noartist
 2019.11.05. 16:27
A Class FM megpróbálta. Iszonyat pénzek mentek el marketingre; voltak plakátok országszerte, FB hirdetések töménytelen mennyiségben, és eleve a név, hogy Class FM, ami kb az egész országban szólt, így sokan ismerték. Eredmény? Ordenáré nagy bukó. Nekem is megvan a véleményem az utolsó tulajról, de azt nem mondhatjuk, hogy amíg abban a reményben élt, hogy jó esélyekkel indulhat a pályázaton, vagy eredményt hirdet a bíróság, ne tett volna meg mindent. Nem is volt rossz, sőt. Még jobb is volt, mint FM-en.

Én is szerettem volna korábban indítani netrádiót, de mikor kiszámoltam a minimum költségeit, elvetettem az ötletet. Soha nem látnám viszont azt az összeget, sőt, dobálhatnám bele rendületlenül.

Túl kicsi a magyar piac egy nullszaldós netrádióhoz is.
 #185564  Szerző: LuciFerko
 2019.11.05. 16:01
Promenád írta:
2019.11.05. 14:30
Csak azt tedd hozzá, hogy amíg egy internetes rádiónak fizetnie kell a zenékért attól függően, hogy mennyi hallgatóra van a szerver megcsinálva, addig egy kisközösséginek még mindig nem kell tudtommal, de a bejelentkezési kötelesség ugyanúgy fennáll.
Szervertől függetlenül fizetni kell az Artisjus és MAHASZ alapdíjat, ami együtt kerekítve 30 ezer/hó. Ezen felül ha van bevétel, akkor annak a 4%-a. Kisközösséginek is fizetni kell ezeket (sőt, ott simulcast díjat kell, így kb 35 ezerre jön ki) DE ők pályázhatnak rezsi támogatásra! A szerzői jogdíj is rezsiként értendő itt.
 #185563  Szerző: Promenád
 2019.11.05. 14:30
zakopanendre írta:
2019.11.05. 10:50
Promenád írta:Már bocsássatok meg, de ha annyira nagy reklámértéke lett volna a Class FM-nek is, akkor az is működne a mai napig. Nem lett volna életszerű így a Music FM-nek sem ez. A hallgatottságot és kapcsolódási adatokat meg nem mutassátok meg. Azt hamisíthatnak, amit nem szégyellnek... jó pénzért, bármit.
Ha nem lenne hallgató, akkor miért működnek olyan rádiók, mint a Laza, a Cool FM meg a többi? Egyszerűen nem érné meg. Ki az aki tízezreket szór ki jogdíjra havonta 5 hallgatóra?
Azért sem értek veled egyet, mert egy webrádiót üzemeltetni bagó még egy kisközi FM-hez képest is - tehát pont egy Music FM kaliberű sztorinál ez az összeg elenyésző. Van havi 5 ezer hallgatód, az kb 10 ft/ hallgató kiadás.
Vannak akik kisközi FM-en hirdetnek a zéró és labilis vételkörzetben. Az mennyivel jobb döntés, mint online rádióban megjelenni? Az üzenet célba jutásának esélye és a fogyasztásra ösztönzés kb hasonló.
Csak azt tedd hozzá, hogy amíg egy internetes rádiónak fizetnie kell a zenékért attól függően, hogy mennyi hallgatóra van a szerver megcsinálva, addig egy kisközösséginek még mindig nem kell tudtommal, de a bejelentkezési kötelesség ugyanúgy fennáll. ;) Ezek a rádiók pusztán lelkesedésből tengődnek, ami a színvonalon is megjelentkezik és mielőtt ezt megcáfolnád közlöm veled, hogy a Lazán csak két ismerősöm ,,rádiózik" és ők sem igazán látják benne a pénzkereseti lehetőséget. Már rég nem éri meg az internetes rádiózás, ha nem vetted volna észre, hobbinak meg nem igazán olcsó. Az a ,,ötezer hallgatóra az a körülbelül 10 Ft" nem igazán fedi a valóságot. Ha te tényleg hivatalosan hozol létre egy internetes rádiót ennél azért jobban a zsebedbe kell nyúlnod közvetlenül vagy közvetetten, elég volt látnom a hódmezővásárhelyi Color Rádiónál. Javaslom a Civil Rádióval kapcsolatosan szóljunk hozzá, mert már eléggé elkanyarodtunk.
 #185562  Szerző: zakopanendre
 2019.11.05. 10:50
Promenád írta:Már bocsássatok meg, de ha annyira nagy reklámértéke lett volna a Class FM-nek is, akkor az is működne a mai napig. Nem lett volna életszerű így a Music FM-nek sem ez. A hallgatottságot és kapcsolódási adatokat meg nem mutassátok meg. Azt hamisíthatnak, amit nem szégyellnek... jó pénzért, bármit.
Ha nem lenne hallgató, akkor miért működnek olyan rádiók, mint a Laza, a Cool FM meg a többi? Egyszerűen nem érné meg. Ki az aki tízezreket szór ki jogdíjra havonta 5 hallgatóra?
Azért sem értek veled egyet, mert egy webrádiót üzemeltetni bagó még egy kisközi FM-hez képest is - tehát pont egy Music FM kaliberű sztorinál ez az összeg elenyésző. Van havi 5 ezer hallgatód, az kb 10 ft/ hallgató kiadás.
Vannak akik kisközi FM-en hirdetnek a zéró és labilis vételkörzetben. Az mennyivel jobb döntés, mint online rádióban megjelenni? Az üzenet célba jutásának esélye és a fogyasztásra ösztönzés kb hasonló.
 #185560  Szerző: Promenád
 2019.11.05. 00:48
Már bocsássatok meg, de ha annyira nagy reklámértéke lett volna a Class FM-nek is, akkor az is működne a mai napig. Nem lett volna életszerű így a Music FM-nek sem ez. A hallgatottságot és kapcsolódási adatokat meg nem mutassátok meg. Azt hamisíthatnak, amit nem szégyellnek... jó pénzért, bármit.
 #185557  Szerző: zakopanendre
 2019.11.04. 23:11
newmjoel írta:
Promenád írta:
2019.11.02. 11:52
newmjoel írta:
2019.10.24. 19:02
Úgy gondolod? Az FM-et talán a 35+ korosztály hallgatja azt is autóban. Irodákban és a munkahelyek többségében asztali számítógépek, laptopok találhatók azon keresztül online rádiót szoktak hallgatni. Pár napja egy autószerelőnél voltam, a műhelyében online rádiót hallgatott. A telefonok többségébe már a gyártó sem teszi bele az fm rádió hallgatásához szükséges applikációt. Hosszú a lista sorolhatnám még..:) Az online rádió mint rádiózási forma már egy jó ideje közkedveltebb.
Lehet, hogy közkedvelt, még sincs reklámértéke, mivel boldog és boldogtalan csinálja úgy, hogy csak a veszteséget termeli és nem a hasznot. :D Majd ha sikerült egy nyereséges internetes rádiót összeraknod akkor nyilatkozz erről így szerintem. Kenhetjük a hajunkra, hogy melyik korosztálynak milyenek a rádiós szokásai, amikor az új generációnál teljesen arányos az igénytelenség és az agymosás aránya. Nekem az esetek nagy többségében bebizonyosodott, hogy az sem tudják mi fán terem egyáltalán a rádiózás. Hiába egy önkifejezési eszköz, csak azt felejtik el, hogy ez is egy szakma. Nem úgy megy, hogy fogom magam, bepakolok egy halom zenét egy gépbe egy adáslebonyolítóba és csókolom. Amikor meg szembesíted vele , akkor kap észbe mennyi munka van ebben is, ha esetleg nem sértődik be. Mert az önkritika már nyomokban sincsen meg egyesekben, csak az önfényezés. Ja és az irodák nagy többségében az internetes rádiózás MAC szűréssel minden formájában le van tiltva, mert tudtunkkal ott munka folyik és nem rádió hallgatás. ;) Ezért van mindenki biztosan a munkaideje nagy részében a bunkofonjába belemerülve biztosan.
Abban egyetértek veled, hogy az új generáció az igénytelenség lejtőjén csúszik szépen lefelé. Viszont abban nem osztom a véleményed, hogy nincs reklám értéke, egy jól összerakott online rádiónak. Például ha a Music FM a frekvencia elvesztés után, online rádióként jelen maradt volna a rádiós piacon, reklám értéke továbbra is lett volna. Aki a Music FM rádiót szerette, hallgatta volna online formában is. Egy kisebb vagy akár nagyobb városnak is lehet saját helyi online rádiója. Azt gondolom, hogy a Civil Rádió hallgató is követné rádióját, ha esetleg úgy alakulna.
Teljesen igaz: kár volt lekapcsolni a webet a Music FM-nél. Napi több ezer hallgató (vagy kapcsolódás) azért nem elhanyagolható tétel. Szerintem addig nem lesz a webrádiónak respektje, amíg a szakma hangadói azt nem mondják, hogy innentől ez a jelen és a jövő. A rádió nem fog meghalni, mi fogunk máshogyan fogyasztani.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Friss témák

Impresszum

Szolgáltató:
42NET Marvin Cloud Kft.
1149 Budapest, Angol utca 34. 5/A
adószám: 25830079-2-42
cégjegyzékszám: 01-09-291494
e-mail cím: support@42netmedia.com
telefonszám: 1242
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Felelős kiadó: 42NET Marvin Cloud Kft.
Lapigazgató: Mikos Ákos
Felelős szerkesztő: Huszár Dávid Norbert
Fórum adminisztrátorok: Kasza János, Keszei László
Webdesign és programozás: Christian Zanchetta
Host: 42NETMedia Kft.

E-mail: i n f o [@] r a d i o s i t e . h u

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.