PooLee írta:volt egy Soma nevű figura (nem tudom, van-e még), ordított állandóan a mikrofonba, folyton kívánságműsor-szerű adást csinált, de csak azt játszotta le, amit akart, meg ami megvolt. (...) K. Gyula. Én csakis és kizárólag kívánságműsorban hallottam. DE: ha valaki gagyi zenét kért, lényegében nyíltan lehülyézte, kiröhögte, és csak azt játszotta le, amit ő is szeretett. Ha szerinte Mariah Carey igényes volt, akkor az mehetett. Ha a Tankcsapda nem, akkor az nem. Azért felolvasta és véleményezte az sms-eket egytől egyig. Abban a tekintetben igaza van, hogy a kérések nagy része irgalmatlanul pocsék zenékre vonatkozott, de ilyet megengedni???? Csakis egy monopol helyzetű rádióban lehet.Igazat adok fentiekben is, és a hálózatos adásra vonatkozóan is, valóban így van. Soma nagy öreg a kecskeméti diszkózásban, hangtechnikában és rádiózásban. El kell ismerni, van tapasztalata, van hangja és affinitása a szakmához, nem makog adás közben. A stílust nyilván ebből adódóan engedi meg magának - helytelenül.
PooLee írta:annyira pocsék volt a zenék minősége, hogy a középhullám ahhoz képest dolby-surround.
Ami még mindig kimaradt:
1) Az adások rendszertelensége. Emlékszem, régen a péntek esti kívánságműsor után volt Somának saját adása, a Most vagy Soma!, amely gyakorlatilag egy kötetlen retro program volt. Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy nem egyszer megtörtént, hogy a műsor elmaradt, amikor Soma nem ért be időre, elfeküdte a haját vagy éppen Való Világot nézett, egyszóval ezer ürüggyel, ezerszer eljátszották ezt. Az effajta fegyelmezetlenség az egész rádióra jellemző: gyakorlatilag csak a reggeli műsornak van gazdája - Jámbor Csaba -, a többit az vezeti, akit épp beosztanak. Emiatt stílusbéli csapongások, változó színvonalú (de jellemzően inkább színvonaltalan) műsorok mennek. Nem tesz jót egy rádió arculatának - már ha a Gong esetében beszélhetünk arculatról. Garantálom, hogy egy kezdő marketinges, aki tankönyvi szinten konyít a médiához jobb rádiót hozna össze, mint a Gong-stáb... A műsorvezetőkhöz még csak annyit, három ember van, akikben érezni rádiós vénát: Jámbor Csaba, Pusztai Sebastian és Németh Ernő. Mindhárman rádiós veteránnak mondhatók, de ők talk típusú műsorszerkezetben élhetnék ki magukat igazán. Keresztes-Nagy Zsoltnak is riszpekt, de ő amolyan hobbi rádiós, nem is igazán stáb tag (évekkel ezelőtt volt állandó műsorvezető). A többiek - hogy a negatív példát ne nevesítsük - F. Miklós például... hát huhh... A VIVA TV-n kevesebb modorossággal találkozol a Megállóban, amikor a 14 éves Amandácska számot kér, mint Miklósnál. Szvsz nem rádióba való a srác, vagy legalábbis programigazgatói stílusformálás után ültetném mikrofon mögé.
2) A hírek. Egy regionális rádió hogy engedheti meg magának, hogy MTI híreket adjon?! Sok helyi (egyfrekvenciás) adónál is működik a saját hírszerkesztő intézménye, nem hiszem, hogy épp a Gongnak ne lenne erre anyagi forrása. Ráadásul pár hónapja a reggeli műsorban volt is saját hírfelelős, azt hiszem 10-ig, és utána tértek át a hírszolgálatra, de ezt is megszüntették. A Kék Dunán meglepődtem, hogy egyszer éjjel az M1-esen autózva híreket hallottam. Saját szerkesztést (hogy előre rögzített-e vagy live, az full mindegy). A Gong legalább olyan kiterjedt hálózat, de őket az informálás sem érdekli. MTI híreket bárki hallgathat a Kossuthon, regionális adóban én például regionális és helyi hírekre volnék elsődlegesen kíváncsi. Megint tettenértük a hallgatók semmibevételét, a piaci igények alárendelését a költséghatékony működésnek. És bár ha nem volna saját hírszerkesztőre forrás, rendben lenne, de a Gong, elnézve "világraszóló" terjeszkedését, nem hiszem, hogy súlyos anyagi gondokkal küszködne...
EDIT: csak a poén kedvéért, múltkor jót nevettem, amikor a kocsiban - egyéb híján - a Gongot hallgattam. A műsorvezető bemondta a közlekedési infókban, hogy a 86-os úton baleset történt. Az út Mosonmagyaróvárt köti össze Rédiccsel (Szlovén határ), hol van ez Kecskeméthez, de még a legnyugatibb vételkörzethez is!
Összességében minden probléma visszavezethető oda, hogy az előző rendszerbeli gazdasági modellt a vezetés nem tudta kiverni a fejéből, és a versenyszemlélet, a marketingorientált (amelynek mindenki nyertese lenne, a hallgatóktól a hirdetőkön át a rádióvezetésig) működés kimerül abban, hogy egy irodába beültetnek egy hirdetésszervező kollégát. Tipikus a modell, termeljünk sokat, jussunk el sok frekvencián sok emberhez, az viszont, hogy milyen minőségben és színvonalon, senkit nem érdekel.