RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #1841  Szerző: Adam
 
jeek írta: ...
Már vártam ezzel kapcsolatban tőled a hozzászólást, de a lényeget kifelejtetted. A Borsod volán saját maga gyártotta (Pontosabban csak összeszerelte) ezeket a buszokat.

Szerintem inkább a személyszállítással kellene foglalkozni, mint ilyen évi 10-15 darabot előállítani képes buszgyártással. Nem kérdés, hogy így sokkal drágább az összeszerelés, mint egy nagyobb szériás gyártónak (Pl Kravtex, vagy Alfa)
 #1773  Szerző: tomee87
 
6db új, Magyar ARC127 típusú busz a Borsod Volánnál

Buszteszt (video): http://video.boon.hu/members.boon_szerk ... iewer.html
http://video.boon.hu/members.boon_szerk ... iewer.html

Cikk és képek: http://www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-Z ... 6-05492869

Amúgy tényleg olyan magasakra csinálják ezeket az ARC buszokat, nem értem miért :? De nem rossz gépek sztem. a CREDO-t magasan veri, kinézetre is ill. azt hallani, hogy műszaki szempontból is.

 #1075  Szerző: tomee87
 
Ahogy ígértem, beszámolok az Ausztriából érkezett MAN-Neoplan típusú szóló autóbusz teszteléséről, melyre Miskolcon 2 napig került sor. A busz a DR RICHARD (www.richard.at) közlekedési vállalattól érkezett Ausztriából. A busz városi kialakítású, klímás, GPS alapú audiovizuális belső utastájékoztatóval ferszerelt, teljesen alacsonypadlós, rámpával ellátva, ami viszont érdekes, hogy 2 ajtaja van, pedig nem midibusz:
Kép
A busz belseje elég jó, klímás, viszont az ülések kőkemények, ami érdekes a GPS-es utastájékoztató Win XP oprendszerrel megy, amikor beindította a sofőr a motort, akkor a kijelzőn WinXP-s üzenetek jelentek meg:
Kép
Kép
Sajnos a graffitizés, tagelés nem csak Magyarországon jellemző, a busz belső oldalfala a leghátsó üléseknél össze volt fírkálva :? :
Kép
Összességében meg voltam elégedve a busszal, a klíma nagyon jó volt benne, jég hideg levegőt fújt, nem úgy mint magyar járműveken (IC-k, Combinok) általában jellemző, a vége felé már kezdtem is fázni rajta, már csak az üléseket kéne "megpuhitani".
További képek:
Kép
Kép
Kép
Kép
 #852  Szerző: tomee87
 
Hétfő reggel óta Miskolcon vagyok, minden nap többször utazok busszal, de még nem utaztam régi tipusú Ikarus busszal a héten :D Ez most vagy annak tudható be, h ennyire jó a járműpark itt vagy csak mákos vagyok :P
Amúgy tegnap teszteltem egy MAN-Neoplan szóló autóbuszt egyenesen ausztriából, hamarosan képes beszámoló.
 #232  Szerző: ropi21
 
elmult két (?) hétben 24-es villamos Haller utcai vágányfelújítások miatt pótlásra került
múlt hétig ezt a feladatot a BKV saját berkeken belül látta el, ezen a héten szoktatva az utasokat vissza a villamoshoz, immáron színben harmonizáló, sárga buszok közlekedtek. utazni nem utaztam vele, viszont volt alkalmam párszor a vágóhídi végállomást figyelni. amíg a bkv pótolt jóesetben a soroksári úton való haladás ideje alatt szembe/jobbra/balra/elörre haladó 24V busszal egy alkalommal találkoztam, ezen a héten bár esztétikailag nem teljes az élmény, 1-2 sárga csoda szinte minden alkalommal keresztezte utamat, valamint a soroksári útról (dél felől érkezők szemszögéből) a kvassai útra visszakanyarodó út mellett állandóan parkolt 2 tartalék busz, miközben általában egy éppen az ideiglenes megállóban várakozott indulásra

hiába a véleményem a felénk járó sokkerekű gépsárkányokról, azért a bkv-nál fényévekkel jobban meg tud szervezni egy volán egy pótlást.
(az külön szegénységi bizonyítvány a bkv-nak, hogy elnök utca - kövzágóhíd távot pótolták, ami nem egy hűha. bár tény, hogy az egész táv sem teljesíthetetlen, mégis kínszenvedés az eredeti módszerrel is végigbírni)
 #230  Szerző: tomee87
 
ropi21 írta:ha esetleg érdekel még valakit vonat téma :)
nyugat-magyarországon a jól "bevált" ütemes menetrend kerül bevezetésre telejsen vagy csak részlegesen
Hehehe, na nem baj, szívjanak csak arrafelé is. Amióta bevezették ezt a csodás ütemes menetrendet, azóta minden késik, még az IC-k is. Nem ritka a 20-40 perces késés sem. Úgy szar az egész ahogy van.
 #228  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Helyjegy? Az a MÁV, busznál nincs plusz költség, legalábbis nem tudok róla :)
BKV az más tészta, az egy MÁV-hoz hasonló igénytelen cég, ami budapesti helyi közlekedés címen művel valamit.
Azért az szerintem szomorú, hogy erre büszke a BKV:
2001 óta először: 100%-os buszkiadás az iskolakezdés napján!
"A szeptember 1-jével megkezdődött tanévhez igazodva a BKV Zrt. is sűrítette járatait. Az iskolakezdéssel járó megnövekedett járműkiadási igénynek műszakilag valamennyi autóbusz megfelelt, így a Társaság a ma hajnali üzemkezdetkor – amelyre 2001 óta egyetlen iskolakezdési napon sem volt példa – a terv szerint meghatározott autóbusz darabszámot 100%-osan betartva, 1178 – a szerződéses partnerek járműivel együtt összesen 1298 – darab autóbuszt bocsátott forgalomba."

Most ez a nagy hír, hogy 7 év óta először tudta teljesíteni a BKV a rá kiszabott feladatot?
Az átszámozásoknak meg nem tudom mi értelme volt. A héten a 7-es buszokkal közlekedtem többször és a buszoknak egy jó részénél nincsenek átprogramozva a kijelzők, így a piros arculatos buszok továbbra is 7-es jelzéssel mennek, aztán vagy jut előre egy 7E-s tábla, vagy nem.
Az meg kész vicc volt, hogy az ellenőrök megakartak bűntetni egy utast, mert beleharapott a zsömléjébe a buszon és morzsázik. Ha tiszta lett volna a busz, akkor még megérteném, de olyan retkes volt, hogy az a pár szem morzsa már olyan mindegy. Tiszta busszal már jó ideje nem találkoztam a BKV-nál, ami számomra azért érdekes, mert a villamosok viszont többnyire tiszták szoktak lenni, pedig azok is ki vannak téve akkora utasforgalomnak (pl. a körúti villamosok vagy a 18-56-os villamos), mint a buszok, akkor azokat mégis miért lehet viszonylag tisztán tartani?
 #221  Szerző: ropi21
 
ha esetleg érdekel még valakit vonat téma :)
nyugat-magyarországon a téli menetrendváltással változik pár dolog máv téren.
jópár IC módosul, összevonódik, eltűnik és számos vonalon a kelet-magyarországon jól "bevált" ütemes menetrend kerül bevezetésre telejsen vagy csak részlegesen
1-es vonalon az eddigi 5 helyett 7 pár IC lesz Szombathelyre, 2 órás ütemben, feltehetőleg mindegyik visz soproni kocsikat is, Avala más útirányon (Belgrád-Bp-Prága) közlekedik, helyette új EC vonat lesz Bécsbe, közvetlen kocsikkal Frankfurtba (Orient viszi). Kálmán Imre 20 perccel később indul, nem viszi el a Traianus kocsiait. Pannónia helyett Amicus ngy. közl. Bp-Prága között.
8-ason Corvinus? közvetlen kocsikat visz Zágrábba, állítólag nem megy el Pécsre.
16-os: erre fog járni nyáron a Jadran (Rajka-Csorna-Szhely-Gyékényes)
20-ason nem lesz IC, Citadella, Göcsej megszűnik, Citadella helyett nemzetközi gyors megy Ljubljanába, gyorsok 2 órás ütem szerint fognak járni.
30-ason: Kvarner marad? Kanizsa-Zala IC megszűnik, Maestral Gyékényesen át közlekedik, Venezia előreláthatólag marad.
40-es: IC-k 2 óránként közlekednek ütemesen, eddigi 7 helyett 8 db, emellett csak személyvonatok lesznek Pécsig, gyors nem. Új Dráva IC közlekedik Kassa-Miskolc-Bp-Pécs-Eszék-Szarajevo viszonylatban, Somogy IC nem lesz önállö, hanem egy pécsi IC stokkjaként fog menni.
idézet az index vasutas fórumából
(műsorváltozás jogát ... :) )

valamint ha megtalálnám azt az infot, amely leírja, mely vonalakon kerül kiterjesztésre az ütemes, jó lenne :) ami biztos, hogy a 40a-n részben, teljesen 30a-n viszont jelenleg nem kerül bevezetésre. / 40a - bp-pusztaszabolcs; 30a - bp-székesfehérvár /
 #217  Szerző: tomee87
 
ropi21 írta:lehet nem "helyjegy" de én ritkán látok távolsági buszokon áldogáló embereket. valamint amikor anno mentem például mátrába ott elörre jegyvásárlás és annyi ember ahány ülés
buszos témában csak korlátozott információim vannak :)
A KRESZ kimondja, hogy távolsági autóbusz-járat nem szállíthat álló utasokat. Legtöbbször ezt betartatják és nagy forgalomban rásegítőket küldenek. De azért, h ülsz nem számítanak fel plusz költséget. 200km=200km árával és nem 200km+pót és helyjegy árával.
 #213  Szerző: ropi21
 
lehet nem "helyjegy" de én ritkán látok távolsági buszokon áldogáló embereket. valamint amikor anno mentem például mátrába ott elörre jegyvásárlás és annyi ember ahány ülés
buszos témában csak korlátozott információim vannak :)
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219