RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #5544  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta: Az például érhetetlen, hogy itt a felénk közlekedő Ürmös utcai járatnak 600-1000 méterenként van megállója. Itt megy el a busz kb. két utcasarokra a házunktól, de ha fel akarunk szállni rá, akkor kb. 500 métert kell még gyalogolni az útszélén (mert járda nincs).
Ezt teljesen megértem. De ilyenkor mindig a vonatra hivatkozok, a vonat általában egy adott település (főként szélén) pontján tesz ki és onnan lehet, hogy az úti célod több km-re van, tehát át kell szállni buszra vagy gyalogolni kell. Ilyen esetben azért jobb a busz, ami majdnem háztól házig visz (persze attól függ hol) mert a legtöbb busz be megy a város vagy település központjába. Borsodi példa: ott van pl. Tiszalúc egy Nagyközség, de területileg egész nagy. A község 70%-a ingázik Miskolc és Tiszalúc között, de nincs közvetlen busz, csak a regyvás vonat, ami a falu szélén áll meg, ahonnan helyi járatú busz viszi az utasokat a faluban szét, ennek így nem sok értelmét látom, ahelyett, h indítanának Miskolc-Tlúc buszt és az háztól-házig vinné az ingázókat és akkor elég lenne csak minden 3. vonatot megállítani Tlúcon. De sajnos ez nem így van, mert ugye a Volán és a MÁV nem konkurálhat egymással (mind2 állami cég).
 #5535  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Azért annyira itt sem jó a helyzet. De a vasútnál jobb a buszközlekedés járműállománya, tehát itt fordítva van a helyzet busz-vasút téren, mint ott. Az tény és való, h miskolci és Miskolc környéki buszok elég újak és jók is, tiszták, modernek, de azért itt a megyében is van még jópár IK 2xx.
Viszont a vasút katasztrofális erre, csak 30 év körüli, koszos, mocskos kék (vagy már rosdás kék) vasúti kocsik járnak. Nem járnak oldalt piros csíkos felújított kocsik, nem járnak használt németkocsik, nem járnak Desirok, Flirtek stb. Legalább akkor a buszban legyen előnyünk, csak akkor sűrítsék is a járatokat a vasútat meg nyugodtan lehet ritkítani, ha csak ilyen parasztIC-k vannak.
Hát itt a térségben hiába a jobb vonatok, a buszközlekedést sok helyen nem váltja ki. Itt Parkvárosban nagy szükség lenne normális buszhálózatra és buszjáratokra, de hát ezek nem fontosak az illetékeseknek. Pedig nem biztos, hogy kellene több busz, csak egy kis odafigyelés és több buszmegálló. Az például érhetetlen, hogy itt a felénk közlekedő Ürmös utcai járatnak 600-1000 méterenként van megállója. Itt megy el a busz kb. két utcasarokra a házunktól, de ha fel akarunk szállni rá, akkor kb. 500 métert kell még gyalogolni az útszélén (mert járda nincs). Arról már nem is beszélek, hogy csúcsidőn kívül és hétvégén 1-1,5 óránként jár a busz és természetesen csak minden második busz van hangolva a Budapestre közlekedő buszhoz. Ilyen feltételek mellett csak az veszi igénybe a buszközlekedést, aki tényleg nem tud mást választani.
 #5533  Szerző: tomee87
 
ropi21 írta: borsod megyében
Azért annyira itt sem jó a helyzet. De a vasútnál jobb a buszközlekedés járműállománya, tehát itt fordítva van a helyzet busz-vasút téren, mint ott. Az tény és való, h miskolci és Miskolc környéki buszok elég újak és jók is, tiszták, modernek, de azért itt a megyében is van még jópár IK 2xx.
Viszont a vasút katasztrofális erre, csak 30 év körüli, koszos, mocskos kék (vagy már rosdás kék) vasúti kocsik járnak. Nem járnak oldalt piros csíkos felújított kocsik, nem járnak használt németkocsik, nem járnak Desirok, Flirtek stb. Legalább akkor a buszban legyen előnyünk, csak akkor sűrítsék is a járatokat a vasútat meg nyugodtan lehet ritkítani, ha csak ilyen parasztIC-k vannak.
 #5521  Szerző: mlaszlo
 
ropi21 írta:csak errefelé járnak a sittes szakadt szutykok
borsod megyében, de akár gödöllő felé vagy szentendre felé csillivilli tiszta sokkerekűek járnak
ezt a környéket szopatják csak
(najo fehérvárról tudom, hogy arrafelé sem annyira friss az állomány)
Azért ez elkeserítő, nem tudom miért építették le ezt a térséget. De már a Merci buszoknak se lehet örülni, mert már azok is olyan lelakottak, mint a BKV-nál a Volvo buszok és nem az utasok hibájából. Látszik a karbantartás és a takarítás hiánya, persze a bérletre elkérik a havi 18000.-Ft-ot.
Ráadásul most jön az őszi szünet és egy hétig ugrik a járatok kb. 30%-a is ...
 #5520  Szerző: ropi21
 
csak errefelé járnak a sittes szakadt szutykok
borsod megyében, de akár gödöllő felé vagy szentendre felé csillivilli tiszta sokkerekűek járnak
ezt a környéket szopatják csak
(najo fehérvárról tudom, hogy arrafelé sem annyira friss az állomány)
 #5519  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:Ha minden igaz, az idei alacsonypadlós 25db központi tenderes csuklós kocsikból, 17db megy majd a Volánbuszhoz. Jó esély van arra, hogy 8db-on a Zala és a Borsod Volán osztozzon, tehát 4-4 kocsin. 8-)
Ezek elméletileg Volvo alacsonypadlós kocsik lesznek.
És a Volánbusznál vajon mikor lesznek majd új buszok, ugyanis rengeteg szakadt busszal rendelkeznek. Koszosak kívül-belül, korszerűtlenek és sok buszon fűtés se nagyon van.
Azt sem értem, hogy hétvégén, amikor kevés buszra van szükség a régi szakadt buszokat miért adják forgalomba, legalább ilyenkor miért nem lehet csak új vagy újabb buszokat közlekedtetni?
 #5503  Szerző: tomee87
 
Ha minden igaz, az idei alacsonypadlós 25db központi tenderes csuklós kocsikból, 17db megy majd a Volánbuszhoz. Jó esély van arra, hogy 8db-on a Zala és a Borsod Volán osztozzon, tehát 4-4 kocsin. 8-)
Ezek elméletileg Volvo alacsonypadlós kocsik lesznek.
 #5406  Szerző: ropi21
 
jeek írta:....
kiemelve, hogy nem ismerem a helyzetet, most nem olvastam utána csupán annyit fűznék hozzá, hogy lehet egy állomáson levő berendezés hibája, mely miatt feltorlódnak a környező állomáson a szerelvények... persze bármi is történt, legyen az véletlen, hiba vagy csupán a "megszokás" nem jó ez így

csak az zavar ezzel az egész hülye helyzettel kapcsolatosan, hogy globálise a cég eléri, hogy a vasutat utáld, holott lehet ezt kultúráltan, jól


csupán kósza példa, a téli menetrend váltástól kezdve miféle csodák fognak errefelé járni. igen,erre :]

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... rreich.jpg

gyönyörű. kár, hogy már most lehet tudni, hogy hiába a 200kmph feletti sebesség, ezt akkor tudja kamatoztatni, amikor le kell dolgoznia a magyar pályán elszenvedett hátrányokat :(
 #5403  Szerző: tomee87
 
ropi21 írta:
nemmellesleg ha _minden_ érkező vonathoz késés volt kiírva nem feltünő, hogy talán valami baleset vagy műszaki hiba történt ami aztán talán pont véletlenül történhetett bárkinek a hibáján kívül is?
Nem tartom valószínűnek, h minden irányból (Bp. Keleti - Miskolc, Miskolc- Hidasnémet, Miskolc-Szerencs, Miskolc- Bp. Nyugati) egyszerre történt volna baleset vagy műszaki hiba. Arról nem beszélve, h ezek a késések rendszeresek és egyre rendszeresebbek lesznek, köszönhetően többek között az ütemes menetrendnek is, a 100 éves gépeknek, vasúti kocsiknak, síneknek....
 #5401  Szerző: ropi21
 
bárcsak... mármint bárcsak végre ott tartanánk, hogy privatizálnák ezt a csődtömeget
sajnos akármennyire is szimpatikus számomra a vasút külön világa ez a cég.. nos ezt tudjátok
és amíg számolatlanul önti mr állambácsi a pénzt ne is várjunk semmit
kissé elfelejtették, hogy ez már nem az a rendszer ahol ha nem vigyorogsz a "hülyeutas" pofájába és nem beszélsz nyájasan, nem nyalod fel azt a retkes vagont, többet a büdös életben nem lesz utasod csak az, aki még hisz..akinek még így is praktikusabb ezt választani

nemmellesleg ha _minden_ érkező vonathoz késés volt kiírva nem feltünő, hogy talán valami baleset vagy műszaki hiba történt ami aztán talán pont véletlenül történhetett bárkinek a hibáján kívül is?

amugy kis apróság: érdekes módon az én vonatom, amivel reggelente megyek a hét 5 munkanapjából amikor közlekedik átlagosan 4napon nem képes menetrendszerint indulni. ezt a késést az váltja ki, hogy a járat innen indul. szerelvénymenetben érkezik (a világ legnagyobb faszsága! ha másnem hirdessék meg úgy,hogy csak az induló és a végállomáson áll meg, garantált, hogy a jelenlegi 0 utas helyett akadna minimum pár és az máris több, mint a 0) és legtöbb esetben csupán percekkel korábban a menetrendben szereplő (amúgy tájékoztató jellegű!) indulási időponthoz képest. namost mivel ebben az országban hiába vettünk a halbis kocsik mellé vezérlőket, hiába alakítottunk ki háromezres sziliket, amelyek elméletben képesek vezérlővel működni.. kitaláljátok? trakciótól bérelt v63as látható gyakran a vonat élén, ami mire körbejár konkrétan feljön a nap (minimum úgy 10perc szükséges egy körbejáráshoz)
no a lényeg az, hogy hiába indul jellemzően késve a vonat nemigazán hőbörgök. tekintve, hogy késő indulás esetén is tervezett érkezési időre gördülünk be a délibe :] (ezért is csinálnak laza menetrendet)

sok olyan dolog van, ami felületesen nézve furcsa, hihetetlen, hanyag, javítani való vagy rossz, vannak dolgok, amik megérnek kis odafigyelést
  • 1
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 219