jeek írta:Persze, hogy nem elegendő, de most adták át az új összeszerelő műhelyt Miskolcon és ott készültek ezek a gépek, ha már elkészült akkor használják. Ez meg vicc, hogy csak személyszállítással foglalkozzanak. Szerintem akkor nehezen élnének meg, bár így is nehezen élnek meg a Volán társaságok. Ezért foglalkoznak a különböző társaságok, autószervizzel, vizsgáztatással, reklámértékesítéssel, üzemanyagértékesítéssel, járműgyártással stb. Az IKARUS-sal nincs is baj, csak megszűnt vége lett, gondolom köszönhetően többek között annak is, hogy inkább behozunk német selejtezett buszokat meg kínai gyártmányú járműveket. .Azért ne keverj össze mindent. Kínai busz most jött először 2008 ban, a Volánbusz alvállalkozójához. Ha jó lesz és beválik akkor semmi probléma nincs vele, mert olcsó, és elég jó felszereltségű. Szidni csak azután érdemes, ha kipróbáltad.
jeek írta: Egyébként a Credo-t elég sok helyen szídják, legtöbb volán társaság csak a központi tenderből kapott néhány darabot, többet nem is nagyon vettek belőle. .Mondom, most valamikor lépték át az 500. eladott darabszámot. Persze lehet, hogy szidják, szereintem se valami jók a credók. De mint mindent buszt gyártani is csak nagy darabszámban érdemes, nem ilyen házi sufni tuning módszerekkel, ahogy az ARC-okkal próbálkoznak. Évi 10-15 darabszámmal. Ez soha az életben nem fog megtérülni.
jeek írta:De az ARC buszokra egyelőre nem hallani panaszt, pedig Vas megyében már régóta futnak. .Ahha. A Vasi Volánnál fut 3 db csuklós meg 2 db 13,5 méteres szóló. Meg egy-két darab valamelyik volánnál még, ha jól emlékszem. Kb ennyi, amit felmutathat az ARC eddig.
Adam írta:Persze, hogy nem elegendő, de most adták át az új összeszerelő műhelyt Miskolcon és ott készültek ezek a gépek, ha már elkészült akkor használják. Ez meg vicc, hogy csak személyszállítással foglalkozzanak. Szerintem akkor nehezen élnének meg, bár így is nehezen élnek meg a Volán társaságok. Ezért foglalkoznak a különböző társaságok, autószervizzel, vizsgáztatással, reklámértékesítéssel, üzemanyagértékesítéssel, járműgyártással stb. Az IKARUS-sal nincs is baj, csak megszűnt vége lett, gondolom köszönhetően többek között annak is, hogy inkább behozunk német selejtezett buszokat meg kínai gyártmányú járműveket. Egyébként a Credo-t elég sok helyen szídják, legtöbb volán társaság csak a központi tenderből kapott néhány darabot, többet nem is nagyon vettek belőle. De az ARC buszokra egyelőre nem hallani panaszt, pedig Vas megyében már régóta futnak. A JKV-s Plasma Midibuszokból, meg most tervez venni az MVK, mert a féléves tesztidőszak alatt (4db jármű amit a JKV készített ide Miskolcra) jó tapasztalatokat mutattak. Volt itt több tesztjármű is (Volvo, Solina, Mercedes) de úgy tűnik a Plasma vált be legjobban. Pedig az is fiatal és nem hiszem, hogy 10-15-nél van belőle több az országban.
Csak egy példát mondok. Számtalan célszerszámra, speciális eszközre van szükség egy busz összeszerelésénél. Amihez nem elegendőek azok a szerszámok, gépek, amelyek a buszok karbantartásához szükségesek.
Ezeknek az ára nem éppen olcsó. Namost azokat évi 10-15 előállított buszhoz megvenni nem biztos, hogy kifizetődő.
Inkább vegyenek sorozatgyártott buszt, amiknek nincsenek gyermekbetegségei. Igenis vegyenek inkább használt jó állapotú németet. A credokrol azt mondják, talán mostanra sikerült kiküszöbölni a gyermekbetegségek nagy részét. 10 éve gyártanak buszt, és már 500 előállított darabnál tartanak. Az ikarus kb 50 éves múlttal rendelkezett!
Akkor mit akar egy 3-4 éves múlttal rendelkező típus, a kb 20 előállított példányával? Nevetséges.
jeek írta:Szerintem ez meg pont, hogy jó. Így olcsóbb a buszok beszerzése. Nem csak a Borsod Volán szerel ill. gyárt buszokat. A Jászkun Volánnak is van saját gyártású busza, a Plasma Midibusz, ami egy elég jó kis busz és folyamatosan gyártják, mert igény van rá. Arról nem beszélve, ha saját maguk szerelik össze a karbantartása is sokkal hatékonyabb és akár olcsóbb is lehet. Inkább csinálják maguknak a buszt, mint vegyék a kínaikat vagy a használt németeket vagy a Credokat, amik folyamatosan meghibásodnak.
Adam írta:Szerintem ez meg pont, hogy jó. Így olcsóbb a buszok beszerzése. Nem csak a Borsod Volán szerel ill. gyárt buszokat. A Jászkun Volánnak is van saját gyártású busza, a Plasma Midibusz, ami egy elég jó kis busz és folyamatosan gyártják, mert igény van rá. Arról nem beszélve, ha saját maguk szerelik össze a karbantartása is sokkal hatékonyabb és akár olcsóbb is lehet. Inkább csinálják maguknak a buszt, mint vegyék a kínaikat vagy a használt németeket vagy a Credokat, amik folyamatosan meghibásodnak.jeek írta: ...Már vártam ezzel kapcsolatban tőled a hozzászólást, de a lényeget kifelejtetted. A Borsod volán saját maga gyártotta (Pontosabban csak összeszerelte) ezeket a buszokat.