RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #3918  Szerző: rsite1
 
Pasa írta:Nincsenek cigányok, csak romák vannak. Szegény, a többség által aljas módon elnyomott kisebbség, akik az éhhalál szélén nem tehetnek mást, mint pénzzé tenni mindent, amit érnek. Erről is a "köcsög" magyarok tehetnek!
Ja, tényleg. Bocsi. ;)
 #3917  Szerző: Pasa
 
MOD
 #3897  Szerző: rsite1
 
Kábellopás...
Hát nem megint a mocskos cigányok?
 #3893  Szerző: LuciFerko
 
Szép.. És már 4 halálos áldozat van a HírTV infó szerint. Mindenbizonnyal kábellopás áll a tragédia mögött.
 #3887  Szerző: mlaszlo
 
Összeütközött két vonat Monorierdőnél

"Két vonat ütközött össze Pest megyében hétfőn Monorierdőnél, Pilis és Monor között 10 óra 20 perckor. A baleset miatt a közlekedés mindkét vágányon szünetel.

Egy Debrecenből a főváros felé tartó Intercity utolsó kocsijának ütközött hátulról egy Ceglédről Budapestre tartó személyvonat, mondta Kavalecz Imre sajtófőnök. Jelenleg mindkét vágányon szünetel a közlekedés."
 #1863  Szerző: tomee87
 
Csak, hogy pontos számokról beszéljünk:
3 db ARC 187.01 /Vasi Volán Zrt/
2 db ARC 134.01 /Vasi Volán Zrt/
6 db ARC 187.02 /Hajdú Volán Zrt/
3 db ARC 134.02 /Agria Volán Zrt/
4 db ARC 134.03/ 3db Vasi Volán Zrt, 1 db ARC-nál/
6 db ARC 127.E1 /Borsod Volán Zrt/
2 db ARC 187.03 /Agria Volán Zrt/
Összesen: 26 db eddig.
+6 db ARC 127.E1 gyártósoron, és Fejlesztés alatt a Szegedi trolik

Ha nem érné meg nem gyártanák, valakinek biztos, hogy megéri. Egyébként nem rossz buszok én voltam városi ARC teszten is az MVK-nál de nem volt vele baj. Egyetlen hibája, hogy magas beltérrel rendelkeznek. Én azért jobban örülök az ARC buszoknak, mint ha Credokat vennének vagy semmit. Egyébként várható ide még pár darab új csuklós Volvo7700 busz is az éven (tehát nem csak ARC jön ide), na azokat meg kifejezetten utálom.
 #1862  Szerző: Adam
 
jeek írta:Persze, hogy nem elegendő, de most adták át az új összeszerelő műhelyt Miskolcon és ott készültek ezek a gépek, ha már elkészült akkor használják. Ez meg vicc, hogy csak személyszállítással foglalkozzanak. Szerintem akkor nehezen élnének meg, bár így is nehezen élnek meg a Volán társaságok. Ezért foglalkoznak a különböző társaságok, autószervizzel, vizsgáztatással, reklámértékesítéssel, üzemanyagértékesítéssel, járműgyártással stb. Az IKARUS-sal nincs is baj, csak megszűnt vége lett, gondolom köszönhetően többek között annak is, hogy inkább behozunk német selejtezett buszokat meg kínai gyártmányú járműveket. .
Azért ne keverj össze mindent. Kínai busz most jött először 2008 ban, a Volánbusz alvállalkozójához. Ha jó lesz és beválik akkor semmi probléma nincs vele, mert olcsó, és elég jó felszereltségű. Szidni csak azután érdemes, ha kipróbáltad.
Aztán a németektől behozott használtakat sem nagyon érdemes szidni, mert pl a nálunk használt setrák fényévekkel előzik meg az összes többi típust. Selejzetésről pedig szó sincs, ezek 3-4 évesek amikor behozzák őket. (A honvédségtől behozott setrák 9 évesek voltak, 150 ezer km-t futottak, szinte újak). A volánbusz által behozott MAN ÜL-ek 2004-esek, és kiváló távolsági buszok.

jeek írta: Egyébként a Credo-t elég sok helyen szídják, legtöbb volán társaság csak a központi tenderből kapott néhány darabot, többet nem is nagyon vettek belőle. .
Mondom, most valamikor lépték át az 500. eladott darabszámot. Persze lehet, hogy szidják, szereintem se valami jók a credók. De mint mindent buszt gyártani is csak nagy darabszámban érdemes, nem ilyen házi sufni tuning módszerekkel, ahogy az ARC-okkal próbálkoznak. Évi 10-15 darabszámmal. Ez soha az életben nem fog megtérülni.
jeek írta:De az ARC buszokra egyelőre nem hallani panaszt, pedig Vas megyében már régóta futnak. .
Ahha. A Vasi Volánnál fut 3 db csuklós meg 2 db 13,5 méteres szóló. Meg egy-két darab valamelyik volánnál még, ha jól emlékszem. Kb ennyi, amit felmutathat az ARC eddig.
10 buszról nem is nagyon fogsz panaszokat hallani.
 #1858  Szerző: tomee87
 
Adam írta:
Csak egy példát mondok. Számtalan célszerszámra, speciális eszközre van szükség egy busz összeszerelésénél. Amihez nem elegendőek azok a szerszámok, gépek, amelyek a buszok karbantartásához szükségesek.
Ezeknek az ára nem éppen olcsó. Namost azokat évi 10-15 előállított buszhoz megvenni nem biztos, hogy kifizetődő.

Inkább vegyenek sorozatgyártott buszt, amiknek nincsenek gyermekbetegségei. Igenis vegyenek inkább használt jó állapotú németet. A credokrol azt mondják, talán mostanra sikerült kiküszöbölni a gyermekbetegségek nagy részét. 10 éve gyártanak buszt, és már 500 előállított darabnál tartanak. Az ikarus kb 50 éves múlttal rendelkezett!
Akkor mit akar egy 3-4 éves múlttal rendelkező típus, a kb 20 előállított példányával? Nevetséges.
Persze, hogy nem elegendő, de most adták át az új összeszerelő műhelyt Miskolcon és ott készültek ezek a gépek, ha már elkészült akkor használják. Ez meg vicc, hogy csak személyszállítással foglalkozzanak. Szerintem akkor nehezen élnének meg, bár így is nehezen élnek meg a Volán társaságok. Ezért foglalkoznak a különböző társaságok, autószervizzel, vizsgáztatással, reklámértékesítéssel, üzemanyagértékesítéssel, járműgyártással stb. Az IKARUS-sal nincs is baj, csak megszűnt vége lett, gondolom köszönhetően többek között annak is, hogy inkább behozunk német selejtezett buszokat meg kínai gyártmányú járműveket. Egyébként a Credo-t elég sok helyen szídják, legtöbb volán társaság csak a központi tenderből kapott néhány darabot, többet nem is nagyon vettek belőle. De az ARC buszokra egyelőre nem hallani panaszt, pedig Vas megyében már régóta futnak. A JKV-s Plasma Midibuszokból, meg most tervez venni az MVK, mert a féléves tesztidőszak alatt (4db jármű amit a JKV készített ide Miskolcra) jó tapasztalatokat mutattak. Volt itt több tesztjármű is (Volvo, Solina, Mercedes) de úgy tűnik a Plasma vált be legjobban. Pedig az is fiatal és nem hiszem, hogy 10-15-nél van belőle több az országban.
 #1856  Szerző: Adam
 
jeek írta:Szerintem ez meg pont, hogy jó. Így olcsóbb a buszok beszerzése. Nem csak a Borsod Volán szerel ill. gyárt buszokat. A Jászkun Volánnak is van saját gyártású busza, a Plasma Midibusz, ami egy elég jó kis busz és folyamatosan gyártják, mert igény van rá. Arról nem beszélve, ha saját maguk szerelik össze a karbantartása is sokkal hatékonyabb és akár olcsóbb is lehet. Inkább csinálják maguknak a buszt, mint vegyék a kínaikat vagy a használt németeket vagy a Credokat, amik folyamatosan meghibásodnak.

Dehogy olcsóbb. Az a legolcsóbb, ha egy személyszállítási cég csak személyszállítással foglakozik, nem vállal mellé mindenféle hülyeséget.

Csak egy példát mondok. Számtalan célszerszámra, speciális eszközre van szükség egy busz összeszerelésénél. Amihez nem elegendőek azok a szerszámok, gépek, amelyek a buszok karbantartásához szükségesek.
Ezeknek az ára nem éppen olcsó. Namost azokat évi 10-15 előállított buszhoz megvenni nem biztos, hogy kifizetődő.

Inkább vegyenek sorozatgyártott buszt, amiknek nincsenek gyermekbetegségei. Igenis vegyenek inkább használt jó állapotú németet. A credokrol azt mondják, talán mostanra sikerült kiküszöbölni a gyermekbetegségek nagy részét. 10 éve gyártanak buszt, és már 500 előállított darabnál tartanak. Az ikarus kb 50 éves múlttal rendelkezett!
Akkor mit akar egy 3-4 éves múlttal rendelkező típus, a kb 20 előállított példányával? Nevetséges.
 #1849  Szerző: tomee87
 
Adam írta:
jeek írta: ...
Már vártam ezzel kapcsolatban tőled a hozzászólást, de a lényeget kifelejtetted. A Borsod volán saját maga gyártotta (Pontosabban csak összeszerelte) ezeket a buszokat.
Szerintem ez meg pont, hogy jó. Így olcsóbb a buszok beszerzése. Nem csak a Borsod Volán szerel ill. gyárt buszokat. A Jászkun Volánnak is van saját gyártású busza, a Plasma Midibusz, ami egy elég jó kis busz és folyamatosan gyártják, mert igény van rá. Arról nem beszélve, ha saját maguk szerelik össze a karbantartása is sokkal hatékonyabb és akár olcsóbb is lehet. Inkább csinálják maguknak a buszt, mint vegyék a kínaikat vagy a használt németeket vagy a Credokat, amik folyamatosan meghibásodnak.
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219