RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #228  Szerző: mlaszlo
 2008.09.05. 20:52
jeek írta: Helyjegy? Az a MÁV, busznál nincs plusz költség, legalábbis nem tudok róla :)
BKV az más tészta, az egy MÁV-hoz hasonló igénytelen cég, ami budapesti helyi közlekedés címen művel valamit.
Azért az szerintem szomorú, hogy erre büszke a BKV:
2001 óta először: 100%-os buszkiadás az iskolakezdés napján!
"A szeptember 1-jével megkezdődött tanévhez igazodva a BKV Zrt. is sűrítette járatait. Az iskolakezdéssel járó megnövekedett járműkiadási igénynek műszakilag valamennyi autóbusz megfelelt, így a Társaság a ma hajnali üzemkezdetkor – amelyre 2001 óta egyetlen iskolakezdési napon sem volt példa – a terv szerint meghatározott autóbusz darabszámot 100%-osan betartva, 1178 – a szerződéses partnerek járműivel együtt összesen 1298 – darab autóbuszt bocsátott forgalomba."

Most ez a nagy hír, hogy 7 év óta először tudta teljesíteni a BKV a rá kiszabott feladatot?
Az átszámozásoknak meg nem tudom mi értelme volt. A héten a 7-es buszokkal közlekedtem többször és a buszoknak egy jó részénél nincsenek átprogramozva a kijelzők, így a piros arculatos buszok továbbra is 7-es jelzéssel mennek, aztán vagy jut előre egy 7E-s tábla, vagy nem.
Az meg kész vicc volt, hogy az ellenőrök megakartak bűntetni egy utast, mert beleharapott a zsömléjébe a buszon és morzsázik. Ha tiszta lett volna a busz, akkor még megérteném, de olyan retkes volt, hogy az a pár szem morzsa már olyan mindegy. Tiszta busszal már jó ideje nem találkoztam a BKV-nál, ami számomra azért érdekes, mert a villamosok viszont többnyire tiszták szoktak lenni, pedig azok is ki vannak téve akkora utasforgalomnak (pl. a körúti villamosok vagy a 18-56-os villamos), mint a buszok, akkor azokat mégis miért lehet viszonylag tisztán tartani?
 #221  Szerző: ropi21
 2008.09.05. 20:17
ha esetleg érdekel még valakit vonat téma :)
nyugat-magyarországon a téli menetrendváltással változik pár dolog máv téren.
jópár IC módosul, összevonódik, eltűnik és számos vonalon a kelet-magyarországon jól "bevált" ütemes menetrend kerül bevezetésre telejsen vagy csak részlegesen
1-es vonalon az eddigi 5 helyett 7 pár IC lesz Szombathelyre, 2 órás ütemben, feltehetőleg mindegyik visz soproni kocsikat is, Avala más útirányon (Belgrád-Bp-Prága) közlekedik, helyette új EC vonat lesz Bécsbe, közvetlen kocsikkal Frankfurtba (Orient viszi). Kálmán Imre 20 perccel később indul, nem viszi el a Traianus kocsiait. Pannónia helyett Amicus ngy. közl. Bp-Prága között.
8-ason Corvinus? közvetlen kocsikat visz Zágrábba, állítólag nem megy el Pécsre.
16-os: erre fog járni nyáron a Jadran (Rajka-Csorna-Szhely-Gyékényes)
20-ason nem lesz IC, Citadella, Göcsej megszűnik, Citadella helyett nemzetközi gyors megy Ljubljanába, gyorsok 2 órás ütem szerint fognak járni.
30-ason: Kvarner marad? Kanizsa-Zala IC megszűnik, Maestral Gyékényesen át közlekedik, Venezia előreláthatólag marad.
40-es: IC-k 2 óránként közlekednek ütemesen, eddigi 7 helyett 8 db, emellett csak személyvonatok lesznek Pécsig, gyors nem. Új Dráva IC közlekedik Kassa-Miskolc-Bp-Pécs-Eszék-Szarajevo viszonylatban, Somogy IC nem lesz önállö, hanem egy pécsi IC stokkjaként fog menni.
idézet az index vasutas fórumából
(műsorváltozás jogát ... :) )

valamint ha megtalálnám azt az infot, amely leírja, mely vonalakon kerül kiterjesztésre az ütemes, jó lenne :) ami biztos, hogy a 40a-n részben, teljesen 30a-n viszont jelenleg nem kerül bevezetésre. / 40a - bp-pusztaszabolcs; 30a - bp-székesfehérvár /
 #217  Szerző: tomee87
 2008.09.05. 19:33
ropi21 írta:lehet nem "helyjegy" de én ritkán látok távolsági buszokon áldogáló embereket. valamint amikor anno mentem például mátrába ott elörre jegyvásárlás és annyi ember ahány ülés
buszos témában csak korlátozott információim vannak :)
A KRESZ kimondja, hogy távolsági autóbusz-járat nem szállíthat álló utasokat. Legtöbbször ezt betartatják és nagy forgalomban rásegítőket küldenek. De azért, h ülsz nem számítanak fel plusz költséget. 200km=200km árával és nem 200km+pót és helyjegy árával.
 #213  Szerző: ropi21
 2008.09.05. 19:27
lehet nem "helyjegy" de én ritkán látok távolsági buszokon áldogáló embereket. valamint amikor anno mentem például mátrába ott elörre jegyvásárlás és annyi ember ahány ülés
buszos témában csak korlátozott információim vannak :)
 #212  Szerző: tomee87
 2008.09.05. 19:25
ropi21 írta:
busz téren se ugyanaz. itt előváros, nagy tömegek, neked távolsági légkondis (helyjegyes? de minimum annyi utas ahány szék) buszok (de ez csak tipp, javíts ki ha tévednék)
ami itt türhető ott szar és ugyanez fordítva

(ja és nekem minap bkv-n, 103-ason lett nemkicsit piszkos a fehér pólóm. éljen)
Helyjegy? Az a MÁV, busznál nincs plusz költség, legalábbis nem tudok róla :)
BKV az más tészta, az egy MÁV-hoz hasonló igénytelen cég, ami budapesti helyi közlekedés címen művel valamit.
 #208  Szerző: ropi21
 2008.09.05. 19:16
errefelé nagy átlagban türhető a tisztaság máv fronton és ugyanennyire türhető volán fronton. nem összehasonlítható. te 84km-t utazol én 28-at, te egy olyan vonattal mész, ami érint nagyvárosokat, nagy a fluktuáció nekem elővárosi rendszer alapján eléggé egyirányú mozgás történik csak. ezen a távon könnyen (lenne) tartható a menetrend (nem mindig sikerül) /kedvenc: tegnap kelenföldön következő bemondás: a dunaújvárosig közlekedő gyorsvonat 20percet késik. még jó, hogy 7! perc a déli-kelenföld táv :] jó nyilván ha pl mozdony hal meg, és ha nem is tűnik fel induláskor akkor beletellik 10-15percbe a csere)
valamint néhanéha járnak FLIRT-ök, ott még azért van takarítás :)

busz téren se ugyanaz. itt előváros, nagy tömegek, neked távolsági légkondis (helyjegyes? de minimum annyi utas ahány szék) buszok (de ez csak tipp, javíts ki ha tévednék)
ami itt türhető ott szar és ugyanez fordítva

(ja és nekem minap bkv-n, 103-ason lett nemkicsit piszkos a fehér pólóm. éljen)
 #200  Szerző: tomee87
 2008.09.05. 19:04
Legalább nem lett koszos az elegáns ruha a mocskos vonaton :) Nekem 4 hónapja koszolódott be egy fehér pólóm egy vonaton (szép sárgás barna folt lett rajta), azóta nem tudom belőle kimosni :( :evil:
Egyébként jövőhéten beindul a suli, hétfőn 10:00-től van órám, menetrendszerint ráérnék a 7:49-es vonattal menni, mivel papíron az 9:21-re benn van, onnan 20-25 perc az egyetem, de mivel az a 9:21, mindig 9:25 és 9:35 között van, így mehetek a 6:49-essel mindig. Ennyit a vonatok pontosságáról....

K

 #179  Szerző: ropi21
 2008.09.05. 18:17
annyira dicsőítitek a volánt. (én meg annyira nem.. örök háború :] )
minap állásinterjúra készültem. persze ez együttjár "elegáns" ruhával, persze pénztárcámat a másik ruhámban hagytam, amit persze vonatkoz félúton vettem észre. mivel következő vonattal elkéstem volna pár percet, választottam egy buszt. elméletileg ha minden klappol, ezzel a megoldással épp időben érhettem volna oda. ha nem késik. igen, a hőn dicsőített volán hozta a formáját, késett 10percet (pont azzal a 10percel tartottam ugyanott ahol vonattal tartottam volna)
kiadtam 450pénzt (vonatra ott a bérlet így "ingyen" lett volna) és még el is késtem kicsit
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212

Friss témák

Impresszum

Szolgáltató:
42NET Marvin Cloud Kft.
1149 Budapest, Angol utca 34. 5/A
adószám: 25830079-2-42
cégjegyzékszám: 01-09-291494
e-mail cím: support@42netmedia.com
telefonszám: 1242
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Felelős kiadó: 42NET Marvin Cloud Kft.
Lapigazgató: Mikos Ákos
Felelős szerkesztő: Huszár Dávid Norbert
Fórum adminisztrátorok: Kasza János, Keszei László
Webdesign és programozás: Christian Zanchetta
Host: 42NETMedia Kft.

E-mail: i n f o [@] r a d i o s i t e . h u

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.