mlaszlo írta:
Két műsor között szerintem még mindig kibírhatóbb a cseh reklám, mint a Discovery és a Nat Geo esetében a 10 percenkénti reklám és ajánló.
Ezt még a régi fórumban is leírtam, hogy ennek nem feltétlen üzleti, hanem pszhiológiai célja van. Ugyanis a jól elkészített dokumentumfilmek általában 10-15perces részekre, blokkokra vannak bontva, mégpedig azért mert az ember bizonyítottan 10-15percnél tovább nem tud hatékonyan figyelni. A teljesen reklámmentes csatornákon (pl. The History Channel, Discovery World, Discovery Science-nél) is van ilyen megszakítás csak ott nem reklámokkal, hanem 1-1 ajánlóval szakítják meg 10-15 percenként az adott dokumentumfilmet. Az ismeretterjesztő DVD-ken és Videokazettákon is vannak ilyen semleges megszakítások, pl. 10-15mp feketeséget iktatnak be vagy épp semleges képeket mutatnak fél percig zenével alatta. Dokumentumfilmek esetén igen is szükséges a blokkokra osztottság, közte rövid töltelékkel. Filmeknél megint más a helyzet, mivel ott ugye nem szükséges annyira figyelni, mint egy dokumentumfilmnél ami ugye elsődlegesen oktató, felvilágosító szerepet tölt be, nem pedig szórakoztatót.