A Rádió1-nél marketing szempontok alapján végül mindenhol ugyanaz lett a PI kód. Tök jó és szerintem ideális megoldás, amit írsz, de az, hogy jelenleg teljesen különálló adóként futnak, tehát kézzel kell váltani (modern, tapogatós kocsitunereken van állomáslista is, és ott adott esetben van duplikáció is), nem szerencsés.
A PI kódnak nem feltétlenül kell azonosnak lennie, ha megfelelően lennének az RDS encoderek beállítva ill. lehetőség lenne vezérlésre (nem hiszem, hogy ki lenne építve), akkor meg lehetne oldani a az adók közötti kapcsolgatást, az RDS szabvány ezt támogatja.
Talán ez most a 3 adó RDS adata:
92.200 Szolnok/Katonaváros, Aktív Rádió _AKTIV__ B048
93.800 Karcag / Water Tower Aktív Rádió _AKTIV__ B347 B647
102.200 Tiszakécske / Kolozsvári Aktív Rádió AKTIV___ B447
B048 - nem használható B=Magyarország 0=egy frekvenciás állomás sorszáma 48.
B347 - nem használható B=Magyarország 3="super regionális" állomás sorszáma 47.
B447 - ez már használható lenne B=Magyarország 4="régió kód" állomás sorszáma 47.
B647 - ez már használható lenne B=Magyarország 6="régió kód" állomás sorszáma 47.
ha mondjuk B547 lenne beállítva Szolnokra (sorszámnak egyeznie kell), AF lista feltöltve, a hálózatba kapcsolt adók PI kódjából a körzet azonosítók (2. karakter) szerepeltetve az összes adónál, akkor csak egy bitet kell átállítani, ha hálózatos ill. ha helyi műsor megy. Ha a vevőkészülék is szabványos, akkor ez működik, azaz a jelző bit értékétől függően, a vétel gyengülésekor vagy ott marad a frekvencián, mert helyi adás megy, vagy az AF lista alapján vált.
DE! - a készülékek ezt nem kezeli - 2 éves Fiat gyári vevő, csak a 'PI seek' funkciót ismeri, némít és végigpásztázza a sávot, hátha talál másik adót, míg a 1997-es gyártású Grundig fejegység úgy kapcsolt, hogy észre sem vettem (szinkronban voltak az adók)...
Ez a beállítás a R1-nél is hasznos lenne, de ott azonos PI kóddal mennek, M3-on Gyöngyös - Eger szakaszon oda/vissza kapcsolgat helyi műsor idején is...