RADIOSITE Fórum

  • Rádió 97 - Kiskőrös - 97.0 MHz

 #136686  Szerző: molnarb
 
Nah igen, bár valóban nem valami vonzó terület a média. Fiatalon kell elkezdened és pár jó év után már menned is kéne a mikrofon mögül, mert "kiöregedtél" és utána mehetsz a dolgodra. A mai világban ez nem valami vonzó ajánlat, mert ha nagyon sarkítjuk, kb erről van szó.
 #136685  Szerző: markfelt
 
amúgy, ha már a fiatalok kiszolgálása nem megy, akkor legalább próbálják elérni a 25-59 korosztályt, úgyis ez tejel a legjobban üres piacon. és elfut kicsin is.
hány vegytiszta ac rádió van magyarországon? négy (kdr, juve, antritt, amadeus).
 #136684  Szerző: kukac
 
molnarb írta:
kukac írta:Egyetertek, de nem csak programming, hanem a musorvezetok reszerol is kb ugyanez a helyzet, lasd pl. Classfm, musicfm! Kvazi oregemberek vezetnek fiataloknak szolo musorsavokat. Hol van az uj generacio? Ki fog igy 5 ev mulva a musorvezetoi szekbe ulni ha a fiatalokat mar ennyire nem erdekli a radiozas?!
A kérdés jó... ki fog? Egyrészt a szakmai oktatás sem olyan. Nem bántom a Szegedi Tudományegyetemet, de annak idején a BTK Kommunikáció és Médiatudomány szakáról frissen kikerült diákoknak fogalma se volt semmiről, mert javarészt a Magyar Rádióban megkeseredett, helyi lapoknál évtizetek óta dolgozó újságírok szabadítottak rájuk olyan tudást, amely évekkel le volt maradva az aktuális helyzettől. Mostanság nem tudom mi ott a helyzet, de nem gondolom, hogy javult volna.

A másik nagy gond, hogy ha még érdekli is a fiatalokat a rádiózás, hogy fogja kifejezni magát szép, kerek mondatokban, ha az életüket a Facebookon és az interneten élik? Nem beszélnek élőszóban egymással, mindent szinte online, írásban beszélnek meg. Nem tudják rendesen kifejezni, megértetni magukat.
- a radiok tradicionalisan mindig is kineveltek maguknak az uj musorvezeto utanpotlast, ezzel nincs is gond, gyakran szinvonalasabb, szakmailag korszerubb, helytallobb kepzest nyujtva mint a szakiranyu foiskolai kepzesi vonal (szemelyes tapasztalatom hogy gyakorta a foiskolai kepzesi anyaggal ellentetes instrukciokat adtam a betanulos kollegaknak, mert akkora bullshitet tanitottak nekik...)
A problema inkabb az, hogy maga a media terulet ma nem egy csabito terulet, penztelenseg, sok munka, nincs perspektiva, latva a szinvonaltalan orszagos peldat nincs karrier lehetoseg, igy nem is kapkodnak utana a fiatalok. Aki viszont eltokelt a media irant, az pestre orientalodik, mert ketsegtelenul ott lehet a leggyorsabban elhelyezkedni es viszonylag jo penzt keresni. Igy a videki radioknal maradnak az oregek, gyakran 50-60 eves emberek akik nincsenek tisztaban a napi aktualis mediafogyasztoi szokasokkal, nem erzik azt hogy mi kell a hallgatonak, rossz beidegzodeseik vannak amiket nem tudnak meglepni es ez meg is pecseteli a legtobb kisradio sorsat hosszu tavon.
 #136683  Szerző: markfelt
 
talán pont ez a primitív, egybites nyelvezet kell a primitív, egybites nyelvezetű saját korosztályuk megszólításához. egyébként van olyan fiatal, akit érdekel a rádiózás. olyan is, akit a gőzgépek (bocs).
 #136682  Szerző: molnarb
 
kukac írta:Egyetertek, de nem csak programming, hanem a musorvezetok reszerol is kb ugyanez a helyzet, lasd pl. Classfm, musicfm! Kvazi oregemberek vezetnek fiataloknak szolo musorsavokat. Hol van az uj generacio? Ki fog igy 5 ev mulva a musorvezetoi szekbe ulni ha a fiatalokat mar ennyire nem erdekli a radiozas?!
A kérdés jó... ki fog? Egyrészt a szakmai oktatás sem olyan. Nem bántom a Szegedi Tudományegyetemet, de annak idején a BTK Kommunikáció és Médiatudomány szakáról frissen kikerült diákoknak fogalma se volt semmiről, mert javarészt a Magyar Rádióban megkeseredett, helyi lapoknál évtizetek óta dolgozó újságírok szabadítottak rájuk olyan tudást, amely évekkel le volt maradva az aktuális helyzettől. Mostanság nem tudom mi ott a helyzet, de nem gondolom, hogy javult volna.

A másik nagy gond, hogy ha még érdekli is a fiatalokat a rádiózás, hogy fogja kifejezni magát szép, kerek mondatokban, ha az életüket a Facebookon és az interneten élik? Nem beszélnek élőszóban egymással, mindent szinte online, írásban beszélnek meg. Nem tudják rendesen kifejezni, megértetni magukat.
 #136669  Szerző: kukac
 
Richmonde írta:Mindkettőtökkel egyetértek, ezeket vallom én is, szinte betűre pontosan. A hazai szakma rákfenéje, hogy sok helyen mamutok ülnek a programing székében és hiányzik a természetes szelekció. Mindenki, mindenkinek 20 éve az ismerőse, gyakorlatilag megszűnt a verseny és senki nem hajlandó kilépni a komfortzónájából. Ez a legnagyobb probléma. A fiatalokat csak fiatalos gondolkodással lehet megtartani. Még egy gond, hogy nincs igazi tematikus rádiózás, mert mindenki, mindenkinek akar rádiózni. Na ez volt 20 éve is. A kérdés persze az, hogy van-e valaki 2015-ben olyan szuicid, hogy ezt bevállalja. Ja, hogy a magyar arány miatt nem lehet. Fiatalos, de tapasztalt programing kellene legalább a mérvadónak csúfolt nagyobb rádiók élére.
Egyetertek, de nem csak programming, hanem a musorvezetok reszerol is kb ugyanez a helyzet, lasd pl. Classfm, musicfm! Kvazi oregemberek vezetnek fiataloknak szolo musorsavokat. Hol van az uj generacio? Ki fog igy 5 ev mulva a musorvezetoi szekbe ulni ha a fiatalokat mar ennyire nem erdekli a radiozas?!
 #136666  Szerző: Richmonde
 
Mindkettőtökkel egyetértek, ezeket vallom én is, szinte betűre pontosan. A hazai szakma rákfenéje, hogy sok helyen mamutok ülnek a programing székében és hiányzik a természetes szelekció. Mindenki, mindenkinek 20 éve az ismerőse, gyakorlatilag megszűnt a verseny és senki nem hajlandó kilépni a komfortzónájából. Ez a legnagyobb probléma. A fiatalokat csak fiatalos gondolkodással lehet megtartani. Még egy gond, hogy nincs igazi tematikus rádiózás, mert mindenki, mindenkinek akar rádiózni. Na ez volt 20 éve is. A kérdés persze az, hogy van-e valaki 2015-ben olyan szuicid, hogy ezt bevállalja. Ja, hogy a magyar arány miatt nem lehet. Fiatalos, de tapasztalt programing kellene legalább a mérvadónak csúfolt nagyobb rádiók élére.
 #136665  Szerző: kukac
 
admin írta:az apátia és a pesszimizmus szerintem teljesen jogos a hagyományos, klasszikus rádióval kapcsolatban itthon, ugyanakkor ha a tv nem nyírta ki a rádiót, akkor a netnek is nehéz dolga lesz.

a legfontosabb - globális szinten -, hogy mindig alkalmazkodni kell az új viszonyokhoz, hiszen ebben, a folyamatos megújulásban van a rádió ereje.

itt a sajtó a jó példa, a printmédia már rétegműfaj, az online sajtó viszont aranykorát éli és van még neki feljebb.

a fiatalokat csak itthon zavarja el a rádiótól a politika és a vallás, máshol inkább a választás szabadsága és bősége tereli a digitális, lekérhető "rádiók", pontosabban zenei platformok felé.

ma magyarországon nemcsak hatósági és üzleti akadály van, hanem egy határ butaság is, sokan a 90-es években élnek még.

a kereskedelmi rádióban csak slágereknek szabadna szólnia, igazodva az ats-hez és 100%-osan tiszta, modern formatokat muszáj tolni. a hallgatók valódi igényeit fel kell mérni, és ki kell elégíteni.

ebbe nem férnek bele a rétegzenei műsorok, a miseközvetítések, a 20 perces mélyinterjúk országgyűlési képviselőkkel drivetimeban, de a 2 hetes friss dalok sem. már más a rádió szerepe, mint 5 éve és nagyon más, mint 20 éve.

a kereskedelmi rádiózás nem hobbi, nem érzelmi kérdés, nem romantika, és a rádiót nem magunknak készítjük, hanem a hallgatóknak. a lehető legszakmaibb módon. ha ez a szemlélet lenne a fősodor drága államunkban, akkor senkinek nem lenne oka pesszimistán hozzáállni.

a kiskőrösi ozone baja meg nem a spotify volt, hanem az, hogy a kiskunság túl kicsi piac a chr-nek. persze ami most van, annál jobb volt.
kurvanagy +1!
 #136664  Szerző: kukac
 
Richmonde írta:Valamit ne felejtsünk azért el: a rádiózás a legtöbb nyugati országban reneszánszát éli Spotify ide, Deezer oda és a többi. Itt nyilván felülről van a rádiók torkára taposva, de ez még változhat. Bocs, de nem akarok pesszimista lenni. Rendesen apátiába esek itt néhány írástól. Miért akarjuk kényszeredetten temetni a 15-25 éves rádióhallgatókat? A Disco*s Hit valóban egy sokat megélt brand, de az, hogy vége, még nem mondanám. Mi az, hogy kiment alóla meg szűkült a célcsoport? Nem azért kellene dolgozni, hogy megtartsunk minden korosztályt, ne pedig lemondjunk róluk? Szerintem igen!A gond az, hogy az említett korosztályban, lassan a ciki kategóriába esik rádiót hallgatni, mert a fiataloknak a politika, a pofázás, a túltolt vallási tematika és az idióta magyar slágerek kényszeres erőltetése jut eszébe, mielőtt bekapcsolná...
- a spotify és a deezer korántsem azonos a rádióval! nyilván tisztában vagy te is a hallgatósági szokások változásával. a klasszikus rádiózás nem képes követni a mai tinédzser korosztály elvárásait. ma, amikor a youtube-on, vagy valamilyen online platformon olyan zenét kapcsolsz magadnak amilyet csak akarsz, nem kell már a sok, számodra ismeretlen, érdektelen, öregeknek való, unalmas, érthetetlen, nem trendi (sorolhatnám még a jelzőket napestig) zene, a pofavizit, a reklámok, a fölösleges hírblokkok, a kényszer-pályázatos műsorok, stbstb... a mai fiatal kapcsolgat, nem hallgat meg elejétől a végéig egy dalt, már nyomja a következőre. ezzel hogyan veszed föl a versenyt kedves kolléga? mi az a tartalom amivel te a 15-19-et a rádió mellett tudod huzamos ideig tartani, amivel a szokásait úgy tudod megváltoztatni hogy a rádió benne legyen a napi rutinjában és ezt a megváltozott rádiós arculatot elfogadja tőled még a 25-59 is esetleg?
pedig ez a te célcsoportod a következő tíz évre! ha ezt elbukod akkor ki fog téged hallgatni?
az apátia pedig annak köszönhető ami ebben az országban fölülvezérelt módon a rádiózás kinyírása érdekében történik. ha te ezt nem érzed, akkor majd fogod, csak várd ki a végét!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10