mgabor írta:csak itthon fogok legalább tíz popzene-adót, valahogy nem érzem, hogy összedől a világ azzal, hogy egy kiesik.
attyaúristen, most 20 helyett 6-8 százalékos hallgatottsága lesz, és?
aki meg az előzőeket hallgatta, igazából talál helyette bárhol magának bármit.
szóval keresnie kell, vagyis lesz egy - csak az általad említett számokból kiindulva - 12-14 százaléknyi csoport, akit nem fog kielégíteni az egyik új országos rádió, ennyivel kevesebb lakos fogja hallgatni. persze, felfoghatjuk úgy is, hogy nincs gond, mert ők vagy a másikra hangolnak majd, vagy egy helyi állomást keresnek, ha éppen találnak. ám egy pillanatra se felejtsük el, hogy ez az egyik, a csak két országos kereskedelmi rádióból, ha mondjuk a danubius vagy a sláger 8-10 százalékot veszítene, mindenkit rúgnának ki mindenhonnan, akkora lenne a trauma. miért is?
mert az országos kereskedelmi rádiós piac két szereplős, itt mindkét félnek a legkommerszebbet kell nyújtania, szó szerint tömegrádiót kell csinálnia, mert csak így lehet a lehető legnagyobb szeletet kiszakítani a hallgatói tortából, és ezen a mindössze kétszereplős piacon ne legyen más elsődleges üzleti célja egyiküknek sem.
nincs helye itt bármiféle "speciális" formátumnak, mert akkor jócskán torzul a piac: az egyik szereplő különösebb megerőltetés nélkül jelentős előnyre tesz szert, míg a másik a saját zsebéből húzza ki a lehetséges többletbevételt, aminek idővel meg lehet a következménye előbb egy "nem jöttek be a számításaink" nyilatkozat, majd egy új befektető és egy 180 fokos fordulat formájában.
felértékelődik a helyi rádiók szerepe, ami elsőre jó, de másodikra van az a pénz, amiért a helyi frekvenciákat eladják tulajdonosaik azoknak a rádióhálózatoknak, amelyek kihasználják azt a tényt, hogy a két országos kereskedelmi rádió nem tudja kielégíteni a tömeges igényeket, ezért egyre nagyobb lefedettséggel ők próbálkoznak meg ezzel - betömik a lyukat, és megtömik a pénztárcájukat, éppen a nem kommersz országos rádió által, a hirdetőknél hagyott pénzt szerzik meg.
ha lenne 3-4 igazi, országos rádió, akkor persze szükség lenne az ilyenre, mert azon a piacon már labdába tud rúgni egy "másfajta" műsor, de ez így, ezen a piacon nem működik.
ezzel persze nem azt mondom, hogy a gagyi kell, mert tömegrádiót lehet színvonalasan is csinálni.