RADIOSITE Fórum

  • Megszűnik a roaming

 #126618  Szerző: noartist
 2014.01.15. 22:07
djlacee írta:Van valami friss info arról, hogy mikor szűnik meg tényleg a roaming Európán belül?
Tudtommal nincs semmi változás,július 1..
 #126578  Szerző: djlacee
 2014.01.15. 11:16
Van valami friss info arról, hogy mikor szűnik meg tényleg a roaming Európán belül?
 #122887  Szerző: asimov
 2013.10.24. 17:58
Ez nagyon érdekes.. mert az "alkalmi kiskönyv" mint olyan, 2010 óta nem használható bejelentésre, hanem (öt napot meghaladó alkalmazás esetén) alkalmi munkaszerződést kell kötni a munkavállalóval és (úgy emlékszem) a napi munkaidő megkezdése után legkésőbb két órával elektronikus úton be kell jelenteni az alkalmazottat. (5 napot meg nem haladó munkaviszony esetén elég a szóbeli megállapodás+elektronikus bejelentés)
Tudtommal.

Amúgy ez franchise rendszerben működő üzlet lehet: COOP, CBA...
LazlowHUN írta: Most hallottam, hogy az egyik helyi boltban (magánvállalkozó, de lánc tagja) alkalmi kiskönyvvel foglalkoztatják az eladókat. Cafetéria? Ugyan már...
 #122873  Szerző: LazlowHUN
 2013.10.24. 12:33
asimov írta:Kis városomban, a külföldi multik dolgozói fizetései (ott dolgozó ismerősöktől az infók):
  • Lidl alapbér: nettó 83E Ft + 12E Ft utalvány + városon kívülieknek utazási támogatás (8 órára)
  • Tesco pénztárosi alapbér: nettó 46E Ft + 5E Ft tesco utalvány + havi 10 alkalommal 10% kedvezmény vásárlásonként, értéktől függetlenűl, 4 órára
  • Tesco árufeltöltői alapbér: nettó 82E Ft + 10E Ft tesco utalvány + havi 10 alkalommal 10% kedvezmény vásárlásonként, értéktől függetlenűl + éjjeli műszakra éjszakás pótlék
  • Aldi alapbér: 86E Ft + 10 Ft utalvány (8 óra)
CBA: nettó 71 E Ft + 5E Ft utalvány (8 órára) és a dolgozókkal rendszeresen kifizettetik az árúhiányt...
Az említett tesco rendezvényt mindannyian nagyon élveztük -nagyon kötetlen volt- és már a következőről beszélgettünk.
Mondom: ott voltam
jeek írta: Amit szegény dolgozók a rossz munkakörülmények között és éhbéres fizetésként megélnek a multiknál, ez már csak egy látszatkampány, hogy a multi jó, mert ilyeneket tesz, a hazai meg "szar". Te ebből az irányból látod csak a multikat, sajnos! De a valóság egyáltalán nem ez! Az ott dolgozókat az ilyen propaganda rendezvények sajnos nem igazán hozzák lázba... Az ott dolgozók inkább le mondanának a csili-vili rendezvényről + SZÉP kártyáról, ha normális munkakörülmények + bérek mellett dolgozhatnának...
Most hallottam, hogy az egyik helyi boltban (magánvállalkozó, de lánc tagja) alkalmi kiskönyvvel foglalkoztatják az eladókat. Cafetéria? Ugyan már...
 #122839  Szerző: asimov
 2013.10.23. 17:02
Oda jár egy pont.
szemilan írta:Általánosságban szeretném leírnia következőket:
...
 #122833  Szerző: szemilan
 2013.10.23. 16:02
Általánosságban szeretném leírnia következőket:

Multik ide, vagy oda egyik munkáltató se szívesen fizeti meg normálisan az embereket. A gyárakban automata rendszerek, pont annyi fizetést kapsz, amennyit a gép mellett álltál és dolgoztál, ha sokat mész a mellékhelyiségbe stb... hamarosan keresik a helyedre a melóst. Sajnos ez addig így lesz, amíg a munkanélküliség nem csökken drasztikusan. Ott ahol azonnal lehet pótolni az embert nem szaroznak, mert megtehetik. Márpedig pótolhatatlan ember az üzleti életben nem létezik.

Van aki szereti az egyéb juttatásokat, valaki nem. Ez ugyan így van a céges bulikkal, illetve rendezvényekkel. Van aki szórakozna a munkatársaival, van aki a rá eső pénzösszeget a saját zsebében látná.

Amúgy nem kellene szidni a munkáltatót, hisz ha jön egy újabb ő is kap konkurenciát, és ha nem emeli meg a dolgozók munkabérét elviszi tőle az új. Persze az már más téma, hogy a dolgozói bérek növekedése és az eladott termékek árának csökkenése milyen hatással van magára a minőségre.

De mi is az a minőség? Nagy tévedés, ha valaki azt hiszi, hogy a legjobb, legújabb technológiával és minél jobb alapanyagból készült termék a jó minőségű termék. Nem.

Egy vevő számára a minőség a saját magában kialakított elvárások összességét jelenti. Vagyis szubjektív.
Mindenkinek más az elvárása, a cégek pedig ezt igyekeznek kielégíteni.
 #122831  Szerző: mlaszlo
 2013.10.23. 15:46
jeek írta: Amit szegény dolgozók a rossz munkakörülmények között és éhbéres fizetésként megélnek a multiknál, ez már csak egy látszatkampány, hogy a multi jó, mert ilyeneket tesz, a hazai meg "szar". Te ebből az irányból látod csak a multikat, sajnos! De a valóság egyáltalán nem ez! Az ott dolgozókat az ilyen propaganda rendezvények sajnos nem igazán hozzák lázba... Az ott dolgozók inkább le mondanának a csili-vili rendezvényről + SZÉP kártyáról, ha normális munkakörülmények + bérek mellett dolgozhatnának...
Szerintem egyezzünk meg abban, hogy minden részről találni jó és rossz példát, de amíg a magyar cégek többsége, semmivel sem jobb, mint a sokak által utált multik, addig nem tisztességes csak őket szidni. A magyar vállalkozó ugyanúgy megteszi, hogy felvesz próbanapra, kitakaríttatja veled az üzletet, nap végén közli, hogy nem feleltél meg és mehetsz ahova akarsz egy forint nélkül. És rengeteg példát lehetne hozni. Ráadásul bizony állami helyeken is van rá példa.
De amint már szó volt róla, egy ilyen ország megítélésében, mint a miénk, nagyon sokat számít, hogy a külföldi tőkebefektetők mennyire szívesen fektetne az adott országba.

Friss témák

Impresszum

Szolgáltató:
42NET Marvin Cloud Kft.
1149 Budapest, Angol utca 34. 5/A
adószám: 25830079-2-42
cégjegyzékszám: 01-09-291494
e-mail cím: support@42netmedia.com
telefonszám: 1242
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Felelős kiadó: 42NET Marvin Cloud Kft.
Lapigazgató: Mikos Ákos
Felelős szerkesztő: Huszár Dávid Norbert
Fórum adminisztrátorok: Kasza János, Keszei László
Webdesign és programozás: Christian Zanchetta
Host: 42NETMedia Kft.

E-mail: i n f o [@] r a d i o s i t e . h u

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.