Sakál írta:tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után.Ez még érthető is lenne, de akkor hogyan kerül bele a köztudatba és válik népszerűvé egy adott zene, ha nem egy napi szinten milliós tömeget elérő rádió által, ami esetleg prezentálja ezeket a hallgatóság felé, és ezáltal felfutattja? Nem ezért vannak bent a dj-k és a műsorvezetők?
Már abból a szempontból sem értem, hogy azért a zenei producerek sem teljesen hülyék, és már ott is eleve úgy van patika mérlegen kimérve egy adott pop sláger, hogy az tuti biztos befusson. Nem nagyon megy már ott sem igazi kisérletezgetés, vagy baromira ritka. A Despacito is kb. egy hét alatt letarolt mindent a világon, és már milliárdós megtekintésnél járt YouTube-on, mikor a R1 elkezdte nagy nehezen egy hónap után játszani.
A Dance Monkey ugyanez. Már az egész világnak a könyökén jött ki nyár végére, mikor még a Petőfi is előbb elkezdte szeptemberben játszani, ehhez képest a R1-en ugyanez novemberben történt meg. 5 hónapig zenei tesztelték?