RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #185988  Szerző: Chucky
 2019.12.20. 21:00
Sajnos ez az egész a 22-es csapdája. Mégis mit várnak, ha a saját hallgatóikon tesztelik a zenéket. :D Meg igazából bárkin is tesztelhetik... Marhaság az egész. Mivel a hallgatók megszoktak valamit, úgysem fognak kimozdulni a komfortzónából, tehát marad ugyanaz a felhozatal. Illetve az sem elhanyagolandó, hogy milyen zenéket vetnek" teszt alá". Ha ugyanaz a kínálat pepitában, mit sem ér az egész...
Amúgy is az elmúlt 20 évben durva "zenei agymosás" ment a rádiók részéről. Aki ebből nem kért, az köszöni szépen, ma sem hallgat rádiót. És egyre több ilyen ember lesz... :sealed:
 #185984  Szerző: Glenn
 2019.12.20. 10:24
Sakál írta:
2019.12.18. 20:37
Nem akarjátok elhinni, hogy az átlaghallgatónak ez az igénye. Pedig valószínűleg de. Egy jó hallgatottsággal rendelkező helyi rádiónak a programigazgatója mesélte, hogy ők tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után. Szóval el kéne fogadni, itthon ez kell a közönségnek. Valószínűleg nem tök hülyék a Rádió1-nél, és nem valamiféle nemtörődömségből vagy tudatlanságból csinálják így. És az hogy a top500-ban az első tíz, ez egyáltalán nem kizárt, hogy tényleg a szavazatok alapján lett így. Teljesen logikus, hogy elsősorban azokra szavaznak, amit nap mint nap hallanak. A hallgató a kedvenc zenéit akarja hallani, nem pedig újakat felfedezni, értsétek meg.

Más: az mennyire cinkes, hogy a Disco's Hitben eljátsszák, hogy élőben mixelnek?
Na, végre, egy értelmes hozzászólás! :yes:
De ezt itt a fikázók úgysem fogják fel, pedig így működik egy olyan rádió, amit a célközönségnek szerkesztenek. Na mindegy...
 #185983  Szerző: shadoe
 2019.12.19. 21:36
tomee írta:
2019.12.18. 21:09
Sakál írta:tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után.
Ez még érthető is lenne, de akkor hogyan kerül bele a köztudatba és válik népszerűvé egy adott zene, ha nem egy napi szinten milliós tömeget elérő rádió által, ami esetleg prezentálja ezeket a hallgatóság felé, és ezáltal felfutattja? Nem ezért vannak bent a dj-k és a műsorvezetők?

Már abból a szempontból sem értem, hogy azért a zenei producerek sem teljesen hülyék, és már ott is eleve úgy van patika mérlegen kimérve egy adott pop sláger, hogy az tuti biztos befusson. Nem nagyon megy már ott sem igazi kisérletezgetés, vagy baromira ritka. A Despacito is kb. egy hét alatt letarolt mindent a világon, és már milliárdós megtekintésnél járt YouTube-on, mikor a R1 elkezdte nagy nehezen egy hónap után játszani.

A Dance Monkey ugyanez. Már az egész világnak a könyökén jött ki nyár végére, mikor még a Petőfi is előbb elkezdte szeptemberben játszani, ehhez képest a R1-en ugyanez novemberben történt meg. 5 hónapig zenei tesztelték?
Nekem is egyébként egy csomó kérdés jutott eszembe ennek kapcsán. Engem például miért nem kért eddig fel senki zenék tesztelésére? Az én igényeim miért kevésbé fontosak, mint egy "átlaghallgató" (= aki ötezerszer szereti hallani naponta ugyanazokat a zenéket). Nekem miért kell külfödi rádiókra vadászni ahhoz, hogy igényes és valóban változatos könnyűzenét hallgathassak? Egyáltalán, ha a zeneipar így működik, akkor olyan külföldi rádiók, mint a BBC Radio One, a német Planet Radio, a Radio Romania, a VOA1 vagy a 977 Hits miért naprakész állandóan, és miért nyomják tömegesen a friss zenéket? Akkor ezeknek is Rádió 1-színvonalúaknak kéne lenniük. Vagy ami a külföldi rádiózásban működik, az pont Magyarországon azért nem, mert mi a Marsról jött földönkívüli népség vagyunk, és mi rightig nem akarunk hallgatni sokféle változatos zenét?
Egyébként ha már zenei producerek és visszajelzés a közönség és a rádiók részéről, azt azért nem árt tudni, hogy az USÁ-ban, ahol kicsit másképpen mennek a dolgok, mint nálunk, 1999 után pont azért gyorsították fel mesterségesen a slágerlistákat, mert a Billboard és többi szaklap úgy vélte, hogy sokkal fontosabb visszajelzést küldeni az új zenék népszerűségéről a lemezcégek felé, mint a hitelesség kedvéért bent tartani a listákon az 50-60 hetes vagy még régebbi számokat (amiket a Rádió 1 jellemzően játszik). Így a rádiós listákról, főleg a Top 40 kategóriákban, a 20 hétnél idősebb számokat egyszerűen kidobálták.
Először én is hüledeztem, hogy ezt megcsinálták, de mára az a helyzet, hogy az amerikai poplistákon régebbi számokat csak a Top Tenben lehet már találni, az alatt lefelé mozgás szinte már nincs is, hiszen a több hónapos számok egyszerűen "elévülnek", és mennek recurrentbe.
Na, ha így működne a Rádió 1 játszási listája, akkor azt hiszem, kevesebb témát is adna nekünk ebben a fórumban ez a rádió. Bocs a hosszúságért. :)
 #185982  Szerző: Sakál
 2019.12.19. 09:56
Dani írta:
2019.12.18. 21:05
Sakál írta:
2019.12.18. 20:37
Nem akarjátok elhinni, hogy az átlaghallgatónak ez az igénye. Pedig valószínűleg de. Egy jó hallgatottsággal rendelkező helyi rádiónak a programigazgatója mesélte, hogy ők tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után. Szóval el kéne fogadni, itthon ez kell a közönségnek. Valószínűleg nem tök hülyék a Rádió1-nél, és nem valamiféle nemtörődömségből vagy tudatlanságból csinálják így. És az hogy a top500-ban az első tíz, ez egyáltalán nem kizárt, hogy tényleg a szavazatok alapján lett így. Teljesen logikus, hogy elsősorban azokra szavaznak, amit nap mint nap hallanak. A hallgató a kedvenc zenéit akarja hallani, nem pedig újakat felfedezni, értsétek meg.

Más: az mennyire cinkes, hogy a Disco's Hitben eljátsszák, hogy élőben mixelnek?
A Sláger FM is magyar hallgatóknak szóló rádió, mégis változtatott a korábbi zenei kínálatán. Akkor a SlágerFM ezek szerint nem a hallgatók igényeit vette figyelembe a változtatásnál? Mármint aszerint, amit írtál.
Hol játszik a Sláger FM zsír új zenéket? Valamiről lemaradtam?
 #185981  Szerző: tomee
 2019.12.18. 21:09
Sakál írta:tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után.
Ez még érthető is lenne, de akkor hogyan kerül bele a köztudatba és válik népszerűvé egy adott zene, ha nem egy napi szinten milliós tömeget elérő rádió által, ami esetleg prezentálja ezeket a hallgatóság felé, és ezáltal felfutattja? Nem ezért vannak bent a dj-k és a műsorvezetők?

Már abból a szempontból sem értem, hogy azért a zenei producerek sem teljesen hülyék, és már ott is eleve úgy van patika mérlegen kimérve egy adott pop sláger, hogy az tuti biztos befusson. Nem nagyon megy már ott sem igazi kisérletezgetés, vagy baromira ritka. A Despacito is kb. egy hét alatt letarolt mindent a világon, és már milliárdós megtekintésnél járt YouTube-on, mikor a R1 elkezdte nagy nehezen egy hónap után játszani.

A Dance Monkey ugyanez. Már az egész világnak a könyökén jött ki nyár végére, mikor még a Petőfi is előbb elkezdte szeptemberben játszani, ehhez képest a R1-en ugyanez novemberben történt meg. 5 hónapig zenei tesztelték?
 #185980  Szerző: Dani
 2019.12.18. 21:05
Sakál írta:
2019.12.18. 20:37
Nem akarjátok elhinni, hogy az átlaghallgatónak ez az igénye. Pedig valószínűleg de. Egy jó hallgatottsággal rendelkező helyi rádiónak a programigazgatója mesélte, hogy ők tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után. Szóval el kéne fogadni, itthon ez kell a közönségnek. Valószínűleg nem tök hülyék a Rádió1-nél, és nem valamiféle nemtörődömségből vagy tudatlanságból csinálják így. És az hogy a top500-ban az első tíz, ez egyáltalán nem kizárt, hogy tényleg a szavazatok alapján lett így. Teljesen logikus, hogy elsősorban azokra szavaznak, amit nap mint nap hallanak. A hallgató a kedvenc zenéit akarja hallani, nem pedig újakat felfedezni, értsétek meg.

Más: az mennyire cinkes, hogy a Disco's Hitben eljátsszák, hogy élőben mixelnek?
A Sláger FM is magyar hallgatóknak szóló rádió, mégis változtatott a korábbi zenei kínálatán. Akkor a SlágerFM ezek szerint nem a hallgatók igényeit vette figyelembe a változtatásnál? Mármint aszerint, amit írtál.
 #185979  Szerző: Sakál
 2019.12.18. 20:37
Nem akarjátok elhinni, hogy az átlaghallgatónak ez az igénye. Pedig valószínűleg de. Egy jó hallgatottsággal rendelkező helyi rádiónak a programigazgatója mesélte, hogy ők tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után. Szóval el kéne fogadni, itthon ez kell a közönségnek. Valószínűleg nem tök hülyék a Rádió1-nél, és nem valamiféle nemtörődömségből vagy tudatlanságból csinálják így. És az hogy a top500-ban az első tíz, ez egyáltalán nem kizárt, hogy tényleg a szavazatok alapján lett így. Teljesen logikus, hogy elsősorban azokra szavaznak, amit nap mint nap hallanak. A hallgató a kedvenc zenéit akarja hallani, nem pedig újakat felfedezni, értsétek meg.

Más: az mennyire cinkes, hogy a Disco's Hitben eljátsszák, hogy élőben mixelnek?
 #185963  Szerző: Gyurii
 2019.12.17. 07:51
Ebben a rádióban Juhász Gergő az egyetlen kellemes felüdülés! Jó odakapcsolni, nyilván nem kell bemutatni, és dicsérni, hisz tudjuk milyen! PROFI. ;)

Viszont, tényleg nem értem, miért nincs itthon egy olyan rádió, ami ha már "Csak igazi mai slágert" játszik, nem tudná követni a nyugati chart-okat, és nem féléves csúszással orrvérzésig adni, ÚGY mintha az most lenne a menő, holott már más a No. 1. (Lásd jelenleg a Dance Monkey, jó volt szép volt, de már unalmas, és irritál...) :hit:

Azzal, hogy rotációt megfűszerezik 1-2 (2000-2012 körüli) klasszikussal nem lenne bajom, sőt!
Csak kövessük végre az újdonságokat, és legyenek azok akiknek vallják magukat végre... (Ha már 0-24 dance vonalat nem akarják meglovagolni...) :(
 #185931  Szerző: shadoe
 2019.12.15. 22:32
Adam írta:
2019.12.15. 21:50
Szerintem zeneileg nagyon jó volt ez a hétvége. Ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor nyár végén volt Classic hétvége.
Amikor a top10-hez ért a lista, akkor - mily meglepő visszatértek a rongyosra játszott zenék 😀 Én nem akarom elhinni, hogy ezt a top 10-et szavazták össze a hallgatók. Mert így most megint felhatalmazva érzik magukat hogy továbbra is ezeket játszák rongyosra 😀
Konkrétan ugyanezt tapasztaltam, és bár ez nem szokásom, de levélben meg is írtam nekik ugyanezt a pozitív észrevételt, hozzátéve azért azt is, amit itt a hétköznapi nappali sávról sokszor elmondunk. Nem vagyok meggyőzve arról, hogy tényleg ezt a Top 10-t akarnák a hallgatók, mert ezt holnaptól ömlesztve, durván újra megkapják, de az 500. helytől az élvonalig voltak kellemes meglepetések. Ugyan kicsit uncsi, hogy mindig Ed Sheeran nyer, de ezt most elnézzük. Egyébként összesített listához képest egészen jó volt az új zenék aránya.
 #185928  Szerző: Adam
 2019.12.15. 21:50
Szerintem zeneileg nagyon jó volt ez a hétvége. Ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor nyár végén volt Classic hétvége.
Amikor a top10-hez ért a lista, akkor - mily meglepő visszatértek a rongyosra játszott zenék 😀 Én nem akarom elhinni, hogy ezt a top 10-et szavazták össze a hallgatók. Mert így most megint felhatalmazva érzik magukat hogy továbbra is ezeket játszák rongyosra 😀
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 610

Friss témák

Impresszum

Szolgáltató:
42NET Marvin Cloud Kft.
1149 Budapest, Angol utca 34. 5/A
adószám: 25830079-2-42
cégjegyzékszám: 01-09-291494
e-mail cím: support@42netmedia.com
telefonszám: 1242
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Felelős kiadó: 42NET Marvin Cloud Kft.
Lapigazgató: Mikos Ákos
Felelős szerkesztő: Huszár Dávid Norbert
Fórum adminisztrátorok: Kasza János, Keszei László
Webdesign és programozás: Christian Zanchetta
Host: 42NETMedia Kft.

E-mail: i n f o [@] r a d i o s i t e . h u

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.