RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #185999  Szerző: tomee
 2019.12.21. 19:42
Glenn írta:
djlacee írta:
2019.12.21. 18:37
Azokat az emberejet nem értem, akiknél egész nap ez szól, mondjuk egy fodrászatban vagy egy kisboltban. Hogy bírják? A hét minden munkanapján ugyan azok a zenék egész nap, minden nap.
Hát igen, a Rádió 1 nem erre való, hanem arra, hogy kocsival elugrok ide, aztán két óra múlva meg oda. Rövid ideig teljesen jó ez, a gond valóban az, hogy hosszabb időre mit lehet betenni háttérnek, ha csak ez fogható? Tudom, tudom, spotify meg deezer meg youtube, stb. De nem minden fodrászatban, kisközértben, szervizben van netrádióra alkalmas készülék.
Én is azt tartom legvalószínűbbnek, hogy háttérzajnak használják, mivel ebben a zenei stílusban egyedül ez áll rendelkezésre, az idenditás-zavaros Petőfin kívül. Plusz, amit RadioFan mondott, hogy mert ez "legalább nem a Retro".

Viszont én azt gondolom, hogy az emberek többsége azért fix helyen dolgozik egész nap, ahol többnyire egész nap szól a rádió, és nem gondolom, hogy itthon egy Kronehit kaliberű rádióba azok is belezavarodnának, akik esetleg fuvaroznak minden nap.

Ha egy 8 órás műszak alatt már 3x megy le a Dance Monkey, az arány tekintetében igazából már bőven sok.
 #185998  Szerző: Glenn
 2019.12.21. 19:04
djlacee írta:
2019.12.21. 18:37
Azokat az emberejet nem értem, akiknél egész nap ez szól, mondjuk egy fodrászatban vagy egy kisboltban. Hogy bírják? A hét minden munkanapján ugyan azok a zenék egész nap, minden nap.
Hát igen, a Rádió 1 nem erre való, hanem arra, hogy kocsival elugrok ide, aztán két óra múlva meg oda. Rövid ideig teljesen jó ez, a gond valóban az, hogy hosszabb időre mit lehet betenni háttérnek, ha csak ez fogható? Tudom, tudom, spotify meg deezer meg youtube, stb. De nem minden fodrászatban, kisközértben, szervizben van netrádióra alkalmas készülék.
 #185997  Szerző: djlacee
 2019.12.21. 18:37
A Rádió 1 arra van kitalálva, mint a Kronehit: hogy ha az ember nap mint nap hallgatja, főleg rövidebb ideig, például autóban ülve, mindig hallhassa a kedvencét. Arról most ne beszéljünk, miért van a nemzetközi trendekhez képest ennyire lemaradva a Rádió 1, ezen már én is túltettem magam. Azokat az emberejet nem értem, akiknél egész nap ez szól, mondjuk egy fodrászatban vagy egy kisboltban. Hogy bírják? A hét minden munkanapján ugyan azok a zenék egész nap, minden nap.
 #185996  Szerző: RadioFan
 2019.12.21. 18:10
tomee írta:
2019.12.21. 17:39
Ez lenne a jellemző jelenleg itthon az ún. Z-generációra és célcsoportjukra, hogy nincs semmilyen igényük a legújabb dolgokra "mostazonnal", hanem elvannak egy "Shape of you-val" már lassan 3 éve nap 10x lejátszva?
A lényeget nem érted: nem a Z generáció hallgatja a Rádió 1-et. Én az ezredforduló környékén születtem, és aki velem egykorú és tényleg új zenékre vágyik, az nem a rádiót kapcsolja be, hanem a spotifyon a Hungary Top 50-et.

Az R1 célcsoportja sokkal inkább a 30-as, 40-es anyukák/apukák, akiknek az kell hogy szóljon valami a háttérben egész nap és az ne a Retro legyen. Valjuk be, ezt rohadt jól csinálják, hogy a lehető legtöbb embert szólítsanak meg közülük.

Akinek pedig akár csak a legcsekélyebb zenei igénye van, az nem hallgat Rádió 1-et.
 #185995  Szerző: tomee
 2019.12.21. 17:39
Itt az alapvető nézeteltérések nem abból vannak évek óta, hogy nem érhető/(ön)igazolható vagy nem alátámasztható a módszertan, ami szerint működik ez az egész, hanem abból, hogy leteszteltetik a zenéket (amiket az alanyok ezek szerint már ismernek máshonnan (Youtube, Spotify), de nem a R1-ről, hiszen ezekre tették le a voksukat az új, ismeretlen zenék helyett, amikről értelemszerűen nincs semmilyen benyomásuk, mert az nem is alakulhatott ki bennük, mivel nem hallották ezeket még előtte).

Amennyiben ezek a zenék már jól ismertek, és EZÉRT a hallgatók jobban preferálják őket, akkor eszerint a R1 azt a módszert követi, hogy megvárja, amíg más felfuttatja helyettük a zenéket, és később kimazsolázza a legjobb eredményt elérteket, majd úgy prezentálja azokat, hogy felcímkézi olyan jelzőkkel, hogy "vadonatúj sláger, sokan próbálkoznak új zenékkel, de csak mi tudjuk, hogy mi kell a hallgatóknak", hogy ezáltal jobban eladhatóvá tegye saját maga számára. (ezen megy a hörgés, mióta létezik ez a topic ezen a fórumon)

Itt merül fel a kérdés (szintén évek óta), hogy akkor a többi ország hasonló formátumú rádiója miért engedheti meg magának azt a luxust, hogy játssza a frissen megjelent zenéket, és olyan slágerlistákkal rendelkezik, amik valóban tükrözik a világ aktuális pop-zenei trendjét?

Ők milyen módszertan szerint monítorozzák a zenéket, amiket beválogatnak rotációba? Abból állna az egész különbség, hogy az ottani zenei teszteken az alanyok az új zenékre húzzák be a több ikszet, és itt meg az ellenkezője miatt inkább az lett az irányvonal, hogy inkább az igénytelenséget szolgálják ki?

Ez lenne a jellemző jelenleg itthon az ún. Z-generációra és célcsoportjukra, hogy nincs semmilyen igényük a legújabb dolgokra "mostazonnal", hanem elvannak egy "Shape of you-val" már lassan 3 éve nap 10x lejátszva?
 #185994  Szerző: ksimiglai
 2019.12.21. 17:38
A Rádio1-en egy olyan műsorperc sincs,ami ne lenne alaposan letesztelve.Erre van igény,ezt szeretik.Hallgatják is.A Music Fm-et is nagyon hamar leverték,amikor még volt mindkettő.

Ezt el kell fogadni,a kereskedelmi rádiózás így működik,nem vágyvezérelten és nem egyéni ízlésekre szabva(ideális esetben).
 #185993  Szerző: Glenn
 2019.12.21. 10:29
Ez a baj, nem értitek meg, hogy amit ti hiányoltok, az rétegzene.
Chucky írta:
2019.12.20. 21:00
Mégis mit várnak, ha a saját hallgatóikon tesztelik a zenéket.
Mégis, kin teszteljék a zenéket? A Bartók Rádió hallgatóin? :shock:
shadoe írta:Én egyébként ma figyeltem fel arra, amikor valami nagyon amerikai stílusú rap-et hallgatott az utcán két tizenéves, hogy én bármikor "rajtakapok" ilyen fiatalokat zenehallgatáson (utcán, buszon, vonaton, bárhol), ami gondolom, az okostelójukról vagy mp3-ról, vagy nem tudom, miből jönnek manapság, én még egyetlen Rádió 1-komfortzónába illő zenét se hallottam tőlük.
És ha egy fiatal mondjuk akusztikus rockot hallgat egy bluetooth hangszórón (mert én ilyet is láttam), akkor azt kell etalonnak tekinteni?
A lényeg azonban az, hogy ha egy rádió piacvezető, azaz sokan hallgatják, minek variáljon? Igaz, hogy nincs konkurrense, ez gond, de épp ezért nem költ feleslegesen plusz pénzeket kísérletezésre. Már sokszor leírtuk itt, hogy a netrádió ma még nem versenyképes az FM-mel, és amíg ez így lesz, nem fog a Rádió 1 sem aggódni a hallgatottsága miatt.
 #185991  Szerző: Dani
 2019.12.20. 22:20
Ennek az eszmefuttatásnak a mentén haladva, hogy a hallgatók igényei alapján állítja össze a zenéket a Rádió1, annak idején ezek alapján a MusicFM például mi alapján állította össze a zenei kínálatát? De ide vehetném példának akár a ClassFM-et is. Mind a két említett valamikori rádió azért egyértelműen változatosabb volt, mint most a Rádió1.
 #185990  Szerző: shadoe
 2019.12.20. 21:28
Én egyébként ma figyeltem fel arra, amikor valami nagyon amerikai stílusú rap-et hallgatott az utcán két tizenéves, hogy én bármikor "rajtakapok" ilyen fiatalokat zenehallgatáson (utcán, buszon, vonaton, bárhol), ami gondolom, az okostelójukról vagy mp3-ról, vagy nem tudom, miből jönnek manapság, én még egyetlen Rádió 1-komfortzónába illő zenét se hallottam tőlük. Ezek sose hallgatnak slágereket, pláne nem olyanokat, amiket a magyar rádiók játszanak. Ebből is látszik, hogy milyen irtózatosan nagy a szakadék a célközönség és a rádiót még hallgató, szerencsésebb sorsra érdemesek közt. Egy biztos: ezeket az okostelón rapzenéket és hiphopot hallgató fiatalokat az égvilágon senki nem kérdezte meg a zenei ízléséről, és sose teszteltettek velük rádiós szerkesztők semmilyen zeneszámot.
 #185988  Szerző: Chucky
 2019.12.20. 21:00
Sajnos ez az egész a 22-es csapdája. Mégis mit várnak, ha a saját hallgatóikon tesztelik a zenéket. :D Meg igazából bárkin is tesztelhetik... Marhaság az egész. Mivel a hallgatók megszoktak valamit, úgysem fognak kimozdulni a komfortzónából, tehát marad ugyanaz a felhozatal. Illetve az sem elhanyagolandó, hogy milyen zenéket vetnek" teszt alá". Ha ugyanaz a kínálat pepitában, mit sem ér az egész...
Amúgy is az elmúlt 20 évben durva "zenei agymosás" ment a rádiók részéről. Aki ebből nem kért, az köszöni szépen, ma sem hallgat rádiót. És egyre több ilyen ember lesz... :sealed:
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 696

Friss témák

Impresszum

Szolgáltató:
42NET Marvin Cloud Kft.
1149 Budapest, Angol utca 34. 5/A
adószám: 25830079-2-42
cégjegyzékszám: 01-09-291494
e-mail cím: support@42netmedia.com
telefonszám: 1242
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Felelős kiadó: 42NET Marvin Cloud Kft.
Lapigazgató: Mikos Ákos
Felelős szerkesztő: Huszár Dávid Norbert
Fórum adminisztrátorok: Kasza János, Keszei László
Webdesign és programozás: Christian Zanchetta
Host: 42NETMedia Kft.

E-mail: i n f o [@] r a d i o s i t e . h u

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.