RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #185997  Szerző: djlacee
 
A Rádió 1 arra van kitalálva, mint a Kronehit: hogy ha az ember nap mint nap hallgatja, főleg rövidebb ideig, például autóban ülve, mindig hallhassa a kedvencét. Arról most ne beszéljünk, miért van a nemzetközi trendekhez képest ennyire lemaradva a Rádió 1, ezen már én is túltettem magam. Azokat az emberejet nem értem, akiknél egész nap ez szól, mondjuk egy fodrászatban vagy egy kisboltban. Hogy bírják? A hét minden munkanapján ugyan azok a zenék egész nap, minden nap.
 #185996  Szerző: RadioFan
 
tomee írta: 2019.12.21. 17:39 Ez lenne a jellemző jelenleg itthon az ún. Z-generációra és célcsoportjukra, hogy nincs semmilyen igényük a legújabb dolgokra "mostazonnal", hanem elvannak egy "Shape of you-val" már lassan 3 éve nap 10x lejátszva?
A lényeget nem érted: nem a Z generáció hallgatja a Rádió 1-et. Én az ezredforduló környékén születtem, és aki velem egykorú és tényleg új zenékre vágyik, az nem a rádiót kapcsolja be, hanem a spotifyon a Hungary Top 50-et.

Az R1 célcsoportja sokkal inkább a 30-as, 40-es anyukák/apukák, akiknek az kell hogy szóljon valami a háttérben egész nap és az ne a Retro legyen. Valjuk be, ezt rohadt jól csinálják, hogy a lehető legtöbb embert szólítsanak meg közülük.

Akinek pedig akár csak a legcsekélyebb zenei igénye van, az nem hallgat Rádió 1-et.
 #185995  Szerző: tomee
 
Itt az alapvető nézeteltérések nem abból vannak évek óta, hogy nem érhető/(ön)igazolható vagy nem alátámasztható a módszertan, ami szerint működik ez az egész, hanem abból, hogy leteszteltetik a zenéket (amiket az alanyok ezek szerint már ismernek máshonnan (Youtube, Spotify), de nem a R1-ről, hiszen ezekre tették le a voksukat az új, ismeretlen zenék helyett, amikről értelemszerűen nincs semmilyen benyomásuk, mert az nem is alakulhatott ki bennük, mivel nem hallották ezeket még előtte).

Amennyiben ezek a zenék már jól ismertek, és EZÉRT a hallgatók jobban preferálják őket, akkor eszerint a R1 azt a módszert követi, hogy megvárja, amíg más felfuttatja helyettük a zenéket, és később kimazsolázza a legjobb eredményt elérteket, majd úgy prezentálja azokat, hogy felcímkézi olyan jelzőkkel, hogy "vadonatúj sláger, sokan próbálkoznak új zenékkel, de csak mi tudjuk, hogy mi kell a hallgatóknak", hogy ezáltal jobban eladhatóvá tegye saját maga számára. (ezen megy a hörgés, mióta létezik ez a topic ezen a fórumon)

Itt merül fel a kérdés (szintén évek óta), hogy akkor a többi ország hasonló formátumú rádiója miért engedheti meg magának azt a luxust, hogy játssza a frissen megjelent zenéket, és olyan slágerlistákkal rendelkezik, amik valóban tükrözik a világ aktuális pop-zenei trendjét?

Ők milyen módszertan szerint monítorozzák a zenéket, amiket beválogatnak rotációba? Abból állna az egész különbség, hogy az ottani zenei teszteken az alanyok az új zenékre húzzák be a több ikszet, és itt meg az ellenkezője miatt inkább az lett az irányvonal, hogy inkább az igénytelenséget szolgálják ki?

Ez lenne a jellemző jelenleg itthon az ún. Z-generációra és célcsoportjukra, hogy nincs semmilyen igényük a legújabb dolgokra "mostazonnal", hanem elvannak egy "Shape of you-val" már lassan 3 éve nap 10x lejátszva?
 #185994  Szerző: ksimiglai
 
A Rádio1-en egy olyan műsorperc sincs,ami ne lenne alaposan letesztelve.Erre van igény,ezt szeretik.Hallgatják is.A Music Fm-et is nagyon hamar leverték,amikor még volt mindkettő.

Ezt el kell fogadni,a kereskedelmi rádiózás így működik,nem vágyvezérelten és nem egyéni ízlésekre szabva(ideális esetben).
 #185993  Szerző: Glenn
 
Ez a baj, nem értitek meg, hogy amit ti hiányoltok, az rétegzene.
Chucky írta: 2019.12.20. 21:00Mégis mit várnak, ha a saját hallgatóikon tesztelik a zenéket.
Mégis, kin teszteljék a zenéket? A Bartók Rádió hallgatóin? :shock:
shadoe írta:Én egyébként ma figyeltem fel arra, amikor valami nagyon amerikai stílusú rap-et hallgatott az utcán két tizenéves, hogy én bármikor "rajtakapok" ilyen fiatalokat zenehallgatáson (utcán, buszon, vonaton, bárhol), ami gondolom, az okostelójukról vagy mp3-ról, vagy nem tudom, miből jönnek manapság, én még egyetlen Rádió 1-komfortzónába illő zenét se hallottam tőlük.
És ha egy fiatal mondjuk akusztikus rockot hallgat egy bluetooth hangszórón (mert én ilyet is láttam), akkor azt kell etalonnak tekinteni?
A lényeg azonban az, hogy ha egy rádió piacvezető, azaz sokan hallgatják, minek variáljon? Igaz, hogy nincs konkurrense, ez gond, de épp ezért nem költ feleslegesen plusz pénzeket kísérletezésre. Már sokszor leírtuk itt, hogy a netrádió ma még nem versenyképes az FM-mel, és amíg ez így lesz, nem fog a Rádió 1 sem aggódni a hallgatottsága miatt.
 #185991  Szerző: Dani
 
Ennek az eszmefuttatásnak a mentén haladva, hogy a hallgatók igényei alapján állítja össze a zenéket a Rádió1, annak idején ezek alapján a MusicFM például mi alapján állította össze a zenei kínálatát? De ide vehetném példának akár a ClassFM-et is. Mind a két említett valamikori rádió azért egyértelműen változatosabb volt, mint most a Rádió1.
 #185990  Szerző: shadoe
 
Én egyébként ma figyeltem fel arra, amikor valami nagyon amerikai stílusú rap-et hallgatott az utcán két tizenéves, hogy én bármikor "rajtakapok" ilyen fiatalokat zenehallgatáson (utcán, buszon, vonaton, bárhol), ami gondolom, az okostelójukról vagy mp3-ról, vagy nem tudom, miből jönnek manapság, én még egyetlen Rádió 1-komfortzónába illő zenét se hallottam tőlük. Ezek sose hallgatnak slágereket, pláne nem olyanokat, amiket a magyar rádiók játszanak. Ebből is látszik, hogy milyen irtózatosan nagy a szakadék a célközönség és a rádiót még hallgató, szerencsésebb sorsra érdemesek közt. Egy biztos: ezeket az okostelón rapzenéket és hiphopot hallgató fiatalokat az égvilágon senki nem kérdezte meg a zenei ízléséről, és sose teszteltettek velük rádiós szerkesztők semmilyen zeneszámot.
 #185988  Szerző: Chucky
 
Sajnos ez az egész a 22-es csapdája. Mégis mit várnak, ha a saját hallgatóikon tesztelik a zenéket. :D Meg igazából bárkin is tesztelhetik... Marhaság az egész. Mivel a hallgatók megszoktak valamit, úgysem fognak kimozdulni a komfortzónából, tehát marad ugyanaz a felhozatal. Illetve az sem elhanyagolandó, hogy milyen zenéket vetnek" teszt alá". Ha ugyanaz a kínálat pepitában, mit sem ér az egész...
Amúgy is az elmúlt 20 évben durva "zenei agymosás" ment a rádiók részéről. Aki ebből nem kért, az köszöni szépen, ma sem hallgat rádiót. És egyre több ilyen ember lesz... :sealed:
 #185984  Szerző: Glenn
 
Sakál írta: 2019.12.18. 20:37 Nem akarjátok elhinni, hogy az átlaghallgatónak ez az igénye. Pedig valószínűleg de. Egy jó hallgatottsággal rendelkező helyi rádiónak a programigazgatója mesélte, hogy ők tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után. Szóval el kéne fogadni, itthon ez kell a közönségnek. Valószínűleg nem tök hülyék a Rádió1-nél, és nem valamiféle nemtörődömségből vagy tudatlanságból csinálják így. És az hogy a top500-ban az első tíz, ez egyáltalán nem kizárt, hogy tényleg a szavazatok alapján lett így. Teljesen logikus, hogy elsősorban azokra szavaznak, amit nap mint nap hallanak. A hallgató a kedvenc zenéit akarja hallani, nem pedig újakat felfedezni, értsétek meg.

Más: az mennyire cinkes, hogy a Disco's Hitben eljátsszák, hogy élőben mixelnek?
Na, végre, egy értelmes hozzászólás! :yes:
De ezt itt a fikázók úgysem fogják fel, pedig így működik egy olyan rádió, amit a célközönségnek szerkesztenek. Na mindegy...
 #185983  Szerző: shadoe
 
tomee írta: 2019.12.18. 21:09
Sakál írta:tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után.
Ez még érthető is lenne, de akkor hogyan kerül bele a köztudatba és válik népszerűvé egy adott zene, ha nem egy napi szinten milliós tömeget elérő rádió által, ami esetleg prezentálja ezeket a hallgatóság felé, és ezáltal felfutattja? Nem ezért vannak bent a dj-k és a műsorvezetők?

Már abból a szempontból sem értem, hogy azért a zenei producerek sem teljesen hülyék, és már ott is eleve úgy van patika mérlegen kimérve egy adott pop sláger, hogy az tuti biztos befusson. Nem nagyon megy már ott sem igazi kisérletezgetés, vagy baromira ritka. A Despacito is kb. egy hét alatt letarolt mindent a világon, és már milliárdós megtekintésnél járt YouTube-on, mikor a R1 elkezdte nagy nehezen egy hónap után játszani.

A Dance Monkey ugyanez. Már az egész világnak a könyökén jött ki nyár végére, mikor még a Petőfi is előbb elkezdte szeptemberben játszani, ehhez képest a R1-en ugyanez novemberben történt meg. 5 hónapig zenei tesztelték?
Nekem is egyébként egy csomó kérdés jutott eszembe ennek kapcsán. Engem például miért nem kért eddig fel senki zenék tesztelésére? Az én igényeim miért kevésbé fontosak, mint egy "átlaghallgató" (= aki ötezerszer szereti hallani naponta ugyanazokat a zenéket). Nekem miért kell külfödi rádiókra vadászni ahhoz, hogy igényes és valóban változatos könnyűzenét hallgathassak? Egyáltalán, ha a zeneipar így működik, akkor olyan külföldi rádiók, mint a BBC Radio One, a német Planet Radio, a Radio Romania, a VOA1 vagy a 977 Hits miért naprakész állandóan, és miért nyomják tömegesen a friss zenéket? Akkor ezeknek is Rádió 1-színvonalúaknak kéne lenniük. Vagy ami a külföldi rádiózásban működik, az pont Magyarországon azért nem, mert mi a Marsról jött földönkívüli népség vagyunk, és mi rightig nem akarunk hallgatni sokféle változatos zenét?
Egyébként ha már zenei producerek és visszajelzés a közönség és a rádiók részéről, azt azért nem árt tudni, hogy az USÁ-ban, ahol kicsit másképpen mennek a dolgok, mint nálunk, 1999 után pont azért gyorsították fel mesterségesen a slágerlistákat, mert a Billboard és többi szaklap úgy vélte, hogy sokkal fontosabb visszajelzést küldeni az új zenék népszerűségéről a lemezcégek felé, mint a hitelesség kedvéért bent tartani a listákon az 50-60 hetes vagy még régebbi számokat (amiket a Rádió 1 jellemzően játszik). Így a rádiós listákról, főleg a Top 40 kategóriákban, a 20 hétnél idősebb számokat egyszerűen kidobálták.
Először én is hüledeztem, hogy ezt megcsinálták, de mára az a helyzet, hogy az amerikai poplistákon régebbi számokat csak a Top Tenben lehet már találni, az alatt lefelé mozgás szinte már nincs is, hiszen a több hónapos számok egyszerűen "elévülnek", és mennek recurrentbe.
Na, ha így működne a Rádió 1 játszási listája, akkor azt hiszem, kevesebb témát is adna nekünk ebben a fórumban ez a rádió. Bocs a hosszúságért. :)
  • 1
  • 382
  • 383
  • 384
  • 385
  • 386
  • 987