tomee írta: ↑2019.12.18. 21:09
Sakál írta:tesztelik a zenéket egy több száz fős csoporttal, mielőtt játszani kezdenék, és az itthon még ismeretlen zenék baromi gyengén teljesítenek. A Despacito-t hozta példának, ami 100-ből talán 30 pontot ért el a tesztcsoportjuknák, röviddel a megjelenése után.
Ez még érthető is lenne, de akkor hogyan kerül bele a köztudatba és válik népszerűvé egy adott zene, ha nem egy napi szinten milliós tömeget elérő rádió által, ami esetleg prezentálja ezeket a hallgatóság felé, és ezáltal felfutattja? Nem ezért vannak bent a dj-k és a műsorvezetők?
Már abból a szempontból sem értem, hogy azért a zenei producerek sem teljesen hülyék, és már ott is eleve úgy van patika mérlegen kimérve egy adott pop sláger, hogy az tuti biztos befusson. Nem nagyon megy már ott sem igazi kisérletezgetés, vagy baromira ritka. A Despacito is kb. egy hét alatt letarolt mindent a világon, és már milliárdós megtekintésnél járt YouTube-on, mikor a R1 elkezdte nagy nehezen egy hónap után játszani.
A Dance Monkey ugyanez. Már az egész világnak a könyökén jött ki nyár végére, mikor még a Petőfi is előbb elkezdte szeptemberben játszani, ehhez képest a R1-en ugyanez novemberben történt meg. 5 hónapig zenei tesztelték?
Nekem is egyébként egy csomó kérdés jutott eszembe ennek kapcsán. Engem például miért nem kért eddig fel senki zenék tesztelésére? Az én igényeim miért kevésbé fontosak, mint egy "átlaghallgató" (= aki ötezerszer szereti hallani naponta ugyanazokat a zenéket). Nekem miért kell külfödi rádiókra vadászni ahhoz, hogy igényes és valóban változatos könnyűzenét hallgathassak? Egyáltalán, ha a zeneipar így működik, akkor olyan külföldi rádiók, mint a BBC Radio One, a német Planet Radio, a Radio Romania, a VOA1 vagy a 977 Hits miért naprakész állandóan, és miért nyomják tömegesen a friss zenéket? Akkor ezeknek is Rádió 1-színvonalúaknak kéne lenniük. Vagy ami a külföldi rádiózásban működik, az pont Magyarországon azért nem, mert mi a Marsról jött földönkívüli népség vagyunk, és mi rightig nem akarunk hallgatni sokféle változatos zenét?
Egyébként ha már zenei producerek és visszajelzés a közönség és a rádiók részéről, azt azért nem árt tudni, hogy az USÁ-ban, ahol kicsit másképpen mennek a dolgok, mint nálunk, 1999 után pont azért gyorsították fel mesterségesen a slágerlistákat, mert a Billboard és többi szaklap úgy vélte, hogy sokkal fontosabb visszajelzést küldeni az új zenék népszerűségéről a lemezcégek felé, mint a hitelesség kedvéért bent tartani a listákon az 50-60 hetes vagy még régebbi számokat (amiket a Rádió 1 jellemzően játszik). Így a rádiós listákról, főleg a Top 40 kategóriákban, a 20 hétnél idősebb számokat egyszerűen kidobálták.
Először én is hüledeztem, hogy ezt megcsinálták, de mára az a helyzet, hogy az amerikai poplistákon régebbi számokat csak a Top Tenben lehet már találni, az alatt lefelé mozgás szinte már nincs is, hiszen a több hónapos számok egyszerűen "elévülnek", és mennek recurrentbe.
Na, ha így működne a Rádió 1 játszási listája, akkor azt hiszem, kevesebb témát is adna nekünk ebben a fórumban ez a rádió. Bocs a hosszúságért.