Szerintem meg hülyeség lenne egyik napról a másikra mindent megváltoztatni, mert a fokozatos átállás nem, vagy csak minimális hallgatóvesztéssel jár, de az is leginkább hallgatócserélődés. Együtt kell élni azzal, hogy az ilyen lassú transzformáció okoz anomáliákat és disszonanciákat, viszont ha ezeket 1 éves távlatban nem tisztítják meg, akkor tényleg bénák.
Most még úgy gondolom, ennyi bőven belefér, de a folyamat legvége csak egy esetben elfogadható: új logó, pontosabban új szónikus és vizuális brand, teljesen letisztult, 60-as, 70-es évektől megtisztított zenei kínálat, új digitális kontent, és amit írtam is, még az adásproci presetet is meg kell változtatni. Egyedül a név marad, ha marad...
A fentit a Rádió1-en se szabad elhanyagolni, mert legalább ugyanilyen fontos brand, és még a Best FM-et is érdemes átalakítani. Utóbbinál lehet merészebben is változtatni, mert nem hallgatják agyon (a debrecenit, meg az Amadeust, M-et kivéve, ahol szintén az óvatos átalakítás lenne helyesebb).
A Best FM-nél szerintem az ideális egy "Rádió 1 Classic" formátum lenne, a 2000-es évek RnB korszakát és hangulatát visszahozva, a két nagy közé bepozicionálva, természetesen hálózatosan (praktikusan reggelre téve a helyi blokkot sok zenével, önmagát flexelő polgikkal stb). Sőt, még a rádió neve is lehetne ilyen brand extension, nyugati példákból, vagy pl a tévés piacból (RTL+, RTL Gold, TV2 Kids stb.) kiindulva. Akkor kevésbé áll fenn a kannibalizáció veszélye is, és a sales is jobban el tudja adni.