RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #187599  Szerző: shadoe
 2020.06.24. 21:19
tomee írta:
2020.06.24. 15:32
Voltak igénytelen számok a '90-es években is dögivel, de annyi biztos, hogy szinte mindegyiknek volt egy amolyan "feel good" hangulata, ami manapság már nem igazán jellemző. Volt pár éve erről egy cikk, amiben a dalszövegeket elemezték, a mai zenék sok tekintetben depisebb hangvételűek, nem hiába nyúlnak vissza annyit az előző évtizedekbe.

Arról nem is beszélve, hogy annak idején egy "Cotton eye Joe-n" még röhögött az ember, de ma már forrongana az internet miatta...
Igazad van, közben rájöttem, hogy nem is a legtipikusabb és nem is a legjobb példákat idéztem. A komment elküldése után jutott eszembe a Cotton-eye Joe, a Barbie Girl, a Saturday Night (Whigfield) meg a Gangnam Style. Úgyhogy ezzel korrigálnám is magamat, a Lambadát meg a Despacitót tovább nem is bántanám. Sőt, a 90-es évek "gyöngyszemei" még ártatlan bárányok a mai szörnyűségekhez képest...
 #187597  Szerző: Adam
 2020.06.24. 16:58
Glenn írta:
2020.06.24. 15:06
shadoe írta:
2020.06.23. 20:57
nem szidni akarom az európai ízlést, ami nagyságrendekkel igényesebb manapság, mint mondjuk a 90-es években
Hát ez így nagyon szubjektívre sikeredett. Én azt mondom, a 90-es években lényegesen változatosabb, érdekesebb volt a zenei élet, több volt az eredeti zene. Ma egysíkú, gyakran épp a 90-es évek feldolgozásaival erőlködő előadó küzd, és ez sajnos nemcsak a dance, hanem az egyéb műfajokra is igaz.
Na, ez is egy szubjektív vélemény... ;)
Ez is szubjektív vélemény, de ebben a műfajban a legjobb zenék az ezredforduló utáni kb Jó 10 évben születtek. A csúcspontot kb 2004-2006 körülre raknám. Azóta Mintha elfáradtak Volna az előadók, és valóban sok félresikerült feldolgozás van.
 #187596  Szerző: Glenn
 2020.06.24. 16:48
A késő esti sáv mindig is hallgathatatlan volt. Még a magyarzene-arány és szövegarány bevezetése hajnalán úgy 1998 körül (amikor az elfogadott médiatörvény alapján kezdtek el működni a dolgok) küzdöttem, hogy legyen egy jó CD-lejátszóm, ami írott lemezeket is vitt. Egyszerűen este 9 után csak jósok, horoszkópguruk, önjelölt megoldóemberek lepték el a rádiókat, és két okoskodás között mentek a ZS kategóriás hazai sztárok zenéi. Ezt azóta sem tudjuk átlépni, de szerencsére ma már van mobilnet. :yes:
Hozzáteszem, hogy azért ez nem újkori dolog, mert a gengszterváltás előtt is (amikor még ezt nem írták elő) este ilyen jellegű adás volt mindhárom csatornán.
Mindenesetre nem értem, ezt miért kell itthon erőltetni, miért nem lehet a műsorkészítőkre bízni, hogy a hallgatónak mire van szüksége?
Régóta mondom, hogy a hatályban lévő Médiatörvény nagyon idejétmúlt, olyannyira, hogy amikor életbe lépett (1996), már akkor sem volt jó.
És most pici politika: azóta volt mindenféle színű királyunk, mégsem változott semmi. Ezért vagyok szkeptikus és ezért hallgatok egyre inkább neten rádiót. Magyart is. ;)
 #187594  Szerző: potyi
 2020.06.24. 15:52
Ideális esetben nem a szerkesztő ízlése, vagy az adott zenei stílusokról, korszakokról alkotott kollektív, pláne fórumozói vélemény, hanem zenei tesztek - brand/product/marketingszempontok és törvényi kvóták figyelembevételével - döntenek arról, hogy mi kerül egy kereskedelmi rádió kínálatába, mi nem, és meddig forognak az adott trackek, mikor kerülnek parkolópályára.

A zenei tesztek nem tévedhetetlenek, néhány magyar kutatócég gyakorlatilag teljesen alkalmatlan program- és zenei döntéselőkészítő anyagokhoz. Ahol viszont erre van kiforrott know how, reprezentatív a minta és még a kutatásvezetők is értenek ahhoz, amit csinálnak, ott ez tök jól működik nemzetközi gyakorlatban, de tök jól működött eddig a Fly féle hármasnál, és még a Petőfinél is. A megfelelő kutatópartner kiválasztása amúgy szintén szakmai felelősség.

Nincs pontos tudomásom erről, de tippem szerint nem a fenti objektív szempontok alapján került be egy rakat dal most a Rádió1-be, Retroba, de főleg e héttől a Best FM-be. Lehet mondani rá itt a fórumban, hogy tök jó most, végre rendben lettek a rádiók, mert bekerült ez-az-amaz és végre nem unalmas, de én nem vagyok arról meggyőződve, hogy ennek kimutathatóan pozitív eredménye lesz mondjuk fél éves távlatban.

Ez az erőltetett témázgatás, ami pedig most 10 után a szöveges tartalmat illeti, nagyjából minden rádiónál bukta volt eddig a magyar piacon. A másik rádión pedig a műsorvezető születésnapja a téma egész nap. Már fogom a fejem. :) Ha ezek a szelek fújnak tovább, nagyjából 1 évet adok a jelenlegi program teamnek. :)
 #187593  Szerző: tomee
 2020.06.24. 15:32
Voltak igénytelen számok a '90-es években is dögivel, de annyi biztos, hogy szinte mindegyiknek volt egy amolyan "feel good" hangulata, ami manapság már nem igazán jellemző. Volt pár éve erről egy cikk, amiben a dalszövegeket elemezték, a mai zenék sok tekintetben depisebb hangvételűek, nem hiába nyúlnak vissza annyit az előző évtizedekbe.

Arról nem is beszélve, hogy annak idején egy "Cotton eye Joe-n" még röhögött az ember, de ma már forrongana az internet miatta...
 #187591  Szerző: Glenn
 2020.06.24. 15:06
shadoe írta:
2020.06.23. 20:57
nem szidni akarom az európai ízlést, ami nagyságrendekkel igényesebb manapság, mint mondjuk a 90-es években
Hát ez így nagyon szubjektívre sikeredett. Én azt mondom, a 90-es években lényegesen változatosabb, érdekesebb volt a zenei élet, több volt az eredeti zene. Ma egysíkú, gyakran épp a 90-es évek feldolgozásaival erőlködő előadó küzd, és ez sajnos nemcsak a dance, hanem az egyéb műfajokra is igaz.
Na, ez is egy szubjektív vélemény... ;)
 #187590  Szerző: zenefalo
 2020.06.24. 15:00
Pár éve még volt olyan budapesti online stream-je az R1-nek, amely processzálatlan volt, kár, hogy törölték.
 #187582  Szerző: Adam
 2020.06.23. 22:03
Én a black eyed peas ritmo-val vagyok így. Förtelem volt első hallásra is, és már akkor gondoltam, hogy ebbol sokat fogunk még kapni. És így is lett.
 #187581  Szerző: shadoe
 2020.06.23. 20:57
Minden évnek vagy szezonnak, különösen nyáron, megvan a maga zenei förtelme, különösen Európában. (Ezzel nem szidni akarom az európai ízlést, ami nagyságrendekkel igényesebb manapság, mint mondjuk a 90-es években - és ezzel fordított arányban süllyed a béka feneke alá a "nagy" Billboardos amerikai zenei ízlés már 30 év óta...). Csak néhány elrettentő példa: Lambada, It's My Life (Dr. Alban és nem Bon Jovi persze), Jump (Kris Kross - na jó, ez USA), Mambo No. 5, Las Ketchup, Party Rock Anthem (LMFAO), Despacito, manapság meg a Dance Monkey vagy a Roses. És itt nem egy alapjában véve jó zene agyonjátszásáról van szó (lásd Shape Of You), hanem arról, hogy ezek a számok számomra első hallásra is baromira idegesítőek. Én se gondolom, hogy a rádió hibája, hogy játssza ezeket, hiszen valahol "kell", ha egyszer hetekig vezetik a játszási és eladási listákat. De aki a minőségi és igényes könnyűzenét szereti és keresi, annak az összes ilyen fércmű kínszenvedés.
 #187572  Szerző: noartist
 2020.06.23. 13:35
potyi írta:
2020.06.23. 10:18
Én sikítva hányok a Dance Monkey-tól, de sajnos indokolt tovább forgatni.
https://www.euro200.net/EURO-200.htm

Az eurochartban jelenleg is 18...

Minél igénytelenebb, annál népszerűbb. :) Ilyen világban élünk. Elég csak ránézni a hazai YouTube-toplistára.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 657

Friss témák

Impresszum

Szolgáltató:
42NET Marvin Cloud Kft.
1149 Budapest, Angol utca 34. 5/A
adószám: 25830079-2-42
cégjegyzékszám: 01-09-291494
e-mail cím: support@42netmedia.com
telefonszám: 1242
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Felelős kiadó: 42NET Marvin Cloud Kft.
Lapigazgató: Mikos Ákos
Felelős szerkesztő: Huszár Dávid Norbert
Fórum adminisztrátorok: Kasza János, Keszei László
Webdesign és programozás: Christian Zanchetta
Host: 42NETMedia Kft.

E-mail: i n f o [@] r a d i o s i t e . h u

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.