RADIOSITE Fórum

  • Független VoIP szolgáltatók

 #99632  Szerző: ceve
 
Gazdaságpolitikai bravúrként júliustól a világon alighanem egyedülálló módon 2 Ft+ÁFA/perc adó terheli a minenhol magától értetődően ingyenes hálózaton belüli VoIP hívásokat is.

Ha a szolgáltatók maradnak magyar bejegyzésűek, bármit tesznek, öngyilkosság:

- ráterhelik az adót az ügyfelekre, így aki sok hálón belüli forgalmat bonyolított, átáll valamelyik külföldi szolgáltatóra vagy alternatív technológiára (Skype, Gtalk stb.)

- megmarad az ingyenesség, ami a szolgáltatónak szerződésenként könnyen havi több száz Ft veszteséget is jelenthet

Leskóék az első stratégiát választották, az Ephone a másodikat (hálón kívül viszont ők is kivetik az adót), Neophone-t nem tudom, mert 2009 óta nem frissült a honlapjuk, MLG meg csendben kimúlt. :punch:
 #97615  Szerző: ceve
 
Leskóék is emelnek:

http://voipshop.hu/

" Tájékoztatjuk előfizetőinket, hogy 2012. július 1-én változik az ÁSZF-ünk. A perc alapú díjak 2012.07.01-től a Távközlési adóról szóló törvény és módosításai szerinti +2Ft bruttó díjjal emelkednek úgy, hogy a törvényben meghatározott befizetés felett a szolgáltató sem kér több díjat. "
 #97614  Szerző: ceve
 
Mégis lesz adó VoIP-ra, ma jött:

" Értesítjük, hogy az Ephone Magyarország Kft. weboldalán 2012. június 1-jén publikáltuk, hogy az általános szerződési feltételeink (továbbiakban ÁSZF) 2012. július 1-jén változnak. Az ÁSZF módosítását a központi ügyfélszolgálat telefonszámának változása, szerződési feltételek módosítása, a távközlési szektort sújtó telekommunikációs adó miatt bevezetésre kerülő kiegészítő percdíj bevezetése, valamint az ÁSZF egyes pontjainak pontosításai indokolták. A kiegészítő percdíj összege megegezik a kormány által definiált adó mértékének összegével. "
 #97590  Szerző: ceve
 
Telekomadó ezek szerint nem fog vonatkozni a VoIP szolgáltatókra?

http://index.hu/tech/cellanaplo/2012/06 ... _inditani/

" Milyen szolgáltatót válasszunk? Dobrasi azt javasolta, hogy lehetőleg magyart, pusztán technikai okokból. „A VoIP technológia arról szól, hogy a telefonbeszélgetés adatcsomagjai a nyilvános interneten közlekednek, és nagyon fontos, hogy közel legyen hozzánk a szerver, amihez csatlakozunk. Ha külföldi a szerver, akkor a hangnak hosszabb utat kell bejárnia, több eszközön megy át, és emiatt több a hibalehetőség” – mondta.

Persze a magyar VoIP szolgáltatók között is vannak különbségek. Igen nagy részük csak vállalati megrendelőkkel foglalkozik, mert sok felhasználval nagyobb bevételre tehetnek szert. Mások pedig csak az adsl-jük mellé adnak telefont. Én két ismertebb vállalat, az Ephone és az Invitel tulajdonában lévő Neophone szolgáltatását próbáltam ki. Előfizetési díj és hűségszerződés nélkül, ingyen adnak egy kívülről elérhető 0621-es számot, és hálózaton belül ingyen telefonálhatunk.

A Neophone a helyi vezetékes számok hívásáért percenként 5,2 forintot, mobilszámokért 35 forintot számláz ki, míg az Ephone a vezetékes irányba 4,9 forintot, a mobilok hívásáért 29,9 forintot kér. Sávszélesség hiánya miatt egyszer esett szét a beszélgetés a fent részletezett módon, több tucatszor volt sikeres és élvezhető a hívás.

Alig akad olyan vezetékes szolgáltató, amely árban versenyezni tudna a VoIP-pel, a magyar előfizetők több mint kétharmadának mégis hagyományos telefonvonala van. Várhatóan váltani fog, aki nem akarja lenyelni a telefonadót, ami idén magánszemélyeknek legfeljebb havi 400 forint, cégeknek 1400 forint, jövő évtől pedig 700 illetve 2500 forint a maximuma. Percenként két forintot simán megspórolhatunk azzal, ha normál telefonról VoIP-re váltunk.

Kíváncsian várom a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság májusi vezetékes gyorsjelentését, amelyben talán már látható lesz a telefonadó hatása. A most elérhető adatok szerint a 2010 októbere és 2012 áprilisa között eltelt másfél évben, amikor még szó sem volt telefonadóról, de javában tombolt a válság, nagyjából 230 ezerrel nőtt az IP-alapú telefont használók köre, ha ide számoljuk a helyhez kötött kábeltévés telefonokat is. Ennél sokkal többen, 277 ezren mondták le a hagyományos kapcsolt vonalukat, a különbözetet talán felszippantották a mobilszolgáltatók és más alternatív szolgáltatók, mint a Skype és a Viber. Magyarországon 2012 áprilisában 2,11 millió vezetékes szélessávú internetelérés volt, tehát ennyien biztosan át tudnának váltani VoIP-telefonra, hiszen ahhoz csak internet szükséges. "
 #92734  Szerző: ceve
 
Nincs még külön témacsoportjuk - ha jobbnak látjátok szolgáltatónként szétszedni, nem fogok megsértődni, ha törlitek a topikot. :)

Szüleimhez 2006-ban ért el a helyi kábelszolgáltató szélessávú netje, ami egybeesett a közvetlenül tárcsázható 06-21-es körzetszám megjelenésével. Lassan tehát 6 éve, hogy cakk-pakk megszabadultak a T-comtól.

A tapasztalatok nagyon jók - a vezetékes szolgáltatás lényegében kompromisszumok nélkül kiváltható az alternatívokkal.

A függetlenedés egyszeri beruházást igényel - eszközként egy LINKSYS PAP2-re esett a választásuk. Sajnos 6 év alatt ezen a téren nem történt érdemi fejlődés, a típus ma is a piac talán legjobb ár-érték arányú terméke, mai ára 14-15 ezer Ft (hat éve 18.000 Ft körül vettük).

Lényeges szempont volt, hogy két vonalat kezel, mondván szolgáltatáskiesésnél jól jöhet - szerencsére túlzott volt az óvatosság, havi szinten max. néhány óra szünet fordul elő a telefonos szolgáltatók hibájából.

Először Neophone és T-Com KLIP számokkal használtuk (utóbbi azóta megszűnt). Jelenleg Ephone és Voipshop van beállítva, előbbi 06-21, utóbbi földrajzi számmal.

A négy szolgáltató megbízhatóságban egyformán jól teljesített, és a felhívhatósággal sem volt soha probléma, még külföldről sem. Kisebb bosszúságként néha előfordul, hogy az egyik irányban van csak hang, de ezt a vonatbontás, majd újbóli felhívás meg szokta oldani.

A nomadikus körzet hívása vezetékesről egyedi tarifával megy, ez szolgáltatótól és csomagtól függően általában kedvezőbb, mint a régi vezetékes. A földrajzi szám felhívása mindenhonnan ugyanannyi, mintha hagyományos vezetékes lenne.

Kimenő tarifában nagy különbségek vannak a piacon, érdemes tehát alaposan szétnézni.

A földrajzi számért sajnos tudtommal már mindenki min. 100 Ft havidíjat kér (de ha megvan az előfizetés, egyszeri pár ezer forintért el lehet hordozni a régit). Erre jön még 5-10W, havi szinten pár száz Ft többlet villanyfogyasztás.

A percdíjak nemzetközi irányba verhetetlenek, gyakran a viccesen alacsony belföldi iránynál is olcsóbbak. Belföldi mobil is jellemzően 30 Ft/perc alatt. A szolgáltatók többsége másodperc alapon számláz, kapcsolási díj nélkül. Léteznek korlátlan csomagok is.

A net- és kábelszolgáltatók saját VoIP szolgáltatásaihoz képest előny, hogy a tarifák jellemzően kedvezőbbek, és a távol élő ismerősökkel is ingyen lehet beszélni anélkül, hogy ugyanahhoz a net/kábeltársasághoz fizetnének elő, vagy mindketten gép előtt ülnének (Skype).

Hátránya, hogy külön, és általában pre-paid kell rendezni a számlát (cserébe viszont a szolgáltató oldalán akár évekre visszamenőleg is részletes kimutatást kapsz a hívásaidról).