csongorprodukcio írta: ↑2024.08.25. 21:40
vélemények Lézer Jani vasutas akciótervéről?
Az ilyen grandiózus miniszteri, állami terveknek a 20-30%-a szokott megvalósulni, a többi feledésbe merül, vagy egyszerűen újra beígérik, pár év elteltével. Ebben annyi volt most az újdonság, hogy olyan dolgokat csomagolt újra, amiket már vagy megcsináltak, vagy már beígértek, csak aztán most lefelezték a projekt tartalmát (pl. 1 éve még nem 500 km felújításról volt szó, hanem a többszöröséről). Az egész marketing, de amúgy világos, mi miért van, LJ nem hülye, csak ennyire van keret.
Én egyébként nem hiszek sem az elrugaszkodott Vitézy Dávidos álomvilágban, sem a mellékvonalak 95%-ában. Fenntarthatatlan, eladhatatlan, elavult dolgok, amiknél százszor jobb szolgáltatást ad egy modern busz. Ott lehet értelme, ahol jó a vonalvezetés, de hát ez pont az említett 95%-ban nem valósul meg.
A használt járműbeszerzés egy teljesen reális és okos gondolat. Szerintem ott menjen vonat, ahol van utas, és ott legyen színvonalas kiszolgálás, ahol pedig romos pályán döcögnek a bzmotok, és nincs benne fejlesztési potenciál sem, azt tőlem holnap is bezárhatják, mert hozzáadott érték nélküli pénzégetés.
Ahol viszont marad a vonat, ott a pályákat fel kell újítani, vagy úgy karbantartani, hogy lassújelek nélküli, biztonságos közlekedésre lehetőség legyen.
Egy normális, legalább BudapestGo színvonalú app pedig tényleg jól jönne a cégnek, mert ami most van, az röhejes.