RADIOSITE Fórum

  • RTL Magyarország (RTL, RTL KETTŐ, RTL HÁROM, Cool TV, RTL Gold, Film+, Muzsika TV, Sorozat+)

 #201508  Szerző: kondalyuk
 
Angliában egy sikeres, több díjat elnyerő műsor. Bár ott mindig az elmúlt hét televíziós eseményeire reflektálnak. Amikor huzamosabb ideig voltam kint, sokat néztem, de valahogy az itthoni verzió nem jön át annyira. Ami kár, mert nem lenne lehetetlen adoptálni, úgy tudom a lengyeleknél is már a sokadig évad megy.
 #201447  Szerző: altermanus
 
https://www.youtube.com/watch?v=qfwM3ptcyoU
Ezek a kanapéhuszárok, kiket akarnak megszólítani? Gúnyolják saját magukat, a TV2-t. Nincs is több csatorna a világban, csak ez a kettő. :troll:
Amúgy nem értem a koncepciót. Én csinálok egy videót, leültetek 3 senkit, vagy valaki (nem ismerem a mai celebeket), és elmondja a véleményét mint egy youtube videó alatt 4 betűvel S-Z-A-R. A Kanapéhuszárokat nyilván nem nézi senki ebben a műsorban. :ayfkm:
 #198213  Szerző: Redfox81
 
Szerintem sem kell vészmadárkodni. Nincs itt semmilyen bukta vagy összeomlás, ahogy azt a kormánypárti sajtó szeretné látni és napi x cikkben tálalni. Zsugorodik a hagyományos tévépiac, amire az RTL-nek van egy válasza, a TV2-nek pedig egy másik. Ez teljesen rendben van, majd az idő eldönti, hogy hosszútávon melyik a jobb választás. A tavaly ősz valóban rosszul sikerült az RTL-nek, a január, február pedig mindig érdekesen szokott alakulni. A TV2 még a leggyengébb éveiben is tudott nyerni nézettségben néhány estét, esetleg pár hétig szorongatni vagy akár meg is előzni az RTL-t. Viszont mindezt úgy tudta megtenni, hogy csúcsra járatta az éppen aktuális "csodafegyvert", ami így hamar kifulladt. Gyakorlatilag most is ezt teszik.
A nézettség viszont nem minden. Piaci alapon működő társaságként az értékesíthető reklámidő és a profit a lényeg. Ha "X" csinál egy nagyszabású szombat esti show-t az egyszerűség kedvéért 1000 Ft-ból és ezzel elér 800 ezer nézőt, "Y" pedig ráengedi valamelyik Bud Spencer klasszikust 50 Forintból és elér vele 200 ezer embert, akkor végül is ki nyert? Megértem, hogy a TV2-nél örülnek, hogy 20 év után végre vannak valódi sikereik is a kereskedelmileg igazán fontos célcsoportban, de ez egyelőre ennyi és nem több. Az viszont mindenképpen jó, hogy élesedik a verseny.
 #198212  Szerző: p0tyi
 
Szerintem simán csak elszúrta az RTL, súlyos szakmai hibákat vétettek.

Olyan meg nincs, hogy "az RTL-nek fiatalabb a célcsoportja, és azok már nem igazán néznek tévét". Senki sem kényszerítette őket, hogy 18-49-re lőjenek. Egyszerűen belekényelmesedtek abba az önámításba, hogy a tévépiacon még mindig ez a kiemelt célcsoport, és nem a 18-59, vagy a 4+, amikben a TV2 diadalmas győzelmet arat évek óta, és pláne tavaly óta.

Arról nem is beszélve, hogy komoly brain drain volt a TV2 részéről, és a celebek zöme is átment. Meg az összes érdemi film- és sorozatjogot is elvitték. Mert a tulajdonos hajlandó volt pénzt fektetni bele, szemben a Bertelsmannal.

És ahogy Szalai Vivien is nyilatkozta a minap, lehet hüledezni, de IGEN, igény van a Tényekre és az ott látható kormánypropagandára. Lehet, hogy a két körút között és az egyetemvárosok magjában nem érthető ez, de mégiscsak 2/3-addal győzött a kormány. Ebben a 2/3-ban pedig jó sok tévénéző van.

Mondhatnám úgy is, hogy ha nem felsőbb direktívára született volna meg ez az irány, akkor a piaci igények kitermelték volna.
 #198211  Szerző: knoskamatee
 
az RTL+ sok embert szoktatot le a csoport nézéséről és szerintem nívosak az ottani tartalmak. nyilván, ha ezek a fő csatornán és az RTL Kettőn lenne szétosztva akkor lenne itt piacvezető szerep, de ez így jól van, haladni kell a trendekkel és a streamingre rágyúrni. engem a Cool nézettsége zavar, hogy a 3-4% körül hozott, most meg jó, ha van 1,5%. az RTL Három meg a Sorozat+ egész jó számokat hoztak, szerintem nem kell itt vészmadárkodni.

az őszi nagy pofon óta most inkább holtversenyt látok a két csatorna között: a Cápák Között 24%-ot hoz, a Gólkirályság meg 20%-ot. a Drága Örökösök mostanában 18%-ot hoznak, a Fókusz is kezd visszarázódni 19%-os share adattal. a TV2-n meg a Szerencsekerék 22%-ot hoz, a Tények 20%-at, a Vigyázat Gyerekkel Vagyok pedig 16%-ot.

a TV2 őszi sikerei vitathatatlanok, valóban jó kis struktúrát sikerült összedobniuk és örültem, hogy nem vergődnék és színvonalas kis műsorokat hoztak (talán a Párharc kivételével). én várom az RTL válaszait. meg az, hogy csoport szinten szinte meg vannak alázva Kolosiék, elég csak a mennyiséget figyelni, hogy a TV2 csoportnak dupla annyi csatornája van.

és még valami: arra is kíváncsi leszek hogy fog futni a The Voice az RTL-en, ha már a TV2-őn brutálisan megbukott.

végre van egy kis verseny a tévés piacon, ha már a rádiós teljesen ki lett véreztetve.
 #198201  Szerző: Redfox81
 
p0tyi írta: 2023.02.02. 21:35 Egyszerűen elcseszték, a TV2 meg jól csinálta. Nagyobb nevek, jobb műsorok, jobb filmek és sorozatok. Fordult a kocka. Nem kell túlmagyarázni.
Szerintem nem ilyen egyszerű ez. Eleve van némi eltérés az RTL és a TV2 nézőbázisa között. A TV2 mindig az vidéki, elsősorban idősebb korosztályban teljesített jól. A streaming szolgáltatások és eleve maga az internet így az RTL-t "rabolták le" jobban. Ez ellen hagyományos csatornákkal nem nagyon tudsz mit tenni. Az RTL-ről (illetve a komplett RTL csoportról) hiányzó nézők nem a TV2-re, vagy bármelyik másik csatornára tértek át, hanem már egyszerűen nem néznek hagyományos tévé csatornákat.

Emellett való igaz, hogy Az RTL-nél bele kényelmesedtek a masszív piacvezető szerepbe, miközben a TV2 gyakorlatilag kilóra megvette az egykori húzó neveiket. A zászlóshajók elfogytak/elfáradtak, miközben újdonságot nem nagyon tudnak felmutatni. Bár ez igaz a TV2-re is, csak náluk ott az az előny, hogy az ő nézőik inkább megnézik 89 ezredik alkalommal ugyanazokat a celebeket ugyanazokban a műsorban, sőt, ezek ismétléseit is. Ugyanez a helyzet a sorozatokkal, filmekkel is, még akkor is, ha tömve vannak reklámokkal.
 #198193  Szerző: p0tyi
 
Reggel csak Share%-ban lehet jó számokat elérni, abszolút értékben kevesen tévéznek. Nem is annyira fontos sáv, inkább csak presztizs.

Viszont az RTL mindenhol bukdácsol, még főműsoridőben is néha, és csoportszinten is. Egyszerűen elcseszték, a TV2 meg jól csinálta. Nagyobb nevek, jobb műsorok, jobb filmek és sorozatok. Fordult a kocka. Nem kell túlmagyarázni.

Az RTL+-ba öltek egy csomó pénzt, és egy-két sorozat tök jó is lett, pl a Zámbó Jimmys, de a platform maga nagyon tré. A kanyarban sincs egy Netflixhez vagy Disney+-hoz képest, ennek ellenére tök drága.

Az RTL.hu is erősen buktának tűnik, az egyik vezető a mai nappal le is lécelt.
 #198191  Szerző: Glenn
 
Redfox81 írta: 2023.02.02. 19:01 Az RTL a kezdetektől elengedte a reggeli sávot olyan értelemben, hogy nem akart mindenáron piacvezető lenni. Valójában nincs is sok értelme, mivel összességében is kevesen néznek abban az időben tévét. A nézőszám csak egy dolog, a profit pedig egy másik és mint piaci alapon működő társaság, nekik elsősorban az utóbbi a lényeg, főleg egy ilyen kevésbé fontos idősávban . A gazdasági helyzet tudjuk milyen és teljesen észszerű lépés ott költséget faragni, ahol a legkevésbé fáj.
Szerintem meg a reggeli sáv az esti után a második legnézettebb. Ma már százezrek kezdik a napot tévével és emiatt itt jelentős profit képződik. Ezt egyszerűen elhanyagolták, és most elkezdődik az átalakítása. Sosem késő, de elég nagy hátrányból indulnak.
 #198190  Szerző: Redfox81
 
Az RTL a kezdetektől elengedte a reggeli sávot olyan értelemben, hogy nem akart mindenáron piacvezető lenni. Valójában nincs is sok értelme, mivel összességében is kevesen néznek abban az időben tévét. A nézőszám csak egy dolog, a profit pedig egy másik és mint piaci alapon működő társaság, nekik elsősorban az utóbbi a lényeg, főleg egy ilyen kevésbé fontos idősávban . A gazdasági helyzet tudjuk milyen és teljesen észszerű lépés ott költséget faragni, ahol a legkevésbé fáj.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 199