RADIOSITE Fórum

  • Rádió 97 - Kiskőrös - 97.0 MHz

 #136662  Szerző: markfelt
 
az apátia és a pesszimizmus szerintem teljesen jogos a hagyományos, klasszikus rádióval kapcsolatban itthon, ugyanakkor ha a tv nem nyírta ki a rádiót, akkor a netnek is nehéz dolga lesz.

a legfontosabb - globális szinten -, hogy mindig alkalmazkodni kell az új viszonyokhoz, hiszen ebben, a folyamatos megújulásban van a rádió ereje.

itt a sajtó a jó példa, a printmédia már rétegműfaj, az online sajtó viszont aranykorát éli és van még neki feljebb.

a fiatalokat csak itthon zavarja el a rádiótól a politika és a vallás, máshol inkább a választás szabadsága és bősége tereli a digitális, lekérhető "rádiók", pontosabban zenei platformok felé.

ma magyarországon nemcsak hatósági és üzleti akadály van, hanem egy határ butaság is, sokan a 90-es években élnek még.

a kereskedelmi rádióban csak slágereknek szabadna szólnia, igazodva az ats-hez és 100%-osan tiszta, modern formatokat muszáj tolni. a hallgatók valódi igényeit fel kell mérni, és ki kell elégíteni.

ebbe nem férnek bele a rétegzenei műsorok, a miseközvetítések, a 20 perces mélyinterjúk országgyűlési képviselőkkel drivetimeban, de a 2 hetes friss dalok sem. már más a rádió szerepe, mint 5 éve és nagyon más, mint 20 éve.

a kereskedelmi rádiózás nem hobbi, nem érzelmi kérdés, nem romantika, és a rádiót nem magunknak készítjük, hanem a hallgatóknak. a lehető legszakmaibb módon. ha ez a szemlélet lenne a fősodor drága államunkban, akkor senkinek nem lenne oka pesszimistán hozzáállni.

a kiskőrösi ozone baja meg nem a spotify volt, hanem az, hogy a kiskunság túl kicsi piac a chr-nek. persze ami most van, annál jobb volt.
 #136660  Szerző: Richmonde
 
Valamit ne felejtsünk azért el: a rádiózás a legtöbb nyugati országban reneszánszát éli Spotify ide, Deezer oda és a többi. Itt nyilván felülről van a rádiók torkára taposva, de ez még változhat. Bocs, de nem akarok pesszimista lenni. Rendesen apátiába esek itt néhány írástól. Miért akarjuk kényszeredetten temetni a 15-25 éves rádióhallgatókat? A Disco*s Hit valóban egy sokat megélt brand, de az, hogy vége, még nem mondanám. Mi az, hogy kiment alóla meg szűkült a célcsoport? Nem azért kellene dolgozni, hogy megtartsunk minden korosztályt, ne pedig lemondjunk róluk? Szerintem igen!A gond az, hogy az említett korosztályban, lassan a ciki kategóriába esik rádiót hallgatni, mert a fiataloknak a politika, a pofázás, a túltolt vallási tematika és az idióta magyar slágerek kényszeres erőltetése jut eszébe, mielőtt bekapcsolná...
 #136649  Szerző: kukac
 
admin írta:egy ideális világban sokminden máshogy lenne, mint ahogy most van
+1, de lesz ez még rosszabb is, a mérésnek egyre inkább nem lesz piacformáló szerepe, mert a globális piaci szereplők összejátszása miatt jelentéktelenné, tartalmatlanná válik-vált az egész.
 #136644  Szerző: kukac
 
admin írta:
kukac írta:
admin írta:én meg pont azt láttam - még régi - napi görbéken, hogy a discoshit top40 után, a mixek indultával zuhanni kezdett a hallgatottság, és mindig pont akkor. persze, 9 óra már későn van, eleve kevesebben hallgatnak rádiót, de az gyanús, hogy a többség mindig egyszerre, a mixek indultával kapcsolt el/kapcsolta ki. szerintem az alap rotáció jobban ment volna, még ha a presztízsértéke kisebb is. bár tény, hogy a discoshit egykoron nagyon jó márka volt, meg az is, hogy alap rotációra nehezebb non-szpot bevételt alapozni, pl. bulik.
- a rotihoz képest igen, a többiekhez képest viszont képes volt fenntartani azt a kritikus pár százalékot ami felnyomta a teljes napi mérést - persze ez könnyen magyarázható volt a konkurens sales által, de a rádió elmondhatta magáról hogy lám milyen hallgatott... :)
végsősoron csak az számít (már ahol van egészséges verseny)
szerintem pedig az inkább számít, hogy valós teljesítmény (és ne statisztikai bűvészkedés) legyen a mérési adatok mögött, azért hogy a hirdető valóban hatékonyan tudja a kampányát futtatni, és ne az esti sáv tinidiszkó közönségére alapozott mérés alapján legyen csúnyán megvezetve.
 #136641  Szerző: markfelt
 
kukac írta:
admin írta:én meg pont azt láttam - még régi - napi görbéken, hogy a discoshit top40 után, a mixek indultával zuhanni kezdett a hallgatottság, és mindig pont akkor. persze, 9 óra már későn van, eleve kevesebben hallgatnak rádiót, de az gyanús, hogy a többség mindig egyszerre, a mixek indultával kapcsolt el/kapcsolta ki. szerintem az alap rotáció jobban ment volna, még ha a presztízsértéke kisebb is. bár tény, hogy a discoshit egykoron nagyon jó márka volt, meg az is, hogy alap rotációra nehezebb non-szpot bevételt alapozni, pl. bulik.
- a rotihoz képest igen, a többiekhez képest viszont képes volt fenntartani azt a kritikus pár százalékot ami felnyomta a teljes napi mérést - persze ez könnyen magyarázható volt a konkurens sales által, de a rádió elmondhatta magáról hogy lám milyen hallgatott... :)
végsősoron csak az számít (már ahol van egészséges verseny)
 #136639  Szerző: kukac
 
admin írta:én meg pont azt láttam - még régi - napi görbéken, hogy a discoshit top40 után, a mixek indultával zuhanni kezdett a hallgatottság, és mindig pont akkor. persze, 9 óra már későn van, eleve kevesebben hallgatnak rádiót, de az gyanús, hogy a többség mindig egyszerre, a mixek indultával kapcsolt el/kapcsolta ki. szerintem az alap rotáció jobban ment volna, még ha a presztízsértéke kisebb is. bár tény, hogy a discoshit egykoron nagyon jó márka volt, meg az is, hogy alap rotációra nehezebb non-szpot bevételt alapozni, pl. bulik.
- a rotihoz képest igen, a többiekhez képest viszont képes volt fenntartani azt a kritikus pár százalékot ami felnyomta a teljes napi mérést - persze ez könnyen magyarázható volt a konkurens sales által, de a rádió elmondhatta magáról hogy lám milyen hallgatott... :)
 #136638  Szerző: markfelt
 
én meg pont azt láttam - még régi - napi görbéken, hogy a discoshit top40 után, a mixek indultával zuhanni kezdett a hallgatottság, és mindig pont akkor. persze, 9 óra már későn van, eleve kevesebben hallgatnak rádiót, de az gyanús, hogy a többség mindig egyszerre, a mixek indultával kapcsolt el/kapcsolta ki. szerintem az alap rotáció jobban ment volna, még ha a presztízsértéke kisebb is. bár tény, hogy a discoshit egykoron nagyon jó márka volt, meg az is, hogy alap rotációra nehezebb non-szpot bevételt alapozni, pl. bulik.
 #136636  Szerző: kukac
 
admin írta:számomra az is mindig megmagyarázhatatlannak tűnt, hogy minek a house zene estére a top40 rádiókra (beleértve a rhythmic chr-t is) .

pénteken, szombaton esetleg oké, de a hét többi napján sima rotáció és kész. sőt, péntek-szombaton is sima rotáció, csak akkor mixelve, kigyomlálva a balladokat.
- azért mert az esti sávban a rádió mellett lehetett vele tartani azt a réteget aki hajlandó volt még ilyenkor rádiózni, és a mérésnél jól mutatott a teljes napra vetítve hogy amikor nyolc után már senkit nem hallgatnak, akkor még a reklámozó számára kevésbé fontos idősávban ott volt 5-10% 15-19 (vagy 15-25) és felnyomta a grafikont. csak ez ma már nem működik, ez a korosztály ugyanis nagyban szarik a rádióra, legyen az akármilyen műfajú.
 #136635  Szerző: markfelt
 
számomra az is mindig megmagyarázhatatlannak tűnt, hogy minek a house zene estére a top40 rádiókra (beleértve a rhythmic chr-t is) .

pénteken, szombaton esetleg oké, de a hét többi napján sima rotáció és kész. sőt, péntek-szombaton is sima rotáció, csak akkor mixelve, kigyomlálva a balladokat.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10