RADIOSITE Fórum

  • Retro Rádió

 #180441  Szerző: joe
 
Egyszerűen csak lusta az adók üzemeltetője. Pl: AF listában minden frekvencia benne van és ettől megkeverednek az autórádiók. Az lenne az igazi, ha csak a szomszéd körzetek frekvenciái szerepelnének a listába - saját lakhelyemen Komádi 101,6 mellet a 94,9; 95,7; 101,1; 102,8; 103,5; 104,7 kellene csak szerepelni, de benne van a szekszárdi 98,4 is, így Békéscsabán az AF alapján a tuner kapcsol a 98,4-re - jó térerővel vehető adás - azonosítja, hogy nem egyezik a PI és vissza a 101,6-ra, de ez 2-3 másodperc némítással jár...nem elég, hogy recseg, gyenge a vétel, de még a helytelen AF lista miatti elkapcsolgatások...nem érdemes itt RETRO-t hallgatni. A Danubius, ClassFM idején rendesen be volt az RDS is állítva, de gondolom a régi mérnökök, akik még vették a fáradságot és tudták mit csinálnak, már nincsenek az AH-nál.

Bár itt OFF, de ide írom: Petőfi 96,7 AF listája: 89,0; 92,7; 98,8; 102,3; 102,7; 104,6 - bár ebben is van egy kakukk tojás...de az induláskor, 1997-ben még igaz volt...
 #180440  Szerző: tisztelettudo
 
Lehet, hogy így "szebb" a hangkép, és a vájtfülűeknek tetszeni fog, de ez egy zenei, kereskedelmi rádió, és jelenleg úgy szól, mint a Bartók, vagy a Dankó.
joe írta:
tisztelettudo írta:Hát nem kicsit lett rossz... Mi ennek az oka?
LuciFerko írta: 2018.12.16. 17:18 Kicsit ergya lett a hangzás, mintha hiányozna a hangkép "alja".
Ünnepek alatt jártam arrafelé, igaz, csak kocsiban hallgattam az M1-esen, hangképe jobb, mint a többi adónak ;) - az RDS miatt "cserélhettek" audio / MPX fokozatot az adóban és vagy kivették az adó elöl, vagy nem kapcsolták be az hang processzort. A hangkép lineárisabb lett, processzálás hiányában a szabványos lökethez tartozó "hangosság" alacsonyabb.

Számomra a Bp-i adójuk egy "rejtély"...a lefedettsége elég gyenge - ismét ezt állapítom meg. M1-esen hatalmas lyuk lenne, ha nem lenne ott Gerecse, az M7-esen a Velencei-tónál még Kabhegy jött, csak Martonvásár körül "lépett" a 103,3-ra, az M5-ösön Lajosmizse magasságában már (jobb híján) Kékesre váltott a rádióm...
 #180438  Szerző: Kovi02
 
joe írta: 2019.01.01. 23:36
tisztelettudo írta:Hát nem kicsit lett rossz... Mi ennek az oka?
LuciFerko írta: 2018.12.16. 17:18 Kicsit ergya lett a hangzás, mintha hiányozna a hangkép "alja".
Számomra a Bp-i adójuk egy "rejtély"...a lefedettsége elég gyenge - ismét ezt állapítom meg. M1-esen hatalmas lyuk lenne, ha nem lenne ott Gerecse, az M7-esen a Velencei-tónál még Kabhegy jött, csak Martonvásár körül "lépett" a 103,3-ra, az M5-ösön Lajosmizse magasságában már (jobb híján) Kékesre váltott a rádióm...
Még december elején jártam Veszprémben,a 103,3 melletti újvidéki(pontosabban Crveni Cot-ról adó) Play Radio-t hallgattam,az 53-ason meglepő módon Kiskunhalason volt a legerősebb a zavarás a 103,2-n,utána a 103,3-t csapkodta erősen a szerb,a rádió pedig a 98,4-re váltott,de az sem olyan erős, az M8-as úton(!) a 103,2-n még a seeker is megállt,és RDS+ST szólt miközben a Retro az erős zavarás miatt sehogy. (az újvidéki 75kW-s adótól 210,míg a budapesti 100kW-s adótól 55km-re!!) A Retro csak az újvidéki adó takarásba kerülésével lett hallgatható.
A Class itthon is szólt,néhol elnyomva a szerbet,a Retró vétele meg esélytelen.
 #180436  Szerző: kristikoma
 
joe írta: 2019.01.01. 23:36
tisztelettudo írta:Hát nem kicsit lett rossz... Mi ennek az oka?
LuciFerko írta: 2018.12.16. 17:18 Kicsit ergya lett a hangzás, mintha hiányozna a hangkép "alja".
Ünnepek alatt jártam arrafelé, igaz, csak kocsiban hallgattam az M1-esen, hangképe jobb, mint a többi adónak ;) - az RDS miatt "cserélhettek" audio / MPX fokozatot az adóban és vagy kivették az adó elöl, vagy nem kapcsolták be az hang processzort. A hangkép lineárisabb lett, processzálás hiányában a szabványos lökethez tartozó "hangosság" alacsonyabb.

Számomra a Bp-i adójuk egy "rejtély"...a lefedettsége elég gyenge - ismét ezt állapítom meg. M1-esen hatalmas lyuk lenne, ha nem lenne ott Gerecse, az M7-esen a Velencei-tónál még Kabhegy jött, csak Martonvásár körül "lépett" a 103,3-ra, az M5-ösön Lajosmizse magasságában már (jobb híján) Kékesre váltott a rádióm...
Bár úgy szólna olyan minőségben az országban minden rádió, mint mondjuk az osztrákoknál. Tudtommal be lehet normálisan állítani az adásprocesszort, csak nem akarják. A lefedettség meg egy másik gond.
 #180432  Szerző: joe
 
tisztelettudo írta:Hát nem kicsit lett rossz... Mi ennek az oka?
LuciFerko írta: 2018.12.16. 17:18 Kicsit ergya lett a hangzás, mintha hiányozna a hangkép "alja".
Ünnepek alatt jártam arrafelé, igaz, csak kocsiban hallgattam az M1-esen, hangképe jobb, mint a többi adónak ;) - az RDS miatt "cserélhettek" audio / MPX fokozatot az adóban és vagy kivették az adó elöl, vagy nem kapcsolták be az hang processzort. A hangkép lineárisabb lett, processzálás hiányában a szabványos lökethez tartozó "hangosság" alacsonyabb.

Számomra a Bp-i adójuk egy "rejtély"...a lefedettsége elég gyenge - ismét ezt állapítom meg. M1-esen hatalmas lyuk lenne, ha nem lenne ott Gerecse, az M7-esen a Velencei-tónál még Kabhegy jött, csak Martonvásár körül "lépett" a 103,3-ra, az M5-ösön Lajosmizse magasságában már (jobb híján) Kékesre váltott a rádióm...
 #180380  Szerző: tisztelettudo
 
Hát nem kicsit lett rossz... Mi ennek az oka?
LuciFerko írta: 2018.12.16. 17:18 Kicsit ergya lett a hangzás, mintha hiányozna a hangkép "alja".
 #180372  Szerző: Sakál
 
Vannak műsorok, amiket a neve ad el, és ettől többet nem is akarnak hozzátenni. A Poptarisznyán kívül kiváló példa erre a Pooky show is.
 #180371  Szerző: Ghee
 
B. Tóth Laci régen is csapágyasra hajtotta a tolópotikat a stúdióba. Akkor is nagyon idegesítő volt, hogy szavanként mondja el, lihegve a mondanivalóját. Ez 2018-ban több mint rossz. A koncepciótlanság régen sem volt jó. Érdekesebb és hallgathatóbb lenne a műsor, ha lenne egy téma amire ráfűzné az aktuális válogatását és azért némi ízléshatárt is kijelölhetne.
 #180341  Szerző: LuciFerko
 
Kicsit ergya lett a hangzás, mintha hiányozna a hangkép "alja".
 #180261  Szerző: LuciFerko
 
100.0 MHz-en megjavult az RDS, 32 dB-nél már lejön, eddig nem jött még 40-nél sem.
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 210