RADIOSITE Fórum

  • Retro Rádió

 #197639  Szerző: Kovi02
 
p0tyi írta: 2022.11.24. 10:43 Iszonyú unalmas, hogy 1 db clock van egész nap.
A környező országokban se sokkal jobb a helyzet, a szerb Radio S2 kb. évenkénti formatváltáskor cseréli csak le,addig 0-24 ugyanaz a menetrend szerint szólnak a zenék(most pl. egy órán belül van 80s és 90s throwback, 3 újdonság és egy akusztikus feldolgozás az óra végén,köztük recurrent számok), az AS FM és a Slavonski Radio meg szerintem amióta először hallottam őket nem változtattak(óra 4. zenéje újdonság,5. throwback és az utolsó pedig valamilyen "szezonális" track,közötte az előbbinél a Top40 listájukról valami az utóbbinál valami Hot AC válogatás) Az Otvoreni és a Play esetében nem annyira találtam ilyen ismétlődést,de olyan kevés zenéből dolgoznak hogy kb. mindegy is hogy egy órán belül mikor megy le az ami 4 órája már szólt :lool:
 #197637  Szerző: Derrick
 
p0tyi írta: 2022.11.24. 10:43 Iszonyú unalmas, hogy 1 db clock van egész nap. Óra elején kezd 80-assal, aztán 2000 utáni magyar dal jön, majd 90-es. Legyen már legalább egy A és egy B óra! Az újfent feljebb sorolt retro magyar dalok (Neotontól Hungáriáig) meg egyszerűen nem illenek a Pussycat Dollshoz meg a Viva Comet Allstarshoz... a Sláger FM is besétált ebbe a csapdába pár éve, aztán tessék, mára futottak még kategóriás rádió lett belőle.
Szerinted ebből a hallgató mit vesz észre ? 10 ből 9 azt sem tudja, hogy az adott dal 80s/90s....
 #197629  Szerző: david72
 
Egy pillanattal sem különb a Titusz (Retro) és a Mikus Tamara (Sláger FM) egymástól. Pont ugyan annyira önelégült, szakmaiatlan érdekemberek, akik tudják hova kell nyalni. Nem érdemeiknek megfelelő helyen vannak.
p0tyi írta: 2022.11.24. 10:43 Iszonyú unalmas, hogy 1 db clock van egész nap. Óra elején kezd 80-assal, aztán 2000 utáni magyar dal jön, majd 90-es. Legyen már legalább egy A és egy B óra! Az újfent feljebb sorolt retro magyar dalok (Neotontól Hungáriáig) meg egyszerűen nem illenek a Pussycat Dollshoz meg a Viva Comet Allstarshoz... a Sláger FM is besétált ebbe a csapdába pár éve, aztán tessék, mára futottak még kategóriás rádió lett belőle.
 #197625  Szerző: p0tyi
 
Iszonyú unalmas, hogy 1 db clock van egész nap. Óra elején kezd 80-assal, aztán 2000 utáni magyar dal jön, majd 90-es. Legyen már legalább egy A és egy B óra! Az újfent feljebb sorolt retro magyar dalok (Neotontól Hungáriáig) meg egyszerűen nem illenek a Pussycat Dollshoz meg a Viva Comet Allstarshoz... a Sláger FM is besétált ebbe a csapdába pár éve, aztán tessék, mára futottak még kategóriás rádió lett belőle.
 #197583  Szerző: JuVi
 
Milán írta: 2022.11.16. 21:16 Érdekes... A Retro Rádió vendége Andrejszki Zoltán többek között a Rádió Dikh ügyvezetője, emelett a Sláger Média Csoport alap embere. Jövőhéten a Slágeren vagy a Dikhen a Retro ügyvezetése lesz a vendég? :D
Kép
És még a Sláger TV-ben is vezet műsort. Amúgy lehet, hogy most egyeztek meg, hogy átadják a Sláger FM nevet :hehe:
 #197579  Szerző: david72
 
Nagyrészt egyetétek veled. De el kell fogadni, hogy magyarországon nem nyitottak az ismeretlen zenére az emberek. Lásd Petőfi Rádió 1,2M-600E zuhanása. Pedig a srácok aztán szívvel-lélekkel csinálták.

A képletedből egy dolog hiányzik, mégpedig az Ö3 brand ismertsége és elfogadottsága, ami már majdnem !50! évre nyúlik vissza. Egyszerűen itthon már nem "kapcsolódnak" az emberek egy rádióhoz érzelmileg annyira, hogy beleférhetne a tudatos zenei formálás. Ez a rádiók 2009-es szétverése óta el kell felejteni, pont annyira bizonytalnok az emberek még mindig, mint egy szakítás után. Hányadik szakítás is ez? Elvették a Danubiust tőlük, majd a Classt, majd a valódi "Retrot"! (de a sláger-neo is ugyan ez.) Mit is szeressenek már egy rádióban itthon? A teljesen felhígult műsorvezetőket, akik közül 80% beszédhibás robot? Egyedül a 30 éve lejátszott Jacko, Madonna dalokkal tudnak érzelmileg kapcsolódni, a brand-del nem, hiszen nem is épített 2009 óta senki egy szerethető rádiós brandet, amit bármilyen ellenérzés nélkül lehetne szeretni, mert mégiscsak a 2,5 millió kormánypári hallgató mellett van 5 milió aki rádiót hallgat és megkapja a fidesz híradót minden órában.
shadoe írta: 2022.11.16. 21:33 Én ha az Ö3-on belehallgatok vasárnap este a Solid Gold 3 órájába, több zenét kapok, nagyobb változatossággal és sokkal magasabb színvonalon, mint a retron egy egész év alatt. Ha ott megfelel ez a kínálat és más szomszédos országban, akkor Mo.-n is megfelel, csak itt meg se próbálják, a többi meg csak süket önfelmentő szövegelés.
Külföldön nem dumálnak a letesztelt zenékről, hanem csinálják a rádiózást szívvel, lélekkel és tudással, és ez meg is látszik.
 #197577  Szerző: shadoe
 
Szerintem (kis túlzással) a hallgató az mindig is másodlagos volt. Viszont ami az elmúlt években történt, az elképesztő.
Akkora pusztítás történt a médiapiacon, hogy egy rahedli idő lesz, mire ebből a magyar rádiózás lábra áll - ha egyáltalán. Itt bármikor bárki akarta és csinálta ezt rendesen, vitt bele új színt, kellőképpen kreatív volt, nem adott ki a kezéből harminc éves dögunalmat vagy vállalhatatlan szennyet, és felépített valamit, ami a mai napig jóemlékű, azt jó magyar szokás szerint le kellett nyomni, ledózerolni, sóval behinteni, és soha nem hagyni többet újrasarjadni.
Egy csomó jó rádió szűnt meg, köztük egy 700 ezres követőtáborral rendelkező rádió, a R1 rátelepedett sok értékes helyi adóra, de a R1-nél is pusztítottak, amiből még ma se tért az a rádió észhez, és hogy a témánál maradjak, a Retro rotációját lazán lecserélték egy 90-es évekbeli kereskedelmi rádió színvonalára, közben nem egyszer olvastam, hogy a hallgatók igenis hiányolják a 60-as, 70-es évekbeli zenéket, és igen, a táncdalfesztiválosokat is. Volt annak azért itt helye akkor is, ha az egyéni ízlésünk esetleg tiltakozik, ha már retroról beszélünk, és tudjuk a szó jelentését.
Ha tényleg fontos lenne a hallgató, és nem a politikának meg a zenei szerkesztők egyéni ízlésének rádiózunk, ezek az anomáliák sose történtek volna meg.
Hivatkoznak itt mindenféle "tesztelt zenékre", hogy ez kell a hallgatóknak, hogyne, én meg a dalai láma vagyok, és majd én is elhiszem azt a statisztikát, amit én hamisítok, hogy igazoljam a saját hülyeségem, a munkaundorom és nulla zenei szerkesztésem.
Én ha az Ö3-on belehallgatok vasárnap este a Solid Gold 3 órájába, több zenét kapok, nagyobb változatossággal és sokkal magasabb színvonalon, mint a retron egy egész év alatt. Ha ott megfelel ez a kínálat és más szomszédos országban, akkor Mo.-n is megfelel, csak itt meg se próbálják, a többi meg csak süket önfelmentő szövegelés.
Külföldön nem dumálnak a letesztelt zenékről, hanem csinálják a rádiózást szívvel, lélekkel és tudással, és ez meg is látszik.
 #197576  Szerző: Milán
 
Érdekes... A Retro Rádió vendége Andrejszki Zoltán többek között a Rádió Dikh ügyvezetője, emelett a Sláger Média Csoport alap embere. Jövőhéten a Slágeren vagy a Dikhen a Retro ügyvezetése lesz a vendég? :D
Kép
 #197574  Szerző: djlacee
 
noartist írta: 2022.11.16. 15:37
p0tyi írta: 2022.11.16. 12:47 Legalább egy olyan újramárkázást várnék 1-2 éven belül a Retrotól, mint amit ma a narodni / bravo! váltásnál láthattunk a horvát piacon. Gyakorlatilag egy esettanulmány, hogy hogyan is kell ezt 2022-ben, Közép-Európában csinálni.
Én nem várok semmit. Unalmas, befásult, a lehető legolcsóbban megúszós rádiózást látunk ma Magyarországon, szinte a teljes piacon. Bárhová kapcsol az ember, mindenhol ugyanazt hallja, és szinte zéró az érdemi megújulás. Legfeljebb óvatos kísérletezések vannak, aztán vagy bejön, vagy nem. Ennek a fő terepe most a Petőfi, de ez most itt irreleváns.

Gyakorlatilag bármelyik környező országban izgalmasabb a rádiózás, mint itthon.
Ez annak is köszönhető, hogy a legtöbb rádió a kötelezettségeinek, a médiatörvénynek és a politikának rádiózik, és nem a hallgatóknak.
 #197573  Szerző: noartist
 
p0tyi írta: 2022.11.16. 12:47 Legalább egy olyan újramárkázást várnék 1-2 éven belül a Retrotól, mint amit ma a narodni / bravo! váltásnál láthattunk a horvát piacon. Gyakorlatilag egy esettanulmány, hogy hogyan is kell ezt 2022-ben, Közép-Európában csinálni.
Én nem várok semmit. Unalmas, befásult, a lehető legolcsóbban megúszós rádiózást látunk ma Magyarországon, szinte a teljes piacon. Bárhová kapcsol az ember, mindenhol ugyanazt hallja, és szinte zéró az érdemi megújulás. Legfeljebb óvatos kísérletezések vannak, aztán vagy bejön, vagy nem. Ennek a fő terepe most a Petőfi, de ez most itt irreleváns.

Gyakorlatilag bármelyik környező országban izgalmasabb a rádiózás, mint itthon.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 199