Pasa írta:Én sem igazán értem, hogy a Bartók Rádió miért szent és sérthetetlen. Alig hallgatja valaki, ráadásul komolyzenét nem rádión, hanem bakelitlemezen (esetleg SACD-n) érdemes hallgatni. Tény, hogy csaknem minden országban van ilyen adás, nem tudom, előírja-e ezt valami...?
Szerintem semmi nem írja elő ez afféle szokás....a Bartók ilyennek indult, ilyen volt mindig, és ilyen is marad. Ezért fikázza mindenki a Petőfit is.....
nincs Vízállásjelentés és Sport.....vége a világnak.
A Bartók mintapéldánya az igényességnek és a kompromisszum nélküli minőségnek......csakhogy ez "senkit" nem érdekel (képletesen értettem)
Az országos lefedettséghez képest a közönségaránya megközelíti a 0-át.
Ha oda kapcsolok mindig "fűrészelik a fát" vagy általam sosem hallott szerzők ismeretlen műveiről "regélnek"... A Bartók nem felesleges, csak túl tömény....valahol olvastam, hogy a hallgatói középkorúak és az idősebb korosztály beliek, magas iskolai végzettségűek, és városban élnek.
A budapesti Klasszik és Jazzy tematikáját kéne belecsempészni a Bartókba és egy kicsit oldani a tömény magaskultúrát....
Itt lehet jönni, hogy nem fontos a hallgatottság a Bartók nem erről szól.....Dehogynem a rádió CSAK a hallgatóról szól, ha nem hallgatja senki elveszti az értelmét.
Such György nagyot változtatott a Petőfin lehet nem a legjobb irányban indult el, de legalább ledöntött egy tabut, amit remélem nem alakítanak vissza, inkább a jelenlegi koncepciót fejlesztik szélesebb rétegeknek emészthetővé...