RADIOSITE Fórum

  • Class FM

 #118889  Szerző: ügynökséges
 
kukac írta:Fogalmam sincs pontosan mire gondolsz. Szerintem a rádiós piacon alapvetően az lenne a pozitív, ha minden rádió megvásárolná magáról az adatokat és nyilvánosak lennének. Az érthető, hogy a kutató cég nem óhajt ingyen adatokat szolgáltatni gondolom ebben mindannyian egyetértünk. Minél átláthatóbb egy piac, annál nagyobb az ügyfelek bizalma. Hogy nincs egyéb kategória? Miért ha van akkor mennyivel jobb a piacnak? Mert eladási szempontból maximum azzal lehet érvelni, hogy a média típust mennyien fogyasztják, de ennél több ebben nincs. Tehát sajnos vásárlási szempontból totálisan indiferens, hogy van-e egyéb kat. vagy nincs, mert nem tudjuk kik azok és nem tudjuk az árukat se, tehát nincs mit mivel összehasonlítani.
arra amire a kérdés is vonatkozott, mivel más magyarázat nem nagyon van, feltételezhető hogy ezzel a manipulatív propagandafogással (bár a mérésnek a mai politikai vezérlésű reklámpiac-újrafelosztásnál egyre kevesebb szerepe van), a kisebb, független hirdetőket is próbálják a központi kassza felé terelni. senki sem mondta hogy a kutatócég ingyen biztosítson adatot, az viszont joggal elvárható hogy a mérést meg nem rendelő rádiókat is szerepeltesse egy egyéb kategóriában, amikor a hallgatottsági arányokat számolja, mert a 100%-ba azok is beletartoznak, és így már valószínűleg teljesen más arányok jönnek ki (így aztán nem is lehet "indifferensnek" tekinteni)... logikusan az utóbbi visszavezethető az előbbire.[/quote]

Inkább ezt valamiféle frusztrációnak érzem, mert médiavásárlási szempontból tényleg nincs jelentősége, hogy van-e egyéb kategória és ki van benne. Miért? Mert az elérésen és az áron kívül más nem nagyon számít. Érzelmi okok ritkábban fontosak, arra nem szabad építeni.
 #118888  Szerző: kukac
 
Fogalmam sincs pontosan mire gondolsz. Szerintem a rádiós piacon alapvetően az lenne a pozitív, ha minden rádió megvásárolná magáról az adatokat és nyilvánosak lennének. Az érthető, hogy a kutató cég nem óhajt ingyen adatokat szolgáltatni gondolom ebben mindannyian egyetértünk. Minél átláthatóbb egy piac, annál nagyobb az ügyfelek bizalma. Hogy nincs egyéb kategória? Miért ha van akkor mennyivel jobb a piacnak? Mert eladási szempontból maximum azzal lehet érvelni, hogy a média típust mennyien fogyasztják, de ennél több ebben nincs. Tehát sajnos vásárlási szempontból totálisan indiferens, hogy van-e egyéb kat. vagy nincs, mert nem tudjuk kik azok és nem tudjuk az árukat se, tehát nincs mit mivel összehasonlítani.[/quote]

arra amire a kérdés is vonatkozott, mivel más magyarázat nem nagyon van, feltételezhető hogy ezzel a manipulatív propagandafogással (bár a mérésnek a mai politikai vezérlésű reklámpiac-újrafelosztásnál egyre kevesebb szerepe van), a kisebb, független hirdetőket is próbálják a központi kassza felé terelni. senki sem mondta hogy a kutatócég ingyen biztosítson adatot, az viszont joggal elvárható hogy a mérést meg nem rendelő rádiókat is szerepeltesse egy egyéb kategóriában, amikor a hallgatottsági arányokat számolja, mert a 100%-ba azok is beletartoznak, és így már valószínűleg teljesen más arányok jönnek ki (így aztán nem is lehet "indifferensnek" tekinteni)... logikusan az utóbbi visszavezethető az előbbire.
 #118871  Szerző: mxgiorgio
 
Megmondaná valaki melyik rádió a nyál fm versenytársa :question: netalán kossuth,petőfi,bartók,dankó rádió :question: :punch:
 #118869  Szerző: ügynökséges
 
kukac írta:Szerencsétlen mondat az tény, ám matematikai alapon igaz, de szerencsésebb lett volna, ha még annyit beszúr "hogy a mérésben részt vett többi rádiókat figyelembe véve". Ettől függetlenül nem kérdés, hogy országos kampány esetén megkerülhetetlen a Class FM amennyiben fontos az elérés és persze kinek nem az. (véleményem szerint)
kulcsmondat. köszönöm! most jöhet az a kérdés, hogy vajon kinek állt érdekében ezzel a hamis propagandával terjeszteni a mérés eredményét, olyannyira hogy még az egyéb rádió-kategóriát is kihagyta a sajtó számára kiadott adatsorból, azért hogy ezt a csodálatos mondatocskát összehozza?!...[/quote]

Fogalmam sincs pontosan mire gondolsz. Szerintem a rádiós piacon alapvetően az lenne a pozitív, ha minden rádió megvásárolná magáról az adatokat és nyilvánosak lennének. Az érthető, hogy a kutató cég nem óhajt ingyen adatokat szolgáltatni gondolom ebben mindannyian egyetértünk. Minél átláthatóbb egy piac, annál nagyobb az ügyfelek bizalma. Hogy nincs egyéb kategória? Miért ha van akkor mennyivel jobb a piacnak? Mert eladási szempontból maximum azzal lehet érvelni, hogy a média típust mennyien fogyasztják, de ennél több ebben nincs. Tehát sajnos vásárlási szempontból totálisan indiferens, hogy van-e egyéb kat. vagy nincs, mert nem tudjuk kik azok és nem tudjuk az árukat se, tehát nincs mit mivel összehasonlítani.
 #118863  Szerző: kukac
 
Szerencsétlen mondat az tény, ám matematikai alapon igaz, de szerencsésebb lett volna, ha még annyit beszúr "hogy a mérésben részt vett többi rádiókat figyelembe véve". Ettől függetlenül nem kérdés, hogy országos kampány esetén megkerülhetetlen a Class FM amennyiben fontos az elérés és persze kinek nem az. (véleményem szerint)[/quote]

kulcsmondat. köszönöm! most jöhet az a kérdés, hogy vajon kinek állt érdekében ezzel a hamis propagandával terjeszteni a mérés eredményét, olyannyira hogy még az egyéb rádió-kategóriát is kihagyta a sajtó számára kiadott adatsorból, azért hogy ezt a csodálatos mondatocskát összehozza?!...
 #118862  Szerző: ügynökséges
 
kukac írta:
adminisztrator írta:
kukac írta:na egy pillanat, még mielőtt sikerül a lényegről elterelni a figyelmet, a lentebb feltett kérdésemre tessék válaszolni!
ebben az info@radiosite.hu címen tudnak segíteni.
azt gondolom hogy mivel ott virít ez a baromság a főoldalon, jó lenne ezt inkább publicban tisztázni, mindenkit érinthet!
egyébként én sejtem hogy miért, de jó lenne ha ezt nem én mondanám ki, hanem az aki írta.
amúgy nem az a kérdés, hogyan lehet még pontosabbá tenni a mérési módszereket (azért van a hibaszázalék, azzal lehet kalkulálni), hanem hogyan lehet megakadályozni hogy mérést végző és a megrendelő összejátsszanak, manipulált adatokat közöljenek (ezzel viszont már nem lehet mit kezdeni).
Szerencsétlen mondat az tény, ám matematikai alapon igaz, de szerencsésebb lett volna, ha még annyit beszúr "hogy a mérésben részt vett többi rádiókat figyelembe véve". Ettől függetlenül nem kérdés, hogy országos kampány esetén megkerülhetetlen a Class FM amennyiben fontos az elérés és persze kinek nem az. (véleményem szerint)
 #118858  Szerző: kukac
 
adminisztrator írta:
kukac írta:na egy pillanat, még mielőtt sikerül a lényegről elterelni a figyelmet, a lentebb feltett kérdésemre tessék válaszolni!
ebben az info@radiosite.hu címen tudnak segíteni.
azt gondolom hogy mivel ott virít ez a baromság a főoldalon, jó lenne ezt inkább publicban tisztázni, mindenkit érinthet!
egyébként én sejtem hogy miért, de jó lenne ha ezt nem én mondanám ki, hanem az aki írta.
amúgy nem az a kérdés, hogyan lehet még pontosabbá tenni a mérési módszereket (azért van a hibaszázalék, azzal lehet kalkulálni), hanem hogyan lehet megakadályozni hogy mérést végző és a megrendelő összejátsszanak, manipulált adatokat közöljenek (ezzel viszont már nem lehet mit kezdeni).
 #118857  Szerző: markfelt
 
ügynökséges írta:
adminisztrator írta:
ügynökséges írta:Látom az adatokat is vágod (mi leginkább ebből dolgozunk). Engem konkrétan az érdekelne, hogy látsz-e esélyt arra, hogy Magyarországon legyen műszeres közönség mérés a rádiókra.
külföldön van rá példa és szerintem bármelyik hazai kutatócég vállalná, ha megfizeti(te)k. csakhogy ennek borsos ára lehet, gondolom legalább 4-5-szöröse a telefonálgatósnak. de csak gondolom.

nekem a legjobban az okostelefonokra telepített passzív hangfelismerő szoftveres megoldás tetszik. ha jól tudom, többek között a briteknél használják.
Ez a megoldás valóban érdekes. Ez is felvet azért kérdéseket. Mi a helyzet akkor amikor a "hallgató" passzívan van egy adott rádió közelében, pl. egy üzletben, egy bevásárló központban vagy bárhol, ahol nem Ő dönti el, hogy éppen mit hallgat? Ilyen esetekben a mérés torzítani fog. (mondjuk annál jobban mint a napló 15 perces jelölgetései.) Soha nem hittem abban, hogy volt anno élő ember aki ezt korrektül vezette. Nekem úgy tűnik innen, hogy a rádió egyik legnagyobb előnye a mobilitás, maga a hátránya is, hiszen a kutatások szempontjából nem nagyon vannak jó megoldások vagy borzasztóan drágák.
torzít hát, de az nem hallgató, aki egy üzletben hallja? dehogynem.

más kérdés, hogy alacsony mintaelemszámnál ez furcsa eredményeket hozhat. szűrni kell az alanyok segítségével. a tévés mérésben sem megy minden automatikusan, például meg kell adni, ki van a családban a készülék előtt éppen.

na meg hát ott a helymeghatározás a telefonokban.
 #118856  Szerző: markfelt
 
kukac írta:na egy pillanat, még mielőtt sikerül a lényegről elterelni a figyelmet, a lentebb feltett kérdésemre tessék válaszolni!
ebben az info@radiosite.hu címen tudnak segíteni.
 #118855  Szerző: mimi
 
adminisztrator írta:nekem a legjobban az okostelefonokra telepített passzív hangfelismerő szoftveres megoldás tetszik. ha jól tudom, többek között a briteknél használják.
hát kb. az az egy lehet reális, készülékekhez nem lehet kötni, mint a tévénél.
viszont azzal ellentmondásban, hogy közepesen technomán vagyok, borzalmasan ódzkodom attól, hogy bármilyen eszköz bárhogyan folyamatosan figyelje a környezetemet. ne. mondjuk én a netbankkal is csak idén barátkoztam meg valamennyire :p
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 510