visszatérve a reklámadóra: kezdem meglátni az érme másik oldalát.
ad 1) a közepes kábeltévék olyan áron dolgoznak, mint azok túlszaporodása előtt a rádiók, a kisebbek pedig lényegében olcsóbban. ezzel a regionális rádiók nyomott áron kényszerülnek értékesíteni a felületeiket. a kiszabott adó növelhetné a hirdetési tarifákat a tévés piacon és visszaterelhetné a rádióhoz a sóherebb, kisebb vállalkozásokat (jórészt persze az internet nyeli majd el a többlet-bevételt, de sejtésem szerint csurranna-cseppenne a rádiókhoz is - igaz, ezt nem törvényi kényszerben kéne elérni, hanem a modern rádiózási igények helyes és a jelen követelményeinek megfelelő kielégítésével).
ad 2) az rtl-t nem lehet csak úgy kinyírni, jövő januártól erősen háttérbe szorul a források közül a reklámbevétel, előtérbe a terjesztési bevétel. arról nem is beszélve, hogy állítólag megvan a jogi lehetőség a reklámadó kikerülésére is.
ad 3) sokkal kritikusabb hangot üthetnek meg a hátrányos helyzetbe kerülő médiumok a kormánnyal szemben. én még azt sem tartom kizártnak, hogy indít egy újabb hírcsatornát az rtl. persze ez nyilván van, akinek nem pozitív.
a tévés piac januártól amúgy is teljesen át fog alakulni, miután a két legnagyobb tévés szereplő várhatóan borsos árat kér majd a főcsatornáért és nyilvánvalóan csomagban árusítja a kábeladóival. ezáltal rengeteg kisebb szereplő szorulhat ki a kábelszolgáltatóktól.
ad 1) a közepes kábeltévék olyan áron dolgoznak, mint azok túlszaporodása előtt a rádiók, a kisebbek pedig lényegében olcsóbban. ezzel a regionális rádiók nyomott áron kényszerülnek értékesíteni a felületeiket. a kiszabott adó növelhetné a hirdetési tarifákat a tévés piacon és visszaterelhetné a rádióhoz a sóherebb, kisebb vállalkozásokat (jórészt persze az internet nyeli majd el a többlet-bevételt, de sejtésem szerint csurranna-cseppenne a rádiókhoz is - igaz, ezt nem törvényi kényszerben kéne elérni, hanem a modern rádiózási igények helyes és a jelen követelményeinek megfelelő kielégítésével).
ad 2) az rtl-t nem lehet csak úgy kinyírni, jövő januártól erősen háttérbe szorul a források közül a reklámbevétel, előtérbe a terjesztési bevétel. arról nem is beszélve, hogy állítólag megvan a jogi lehetőség a reklámadó kikerülésére is.
ad 3) sokkal kritikusabb hangot üthetnek meg a hátrányos helyzetbe kerülő médiumok a kormánnyal szemben. én még azt sem tartom kizártnak, hogy indít egy újabb hírcsatornát az rtl. persze ez nyilván van, akinek nem pozitív.
a tévés piac januártól amúgy is teljesen át fog alakulni, miután a két legnagyobb tévés szereplő várhatóan borsos árat kér majd a főcsatornáért és nyilvánvalóan csomagban árusítja a kábeladóival. ezáltal rengeteg kisebb szereplő szorulhat ki a kábelszolgáltatóktól.

