kukac írta:mlaszlo írta:kukac írta:
Egy arculatvaltas eredmenye nem a kovetkezo hallgatottsagi meresek adataibol fog tukrozodni. A petofivel mint branddel nem tudtak a fiatalok azonosulni, egyszeruen nem illik a forma a tartalomhoz. Lehet itt tolni az igazi mai slagereket, ettol meg a petofi arculata olyan marad amilyen, nem lesz belole se radio1, se classfm, se mas. A petofi akkor volt jo brandelve, amikor meg azt csinalta, amit rajta kivul senki mas, abban volt spiler. Ez nem az o palyaja, erzodik az esetlenseg, az idegen vilag, nem erzi a stab sem otthonosan magat ebben a kozegben. Suta az egesz.
Az arculatváltás nem, de a zenei kínálat már év eleje óta változott.
A Petőfi azért nem volt egy olyan erős brand. Azokban a városokban, ahol volt helyi rádió, mindenhol magasan előzte hallgatottságban. A fővárosban is csak az ötödik-hatodik helyre tudott feljönni. Így én ezt nem mondanám erős brand-nek. Ha erős lenne, hozta volna a nézettséget estére az M2-nek is.
Pont azt lesz nehéz levetkőzni, hogy a Petőfit sokan úgy könyvelték el, ami hallgathatatlan elvont zenéket játszik és eszükben sincs odakapcsolni.
Én nem érzem sutának, az első egy-két nap voltak bakik, de már semmi nem érződik rajta.
Tavaly tavasszal a tv csatornák esetében is idegennek tűnt, hogy a Duna TV lesz a főcsatorna, ami addig a kulturális vonalat képviselte. Ugyanígy idegen volt először az M2, majd az M1 tematikájának változása, az elején mindenki kritizálta, cikizte, de rövid időn belül megszokták az emberek.
Olyannyira megszoktak az emberek, hogy nem nezik! 
Igazad van, remekul sikerult a kozmedia atalakitasa, a petofi pedig egyenesen zsenialis! 
Elnézve a mostani és mondjuk 5 évvel ezelőtti nézettségi számokat, összességében egyértelmű növekedés látható, ám ez főleg az M4 Sport és az M2 érdeme. A régi M1-et nem éri el sem az új M1, sem a Duna, talán még az összegük sem.
Viszont ha úgy nézzük - és jogosan nézzük úgy -, hogy hírcsatorna tematikában hogy teljesít az M1, akkor bizony remekel, legyűri az összes többi hírtévét (a HírTV-ről csak nem hivatalos adatok vannak). A gyerekcsatornák közt az M2 az első, a sportadók közt pedig az M4, leverve a kereskedelmi tévéket. Persze, ezek mindegyike ingyenes, míg a kereskedelmi konkurensek nem, de 85%-os kábel/sat penetrációnál ez majdnem mindegy is.
A Duna szar, az M5 indulásával csökken a kulturális szerepe is (ami már az MTVA megszületésével nagyjából meg is pecsételődött pár éve), így célszerű lenne átalakítani egy, a Petőfi Rádióhoz hasonlóan kereskedelmIES, általános szórakoztató/infotainment adóvá.
Portfóliószinten szerintem sikeres volt a közmédia átalakítása, sőt, Közép-Európában nekünk van a legszínvonalasabb közszolgálati médiánk (ha az erős politikai elfogultságtól eltekintek, természetesen csak akkor. 80 milliárdból a szar is aranyozott lesz, ugyanis).
Viszont maradjunk a szakmai látószögnél. Úgy jó.
