kukac írta:mikrofonos írta:A "fiatalok" nemcsak a rádiót nem hallgatják, de nem is tv-znek, nem olvasnak könyvet és újságot stb. A lányom mesélte - aki pár éve tagja volt az ELTE média-kommunikáció szakjára felvételiztető bizottságának, hogy a jelentkezők egy részének halvány lila fingja nem volt a nyomtatott sajtóról. Akkor most mit várunk....?
Csak és kizárólag az internet, fészbukostól.....Gondolom a streemelés nem annyira, mert azért fizetni kell!
Hát ez van - kissé sarkítva a helyzetet.
Majd ebből is kinő valami, amit a 21. század tömegkulturájának lehet nevezni. Az 50-es, 60-as évek forradalmi ifjúsága se azt csinálta, amit az elődei.
Elkezdtük itt temetni a dolgokat, akkor most hazugság az a 7-8 milliós rádiós hallgatottság?
Nem várunk semmit. A rádiós szakma fordítva ül a lovon, nem a fiatalokat kell rábírni arra hogy hallgassák azt a rádiót, amire ők már nem kíváncsiak, hanem olyan módon kell változtatni a rádiós programon, ami korszerű és a fiatalság részére érdekes, és hallgatható lehet. Vannak erre már jó válaszok, idehaza viszont kb. semmi. Még egy valamikor jól bejőtt, többször bizonyított formatot is frissíteni, korszerűsíteni kell, az nem megy, hogy tizenéves szignálparkkal, arculattal, és maradi zenei választékkal próbálkoznak megfogni a leendő hallgatóságot. Ciki.
Minden szavával egyetértek. Annyival szeretném kiegészíteni az itt olvasottakat, hogy felesleges formatról beszélgetni addig, amíg a hazai rádiók legnagyobb százaléka találomra pörgeti a "slágereket" valamilyen egyéni koncepció alapján.
Helyi szinteken is rengeteg munka , továbbá folyamatosan frissített hallgatói felmérések kellenének ahhoz, hogy aktuális legyen egy adott médium. Itt nem azt a kutatást értem, hogy minden 1000. emberből megkérdezek legfeljebb 100-at.....
DE...
Tételezzük fel, hogy valaki erre vállalkozik és ehhez töménytelen tőke áll rendelkezésre még mindig ott van az az aprócska bibi, hogy mindig az erősebb kutya b*szik alapon lesz olyan ember aki több pénzzel és érdekeltséggel a dolgát megnehezíti vagy egyszerűen beszántatja - akkor amikor akarja.
Ismerős helyzet? (Jéghegy csúcsa.)
Ami a statisztikákat illeti, Mark Twain szavait idézve: "A hazugságnak három fajtája létezik: hazugság, szemérmetlen hazugság és a statisztika."
Sajnos el lett felejtve az, hogy ez a "szakma" a hallgatókról szól....!
Üdv!