altermanus írta: ↑2022.03.29. 15:48
Én ma belehallgattam több mint 3 év után, engem meglepett. Nekem tetszik. Egy kérdés. Milyen Magának a bunkó proli zene?
Amúgy nekem tetszenek ezek a bunkó proli zenék (itt szeretném megjegyezni hogy a magyar indie és proalternatív zenékre gondolsz), mert azok is valamikor slágerek voltak, csak egy másik rádióban.
Továbbá megjegyezném, hogy a signalba nem hangzik el az, ,, Nálunk nincs ismétlés" c. történet. Amúgy ugyan az megy rajta mint a régi Sláger-en. Úgy is indult, kicsit több rock zene lehetne benne (tudom hallgassam a Bestet), de én úgy gondolom, ez már a Régi sláger vonal. Jah, és még egy dolog 2k15-ös Kowa dal ment rajta. Már csak a Kisgrofo mulatási dala kéne (nem)
Szóval nekem itt q népbutítással van bajom (és a hírekre ki se térek, az más tészta.
Viszont a Rapülők Áj láv jú c. dalánál azt vettem észre, hogy dudolom.
Szia! Nem kell magáznod, bár köszönöm, hogy ilyen formán is megkapom a tiszteletet.
Az a kommentem szélsőségesen szubjektív volt, nem kell véresen komolyan venni. Szigorúan magánvéleményként kezelendő, bőven vitatható, isten ments, hogy bárkinek útmutatást adjak.
Születési hibám, hogy a 80-as évek rádiózásán (magyar vonalon: Poptarisznya, Vasárnapi Koktél és az akkori Petőfi popműsorai), ill. később a Billboard Hot 100/Casey's Top 40-n, a BBC-VOA rádiókon, angol vonalon a Melody Maker-New Musical Express zenei kínálatán szocializálódtam, nem a 90-es évek magyar fiú- és lányzenekarain, különös tekintettel a Kozsó-féle istállóra, sőt nem is akkor kibontakozni készülő magyar rap-en (Animal Cannibals, Rapülők), és utóbbival biztos most sértek meg embereket. (De akkor is tartom, hogy a 70-es évek, 80-as évek első felének kiváló magyar zenei termése után óriási visszaesést hozott a rendszerváltás és az azt követő évek - egyébként a Pa Dö Dö-Szandi jelenséget is egy nagyon félrement dolognak gondoltam akkoriban - nem is sűrűn szólnak még a Retron se...)
Én nem tudtam akkor se ezekkel mit kezdeni, nekem ez egy amerikai slágerlista meghallgatása után kész paródia volt, vagy finoman szólva is a külföldi trendek színvonal alatti utánzása. A Rapülők pl. komplett ellopott egy Salt'n'Pepa dalt, amit én az amcsiknál hallottam, és sokszor még azt is hittem, a Salt'n'Pepa kezdődik, miközben a Rapülők szám. Szerintem ezzel át is léptek egy szerintem nem szerencsés határt.
Érdekes amúgy, Geszti Péter anno még a megjelenés előtt odaadta meghallgatásra Friderikusznak a dalait, kikérni a véleményét, mire az utóbbi úgy reagált, végighallgatta, de mi ez a szar? Ennek sose lesz sikere. Aztán végül lett, még az is lehet, hogy csak 2 ilyen ember van az országban, aki nem szereti a Rapülőket, és meglehet, hogy pont nekünk nincs igazunk. Úgyhogy aki szereti ezeket a zenéket, biztatom rá, szeresse tovább, hallgassa, rá se hederítsen egy mezei fórumtag magánvéleményére. Nem vagyunk egyformák.
Még annyit, proli zenéken én a hatásvadász, odamondogató (általában hatalmas egójú) előadók örökbecsű műveit értem. A frász kiver Majkától, Varga Viktortól, sőt ha már a tehetségkutatók korai szakaszában elvérzetteknél tartunk, Szecsődi Karcsi, és bár emberileg semmi bajom velük, de a Halott Pénz összes is számomra színvonaltalan nyekergés. Hozzáteszem, ezeket nem feltétlenül a Retro játssza, csak ebben a topikban került említésre a magyar zene, és arra kommenteltem.
Én amúgy épp az indie-alter vonalat nem tartom "prolinak", ennek szerintem ma különösen nagyon is van helye, és a Petőfi pl. elég jól is válogat köztük (a mostani, nem a Titi-féle). Szintén nem nevezném annak a Nótár Mary-Kis Grofó féle vonalat, még akkor is, ha ezek a zenék nem nekem szólnak. Sőt, teszik a dolgukat, szórakoztatnak, nem fossák tele a médiát az állandó hisztériájukkal, nem kötekednek, nem provokálnak, nem arcoskodnak, hanem a tehetségükkel hívják fel magukra a figyelmet.
A lényeg, szerintem a külföldi aktuális trendek majmolása helyett pont az adná meg újra a magyar zene értékét, ha a saját zenénket csinálnánk. Pápai Joci, Horváth Tomi, vagy a nemzet nagyasszonya, akit utálok, de a tehetsége elvitathatatlan (igen, a Tóth Gabi...) is elment ilyen irányba, nem véletlen, hogy az első kétszer is volt már kint az Eurovízión. Az más kérdés, hogy pl. a Rádió 1 topikban pont ezeket a zenéket irtanák az ottani hozzászólók, Pápai Joci R1-en szerepeltetése pl. konkrétan kavart ott indulatokat. Szerintem helyes döntés volt őt (is) ott és akkor lejátszani, és én ebben is látnám a kiutat, de ezt a kérdést meg a R1 követői látják másképp.
Úgyhogy magyar zene kérdésében szerintem nehéz megtalálni az egyezséget, viszont a témafelvetés az jó, és megérne még pár kört ennek a kérdésnek a boncolása, esetleg további véleményekkel színesítve.