RADIOSITE Fórum

  • Petőfi Rádió

 #199061  Szerző: p0tyi
 
Az MR2 - ahol "nem ugyanazok az emberek voltak" - egy olyan médiavilágban volt viszonylag(!!!) működőképes, de legalábbis olyanban hagyott nyomot, ahol nem kellett rágörcsölni arra, hogy mit fogadnak el fent, és mit nem. Meg ahol nem kellett attól tartani, hogy mindig jön valami elöljáróság, akinek a személyes gusztusa dönt az egész kupleráj sorsáról. Meg ahol volt két jól működő országos kerrádió és 2 nagy kereskedelmi hálózat, amik szépen elversengtek a hallgatókért, és így mondható, hogy telített volt a piac. A közrádió meg persze lehetett közrádió, hallgatottsági görcs nélkül, mindenféle küldetéssel, amit a zenehallgatási szokások, illetve en bloc az egész világ megváltozása miatt ma már amúgy nem tudna teljesíteni.

A talán leginkább Adult CHR-nek leírható Rádió 1 és a talán leginkább Classic Hits formátumúnak leírható Retro mellett törvényszerű, hogy egy tiszta AC formátumú, elsősorban a 30-40-es korosztályt célzó, elképesztően mainstream rádió kell mindenféle szélsőség nélkül, jó arculattal, jó branddel, a legszorosabban vett "néprádió" státuszra, valahol a lengyel RMF FM, a svéd Mix Megapol, meg a szlovák Expres által határolt zenei területen-identitáson belül, persze magyar ízlésre honosítva, megtámogatva nagyon erős bevezető kampánnyal. Ezt a Fly-Sivák-Titusz háromszögön túl nincs ember jelenleg, aki végre tudná hajtani, a gyakorlat alapján bárki más (ifjú titánokat és helyi rádiós zseniket beleértve) belefog, elvérzik. Utóbbiakkal maximum úgy működhet, ha kapnak egy komolyabb külföldi supportot, tanácsadást, és megtanítják nekik, hogy kell egy ekkora rádiót rendesen összerakni. Az ötletek, meg a "lendület" nem egyenlő a szakmai tudással és naprakész know how-val, máshonnan ellesni dolgokat meg lehet, de nem elégséges.

Az itteni, rendre felmerülő "fórumozói" ötletek, vágyálmok nagyjából 250-300.000-re tolták volna le a hallgatottságot, talán még a tapasztaltnál is gyorsabban. Eleve konszenzus sincs itt, hogy milyen kéne legyen a rádió, mindenki írja, hogy mi tetszene neki, és ebből szokott kialakulni egy felesleges paláver.

Más frekvenciákon lehet mindenféle rétegigényt célozni, de a legnagyobb országos hálózaton minden tizedmásodpercnek tudatosnak és profinak kell lenni. A PureJingles arculat, vagy Sivák - egyébként sikeres - tűzoltása nem volt elég ehhez.

El kell érni, hogy egy órában nem hogy 4, meg 1 db elkapcs faktor magyar zene vagy alter zene ne legyen, hanem egész nap 1 db sem. El kell érni, hogy reggel legalább akkora ereje legyen a rádiónak, mint a másik 2 nagynak, és még azoknál is jobban megtartsa 10 után a hallgatóit a nap során. Azt is el kell érni, hogy beszélni nem tudó, zavaró orgánumú, önmegvalósító legények és leányok lehetőleg ne országos rádión kínlódjanak. Vagy profin kerüljenek oda, vagy ne érezzék magukat elég jónak ahhoz, amihez nem elég jók. Meg azt is el kell érni, hogy soha többet ne fordulhasson elő, hogy "rángatják felülről" ezt a rádiót, vívja ki magának, hogy szent tehén legyen, amihez senki se merjen, soha hozzányúlni.
 #199060  Szerző: tomee
 
A brand önmagában csak egy dolog, azzal van a probléma, hogy ugyanazzal a pár emberrel akarnak még mindig rádiót csináltatni, akik annak idején a Slágernél ellesték az amerikaiaktól, hogy hogy kell ezt. (Vagy megbíznak valakit, aki az életben nem csinálta...)

Aztán 2009-ben kiebrudalták őket és az volt az elképzelés, hogy innentől majd saját magunk megcsináljuk, de látszik hogy ez a tudás manapság már édes kevés, meg mindig is volt egy kis kelet európai gagyisága az egésznek.

Szükség lenne már egy külső vérfrissítésre, ahogy a 90-es években történt, mert egészen addig ez lesz, de ilyen segítséget a büdös életben nem fognak igénybe venni ehhez.
 #199059  Szerző: p0tyi
 
Érdekes, hogy alig írta meg valaki, szinte csak az Index. Ez nem hír? Még a Media1-en sem?
 #199057  Szerző: noartist
 
Nem tisztem védeni, de a Béli Ádám-korszak volt szerintem a legjobb a Titusz-éra után. Már a kicsit döcögős, nagy novemberi megújulás előtt is. Nem volt tökéletes, de volt benne tűz, tenni akarás. Majd elkezdték egy vizes felmosóronggyal törölgetni a pultot, és jött, amit dobott a gép.

Most meg nem értik, hogy miért füstöl minden, és hol vannak a hallgatók. Hát más rádióknál, drágáim.

Ez az egész rém ciki jelenleg.
 #199055  Szerző: p0tyi
 
Én mindenesetre dobnám a Petőfi márkanevet, Demeterék gyakorlatilag kivégezték. Innen csak vergődés lehet. Úgy járt, mint anno a Juventus.

A Danubius brand ugyanakkor nincs erodálva, viszont kellően beágyazott, a 35+ korosztályban jól ismert. Nagyot szólna, ha "újraindulna", nemcsak online. A Dankó helyett meg mondjuk a Calypso oldies zenével. Na de álmodik a nyomor. :D
 #199054  Szerző: kondalyuk
 
A név csak megszokás kérdése, és a nyakam teszem rá, hogy Petőfi emlékév közepén nem fognak nevet cserélni a közmédiánál, de úgy amúgy a jövőben sem. Volt időszak, amikor mindenki tudta (egy viszonylag telített piacon), mire számíthat, ha a Petőfi Rádióra kapcsol.

Ellenben az utóbbi években egymást érték a változtatások, teljesen érhető, hogy a hallgatók elkapcsoltak. Félek, hogy a mostani próbálkozás az utolsó szög volt a koporsóban.

Véleményem szerint csak egy nagyon erős, a rádió minden szegletét érintő re-branding segíthet, ahol belőnek egy olyan célcsoportot és formatot, ami megkülönbözteti őket a jelenlegi nagy elérésű rádiók kínálatától és teljes gőzzel elkezdenek hirdetni. Esetleg még pár régi Petőfis műsorvezetőt visszacsábítani, a jelenlegi húzónevek mellé.
 #199052  Szerző: Derrick
 
p0tyi írta: 2023.05.02. 21:15 Nem az. De a Petőfi márkanév amúgy sem passzolt a rádió 2007 utáni egyik korszakához sem szerintem. A legjobb az lenne, ha visszaszereznék/megvennék a Danubius nevet, amennyiben kommersz rádióban gondolkoznak. Úgyis eredetileg a közrádió brandje volt.
Hiszen annyira kell még egy kommersz rádió , mint a falat kenyér.
 #199051  Szerző: p0tyi
 
Nem az. De a Petőfi márkanév amúgy sem passzolt a rádió 2007 utáni egyik korszakához sem szerintem. A legjobb az lenne, ha visszaszereznék/megvennék a Danubius nevet, amennyiben kommersz rádióban gondolkoznak. Úgyis eredetileg a közrádió brandje volt.
 #199050  Szerző: shadoe
 
knoskamatee írta: 2023.05.02. 05:59 nincs mese… alapjában kell újraszervezni az egész intézmény működését. ez tarthatatlan és bicskanyitogató! soha nem godnoltam volna, hogy pont a közmédia oldalán lesz az, hogy az egyik legsikeresebb brandjüket 1,5 év alatt 3x nyírják ki.
Erős kérdőjelek vannak bennem azzal kapcsolatban, hogy ez a helyzet, ami a közszolgálati rádiónál kialakult, vajon méltó -e a költőhöz és az évfordulóhoz. Egyáltalán tudja valaki még követni a Petőfi-sagát vagy inkább kabarét? Mert én már nem.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 625