jeek írta:mlaszlo írta:
Köszi, de nem fontos 
Csak arra voltam kíváncsi, hogy átlagosan milyen késések vannak a Gysev-nél, mondjuk Győr-Sopron személyeknél, amik a MÁV-tól 99%-ban függetlenek.
Azért ne hasonlíts össze egy 80km-st szakaszt ahol nem ütemes menetrendszerint, csak napi 16-17 járatpár közlekedik (Győr-Sopron vasútvonal).
Ugye a MÁV-nál sok helyen be van már vezetve a Nyugat-Európából átvett ütemes menetrend, így a MÁV-nál egy 70-80km-es szakaszon minimum óránként, de csúcsban félóránként járnak a vonatok. Azért nem egy súlycsoport a kettő, közlekedésszervezésileg.
Ezt elfogadom egy olyan vonalon, mint pl. a Budapest-Győr-Hegyeshalom vagy a Budapest-Székesfehérvár, de azt mi magyarázza, hogy pl. az Észak-Balatoni vonalon Tapolcáról már 15-20 perc késéssel indul el a vonat? Ez nem egy zsúfolt fővonal, mégis rendszeresek a késések.
Ütemes menetrend, azokon a vonalakon, ahol 30-60 percenként járnak vonatok, ott tényleg jó, de ahol ennél ritkábban, ott nem látom értelmét, pl. Székesfehérvárról Szabadbattyán-Polgárdi felé 16:21-kor megy el a vonat, ez kinek jó? Mennyi esély van rá, hogy valaki 4-ig dolgozik és alig 20 perc alatt kiér a vasútállomásra? A következő vonat meg az ütemességnek köszönhetően 18:21-kor fog csak menni. Akkor meg csodálkoznak, hogy csökken az utasszám és üresen mennek a vonatok. Persze, ilyen menetrenddel. Amióta ez az ütemes menetrend van ezen a vonalon, azóta azt mondják, hogy jelentősen csökkent azok száma, akik munkába és iskolába járáshoz használják a vonatot és áttértek inkább valamelyik volán társaság járatára.
A belső modern rendszer pedig dicséretes, de hiába ha az utas ebből nem tapasztal semmit. Képesek ugyanarra az IC többször is eladni egy helyjegyet, az információnál sok esetben nem tudnak semmit a vonatról, hangos utastájékoztatás hol van hol nincs.
A jegyár pedig nagyon alacsony? Nem vagyok ebben olyan biztos. Ismerősöm kint él Skóciában és szoktak vonattal is utazni, elmondása szerint nem sokkal drágábbak ott sem a vasúti jegyek, pedig ott mások a kereseti lehetőségek. Sok a kedvezmény? Csak a diákok és a nyugdíjasok kapnak 50% kedvezményt, illetve a nyugdíjasok 90%-ot évente kétszer, illetve a 70 vagy 75 évnél idősebbek utazhatnak ingyen azt hiszem, de tudtommal az elengedett összeget a MÁV ugyanúgy megkapja, csak nem az utastól, hanem az államtól.