RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #77408  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
26 éven aluli kedvezménnyel utazhat? Nekem eddig erről soha nem szóltak :S
Amit elengednek kedvezményként az megkapja az államtól a MÁV vagy nem? Elméletileg az ingyen utazóknak is azt mondták azért kell a regisztrációs jegy, hogy így tudják mennyi pénzt kap az adott társaság.
Amit az államtól kapnak, az sajnos korántsem fedezi ezeket a kedvezményeket. De nem csak a MÁV-nál így van ez a helyi közlekedési cégeknél is és a Volánnál is.
Ezenkívül 2 féle kedvezmény van: szociálpolitikai (ez egységes MÁV-Volán) és üzletpolitikai (ezt az adott szolgáltató cég biztosítja, maguknak kell kigazdálkodni).
A MÁV-nál ilyen üzletpolitikai kedvezmény a 26 éven aluli pl., meg a kis-családos kedvezmény, ezért az államtól egy Ft-al sem kapnak többet. Azért csinálják ezeket az üzletpolitikai kedvezményeket, hogy így is utasokat csalogassanak el a busztól (de nem járnak sikerrel).
 #77394  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:Így van, rengeteg kedvezmény van (a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak):

Ingyen utazik - korlátlanul: 65 éven felüli személy, vasutas dolgozó és közvetlen családi hozzátartozói
90% - korlátlan számban: magasabb családi pótlékban részesülő személy + kísérője, tartósan beteg vagy fogyatékos személy + kísérője. Mozgásában korlátozott, vak vagy hallássérült személy + kísérője, 3 vagy több gyermekkel rendelkező nagycsalád tagjai (a kedvezmény már 3 együtt utazó testvérnek is jár), állami gondozott diákcsoport + kísérői
90% - évi korlátozott számú: nyugdíjas, rokkantnyugdíjas, árva/félárva személy, nyugdíjas-szelvénnyel.
50% - korlátlan számú: diákok, tanulók, diákcsoport és kísérői, 50 fő felett együtt utazó felnőtt csoport, START Klub kedvezménykártyával rendelkezők
50% - korlátozott számú: közalkalmazott személyek szelvénnyel
33% - korlátlan számú: 26 éven aluli, nem diák személy (péntek és vasárnap között), 1 vagy 2 felnőtt személy, 1 vagy 2 18 éven aluli személlyel együtt utazva, 20 fő feletti együtt utazó felnőtt csoport
20% - 10 fő feletti együtt utazó felnőtt csoport

Ennyi kedvezmény szinte sehol sincs. Nézz meg egy nemzetközi viszonylatot. 65 éven felüli az illető? Diák az illető? Nagycsaládos az illető? És? kit érdekel, legtöbb esetben ugyanúgy teljesáron utazik.
26 éven aluli kedvezménnyel utazhat? Nekem eddig erről soha nem szóltak :S
Amit elengednek kedvezményként az megkapja az államtól a MÁV vagy nem? Elméletileg az ingyen utazóknak is azt mondták azért kell a regisztrációs jegy, hogy így tudják mennyi pénzt kap az adott társaság.
 #77389  Szerző: tomee87
 
Így van, rengeteg kedvezmény van (a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak):

Ingyen utazik - korlátlanul: 65 éven felüli személy, vasutas dolgozó és közvetlen családi hozzátartozói
90% - korlátlan számban: magasabb családi pótlékban részesülő személy + kísérője, tartósan beteg vagy fogyatékos személy + kísérője. Mozgásában korlátozott, vak vagy hallássérült személy + kísérője, 3 vagy több gyermekkel rendelkező nagycsalád tagjai (a kedvezmény már 3 együtt utazó testvérnek is jár), állami gondozott diákcsoport + kísérői
90% - évi korlátozott számú: nyugdíjas, rokkantnyugdíjas, árva/félárva személy, nyugdíjas-szelvénnyel.
50% - korlátlan számú: diákok, tanulók, diákcsoport és kísérői, 50 fő felett együtt utazó felnőtt csoport, START Klub kedvezménykártyával rendelkezők
50% - korlátozott számú: közalkalmazott személyek szelvénnyel
33% - korlátlan számú: 26 éven aluli, nem diák személy (péntek és vasárnap között), 1 vagy 2 felnőtt személy, 1 vagy 2 18 éven aluli személlyel együtt utazva, 20 fő feletti együtt utazó felnőtt csoport
20% - 10 fő feletti együtt utazó felnőtt csoport

Ennyi kedvezmény szinte sehol sincs. Nézz meg egy nemzetközi viszonylatot. 65 éven felüli az illető? Diák az illető? Nagycsaládos az illető? És? kit érdekel, legtöbb esetben ugyanúgy teljesáron utazik.
 #77362  Szerző: chab7
 
Sajnos nekem is csak rossz tapasztalataim vannak a MÁV-val. Én a Nyíregyháza Kisvárda vonalat jártam az elmúlt években. Hogy olcsó lenne a jegyár? Mai benzinárak mellett is ott tart a dolog, hogy legjobb esetben is ugyanannyiba kerül autóval menni valahová mintha tömegközlekednél. Két személynél meg már egyenesen olcsóbb autózni (és ez a mai rekord benzin árak idejében van.)
A kedvezmények viszont tényleg egyik oka az egésznek. Sajnos túl sok féle van, nem csak diák meg nyugdíjas. Nagyon kevés már aki teljes árúval utazik, azok nem is a vasutat választják a horror jegyárak + pocsék szolgáltatás kettős miatt. 10 emberből max ha 2 aki kedvezmények nélkül utazik. Utána lehet nézni egy állomáson a jegypénztárnál figyelgetve, ki milyen jegyet kér, meglepődnétek mennyiféle kedvezmény van és ki mindenkinek van arcképes igazolványa.
A másik fő ok viszont hogy igénytelen az egész cég hozzáállása. Ez ami ma megy a vasútnál nem szolgáltatás. Nagyon szép hogy minden mozdonyon van GPS, de ez a módszer csak a romokra rálapátolt takaróréteg. Mert maximum annyit érek vele, hogy látom a vonat még el sem indult a végállomásról holott már fél órája el kellett volna.
Rossz állapotúak a szerelvények és ezért? Nem kellene akkor annyival korábban kezdeni a felkészítésüket hogy időben indulhasson? A dolgozók sincsenek motiválva a lelkiismeretes munkavégzésre (vagy már túlságosan beleszoktak a jó ez így sémába)
Minden hiba okára a régi elavult dolgokra hivatkoznak. Na de kérem akkor nem a GPS rendszerre kellett volna költeni hanem a felújításra. A rendszer árából lehetett volna kocsikat vagy síneket javítani és akkor nem kellene GPS mert időben járna a vonat.
Van saját telefonhálózat? Akkor használják úgy hogy az utasoknak is jusson belőle infó, de legalább a jegypénztárakhoz vagy információs pultokhoz jusson el, mert olyan mintha másik cég emberei lennének, egyik sem tud sosem semmit az aktuális problémákról késésekről. A csoda GPS rendszerről jobban lehet tájékozódni a késések mértékéről az internetes híroldalakról pedig hamarabb jut el az infó a késés okáról (baleset, síntörés stb.) mint az információs ablakban ülő alkalmazottaktól.
Menetrend. Még az is rendben van, hogy régi a hálózat és vannak nagyobb késések. De akkor meg miért nem tudnak pl a nyíregyi rendezőről mentesítőt küldeni Záhony felé ha Pest felől már 80-120 percesek a késések. Szerelvény lenne, személyzet lenne, várakozó hazautazó utasok lennének. Csak csupán az akarat hiányzik vagy egy olyan vezetés aki következetesen a szolgáltatás fenntartása érdekében cselekedne, dolgozna.
Valószínűleg direkt teszik tönkre az egész céget, és ezt elég sikeresen csinálják. Lassan ha rendbetennék is a vasutat, az utasok már elpártolnak addigra mert annyira gyalázat az egész.
Pedig valaha példásak voltunk mi magyarok ebben is.
Bocsánat a hosszú beszámolóért de kicsit lásson bele az is a történésekbe aki nem vonatozik csak néhanapján.
 #77355  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:
mlaszlo írta:
Köszi, de nem fontos :)
Csak arra voltam kíváncsi, hogy átlagosan milyen késések vannak a Gysev-nél, mondjuk Győr-Sopron személyeknél, amik a MÁV-tól 99%-ban függetlenek.
Azért ne hasonlíts össze egy 80km-st szakaszt ahol nem ütemes menetrendszerint, csak napi 16-17 járatpár közlekedik (Győr-Sopron vasútvonal).
Ugye a MÁV-nál sok helyen be van már vezetve a Nyugat-Európából átvett ütemes menetrend, így a MÁV-nál egy 70-80km-es szakaszon minimum óránként, de csúcsban félóránként járnak a vonatok. Azért nem egy súlycsoport a kettő, közlekedésszervezésileg.
Ezt elfogadom egy olyan vonalon, mint pl. a Budapest-Győr-Hegyeshalom vagy a Budapest-Székesfehérvár, de azt mi magyarázza, hogy pl. az Észak-Balatoni vonalon Tapolcáról már 15-20 perc késéssel indul el a vonat? Ez nem egy zsúfolt fővonal, mégis rendszeresek a késések.
Ütemes menetrend, azokon a vonalakon, ahol 30-60 percenként járnak vonatok, ott tényleg jó, de ahol ennél ritkábban, ott nem látom értelmét, pl. Székesfehérvárról Szabadbattyán-Polgárdi felé 16:21-kor megy el a vonat, ez kinek jó? Mennyi esély van rá, hogy valaki 4-ig dolgozik és alig 20 perc alatt kiér a vasútállomásra? A következő vonat meg az ütemességnek köszönhetően 18:21-kor fog csak menni. Akkor meg csodálkoznak, hogy csökken az utasszám és üresen mennek a vonatok. Persze, ilyen menetrenddel. Amióta ez az ütemes menetrend van ezen a vonalon, azóta azt mondják, hogy jelentősen csökkent azok száma, akik munkába és iskolába járáshoz használják a vonatot és áttértek inkább valamelyik volán társaság járatára.
A belső modern rendszer pedig dicséretes, de hiába ha az utas ebből nem tapasztal semmit. Képesek ugyanarra az IC többször is eladni egy helyjegyet, az információnál sok esetben nem tudnak semmit a vonatról, hangos utastájékoztatás hol van hol nincs.
A jegyár pedig nagyon alacsony? Nem vagyok ebben olyan biztos. Ismerősöm kint él Skóciában és szoktak vonattal is utazni, elmondása szerint nem sokkal drágábbak ott sem a vasúti jegyek, pedig ott mások a kereseti lehetőségek. Sok a kedvezmény? Csak a diákok és a nyugdíjasok kapnak 50% kedvezményt, illetve a nyugdíjasok 90%-ot évente kétszer, illetve a 70 vagy 75 évnél idősebbek utazhatnak ingyen azt hiszem, de tudtommal az elengedett összeget a MÁV ugyanúgy megkapja, csak nem az utastól, hanem az államtól.
 #77350  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Köszi, de nem fontos :)
Csak arra voltam kíváncsi, hogy átlagosan milyen késések vannak a Gysev-nél, mondjuk Győr-Sopron személyeknél, amik a MÁV-tól 99%-ban függetlenek.
Azért ne hasonlíts össze egy 80km-st szakaszt ahol nem ütemes menetrendszerint, csak napi 16-17 járatpár közlekedik (Győr-Sopron vasútvonal).
Ugye a MÁV-nál sok helyen be van már vezetve a Nyugat-Európából átvett ütemes menetrend, így a MÁV-nál egy 70-80km-es szakaszon minimum óránként, de csúcsban félóránként járnak a vonatok. Azért nem egy súlycsoport a kettő, közlekedésszervezésileg.
 #77349  Szerző: tomee87
 
benjamin írta: Szegyen mikor kulfodon meglattak azt hittek viccelek.Inkabb le is tagattam.De nyugtassatok meg mar nincs sok ilyen.
Ha megnyugtató a válasz, akkor ~240db ilyen Bhv típusú vasúti kocsi járja jelenleg az országot, ezek kb. 1965-70-ben készültek, + még a GYSEVnek is van jópár ilyen Bhv kocsija, ami szintén közlekedik Magyarország területén.
 #77348  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta: De ha már vasútról van szó, akkor a Gysev-nél mik a tapasztalatok? Interneten olvasom, hogy a nyugati országrészben most szó van róla, hogy néhány vonalat átvenne a MÁV-tól és a környékbeliek már alig várják a szolgáltatóváltást.
Azt szokták mondani, 1-2 gyereket könnyű normálisan és jól felnevelni, mint 9-10 gyermeket. Ez igaz a GYSEV és MÁV-ra is.
A GYSEV annyira kis területet fed le a MÁV-hoz képest, hogy fölösleges összehasonlítani. Sőt a GYSEV-ben osztrák és ha jól tudom talán valamennyi magán tőke is van, míg a MÁV az 100% magyar állami tulajdon.

A GYSEV inkább a látszatberuházásokra ad. Van nekik csilli-villi állomásuk, személykocsik stb. Viszont a MÁV nélkül ők meghalnának. Nincs saját jegykiadó rendszerük, saját foglalási rendszerük, saját KÖFI-jük, saját audio és vizuális utastájékoztatási rendszerük és még sorolhatnám tovább.
A MÁV-nál minden mozdonyban alapfelszereltség a GPS, így folyamatosan valós idejű adatokat lehet kapni a vonatokról, percre pontosan lehet követni a mozgásukat, esetleges késésüket. A MÁV-nak saját belső vasútüzemi országos telefonhálózata van, így külön telefonköltség nélkül, gyorsan tudnak egymással kommunikálni az állomások stb. Folyamatos az információáramlás (az már más kérdés, hogy ez az utasokhoz nem mindig jut el). Modern, belső számítógépes szoftvereken adminisztrálják a történéseket, rendkívüli eseményeket.

Kívülről nézve tényleg szarnak látszik a MÁV, de belülről már más a helyzet.
Külföldi országok vasútjai? Jah kérem, ott nem ennyibe kerül egy vonatjegy, mint itt (hanem 3-4-szeresébe) és nem kap minden boldog-boldogtalan óriási kedvezményeket (90%-os utazás, ingyen utazás stb.). Ez itt a legnagyobb probléma kéremszépen....
 #77331  Szerző: mlaszlo
 
Azt hitték, kettészakad a busz

Olyan volt, mintha kettészakadt volna – ezt mondta az egyik utas arról a csuklósbuszról, amelyről ma Budapesten le kellett szállítani az embereket. Műszaki hiba miatt ugyanis az egyik oldala a levegőbe emelkedett, és a gumis csuklórész is megcsavarodott. A BKV szerint egy javítható, de előre nem látható hiba okozta a balesetet.
 #77309  Szerző: mlaszlo
 
djlacee írta:Nálunk egy személyvonat mosdójában is van pl szappan. Késés meg elkerülhetetlen, hiszen a legtöbb vonat ugyebár MÁV területen is halad, de ha gondolod, majd kimegyek a GYSEV pályaudvarra, és lefotózom az érkező vonatok listáját, hogy hány késés van :)
Köszi, de nem fontos :)
Csak arra voltam kíváncsi, hogy átlagosan milyen késések vannak a Gysev-nél, mondjuk Győr-Sopron személyeknél, amik a MÁV-tól 99%-ban függetlenek.
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 219