mlaszlo írta:PooLee írta:Én azért hozzátenném, hogy Miskolcon és Debrecenben 99%, hogy célba is érsz, akkor, amikor az írva van a menetrendben. Budapesten az sem biztos, hogy jön valami, és ha mégis, akkor sem garantált, hogy nem robban le egyszercsak... Debrecenben és Miskolcon is Európában érezheted magad, bármelyik járműre is szállsz fel. Ezekben a városokban az egészségedet is biztonságban tudhatod, míg a BKV-n szerintem már szinte mindenki kapott már el bőrbetegségeket, találkozott tetveket csak úgy szóró emberekkel, nézett már végig teljes anyagcsere folyamatokat, stb. Sőt, a BKV-n nemcsak a folyamatot nézheted végig, hanem azt is, hogy a végtermék hogyan viselkedik 1, 2, 3, sőt, akár 5 év elteltével egy szöveten például. Nemrég jártam a Balkánon, például Romániában, hát elmondhatom, hogy Budapest hozzájuk képest is 8-10 év lemaradásban van minimum... és ha attól eltekintünk, hogy a járműpark átlagéletkora lassan meghaladja a város lakosságáét, akkor is: ilyen mocskos, gettó állapotok tömegközlekedési eszközökön szerintem sehol a világon nincsenek. Ezért pénzt kérni... lázadást kellene szítani és szétverni az összes járművet, hátha akkor lezárulna az a rém-korszak.
Valóban, ez is igaz, BKV-n ha jót akarsz, akkor nem szabad leülni. Meg arról sem szabad megfeledkezni, hogy télen a buszon odafagy az ember keze a kapaszkodóhoz, esős időben pedig nem csak kint, hanem a buszokon belül is esik az eső, némelyiken pedig a kipufogó gáz is áramlik be az utastérbe. A járművezetők türelmetlenek, utasokat csuknak oda, többnyire ha az utas kér egy kis segítséget a vezetőtől, hogy milyen járattal tud a céljához eljutni, akkor még a vezető van felháborodva.
Én nagyon ritkán járok a fővárosban, így elég kevés tapasztalatom van a BKV terén. De két hete utaztam ott, két alkalommal szálltam trolira. Hát, az tényleg baromi gáz volt, a csuklón akkora lyuk volt, hogy meg volt oldva a légkondi. A huppanóknál mondjuk néha azt hittem, itt szakad ketté a busz...
Miskolcon valóban modern a járműpark, a buszok többsége korszerű, kevés régi Ikarus közlekedik már csak, de azok is viszonylag tűrhető álapotban vannak.
A pontosság mindig is erénye volt a vállalatnak, bár mióta tart a villamosprojekt, rengeteget borul a menetrend, sokszor (vagyis szinte mindig) jönnek azon a vonalon egymás után buszok, s utána hosszú percekig semmi. Ezt még visszafele irányba meg is érteném, de amikor már a kiinduló állomásról is annyira késve indul az egyik, hogy ott jön nyomában a másik busz, akkor kicsit el kell ezen gondolkodnom...
Ezeket kéne kiküszöbölni, akkor klappolna. Inkább az zavar, hogy az ombudsman döntése alapján már nem kötelezhetik a bliccelőket igazoltatásra, mert ezzel megsértik jogaikat, így magyarul a bliccelők nyugodtan tehetik a folytatásban a dolgukat a járműveken, szankció nélkül. Ergo nekünk emelik a díjakat (ezt ki is jelentette a vállalat), azok fizethetnek majd többet, akik eddig is rendesen fizették a bérlet/jegyárakat. Na itt van inkább a gond...
