RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #79712  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Egyébként lassan 2 éve dolgozom MÁV-os körökben de ilyen panaszt vagy esetet, hogy ebből baleset adódott volna, hogy leszállás/felszállás közben elindult a vonat még nem hallottam.
Nem akarom újra elkezdeni ezt a témát, de ismét itt van két eset, amikor felszállás közben elindult a vonat:
"Tisztelt H-Start Ügyfélszolgálat!

Fiammal és családjával történt 08.12.én azaz tegnap az eset, s hozzám fordult, mint egykori MÁV-oshoz, hogy ez a felettébb életveszélyes produkció, miként eshetett meg velük!

A család 2 felnőtt és két 6-és 8 éves gyermek Káptalanfüredről Badacsonyba szeretett volna kirándulni kerékpárjaikkal (4db). A Káptalanfüredről 9.40 körül induló 19702 vonathoz mentek ki, ami késett 20 percet. Előzetesen nem volt információjuk, hogy a kerékpárszállító kocsi hol lesz a vonaton, csak a behaladáskor derült ki hogy a vonat végén, és a nagy paklikocsi. A kalauz segitőkészen sietett velük hátra, felment kinyitni belülről a nagyajtót, és a kerékpár elszedésében is segédkezett volna. Mindössze egy kerékpárt nyujtott fel a fiam, mikor a vonat megindult, a feleség két gyermek, és a többi bringa még lent. Szerencsére! Az eset vége az lett, hogy a kalauz visszalökte a fiamnak a bringát, akinek sikerült elkapni. (A kalauz is megdöbbent az esettől, mert vagy nem jutott esszébe a vészfék meghúzása, vagy nem volt a nagyteremben a közelében) A vonat így nélkülük elment, szerencsére nem történt nagyobb baj. Ha viszont a két gyereket az anyuka a szomszéd kocsiba felsegiti, és ő lent marad, senki nem garantálja, hogy a felügyelet nélküli gyerekek kiugranak, vagy mit csinálnak ijedtükben. Ebbe belegondolni is hátborzongató!

http://forum.index.hu/Article/jumpTree? ... &t=9169299

Némileg hasonló eset történt a minap az egyik elővárosi vonalon. Az utas kerékpárral és csomagokkal akart felszállni a vonatra. A kétkerekűt felrakta, aztán visszalépett a peronra a csomagokért. Visszaszállni már nem sikerült, mert a szerelvény mozgásba lendült. Azonnal a forgalmi irodába sietett, ott megtették amit tudtak, de mire a vonat a második megállójához érkezett (kb. negyedóra múlva), a kerékpárnak már hűlt helye volt. Az utas panaszkönyvet írt és kártérítést kér az eltűnt kerékpár miatt. A kalauz az esetből - állítása szerint - nem észlelt semmit.

Ennyit a MÁV modern biztonsági berendezéseiről.
 #79544  Szerző: tomee87
 
Zoey írta:
jeek írta:A szabályzatban le van írva, ahol 2 oldalon is van peron, ott az utasnak kötelező az állomás vagy megálló épülete felőli oldalon leszállni, mivel onnan menesztik a vonatot, ha valaki a másik oldalon császkálódik le és elindul a vonat, akkor nem kell csodálkozni. Akik menesztik a vonatot csak az egyik oldalt látják és a vagonokba se látnak be, hogy valaki óhajt e még leszállni vagy sem.
Na én ezt pl. nem is tudtam, és mondjuk Szerencsen, ahol mindkét oldalon kiépített peron van, sosem gondolkodom azon, melyik oldalon szálljak le. Sőt, ha pl. a második vágányra érkezik a vonatom, és a harmadik vágányon áló szerelvényre akarok átszállni, biztos, hogy az álomástól távolabb eső oldalon fogok átszállni. És egyébként 50-ből 50 ember így is teszi, hiszen, amíg leszállnék az állomáshoz közelebb eső oldalon, az eslő és második vágány közti peronra, majd elmennék a vonat végéig, majd át a harmadik vágányra, addig a vonat el is indulna, én meg jól ott maradnék.
Büntetni nem büntetnek érte, de ha elindul a vonat és mondjuk ne adj Isten levágja a lábad. Ebben az esetben a MÁV-nak semmi felelőssége nincs, mert nem ők hanem te sértetted meg a szabályzatot. Ezért van ez a szabályzat megírva tulajdonképpen.
 #79543  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Csak a BKV-nál ha odacsuknak valakit, akkor azzal védekeznek, hogy van egy olyan szabály, felhívás a részükről, hogy "az indításjelző megszólalása után ne kísérelje meg a le- és felszállást, mert balesetveszélyes". Na most ha ezt az utasok betartanák, akkor sok esetben még a járműről se lehetne leszállni, mert alighogy kinyílik az ajtó, már szól a csengő.
Másik utasbarát lépés, amikor egy busznak kereszteződés előtt egy lámpánál van megállója és nem marad a megállóban nyitott ajtókkal a zöld jelzésig, hanem becsukja az ajtókat, előregurul 1-2 métert és áll még 1-2-3 percet a piros lámpánál.
Miskolcon az új Neoplan típusú buszokon fotocella van az ajtókon, tehát az ajtót nem a sofőr, hanem az automata rendszer zárja be, így odacsukás és siettetés teljesen kizárt, mert amíg van forgalom az ajtón, addig a fotocella úgysem tud csukni a mozgás miatt.
 #79536  Szerző: mlaszlo
 
djlacee írta:
A BKV-nál is rendszeresen odacsukják az utasokat, még le se szállnak, de már nyomja a vezető a csöngőt
Nálunk KV-nál ez sofőrfüggő, van olyan sofőr, aki már a nyitás pillanatában megnyomja a csengőt is, és az addig szól, amíg mindenki nem szállt le/fel majd ajtó becsuk
Csak a BKV-nál ha odacsuknak valakit, akkor azzal védekeznek, hogy van egy olyan szabály, felhívás a részükről, hogy "az indításjelző megszólalása után ne kísérelje meg a le- és felszállást, mert balesetveszélyes". Na most ha ezt az utasok betartanák, akkor sok esetben még a járműről se lehetne leszállni, mert alighogy kinyílik az ajtó, már szól a csengő.
Másik utasbarát lépés, amikor egy busznak kereszteződés előtt egy lámpánál van megállója és nem marad a megállóban nyitott ajtókkal a zöld jelzésig, hanem becsukja az ajtókat, előregurul 1-2 métert és áll még 1-2-3 percet a piros lámpánál.
 #79514  Szerző: djlacee
 
A BKV-nál is rendszeresen odacsukják az utasokat, még le se szállnak, de már nyomja a vezető a csöngőt
Nálunk KV-nál ez sofőrfüggő, van olyan sofőr, aki már a nyitás pillanatában megnyomja a csengőt is, és az addig szól, amíg mindenki nem szállt le/fel majd ajtó becsuk
 #79506  Szerző: Zoey
 
jeek írta:A szabályzatban le van írva, ahol 2 oldalon is van peron, ott az utasnak kötelező az állomás vagy megálló épülete felőli oldalon leszállni, mivel onnan menesztik a vonatot, ha valaki a másik oldalon császkálódik le és elindul a vonat, akkor nem kell csodálkozni. Akik menesztik a vonatot csak az egyik oldalt látják és a vagonokba se látnak be, hogy valaki óhajt e még leszállni vagy sem.
Na én ezt pl. nem is tudtam, és mondjuk Szerencsen, ahol mindkét oldalon kiépített peron van, sosem gondolkodom azon, melyik oldalon szálljak le. Sőt, ha pl. a második vágányra érkezik a vonatom, és a harmadik vágányon áló szerelvényre akarok átszállni, biztos, hogy az álomástól távolabb eső oldalon fogok átszállni. És egyébként 50-ből 50 ember így is teszi, hiszen, amíg leszállnék az állomáshoz közelebb eső oldalon, az eslő és második vágány közti peronra, majd elmennék a vonat végéig, majd át a harmadik vágányra, addig a vonat el is indulna, én meg jól ott maradnék.
 #79495  Szerző: DWC
 
mlaszlo írta:A Gysev is hibázott, biztosan lesz következménye annak, hogy kimaradt a megálló, ugyanakkor ez szerintem kevésbé balesetveszélyes, mint amikre a MÁV-nál volt példa.
Ha a kétségbeesett utasok megpróbálnak leugrani, talán még veszélyesebb is..
 #79491  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Ez is ördögi kör, de szinte minden nap látok olyan jelentéseket, hogy x állomáson azért késik a vonat, bizony 2-3 perceket, mert nagy utasforgalom, lassú az utascsere. Elég csak 8-9 ilyen állomás és már 20 perc késés garantált, az utascsere miatt. És akkor már pampognak az utasok, hogy 20 percet késik megint az a *** vonat. Nyilván a biztonságos közlekedést garantálva, de a MÁV-nak is célja lenne, hogy az indokolatlan állomáson tartózkodást csökkentsék.
Azt azért Te sem gondolod, hogy egy vezetőjegyvizsgáló vagy egy forgalmiszolgálattevő majd elfogja indítani a vonatot amikor látja, hogy fel-le szállnak? Akár börtönbe is kerülhet évekre, ha valakivel emiatt baj van.
Rengetegszer tapasztalom, hogy 10-15 ember leszáll folyamatosan sorban az ajtóknál és utána 20mp-ig senki, majd hirtelen megindul még 1-2 barom. Sőt a másik súlyos hiba az utasok részéről. A szabályzatban le van írva, ahol 2 oldalon is van peron, ott az utasnak kötelező az állomás vagy megálló épülete felőli oldalon leszállni, mivel onnan menesztik a vonatot, ha valaki a másik oldalon császkálódik le és elindul a vonat, akkor nem kell csodálkozni. Akik menesztik a vonatot csak az egyik oldalt látják és a vagonokba se látnak be, hogy valaki óhajt e még leszállni vagy sem.
Akkor valahogy úgy kellene megszerkeszteni a menetrendet, hogy belekalkulálni 2-3 perc állomáson tartózkodást ahol szükséges. Nem mondtam, hogy szándékosan indulnak el a vonatok ebben az esetben, valaki biztos hibázik, de ilyenekre akkor is volt már példa.
A Gysev is hibázott, biztosan lesz következménye annak, hogy kimaradt a megálló, ugyanakkor ez szerintem kevésbé balesetveszélyes, mint amikre a MÁV-nál volt példa.
A MÁV pedig látszólag nem igazán törekszik a biztonságra, különben nem járnának hétvégenként tömött vonatok, ugyanis az sem éppen biztonságos, amikor a kocsikban kint a peronokon is végig állnak az utasok. Na meg az is rendkívül biztonságos volt, amikor néhány éve januárban úgy engedték el Csajágról Székesfehérvár felé a személyvonatot, hogy borítékolható volt, hogy nem éri el az úti célját, hiszen az erős szélben az egész országban gondot okozott a hófúvás, az adott vonalszakasz pedig nyílt terep volt és tudták jól, hogy percek alatt méteres hótorlaszok jelenhetnek meg.

A BKV-nál is rendszeresen odacsukják az utasokat, még le se szállnak, de már nyomja a vezető a csöngőt és csukja be az ajtót. A 240E buszon szinte mindig látok ilyet és nem tudom miért, rohannak ott annyira a vezetők, hogy nem képesek megvárni az utascserét.
 #79490  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
LuciFerko azért nem hiszem hogy olyan csiga lassan szállt volna le a vonatról, alig egy hónapja írta, hogy Lepsénynél leszállás közben egyszer csak elindult a vonat. Mellesleg Érd-alsón már én is láttam olyat, hogy miközben még zajlott az utascsere a vonat finoman már elkezdett gurulni.
Ez is ördögi kör, de szinte minden nap látok olyan jelentéseket, hogy x állomáson azért késik a vonat, bizony 2-3 perceket, mert nagy utasforgalom, lassú az utascsere. Elég csak 8-9 ilyen állomás és már 20 perc késés garantált, az utascsere miatt. És akkor már pampognak az utasok, hogy 20 percet késik megint az a szar vonat. Nyilván a biztonságos közlekedést garantálva, de a MÁV-nak is célja lenne, hogy az indokolatlan állomáson tartózkodást csökkentsék.
Azt azért Te sem gondolod, hogy egy vezetőjegyvizsgáló vagy egy forgalmiszolgálattevő majd elfogja indítani a vonatot amikor látja, hogy fel-le szállnak? Akár börtönbe is kerülhet évekre, ha valakivel emiatt baj van.
Rengetegszer tapasztalom, hogy 10-15 ember leszáll folyamatosan sorban az ajtóknál és utána 20mp-ig senki, majd hirtelen megindul még 1-2 barom. Sőt a másik súlyos hiba az utasok részéről. A szabályzatban le van írva, ahol 2 oldalon is van peron, ott az utasnak kötelező az állomás vagy megálló épülete felőli oldalon leszállni, mivel onnan menesztik a vonatot, ha valaki a másik oldalon császkálódik le és elindul a vonat, akkor nem kell csodálkozni. Akik menesztik a vonatot csak az egyik oldalt látják és a vagonokba se látnak be, hogy valaki óhajt e még leszállni vagy sem.
 #79489  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Egyébként lassan 2 éve dolgozom MÁV-os körökben de ilyen panaszt vagy esetet, hogy ebből baleset adódott volna, hogy leszállás/felszállás közben elindult a vonat még nem hallottam.
Sokszor meg az utasok a hibásak, mert úgy szállnak le, mint a csigák, és nem azért mert nem bírnak, hanem azért, mert addig nem emelik fel a seggüket amíg meg nem áll a vonat vagy be nem fejezték a beszélgetést valakivel, na ilyenkor nem kell csodálkozni (a vonat nem vár....).
LuciFerko azért nem hiszem hogy olyan csiga lassan szállt volna le a vonatról, alig egy hónapja írta, hogy Lepsénynél leszállás közben egyszer csak elindult a vonat. Mellesleg Érd-alsón már én is láttam olyat, hogy miközben még zajlott az utascsere a vonat finoman már elkezdett gurulni.
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 219