RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #85326  Szerző: mlaszlo
 
Az első esetben vizsgálatot indítani? A buszvezetőnek nem volt igaza, de annyira durván nem szólt be az utasnak, hogy emiatt következménye legyen. Persze lehet figyelmeztetni, de ennél nagyobb problémák is vannak szerintem. Ha ilyen viszonylag apróbb dolgok miatt a BKV-nál is vizsgálatot indítanának, akkor nem unatkoznának az Akácfa utcában. BKV-n rendszeres az utas odacsukása, és egyre kevesebb vezető várja meg a jármű után szaladó utast. Sokan azzal védik a vezetőket, hogy egy 3-4-5 percenként közlekedő járat után minek futni, egyszerű a válasz, a BKV-nál egy dolog milyen sűrűn kellene járnia, gyakorlatban lehet 15-20 perc várakozás is, ami pont elég a csatlakozás lekéséséhez. A vezetési technikájuk is elég érdekes a járművezetőknek, a közelgő akadály, piros lámpa, megálló előtt nem szépen, fokozatosan lassítanak, hanem az utolsó centiken mondhatni padlófékkel. Persze mikor ellenőrök szállnak fel, akkor hirtelen lehet már rendesen vezetni, normálisan fékezni, de csak addig, amíg le nem szállnak. Menetrend is sok esetben csak dísznek van, pl. hétvégén a 103-asnak minden óra 00, 15, 30, 45 perckor kellene indulnia, ehelyett nagyrészt 3-4 perccel előbb megy el, nehogy át lehessen szállni az agglomerációból érkező járatokról. Bár mit vár az ember, amikor BKV járatok egymást se várják be.
Azt se értem miért jó, hogy több járat is párban jár. Pl. a körúti villamosok, a Dél-Budai végállomásokról szinte egyszerre indulnak, így a Petőfi hídtól egymás mögött haladnak, majd 5-6 percig semmi. Ezt pedig még a városi közlekedésre se lehet fogni.
 #85310  Szerző: mlaszlo
 
A Volánbusz alvállalkozói sem bírják már a magas üzemanyagárakat, a Volánbusz pedig megszüntette az árkompenzációt. A jelenlegi vonalak ellátására is alig van busza a Volánbusznak, mi lesz ha az alvállalkozós vonalakat is vissza kell vennie?

Leállhatnak a buszok Pest környékén

A Volánbusz megszabadulna alvállalkozóitól. Ha ez hirtelen következik be, borulhat a menetrend.

Pest megye helyközi vonalaiért a Volánbusz a felelős. Ez a társaság alvállalkozókat is foglalkoztat, akik 160–180 autóbusszal vesznek részt az agglomerációs közösségi közlekedésben. Az alvállalkozók meglehetősen nyomott árakat vállaltak az árlicitben. Veszteségeiket a fővállalkozó később különböző kompenzációs kifizetésekkel egyenlítette ki. Senki sem vitatta a bevételi jutalékok jogosságát, de például az üzemanyagár-kompenzáció és más hasonló tételek szakmailag nem védhetőek, hiszen eredetileg fix árra szerződtek, vagyis annak tudatában, hogy az üzemanyagok drágulása az alvállalkozók kockázata.
 #83389  Szerző: mlaszlo
 
Mi ez a sok régi villamos a körúton? Hová lettek a combinok?
A kiskörúti villamosokat pedig nem ártana kicsit sűríteni, Fővám téren Buda irányába rendszeres az utaslemaradás, főleg a 47-es villamosról.
 #82607  Szerző: mlaszlo
 
Ez a rakparti villamospótlás katasztrófa. Egy 10 percenként közlekedő villamospótló pótolja az amúgy 7-8 percenként közlekedő villamost, Gellért téren jön a hídról a 49-es villamos, gyorsan beáll a megállóba, látja a mögötte érkező 19-es villamospótlót, de nem várja be, mögé ér a busz, gyorsan becsukja az ajtót és kihúz a megállóból, ezáltal az Etele tér felé az átszállás ugrott. Újbuda központnál beérkezik a villamospótló, alighogy ajtót nyit a 18-as villamos kihúz a megállóból a Savoya park felé. Ellenkező irányba ugyanez a helyzet, a pótló se várja be a villamost. Szerintem gratulálni lehet a BKV-nak ehhez a szervezéshez. Az utasok már le is szoktak erről a vonalról, aki csak teheti más útvonalat választ, a BKV meg tovább ritkítja a pótlóbuszt, mondván nincs kihasználva. :csukottszem:

Az is csodálatos, hogy a körúton nemrég felújított Blaha Lujza tér - Móricz Zsigmond körtér/Újbuda központ szakaszon már sok helyen csak 25-30 km/h-ás sebességgel közlekedhet a villamos. :csukottszem:
 #82478  Szerző: tomee87
 
Akit érdekel, hogy az éppen közlekedő MÁV-Startos vonatok hol járnak, milyen mozdony húzza őket, mekkora a pillanatnyi sebességük és hány fokos a hőmérséklet, annak ajánlom a megújult Trakciós rendszert:

http://iemig.mav-trakcio.hu/3.0/

(Rá kell kattintani arra vontra amelyik érdekel minket)
 #81664  Szerző: mlaszlo
 
A BKV-nál vajon mi alapján kerültek megállapításra a HÉV jegyárak? Csak mert nem éppen arányosnak tűnnek, Budapest-Szentendre 625.-Ft, ami alig 20 km, míg Budapest-Ráckeve 870.-Ft, ami 40 km. A Szentendrei nincs egy kicsit túlárazva? Bár az is lehet, hogy mivel a Ráckevei vonal állapota olyan amilyen, nem is mernek többet kérni érte, Budapest határán belül a sima 23-as busz is leelőzi, pedig kb. 4-500 méterenként van megállója.
 #81074  Szerző: DWC
 
Ma a 1781-es számú 33E buszon utaztam, és a kilométeróra végig a 0-n volt, pedig repesztett a sofőr rendesen (amíg tudott, a dugó miatt :( ). ("De csak kettőt mutat a kilométeróra" :) http://www.youtube.com/watch?v=ErKhlyPyVrs)
 #81040  Szerző: mlaszlo
 
Tegnap érdekes volt az egyik BKV-s volvo busz. Ugye ezeken belül két utastájékoztató kijelző van. Az első végig jól működött, a csukló utáni viszont időnként lemaradt, vagy megállt a járatszám+idő kijelzésnél. A Fok-gyemnél ilyent már nem egyszer láttam, hogy ha már rossz az érintkezés, akkor beragad a kijelző vagy nem mindent ír ki, de LED-es kijelzőknél ilyennel még nem találkoztam. Ezeknél is hasonló lehet, hogy ha nem kapja meg a megfelelő jelet, akkor az előző felirat marad kint, amíg új információt nem kap?
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 219