RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #97095  Szerző: mlaszlo
 
chab7 írta:Szerintem mind2 igaz. A hülyeségekre és sajátzsebbe eltett pénzek is, meg a sok kedvezmény is. Az utóbbiról tudok nyilatkozni én is, MÁV tekintetben. Azzal utaztam dolgozni évekig. Na alig volt valaki a jegypénztárnal aki ne kedvezményes jegyet vett volna (szinte csak 90%-os vagy arcképes ingyenes utas volt/van a vonatokon).
Emellé a lenyúlt pénzek.... na ebből sok változás így nem lesz.
Gondolom hasonló képp mehet a fővárosi utaztatási céggel is.
A BKV-nál a kedvezményes nyugdíjas/tanuló bérleten kívül más kedvezmény nincs, sőt még az is különbség, hogy a BKV pl. nem ad kedvezményt levelező tagozatos hallgatóknak sem, ráadásul most ugye csomó kedvezményt vissza is vontak.
A kedvezmények mindenhol megvannak, más szolgáltatóknál is, akkor más közlekedési társaságok apránként miért tudnak fejleszteni? Új villamosvonal nyílt Szegeden, új jármű beszerzések, a Volánbusz is frissítette a járműparkját (pedig nekik is számos vonal van, ahol napközben szinte csak nyugdíjasok és diákok utaznak).
 #97094  Szerző: chab7
 
Szerintem mind2 igaz. A hülyeségekre és sajátzsebbe eltett pénzek is, meg a sok kedvezmény is. Az utóbbiról tudok nyilatkozni én is, MÁV tekintetben. Azzal utaztam dolgozni évekig. Na alig volt valaki a jegypénztárnal aki ne kedvezményes jegyet vett volna (szinte csak 90%-os vagy arcképes ingyenes utas volt/van a vonatokon).
Emellé a lenyúlt pénzek.... na ebből sok változás így nem lesz.
Gondolom hasonló képp mehet a fővárosi utaztatási céggel is.
 #97089  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Addig nem kell csodálkozni, míg az utazóközönség elég nagy hányada INGYEN vagy 90%-os kedvezménnyel veszi igénybe a közösségi közlekedést az országban, és nem csak magyar, hanem EU-s állampolgárok is megkapják ezt a kedvezményt. Ilyen máshol NINCS. Ez ÓRIÁSI kiesést jelent, mert ezeket a kedvezményeket bizony rendesen kihasználják. Ezen kellene változtatni és utána lehetne panaszkodni a színvonalon én úgy gondolom.
Ezzel nem értek egyet, hogy ez lenne a probléma. A jegyellenőrzés szigorúbb lett, a metróra csak jeggyel lehet felszállni, a HÉV vonalakon is folyamatosan ellenőriznek, számos autóbuszvonal első ajtós lett, a közterület felügyelőkkel is bohóckodnak, aminek eredményeként azt kommunikálják, hogy jelentősen nőtt a jegyárbevétel. Akkor ennek hol van látható eredménye?
Itt inkább a rossz gazdálkodással van probléma, hogy amit kapnak pénzt az nem oda megy, ahova kellene, hanem mindig valami prémium, végkielégítés, egyéb ürügy, amire el kell költeni. Most is év elején még csődben volt, akkor minek divattervezővel új egyenruhát készíttetni milliókért? Mi értelme volt színészekkel felvetetni a megálló neveket, amiket aztán néhány hónap múlva le is cseréltek? Van azért pénzük, csak nem arra, amire kellene.
 #97063  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Pasa írta:Na ezért nincs lelkiismeretfurdalásuk a bliccelőknek. Egy adott árat csak akkor fizet az ember szó nélkül egy szolgáltatásért, ha azt a vállaltaknak megfelelően nyújtják. A BKV szinte semmit sem tart be ezekből.
:hit:
Ez így van, nagyon egyoldalú a BKV, az utas vegyen egyet, még ha 5-10 km-es körzetben erre nincs is lehetőség, induljon el órákkal előbb, mert ki tudja melyik jármű robban le és ne öltözzön elegánsan vagy drágább ruhába, mert nem vállalnak érte felelősséget az épségéért. De természetesen ellenőrök vannak, akik mintha valami felsőbbrendű lények lennének, úgy bánnak az utasokkal. A járművezetők kedvességét meg se említem, amikor becsukják az ajtót, előregurulnak a piros lámpához és ott állnak két-három percet még, nehogy valaki még felszálljon a buszra.
Addig nem kell csodálkozni, míg az utazóközönség elég nagy hányada INGYEN vagy 90%-os kedvezménnyel veszi igénybe a közösségi közlekedést az országban, és nem csak magyar, hanem EU-s állampolgárok is megkapják ezt a kedvezményt. Ilyen máshol NINCS. Ez ÓRIÁSI kiesést jelent, mert ezeket a kedvezményeket bizony rendesen kihasználják. Ezen kellene változtatni és utána lehetne panaszkodni a színvonalon én úgy gondolom.
 #96984  Szerző: mlaszlo
 
Már nem csak a régi Ikarus-ok, hanem a fiatalabb Volvo buszok is kigyulladnak? Egy Volvo 7-es busz áll a Szent Gellér tér körtér irányú megállójában, a busz hátsó része és a körülötte levő rész tiszta fehér a poroltótól.
 #96267  Szerző: mlaszlo
 
Pasa írta:Na ezért nincs lelkiismeretfurdalásuk a bliccelőknek. Egy adott árat csak akkor fizet az ember szó nélkül egy szolgáltatásért, ha azt a vállaltaknak megfelelően nyújtják. A BKV szinte semmit sem tart be ezekből.
:hit:
Ez így van, nagyon egyoldalú a BKV, az utas vegyen egyet, még ha 5-10 km-es körzetben erre nincs is lehetőség, induljon el órákkal előbb, mert ki tudja melyik jármű robban le és ne öltözzön elegánsan vagy drágább ruhába, mert nem vállalnak érte felelősséget az épségéért. De természetesen ellenőrök vannak, akik mintha valami felsőbbrendű lények lennének, úgy bánnak az utasokkal. A járművezetők kedvességét meg se említem, amikor becsukják az ajtót, előregurulnak a piros lámpához és ott állnak két-három percet még, nehogy valaki még felszálljon a buszra.
 #96263  Szerző: Glenn
 
Na ezért nincs lelkiismeretfurdalásuk a bliccelőknek. Egy adott árat csak akkor fizet az ember szó nélkül egy szolgáltatásért, ha azt a vállaltaknak megfelelően nyújtják. A BKV szinte semmit sem tart be ezekből.
:hit:
 #96260  Szerző: mlaszlo
 
Kibújtak az elfekvőből a BKV öreg Ikarusai

A használtbusz-tender nehézségei miatt kevés a busza a BKV-nak. A cég innen-onnan pótolta a kieső száz buszt: ideiglenes szolgáltatást rendelt meg, behozták a félkész Mercedeseket, illetve régi Ikarusokat tákoltak össze. A kapkodás miatt érdekes jelenségekkel találkoznak az utasok : a hűtővíz felforrásának megakadályozása miatt fűtik az utasteret a 105-ösön, automata hang kér elnézést a váltó rángatásáért a 178-ason, hol bezár, hol nem akar becsukódni a Mercedesek automata ajtaja.

Van értelme az ellenőrökkel ennek a közterület felügyelős bohóckodásnak? Azt mondják nőttek a bevételek, hol van ennek az eredménye? Ugyanis egyre szakadtabb buszok járnak. Hétfőn a 15-ösön az utastérben is szükség volt az esernyőre, mert mindenhol folyt be a víz.
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 219