Oldal: 101 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.17. 14:56
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Arról meg már nem is beszélve, hogy az autópályákat ugyanúgy az állam tartja fent, ugyanúgy rengeteg pénzt beleöl. Ott mégsincsenek kedvezmények. Ilyen alapon ott miért nem sírnak a nyugdíjasok, meg MÁK kártyások, hogy de miért teljes árú az autópálya matrica? Ezen az elven megtehetnék, nem?
Amíg egy vonat, vagy busz úgy van tele, hogy annak a 80%-a ingyen vagy párszáz Ft-ért megy, teljesen mindegy, hogy megy vagy nem megy, mert az a kevés pénz amit az állam a kedvezményezettek után ad, szinte semmiben nem téríti meg az okozott kárt. Nem véletlenül szűnt meg a regisztrációs jegy. Szakmai köri pletykák szerint túlságosan bizonyította ezt a tényt, hogy túl sok az ingyenutazó és kevés az állami pénz utánuk..
Ennyi erővel a diákkedvezményt is felül lehetne vizsgálni. Persze amíg diákok voltunk, addig ugye jól jött a kedvezmény vagy nem? ;)
Iskola és a lakhely, valamint azon intézmények között, amelyek a tanulást segíthetik, legyen kedvezmény, de legalább annyi diák utazik sokszor céltalanul, mint egyéb kedvezményes jeggyel utazó. Arról nem is beszélve, hogy diákok sok esetben nem is kímélik a járműveket, főleg az éjszakai járatokat.

De jó, vegyük el mindenki kedvezményét? Hogyan tovább? Teljes áron valószínűleg töredéke lesz az utasszám a korábbinak. Lehet ritkítani, ezáltal ritkább követés esetén tovább csökkenhet az utasszám. Ezután mi legyen a következő lépés?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.17. 13:32
Szerző: tomee87
Pasa írta:
jeek írta:El kéne már fogadni itt Magyarországon is, a közösségi közlekedés nem népjóléti szolgálat, hanem egy szolgáltatás amiért fizetni kell.
Így van! Na végre egy reálisan gondolkodó itt a fórumon. :yes:
Ugyanez vonatkozik a taxira is. Megy a sírás, hogy ilyen drága, meg olyan drága, holott kifejezetten olcsó (európai viszonylatban). Ja, hogy átlagember nem tudja megfizetni? Hát sajnos ez egy ilyen világ most. Mindenki mutogat mindenféle diákigazolványt meg rokkantkártyát, brrr...
Arról meg már nem is beszélve, hogy az autópályákat ugyanúgy az állam tartja fent, ugyanúgy rengeteg pénzt beleöl. Ott mégsincsenek kedvezmények. Ilyen alapon ott miért nem sírnak a nyugdíjasok, meg MÁK kártyások, hogy de miért teljes árú az autópálya matrica? Ezen az elven megtehetnék, nem?
Amíg egy vonat, vagy busz úgy van tele, hogy annak a 80%-a ingyen vagy párszáz Ft-ért megy, teljesen mindegy, hogy megy vagy nem megy, mert az a kevés pénz amit az állam a kedvezményezettek után ad, szinte semmiben nem téríti meg az okozott kárt. Nem véletlenül szűnt meg a regisztrációs jegy. Szakmai köri pletykák szerint túlságosan bizonyította ezt a tényt, hogy túl sok az ingyenutazó és kevés az állami pénz utánuk..

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.16. 19:50
Szerző: Glenn
jeek írta:El kéne már fogadni itt Magyarországon is, a közösségi közlekedés nem népjóléti szolgálat, hanem egy szolgáltatás amiért fizetni kell.
Így van! Na végre egy reálisan gondolkodó itt a fórumon. :yes:
Ugyanez vonatkozik a taxira is. Megy a sírás, hogy ilyen drága, meg olyan drága, holott kifejezetten olcsó (európai viszonylatban). Ja, hogy átlagember nem tudja megfizetni? Hát sajnos ez egy ilyen világ most. Mindenki mutogat mindenféle diákigazolványt meg rokkantkártyát, brrr...

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.16. 13:23
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Akik tartósan betegek vagy fogyatékosok vagy magasabb összegű családi pótlékban részesülnek, azok kapnak egy ilyen kártyát. Helyi közlekedésben országosan saját maguk és kísérőjük díjmenetesen utaznak korlátlanul, helyközi/távolsági közlekedésben saját maguk és kísérőjük 90% kedvezményben részesülnek. Akkora ez kb. mint egy bérlet/bankkártya, biztos vagyok benne, hogy BKV-n is sokan ezt mutatják fel, csak ellenőrökön kívül ezt egy szimpla utas nem látja, mert olyan mintha a bérletet mutatna fel. A gond csak az, hogy olyanok is kapnak már ilyen kártyát akik mondjuk 2 évente 1-szer egy hétre befeküdnek kórházba, mert előjön a betegségük, de előtte utána kutya bajuk nincs, úgy élnek mint a rendes emberek.

Attól, hogy ingyen utazókkal megy egy busz vagy egy vonat, kb. olyan, mintha nem is menne. Látszólag tele van, de gyakorlatilag meg csak a pénzt viszi. El kéne már fogadni itt Magyarországon is, a közösségi közlekedés nem népjóléti szolgálat, hanem egy szolgáltatás amiért fizetni kell. Járjon kedvezmény arra, ha valaki iskolába, munkahelyre vagy orvoshoz megy, de arra, hogy értelmetlenül buszocskázok fel-alá vagy elmegyek nyaralni azért igen is fizessen mindenki.
Nem hiszem, hogy ezt a kártyát olyan sokan megkaphatnák. Sajnos van betegség ismeretségi körömben, de senkinél sem hallottam, hogy kapott volna ilyen jellegű kedvezményt. Nem tudom mi számít tartós betegségnek a meghatározás szerint, de szerintem egy szívbetegség, rákos megbetegedés igencsak tartósnak mondható, mégse adnak semmiféle utazási kedvezményt, sőt akinek volt néhány 50%-os utazásra jogosító szelvénye, most márciustól azt is elvették.

Nem vagyok biztos benne, hogy ha mindenki fizet, akkor annyival nőne a bevétel. Egyrészt kiesne az állami támogatás, magára marad a cég, ha nincs kedvezmény, akkor ne kapjon egy forintot se a cég az adófizetők pénzéből, ugyanis a példaként felhozott víz, áram és gáz szolgáltatók se kapnak. A vezetőség se szórja el a pénzt mindenféle értelmetlen dologra, prémiumokra.
Vajon hány fizető utas maradna meg kedvezmények nélkül? Kevesebb utas, lehet ritkítani a járatokat. Ha ritkítás, akkor fizető utasok száma is csökkenhet. Elképzelhetőnek tartom, hogy úgyse lenne jelentős megtakarítás. Ez olyan mint a MÁV-nál is azt hangoztatták, milyen jó a mellékvonalak bezárása, mennyi pénzt visznek el. Rengeteg vonalat bezártak és jobb lett? Nem, a veszteség csökkenése hibahatáron belül van.
Ahhoz pedig hogy mindenki teljes árat fizessen a tömegközlekedésért, előbb szolgáltatás is kellene, mert amit a hazai tömegközlekedési vállalatok produkálnak, az minden, csak nem szolgáltatás.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.16. 11:27
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Megmondom őszintén fogalmam sincs mi az a MÁK-os kártya.
Szerintem ez hely és viszonylat függő, hol hány utas van és milyen kedvezményekkel utazik.
Az se megoldás, hogy akkor meg üresen rohangáljanak a járművek. Persze meg lehet azt is lépni, kevesebb utas, lehet ritkítani, ami aztán megint utasszám csökkenést okoz, végül leállítjuk a tömegközlekedést.
Akik tartósan betegek vagy fogyatékosok vagy magasabb összegű családi pótlékban részesülnek, azok kapnak egy ilyen kártyát. Helyi közlekedésben országosan saját maguk és kísérőjük díjmenetesen utaznak korlátlanul, helyközi/távolsági közlekedésben saját maguk és kísérőjük 90% kedvezményben részesülnek. Akkora ez kb. mint egy bérlet/bankkártya, biztos vagyok benne, hogy BKV-n is sokan ezt mutatják fel, csak ellenőrökön kívül ezt egy szimpla utas nem látja, mert olyan mintha a bérletet mutatna fel. A gond csak az, hogy olyanok is kapnak már ilyen kártyát akik mondjuk 2 évente 1-szer egy hétre befeküdnek kórházba, mert előjön a betegségük, de előtte utána kutya bajuk nincs, úgy élnek mint a rendes emberek.

Attól, hogy ingyen utazókkal megy egy busz vagy egy vonat, kb. olyan, mintha nem is menne. Látszólag tele van, de gyakorlatilag meg csak a pénzt viszi. El kéne már fogadni itt Magyarországon is, a közösségi közlekedés nem népjóléti szolgálat, hanem egy szolgáltatás amiért fizetni kell. Járjon kedvezmény arra, ha valaki iskolába, munkahelyre vagy orvoshoz megy, de arra, hogy értelmetlenül buszocskázok fel-alá vagy elmegyek nyaralni azért igen is fizessen mindenki.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.15. 21:16
Szerző: mlaszlo
jeek írta: A többszázer MÁK-os kártya kimaradt a sorból. Azzal nem egy, hanem rögtön 2 ember utazik teljesen díjmentesen Non-Stop a BKV-nál.
Leírják, a probléma az, hogy egyetlen egy közlekedési cég sem kap annyit az államtól, ami fedezné a nagykedvezmények miatti kiesést.
Én nem hiszem el, hogy az normális dolog, hogy csütörtökön felszállok a helyközi VOLÁN buszra, előttem teljes árú jegyet kér egy utas, és azt mondja neki a sofőr: "nahááááááát, ilyet sem adtam még ki a héten, pedig már csütörtök van".

És attól, hogy van utas (látszólag), de annak 80-90%-a ingyen vagy párszáz Ft-ért utazik, kinek lesz jobb? Miért lesz jobb mondjuk egy MÁV-Startnak vagy Volánnak?
Mennyivel lenne jobb, ha ezeket a kedvezményeket csökkentenék vagy eltörölnék és akkor esetleg ezek az utasok fizetnének is, vagy nem utaznának, mert eddig csak azért tették, mert ingyen volt.
Megmondom őszintén fogalmam sincs mi az a MÁK-os kártya.
Szerintem ez hely és viszonylat függő, hol hány utas van és milyen kedvezményekkel utazik.
Az se megoldás, hogy akkor meg üresen rohangáljanak a járművek. Persze meg lehet azt is lépni, kevesebb utas, lehet ritkítani, ami aztán megint utasszám csökkenést okoz, végül leállítjuk a tömegközlekedést.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.15. 19:59
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Csak a BKV-nál nincs semmi 90%-os kedvezmény, 50%-os van diákoknak (ott is csak nappalisoknak), illetve nyugdíjasoknak, de ott is elég sokat visszavettek, mert pl. a rokkantnyugdíjasoktól elvették az utazási kedvezményt.
Ugyanakkor ha olyan nagy veszteségek vannak, akkor prémiumokra, új egyenruha tervezésre, színészhangokra (amit kb. 2 hónap után ki is dobtak), miért van pénz?
El lehet venni a kedvezményeket, de attól nem hiszem hogy sokkal nyereségesebbé tennék a tömegközlekedést. A hazai tömegközlekedés pedig szerintem nincs olyan helyzetben, hogy megengedhesse magának a kedvezmények eltörlését, ugyanis akkor egyetlen előnyét veszti el az autóval szemben. Amikor a Budapest-Balaton távot, ami nagyjából 100 km (vegyük mindkét vonalról az első balatoni megállót) 2-2,5 óra alatt teszi meg a vonat jó esetben, akkor ne akarjunk szerintem kedvezményeket elvenni.
A víz, gáz, áram szolgáltatókkal nem lehet összehasonlítani a tömegközlekedést, hiszen utóbbi jelentős állami támogatást kap. A veke által felhozott példák sem helytállóak, mert más országok tömegközlekedési szolgáltatói szerintem töredékét kapják támogatásként az államtól, mint pl. a BKV.
A többszázer MÁK-os kártya kimaradt a sorból. Azzal nem egy, hanem rögtön 2 ember utazik teljesen díjmentesen Non-Stop a BKV-nál.
Leírják, a probléma az, hogy egyetlen egy közlekedési cég sem kap annyit az államtól, ami fedezné a nagykedvezmények miatti kiesést.
Én nem hiszem el, hogy az normális dolog, hogy csütörtökön felszállok a helyközi VOLÁN buszra, előttem teljes árú jegyet kér egy utas, és azt mondja neki a sofőr: "nahááááááát, ilyet sem adtam még ki a héten, pedig már csütörtök van".

És attól, hogy van utas (látszólag), de annak 80-90%-a ingyen vagy párszáz Ft-ért utazik, kinek lesz jobb? Miért lesz jobb mondjuk egy MÁV-Startnak vagy Volánnak?
Mennyivel lenne jobb, ha ezeket a kedvezményeket csökkentenék vagy eltörölnék és akkor esetleg ezek az utasok fizetnének is, vagy nem utaznának, mert eddig csak azért tették, mert ingyen volt.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.15. 19:31
Szerző: mlaszlo
jeek írta:Februári cikk, de érdemes végigolvasni. Kiderül belőle, hogy miért is teszi még veszteségesebbé a tömegközlekedési cégeket a számtalan ingyenes és 90%-os utazási kedvezmény. Nem véletlen hoztam fel én sem anno a BKV-nál itt a topicban.

Se a víz, csatorna, áram, gáz stb. közszolgáltatás nem jár ingyen senkinek, akkor a közösségi közlekedés, mint közszolgáltatás mégis milyen alapon jár?
Gratulálok a VEKE-nek, tényleg nagyon hasznos és igazi érvekkel megírt cikk.

http://veke.hu/2012/02/tabuknelkul/
Csak a BKV-nál nincs semmi 90%-os kedvezmény, 50%-os van diákoknak (ott is csak nappalisoknak), illetve nyugdíjasoknak, de ott is elég sokat visszavettek, mert pl. a rokkantnyugdíjasoktól elvették az utazási kedvezményt.
Ugyanakkor ha olyan nagy veszteségek vannak, akkor prémiumokra, új egyenruha tervezésre, színészhangokra (amit kb. 2 hónap után ki is dobtak), miért van pénz?
El lehet venni a kedvezményeket, de attól nem hiszem hogy sokkal nyereségesebbé tennék a tömegközlekedést. A hazai tömegközlekedés pedig szerintem nincs olyan helyzetben, hogy megengedhesse magának a kedvezmények eltörlését, ugyanis akkor egyetlen előnyét veszti el az autóval szemben. Amikor a Budapest-Balaton távot, ami nagyjából 100 km (vegyük mindkét vonalról az első balatoni megállót) 2-2,5 óra alatt teszi meg a vonat jó esetben, akkor ne akarjunk szerintem kedvezményeket elvenni.
A víz, gáz, áram szolgáltatókkal nem lehet összehasonlítani a tömegközlekedést, hiszen utóbbi jelentős állami támogatást kap. A veke által felhozott példák sem helytállóak, mert más országok tömegközlekedési szolgáltatói szerintem töredékét kapják támogatásként az államtól, mint pl. a BKV.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.15. 17:29
Szerző: tomee87
Februári cikk, de érdemes végigolvasni. Kiderül belőle, hogy miért is teszi még veszteségesebbé a tömegközlekedési cégeket a számtalan ingyenes és 90%-os utazási kedvezmény. Nem véletlen hoztam fel én sem anno a BKV-nál itt a topicban.

Se a víz, csatorna, áram, gáz stb. közszolgáltatás nem jár ingyen senkinek, akkor a közösségi közlekedés, mint közszolgáltatás mégis milyen alapon jár?
Gratulálok a VEKE-nek, tényleg nagyon hasznos és igazi érvekkel megírt cikk.

http://veke.hu/2012/02/tabuknelkul/

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.06.10. 17:19
Szerző: tomee87
LuciFerko írta:
Szóval "jó" napom volt. :troll: :troll: :troll:
Most is lerohadt egy gyorsvonat veszprémi vonalon :D