Oldal: 104 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 18:37
Szerző: tomee87
Ezért kéne a BKV bérletek árát is megemelni, az ellenőrzést megszigorítani, a többlet költséget nem zsebre rakni ott "felül" és akkor minden rendbe lenne.
De amíg az ellenőrzés minősége ilyen, a vezetők zsebre rakják a pénzt és az árak Magyarországon belül helyi közlekedési szinten a legolcsóbbak, addig szerintem ezen nem kell csodálkozni, mert ennyi pénzből nem lesz jobb.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 18:22
Szerző: PooLee
Azt is vedd figyelembe, hogy az csak egy dolog, hogy pl. alacsonypadlós vagy klímás-e egy busz. Budapesten a Volvok legalább felén nem szokott működni a klíma (arról pedig ne is szóljunk, hogy milyen kis hányadát teszik ki a járműparknak), de ez hagyján. Hiába jön egy Volvo, amin esetleg még működik is a klíma és talán még fel is férek, sőőőőt, le is lehet ülni. Mégsem akarok. Pisi, kaki, alkoholos italok kilöttyentve, fürdetlenség szaga, tetvek, stb. stb. Ezek jellemzik a BKV járműveit. Szerencsésebb(?) esetben csak azt láthatod, hogy a busz forgalomba állása óta milyen szennyeződések kerültek pl. az ülésszövetbe, rosszabb esetben találkozhatsz eggyel a szenny és a bűz okozói közül. Ja, és ők is INGYEN utaznak, ha pedig jön az ellenőr vagy meg sem szólítja őket, vagy sikerül letessékelni, és a következő jármű utasait boldogítja tovább.
Soroljam még? Esőben a buszok 75%-a beázik. A járművek jelentős részén az utasteret is elárasztja az ócska motorok által generált kipufogógáz (arról nem is beszélve, hogy ha elhalad mellettem, mint gyalogos mellett egy busz, percekig rosszul vagyok). Igen gyakori továbbá, hogy egyszercsak megadja magát a jármű és lehet leszállni, várni a következőre, mert: elromlik az ajtó, felforr a hűtővíz, gond van az áramszedővel, felpúposodik a sín (járműtől függően), stb. stb. Most őszintén, a vidéki nagyvárosokban ezekből hány okoz égető problémát? Jóformán egyik sem, elenyésző az ilyesmi. A legtöbb vidéki városban egy 20 éves busz is kulturált körülményeket tud biztosítani.
És végül a menetrend: hiába jár papírforma szerint egy pesti járat mondjuk 8-9 percenként, a gyakorlat általában más. Lehet, hogy néha tényleg 8-9 perc a követési idő, máskor azonban lehet 22 is (pl. az előbb felsorolt hibák gyakorisága miatt). Hiába van a menetrendben az, hogy indulási idők: 13:06, 13:14, 13:22, stb., a valóság lehet, hogy pl. ilyesmi: 13:09, 13:25. Én ha mondjuk a 13:14-essel akarok utazni, és lemegyek a megállóba 3 perccel előbb, akkor ott várhatok 13:11-től 13:25-ig. Máshol mondjuk ilyen a menetrend: 13:05, 13:25, 13:45. Csak 20 percenként jár tehát. De ha lemegyek 13:03-ra, akkor 2 perc múlva tényleg jön is a busz és kulturált körülmények között, kiszámíthatóan elérem a célomat. A lényeg tehát: papíron lehet, hogy irigylésre méltónak tűnik a pesti közlekedés, a gyakorlatban nap mint nap azonban nem kívánom senkinek. Hidd el, pár nap alatt visszasírnád pl. a miskolcit és még egy ezressel többet is rááldoznál a bérletre, ha kellene. Én több helyen is éltem hosszabb-rövidebb ideig úgyhogy elég sok és széleskörű tapasztalatom van. Én így élem/éltem meg ezeket. Ha pl. csöves lennék, vagy bliccelő, valószínűleg semmi pénzért nem cserélném le a BKV-s utazási lehetőséget. Így viszont undorodom tőle egész egyszerűen.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 17:42
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Valamit nem értek, 10-15 percenként jár a villamos? Menetrend szerint 7 percenként kellene indulnia ahogy látom.
Másrészt a fővárosban ne mindig a központi részeket nézzük, külső kerületekben itt is átlagosan 15-20-30 percenként járnak a buszok és villamosok hétvégén, ugyanúgy sok esetben tömötten.
Az meg hogy több lehetőség vehető igénybe a bérlettel az az átlag utas számára nem sokat jelent, mert többnyire csak 3-4 vonalat használ csak maximum.
Most a hosszú hétvégén vasárnapi menetrend van érvényben, ne a munkanapit nézd! A lap alján van a vasárnapi.
A külterületekről meg annyit, hogy:
http://www.mvkzrt.hu/menetrend/?line=68 (óránként 1db busz)
http://www.mvkzrt.hu/menetrend/?line=15 (óránként 1-2db busz)
http://www.mvkzrt.hu/menetrend/?line=5 (óránként 2-3db busz)
És hiába járnak arra VOLÁN buszok is, mi NEM ülhetünk fel a városi bérletünkkel ingyen rá, ellentétben a BKV bérlettel.
Hidd el, ha mi annyi pénzért, olyan sűrűségű menetrendet kapnánk, mint a BKV-nál van, összetennénk a két kezünket háláért.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 17:29
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Bizony!
Miskolcon például nem így zajlik a kiemelt jegyellenőrzés, mint Budapesten.
Beáll a megállóba a busz, rögtön odalép a 4 ajtóhoz, 4 ellenőr + rendőr és a leszálló utasokat is ellenőrzik, addig nem engedik leszállni még nem mutat jegyet+ bérletet. Ellenállás, elfutás kizárva, hisz a rendőrök biztosítják őket és rögtön tudnak ilyen esetben intézkedni.

Ezért "bírom" amikor mindig a budapestiek szidják a BKV-t így meg úgy. Én megértem, hogy gondok vannak ott. De azért azt is nézzük már meg, hogy pl. Miskolcon ugyan járnak "csili-vili" klímás buszok, meg majd villamosok is. De egy kombinált havi nyugdíjas meg diákbérlet mennyi? 3900Ft, Budapesten mind2 olcsóbb!! És például én ezért mit kapok a hosszú hétvégén? FŐvonalakon 10-20 percenként járó, tömött, zsúfolt buszokat, meg a fővonalon járó 10-15 percenként (!!!) közlekedő villamost (mert a 2-es villamost hétvégén NEM járatják!). Hát ezért a szolgáltatásért meg rohadtul nem reális egy ilyen bérletár.
És ugyanez a helyzet, Debrecen, Szeged, Pécs stb. városokban is.
Valamit nem értek, 10-15 percenként jár a villamos? Menetrend szerint 7 percenként kellene indulnia ahogy látom.
Másrészt a fővárosban ne mindig a központi részeket nézzük, külső kerületekben itt is átlagosan 15-20-30 percenként járnak a buszok és villamosok hétvégén, ugyanúgy sok esetben tömötten.
Az meg hogy több lehetőség vehető igénybe a bérlettel az az átlag utas számára nem sokat jelent, mert többnyire csak 3-4 vonalat használ csak maximum.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 17:23
Szerző: mlaszlo
PooLee írta:Fura, én vidéki nagyvárosi utazásaim alkalmával láttam a legtöbb fizető (jegyet érvényesítő vagy bérlettel rendelkező) utast; a fővárosban ha nagy ritkán felbukkan egy ellenőr, az utasok 40%-a leszáll először is. Utána kb. 30% előkap egy-egy jegyet, amit sebtében kilyukaszt. 10% nyugdíjas, 15% diák. A maradék 5% vagy rendelkezik teljes áron váltott bérlettel vagy felvállalja a konfrontációt az ellenőrrel. Utóbbi esetében is elég jól jár, mert az esetek 80%-ában simán belemennek, hogy leszálljon, de olyan is sokszor előfordul, hogy csak csóválja a fejét az ellenőr, és szó nélkül továbbmegy.
Akárhogyis, az ingyen utazók paradicsoma az utóbbi időkben jött el igazán: az ellenőröket kiöltöztették és 6-7 közteres társaságában várnak a megállóban és szállnak fel a járműre. Aki tehát úgy dönt, hogy nem kíván nyugat-európai árakat fizetni a balkánon 20 évvel ezelőtt uralkodó színovalért és nem vesz jegyet/bérletet, az ennél könnyebben nem is tudna ellavírozni a járműveken. Megkockáztatom tehát, hogy messze Budapesten a legmagasabb az ingyen utazók száma, és mostanában ez az arány növekszik és növekedni fog (akármit is kommunikálnak). Az egyetlen pozitívuma a leírt rendszernek, hogy ha eddig mondjuk 200 ember dolgozott a jegyellenőrzésben, akkor most dolgozik 1500, tehát 1300 embernek adtak munkát, ami manapság igencsak fontos!
Akkor lehet én fogom ki, de nem nagyon látok olyat, hogy ha megjelenik az ellenőr a buszon vagy villamoson, akkor hirtelen menekülnének az utasok. Persze van aki leszáll, de a többség fennmarad a járművön.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 17:02
Szerző: tomee87
PooLee írta:Fura, én vidéki nagyvárosi utazásaim alkalmával láttam a legtöbb fizető (jegyet érvényesítő vagy bérlettel rendelkező) utast; a fővárosban ha nagy ritkán felbukkan egy ellenőr, az utasok 40%-a leszáll először is. Utána kb. 30% előkap egy-egy jegyet, amit sebtében kilyukaszt. 10% nyugdíjas, 15% diák. A maradék 5% vagy rendelkezik teljes áron váltott bérlettel vagy felvállalja a konfrontációt az ellenőrrel. Utóbbi esetében is elég jól jár, mert az esetek 80%-ában simán belemennek, hogy leszálljon, de olyan is sokszor előfordul, hogy csak csóválja a fejét az ellenőr, és szó nélkül továbbmegy.
Akárhogyis, az ingyen utazók paradicsoma az utóbbi időkben jött el igazán: az ellenőröket kiöltöztették és 6-7 közteres társaságában várnak a megállóban és szállnak fel a járműre. Aki tehát úgy dönt, hogy nem kíván nyugat-európai árakat fizetni a balkánon 20 évvel ezelőtt uralkodó színovalért és nem vesz jegyet/bérletet, az ennél könnyebben nem is tudna ellavírozni a járműveken. Megkockáztatom tehát, hogy messze Budapesten a legmagasabb az ingyen utazók száma, és mostanában ez az arány növekszik és növekedni fog (akármit is kommunikálnak). Az egyetlen pozitívuma a leírt rendszernek, hogy ha eddig mondjuk 200 ember dolgozott a jegyellenőrzésben, akkor most dolgozik 1500, tehát 1300 embernek adtak munkát, ami manapság igencsak fontos!
Bizony!
Miskolcon például nem így zajlik a kiemelt jegyellenőrzés, mint Budapesten.
Beáll a megállóba a busz, rögtön odalép a 4 ajtóhoz, 4 ellenőr + rendőr és a leszálló utasokat is ellenőrzik, addig nem engedik leszállni még nem mutat jegyet+ bérletet. Ellenállás, elfutás kizárva, hisz a rendőrök biztosítják őket és rögtön tudnak ilyen esetben intézkedni.

Ezért "bírom" amikor mindig a budapestiek szidják a BKV-t így meg úgy. Én megértem, hogy gondok vannak ott. De azért azt is nézzük már meg, hogy pl. Miskolcon ugyan járnak "csili-vili" klímás buszok, meg majd villamosok is. De egy kombinált havi nyugdíjas meg diákbérlet mennyi? 3900Ft, Budapesten mind2 olcsóbb!! És például én ezért mit kapok a hosszú hétvégén? FŐvonalakon 10-20 percenként járó, tömött, zsúfolt buszokat, meg a fővonalon járó 10-15 percenként (!!!) közlekedő villamost (mert a 2-es villamost hétvégén NEM járatják!). Hát ezért a szolgáltatásért meg rohadtul nem reális egy ilyen bérletár.
És ugyanez a helyzet, Debrecen, Szeged, Pécs stb. városokban is.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 16:34
Szerző: PooLee
Fura, én vidéki nagyvárosi utazásaim alkalmával láttam a legtöbb fizető (jegyet érvényesítő vagy bérlettel rendelkező) utast; a fővárosban ha nagy ritkán felbukkan egy ellenőr, az utasok 40%-a leszáll először is. Utána kb. 30% előkap egy-egy jegyet, amit sebtében kilyukaszt. 10% nyugdíjas, 15% diák. A maradék 5% vagy rendelkezik teljes áron váltott bérlettel vagy felvállalja a konfrontációt az ellenőrrel. Utóbbi esetében is elég jól jár, mert az esetek 80%-ában simán belemennek, hogy leszálljon, de olyan is sokszor előfordul, hogy csak csóválja a fejét az ellenőr, és szó nélkül továbbmegy.
Akárhogyis, az ingyen utazók paradicsoma az utóbbi időkben jött el igazán: az ellenőröket kiöltöztették és 6-7 közteres társaságában várnak a megállóban és szállnak fel a járműre. Aki tehát úgy dönt, hogy nem kíván nyugat-európai árakat fizetni a balkánon 20 évvel ezelőtt uralkodó színovalért és nem vesz jegyet/bérletet, az ennél könnyebben nem is tudna ellavírozni a járműveken. Megkockáztatom tehát, hogy messze Budapesten a legmagasabb az ingyen utazók száma, és mostanában ez az arány növekszik és növekedni fog (akármit is kommunikálnak). Az egyetlen pozitívuma a leírt rendszernek, hogy ha eddig mondjuk 200 ember dolgozott a jegyellenőrzésben, akkor most dolgozik 1500, tehát 1300 embernek adtak munkát, ami manapság igencsak fontos!

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 15:55
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Az lehet, hogy például, Szegeden, Debrecenben vagy Miskolcon fejlesztik mondjuk a villamost vagy buszparkot, de ezekben a városokban ezzel arányosan ritkítják a járatokat, jóval kevesebb busz, villamos jár. Ezzel együtt ezekben a városokban folyamatos kimutatható utasszámcsökkenés van az említett racionalizálások miatt. Például az ország egyik legnagyobb lakótelepéről (Miskolc-Avas) vasárnapi napokon 20 percenként jár csak busz a belvárosba (1 évvel ezelőtt ugyanez a busz vasárnap 7-10 percenként járt!).
Tulajdonképpen a járatritkítás a BKV-nál is megvan, mert sose tudnak annyi járművet kiadni, mint amennyinek menetrend szerint közlekednie kellene. Pl. a 7-es buszcsaládnak hétköznap csúcsidőben hangolva 2-3 percenként kellene járnia, az utóbbi években ezt sosem tudták tartani, jó esetben is min. 4-5 percet kell várni, de nem ritka a 10 perces lyuk sem. Persze ez nem tűnik soknak, csak az az eredménye, hogy full tömött buszra nem lehet felférni. És ez csak a legforgalmasabb járat, más vonalakon is rendszeres a menetkimaradás.
Szóval itt se fejlesztés, se menetrendtartás nincs.

Még egy utolsó mondat a kedvezményekről, lehet rosszkor utazom, de általában amikor ellenőr jön, nem nagyon látok olyan utasokat, akik ingyenes igazolványokat mutatnának fel, többnyire jegyes és bérletes utasokat látok.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 10:39
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
A BKV-nál a kedvezményes nyugdíjas/tanuló bérleten kívül más kedvezmény nincs, sőt még az is különbség, hogy a BKV pl. nem ad kedvezményt levelező tagozatos hallgatóknak sem, ráadásul most ugye csomó kedvezményt vissza is vontak.
A kedvezmények mindenhol megvannak, más szolgáltatóknál is, akkor más közlekedési társaságok apránként miért tudnak fejleszteni? Új villamosvonal nyílt Szegeden, új jármű beszerzések, a Volánbusz is frissítette a járműparkját (pedig nekik is számos vonal van, ahol napközben szinte csak nyugdíjasok és diákok utaznak).
Vannak az ún. szociálpolitikai kedvezmények. Ezeket nem a közlekedési társaság, hanem az állam nyújtja, így minden állami közlekedési vállalatnak kötelező ezt betartani és ezt nem csak a magyar állampolgárok, hanem az ideérkező külföldi eu-s állampolgárok is ugyanúgy megkapják. És igen, ebből van indokolatlanul sok!
Helyi közlekedésben INGYEN utazik a 6 éven aluli, 65 éven felüli személy, Magyar Államkincstár Kártyával rendelkező magasabb családi pótlékban részesülő személy+kísérője, tartósan beteg személy+kísérője, fogyatékos személy+kísérője, vak, siket vagy nagyothalló személy és kísérője, hadirokkant, hadiözvegy.... sajnos sorolhatnám még a sort mennyien veszik igénybe LEGÁLISan teljesen ingyen, korlátlanul a helyi tömegközlekedést.

Az lehet, hogy például, Szegeden, Debrecenben vagy Miskolcon fejlesztik mondjuk a villamost vagy buszparkot, de ezekben a városokban ezzel arányosan ritkítják a járatokat, jóval kevesebb busz, villamos jár. Ezzel együtt ezekben a városokban folyamatos kimutatható utasszámcsökkenés van az említett racionalizálások miatt. Például az ország egyik legnagyobb lakótelepéről (Miskolc-Avas) vasárnapi napokon 20 percenként jár csak busz a belvárosba (1 évvel ezelőtt ugyanez a busz vasárnap 7-10 percenként járt!).

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.05.27. 10:08
Szerző: chab7
Akkor marad a lenyúlás :D (de az a szmájli sokkal inkább :hit: )