Oldal: 108 / 219
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.24. 23:08
Szerző: mlaszlo
Biztos én nem látom csak át, de a 19-41-es villamos vonalán olyan különleges a Lánchídi aluljáró? Ma rengetegen fotózták, videózták az aluljáróból kijövő és behaladó szerelvényeket, még most az esti órákban is.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.19. 16:12
Szerző: djlacee
Szárnyal a GYSEV: Wifi, ajtózár, saját erőből
Biztonsági ajtók, felújított belső tér, klíma, ingyenes wifi teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá az utazást a GYSEV Schlieren típusú kocsijaival. A vasúttársaság saját erőforrásból modernizálta a használtan vásárolt személyvonatokat.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.14. 08:15
Szerző: mlaszlo
Romokban a méregdrágán felújított állomások
Öt évvel ezelőtt több mint 1,1 milliárd forintból újított fel két érdi vasútállomást és épített egy új megállót a XXII. kerületben a MÁV. Azóta a vandálok a három megállót jóformán szétkapták: a lifteket, utas-tájékoztató táblákat, szemeteseket szétverték, a falakat összefújták. A vasúttársaság indoklása szerint a felújításnál a térfigyelő kamerák kihelyezése azért maradt el, mert azt az uniós forrásból nem lehetett finanszírozni, de több év után most mégis elgondolkodnak ezek kiépítésén.
Ezek után már hova akarnak kamerákat felszerelni?

Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.11. 09:20
Szerző: mlaszlo
Pasa írta:A vicc az, hogy épp a FIDESZ ígérte meg ellenzékben, hogy ha kormányra kerülnek, visszaállítják a bezárt vonalakat.
Visszaállították, kb. egy évre és most újra bezárják őket. Az hogy egy vonalon marad napi két vonat, azt nem lehet szolgáltatásnak nevezni. Szerintem min. 4 pár vonat lenne, ami elégségesnek mondható.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.11. 09:13
Szerző: Glenn
A vicc az, hogy épp a FIDESZ ígérte meg ellenzékben, hogy ha kormányra kerülnek, visszaállítják a bezárt vonalakat. Ezt meg is tették, de arról nem volt szó, hogy máshol meg leépítenek.

Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.10. 16:25
Szerző: mlaszlo
Csak alibivonatok maradnak
Egyre valószínűbbnek látszik, a pletykák igazak voltak, április 15-től lényegében megszűnik a mellékvonalakon a vasúti közlekedés.
Egy kis ízelítő:
A 4-es (Esztergom–Almásfüzitő–Komárom) vonalon tizenkét vonatot mondanának le, megszűnik az Esztergom–Süttő vonatpár. A maradék két vonatpár menetrendje is módosul: Esztergomból 6.56-kor és 16.33-kor, Komáromból 5.23-kor és 14.44-kor indulnak.
A döntéshozók belegondolnak egyáltalán, hogy napi két vonat mire elég? Ráadásul az is olyan időpontban közlekedik, ami véletlenül sem jó senkinek sem.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.08. 08:44
Szerző: mlaszlo
Kopnak a kerekek, nő a kisiklás veszélye, áprilistól további sebességkorlátozás várható a 3-as metró vonalán:
Vészesen kopnak a 3-as metró kerekei is
A decemberben elrendelt sebességkorlátozás ugyan csökkentette a balesetveszélyt, de nem tett jót a kerekeknek. A Metróért Egyesület szerint idén egyre gyakrabban találkoznak a karbantartók az úgynevezett nyomkarima-élesedéssel, ami a szerelvény kisiklásához vezethet. A BKK is tud a jelenségről, Tarlós István pedig az új fejlesztési minisztert ostromolja az ügyben.
Minden járműnek van kritikus sebessége, ami a budapesti metrók esetében 50 és 60 km/h közé esik, a metrókocsik pedig a decemberi sebességkorlátozást követően ebben a sávban sokkal többet töltenek, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Bíró szerint ennek köszönhető, hogy a szokásosnál jobban kopnak a kerekek nyomkarimái, amik a sínen tartják a járművet.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.02. 10:28
Szerző: LuciFerko
mlaszlo írta:Pánikhelyzetet szimuláltak a 2-es metró vonalán
A tűzoltógyakorlat szerint az alagútban kigyulladt egy szerelvény a Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, a szituációban a száz emberből tizenheten sérültek meg súlyosan. Azért itt gyakorlatoztak, mert felújították a 2-es metró biztonsági berendezéseit.
Tudom, most a rosszat látom ebben, de az egyre több füstölés miatt nem inkább azért gyakoroltak, hogy ha netalán bekövetkezne hasonló tűz a 3-as metrón, mint a gyakorlatban, akkor mit kell tenni? 
Ha metrózok én már mindig az első vagy az utolsó kocsiba szállok fel. Ha kigyullad, és leáll onnan van _valamennyi_ esély a menekülésre.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.03.02. 07:55
Szerző: mlaszlo
Pánikhelyzetet szimuláltak a 2-es metró vonalán
A tűzoltógyakorlat szerint az alagútban kigyulladt egy szerelvény a Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, a szituációban a száz emberből tizenheten sérültek meg súlyosan. Azért itt gyakorlatoztak, mert felújították a 2-es metró biztonsági berendezéseit.
Tudom, most a rosszat látom ebben, de az egyre több füstölés miatt nem inkább azért gyakoroltak, hogy ha netalán bekövetkezne hasonló tűz a 3-as metrón, mint a gyakorlatban, akkor mit kell tenni?

Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.02.27. 19:38
Szerző: Csongii
mlaszlo írta:
Napi két pár vonat? Ez aztán a szolgáltatás. Gondolom az is olyankor menne, amikor lehetőleg senkinek se lenne jó.
És a végén bezárhatják azért, mert hát nem használja senki.....
