Oldal: 108 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.24. 23:08
Szerző: mlaszlo
Biztos én nem látom csak át, de a 19-41-es villamos vonalán olyan különleges a Lánchídi aluljáró? Ma rengetegen fotózták, videózták az aluljáróból kijövő és behaladó szerelvényeket, még most az esti órákban is.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.19. 16:12
Szerző: djlacee
Szárnyal a GYSEV: Wifi, ajtózár, saját erőből

Biztonsági ajtók, felújított belső tér, klíma, ingyenes wifi teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá az utazást a GYSEV Schlieren típusú kocsijaival. A vasúttársaság saját erőforrásból modernizálta a használtan vásárolt személyvonatokat.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.14. 08:15
Szerző: mlaszlo
Romokban a méregdrágán felújított állomások :(

Öt évvel ezelőtt több mint 1,1 milliárd forintból újított fel két érdi vasútállomást és épített egy új megállót a XXII. kerületben a MÁV. Azóta a vandálok a három megállót jóformán szétkapták: a lifteket, utas-tájékoztató táblákat, szemeteseket szétverték, a falakat összefújták. A vasúttársaság indoklása szerint a felújításnál a térfigyelő kamerák kihelyezése azért maradt el, mert azt az uniós forrásból nem lehetett finanszírozni, de több év után most mégis elgondolkodnak ezek kiépítésén.

Ezek után már hova akarnak kamerákat felszerelni? :csukottszem:

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.11. 09:20
Szerző: mlaszlo
Pasa írta:A vicc az, hogy épp a FIDESZ ígérte meg ellenzékben, hogy ha kormányra kerülnek, visszaállítják a bezárt vonalakat.
Visszaállították, kb. egy évre és most újra bezárják őket. Az hogy egy vonalon marad napi két vonat, azt nem lehet szolgáltatásnak nevezni. Szerintem min. 4 pár vonat lenne, ami elégségesnek mondható.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.11. 09:13
Szerző: Glenn
A vicc az, hogy épp a FIDESZ ígérte meg ellenzékben, hogy ha kormányra kerülnek, visszaállítják a bezárt vonalakat. Ezt meg is tették, de arról nem volt szó, hogy máshol meg leépítenek. :o

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.10. 16:25
Szerző: mlaszlo
Csak alibivonatok maradnak

Egyre valószínűbbnek látszik, a pletykák igazak voltak, április 15-től lényegében megszűnik a mellékvonalakon a vasúti közlekedés.

Egy kis ízelítő:
A 4-es (Esztergom–Almásfüzitő–Komárom) vonalon tizenkét vonatot mondanának le, megszűnik az Esztergom–Süttő vonatpár. A maradék két vonatpár menetrendje is módosul: Esztergomból 6.56-kor és 16.33-kor, Komáromból 5.23-kor és 14.44-kor indulnak.

A döntéshozók belegondolnak egyáltalán, hogy napi két vonat mire elég? Ráadásul az is olyan időpontban közlekedik, ami véletlenül sem jó senkinek sem.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.08. 08:44
Szerző: mlaszlo
Kopnak a kerekek, nő a kisiklás veszélye, áprilistól további sebességkorlátozás várható a 3-as metró vonalán:
Vészesen kopnak a 3-as metró kerekei is

A decemberben elrendelt sebességkorlátozás ugyan csökkentette a balesetveszélyt, de nem tett jót a kerekeknek. A Metróért Egyesület szerint idén egyre gyakrabban találkoznak a karbantartók az úgynevezett nyomkarima-élesedéssel, ami a szerelvény kisiklásához vezethet. A BKK is tud a jelenségről, Tarlós István pedig az új fejlesztési minisztert ostromolja az ügyben.

Minden járműnek van kritikus sebessége, ami a budapesti metrók esetében 50 és 60 km/h közé esik, a metrókocsik pedig a decemberi sebességkorlátozást követően ebben a sávban sokkal többet töltenek, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Bíró szerint ennek köszönhető, hogy a szokásosnál jobban kopnak a kerekek nyomkarimái, amik a sínen tartják a járművet.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.02. 10:28
Szerző: LuciFerko
mlaszlo írta:Pánikhelyzetet szimuláltak a 2-es metró vonalán

A tűzoltógyakorlat szerint az alagútban kigyulladt egy szerelvény a Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, a szituációban a száz emberből tizenheten sérültek meg súlyosan. Azért itt gyakorlatoztak, mert felújították a 2-es metró biztonsági berendezéseit.

Tudom, most a rosszat látom ebben, de az egyre több füstölés miatt nem inkább azért gyakoroltak, hogy ha netalán bekövetkezne hasonló tűz a 3-as metrón, mint a gyakorlatban, akkor mit kell tenni? :(
Ha metrózok én már mindig az első vagy az utolsó kocsiba szállok fel. Ha kigyullad, és leáll onnan van _valamennyi_ esély a menekülésre.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.03.02. 07:55
Szerző: mlaszlo
Pánikhelyzetet szimuláltak a 2-es metró vonalán

A tűzoltógyakorlat szerint az alagútban kigyulladt egy szerelvény a Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, a szituációban a száz emberből tizenheten sérültek meg súlyosan. Azért itt gyakorlatoztak, mert felújították a 2-es metró biztonsági berendezéseit.

Tudom, most a rosszat látom ebben, de az egyre több füstölés miatt nem inkább azért gyakoroltak, hogy ha netalán bekövetkezne hasonló tűz a 3-as metrón, mint a gyakorlatban, akkor mit kell tenni? :(

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.02.27. 19:38
Szerző: Csongii
mlaszlo írta: Napi két pár vonat? Ez aztán a szolgáltatás. Gondolom az is olyankor menne, amikor lehetőleg senkinek se lenne jó.
És a végén bezárhatják azért, mert hát nem használja senki..... :|