Két dolog, teljesen off, de egyrészt kicsit szakmázhatnánk is néha, másrészt meg úgyis ezt a topicot olvassák a legtöbben, és a Factory is igazán aktivizálhatná magát piacvezetőként az alábbiakban:
1) 2022 van, bármilyen égtáj felé haladunk, a rádiózás is digitalizálódik. Azért, mert ez a túlélés módja és a fejlődés útja. Nemcsak a DAB+-ra gondolok, hanem pl. online platformfejlesztésre, brand extension-re, visual radiore, stb. Mi akadálya annak, hogy legyen mondjuk 5 darab tematikus Rádió 1 online csatorna? És 3 db tematikus Retro Rádió online csatorna? Mert 200 meg 500 hallgatót írna mellé a streamstat és megzavarná a hirdetőket? Vagy lusták a rádiósok? Vagy nem olyan hatalmas biznisz?
Eléggé elszabadult a netrádiós szegmens, amatőr fos rádiókat kezdenek sokan hallgatni, és a hirdetési piacnak ezek a márkakiterjesztések egész jó csomagos megoldásokat hozhatnának (ez bevált az atmediánál is), a médiaszolgáltatóknak meg pluszbevételt, konkrétan fillérekből. De úgy is mondhatnám, ha mindenki ezt csinálja az egész világon, akkor a magyar rádiók miért ragadtak meg a 2000-es évek közepén? Pl. lehetne egy friss zenés tematikus Rádió 1 is, meg egy NonStop World is Mine is... Ekkor sok itteni kritikának is ki lehetne húzni a méregfogát.
2)
https://radioplayer.org <-- Ideje lenne bevezetni ezt a platformot a magyar piacra is. Nonprofit szervezet, a legnagyobb rádiós világcégek alapították. Lehet hozzá csatlakozni, akkor belépnek a piacra. A világ legnagyobb rádiós márkái használják. Leegyszerűsít mindent, felhasználóbarát, crossplatform, saleselhető és elég jó analitikát ad. A saját appok, webes csodák helyett, vagy mellett... mondjuk a RÁME és a HEROE a tökvakarás helyett ezzel is foglalkozhatna.
És eszébe ne jusson senkinek spanyolviaszos saját fejlesztéses szart csinálni, mikor itt van a jól bevált.
Ha üzleti-gazdasági kaki van, érdemes előre menekülni, pl. ilyen egyszerű és borzasztóan olcsó eszközökkel...
Hajrá!