Oldal: 116 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.30. 07:07
Szerző: asimov
Allitolag a 3-as metro megint nem a teljes vonalan megy...

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.29. 10:45
Szerző: asimov
Ugyfest, Kiricsi Karolanak a BKV-nal is lenne eppen eleg dolga...
Zárlat miatt tűz keletkezett egy fővárosi buszon

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.27. 08:13
Szerző: mlaszlo
Az azért biztató, amit a BKV-s dolgozók kommunikáltak az esti híradásokban, hogy a buszok közül kb. 150 mondható, hogy megfelelő állapotban van, ez kb. a buszpark 10%-a. A többi jármű az előírások szerint ki se állhatna a forgalomba :oops:

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.24. 16:16
Szerző: PooLee
jeek: Mennek a kövek!
Érdekes helyzet van kialakulóban, az igaz, mert magyarországi viszonylatban lassacskán tényleg utólérik, sőt, esetenként meg is haladják a vidéki árak a budapestit. Ugyanakkor: ennyire kiszámíthatatlan, lerobbant, igénytelen közlekedés sehol máshol nincs - nemhogy Magyarországon, de szerintem kijelenthetjük, hogy Európában sem.
Ha nagyon olcsónak találod a budapesti közlekedést, ajánlok egy kis utazgatást Európa többi részébe (akár csak az interneten keresztül). Szembesülni fogsz vele, hogy az árak több esetben OLCSÓBBAK, sok esetben kb. megegyezőek és csak néhány esetben drágábbak. A színvonalról ne is beszéljünk... nem kell messzire menned, hogy ne olyan buszokkal találkozz, amelyekben a legkorszerűtlenebb motor van, amelyiken nincsenek összehányva/vizelve, stb. az ülések, amelyeken az ablakot be lehet csukni, nem folyik be az esővíz, nem kell szagolnod a kipufogógázt az utastérben, stb. stb. Most nem részletezném tovább a többi járműfajtát.
Írod, hogy nincs Miskolcon vagy Debrecenben metró, fogaskerekű, stb.: minek is lenne? Vagy attól értékesebb egy bérlet, minél többféle járműre felülhetsz vele? Én a világ legboldogabb embere lennék, ha mondjuk csak busz és villamos lenne, de azok karbantartottak, megbízhatóak, fűtöttek, viszonylag környezetkímélők, tiszták. Márpedig ismerem Debrecen és Miskolc közlekedését is: ott ezek mind igazak. A lényeg pedig nem az, hogy viszonylag gyorsan, kiszámíthatóan célba érj? Hiába van itt metró, ha elfüstöl, hiába van 7 percenként járó busz, ha csak 20 percenként jár, hiába van sok villamos, ha bűzölög az utastér, 5-10 km/h sebességgel halad és időnként kisiklik.
Jeek! Nem tudod, hogy mennyire rossz itt a közlekedés. Nap mint nap használni embertpróbáló feladat. Becsüld meg, hogy nem itt kell élned és közlekedned, még ha 50 forinttal drágább is! Ha mégsem megy, csak szólj, én cserélek veled szívesen, akár örökre is! :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.24. 15:53
Szerző: asimov

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.24. 10:46
Szerző: djlacee
Nálunk 320Ft egy jegy a buszsofőrnél, egy havi tanuló bérlet 550Ft, egy havi teljesárú bérlet pedig 6080Ft

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.24. 10:02
Szerző: mlaszlo
jeek írta:
mlaszlo írta:
A felszíni tömegközlekedésnél sem sokkal jobb a helyzet, ott is rendszeres a kimaradás, illetve hogy kétszer akkora a követési idő, mint ami a menetrendben ki van adva.
Most lehet meg leszek kövezve, de pl. egy 3850Ft-os havi tanulóbérletért meg egy 320Ft-os vonaljegyért mit várunk Budapesten?

Én most Miskolcon 3900Ft-ot fizetek a havi MVK tanulóbérletért, a vonaljegyért pedig 300Ft-ot. De hozhatnám példának Debrecent is, ahol 3500Ft egy havi tanulóbérlet, míg egy vonaljegy 290Ft.
Nem kapok annyi szolgáltatást, mint Budapesten, mert csak 2 villamosvonalon meg az MVK-s autóbuszvonalakon utazhatok a miskolci bérletemmel. Volán és MÁV-Start járatokon, Metrón, Trolin, Fogaskerekűn nem.
A budapesti tömegközlekedés még magyarországi viszonylatban is nagyon olcsó, így addig szerintem nem várhatunk többet tőle, mint ami most van.
Ne csak a jegyárakat nézzük, hanem hogy az évek alatt mekkora állami támogatást kapott a BKV, amik nagy része nem oda került, ahová kellett volna, gondolom az említett közlekedési vállalatok a töredékét sem kérték támogatásként.
Az meg hogy mennyi mindenre jó a Budapest bérlet, az inkább csak reklámnak jó, az átlag utas úgyis csak maximum 4-5 járatot használ rendszeresen. Az meg hogy olcsó, az egyénfüggő. Ha jeggyel akarnék a XI. kerületből kimenni mondjuk Békásmegyerre, ami nagyjából 10-12 km, tehát annyira nem nagy távolság, akkor két átszállással, 3x320.-Ft, ez majdnem 1000.-Ft, nem mondanám olcsónak. Ennyi pénzért vonattal 50 km-t lehetne utazni. Persze, van aki szerencsés és egy vonallal célhoz ér, akkor valóban nem drága, de néhány átszállás nagyon megdrágítja az utazást.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.24. 09:45
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
A felszíni tömegközlekedésnél sem sokkal jobb a helyzet, ott is rendszeres a kimaradás, illetve hogy kétszer akkora a követési idő, mint ami a menetrendben ki van adva.
Most lehet meg leszek kövezve, de pl. egy 3850Ft-os havi tanulóbérletért meg egy 320Ft-os vonaljegyért mit várunk Budapesten?

Én most Miskolcon 3900Ft-ot fizetek a havi MVK tanulóbérletért, a vonaljegyért pedig 300Ft-ot. De hozhatnám példának Debrecent is, ahol 3500Ft egy havi tanulóbérlet, míg egy vonaljegy 290Ft.
Nem kapok annyi szolgáltatást, mint Budapesten, mert csak 2 villamosvonalon meg az MVK-s autóbuszvonalakon utazhatok a miskolci bérletemmel. Volán és MÁV-Start járatokon, Metrón, Trolin, Fogaskerekűn nem.
A budapesti tömegközlekedés még magyarországi viszonylatban is nagyon olcsó, így addig szerintem nem várhatunk többet tőle, mint ami most van.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.24. 08:35
Szerző: mlaszlo
admin írta:Ma egyszerre 3 metrószerelvény döglött meg a kék metró vonalán, nem tudni melyik miért, csúcsidőben a másfél perc helyett 3-4 perc lett a követési időköz.
Gondolom ennek is köszönhető, hogy visszajönnek a korábban selejtezett kocsik a forgalomba:
http://index.hu/belfold/budapest/2012/0 ... trokocsik/

A felszíni tömegközlekedésnél sem sokkal jobb a helyzet, ott is rendszeres a kimaradás, illetve hogy kétszer akkora a követési idő, mint ami a menetrendben ki van adva.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.23. 17:50
Szerző: markfelt
Ma egyszerre 3 metrószerelvény döglött meg a kék metró vonalán, nem tudni melyik miért, csúcsidőben a másfél perc helyett 3-4 perc lett a követési időköz.