Oldal: 117 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.21. 09:00
Szerző: Glenn
Igazad van, emlékszem, tényleg újak voltak. Az első daraboknak a futóműve nem volt "pesti", ráztak, mint a 380. :hehe:

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.21. 07:26
Szerző: mlaszlo
Pasa írta:És tegyük hozzá, hogy a Volvókat is használtan vette a BKV, így kerültek ennyibe (ha jól tudom).
A BKV-s Volvo buszok újak voltak, a metrópótláskor 3 részletben, évente 50-50-50 db érkezett meg belőlük. Az más kérdés, hogy kitalálták elég a gyengébb motor is, hiába jelezte a Volvo, hogy a Budapesti terhelést figyelembe kevés lesz, kellene az egyel erősebb, így most a gyengébb motorral a BKV egyik legtöbb üzemanyagot fogyasztó járművei lettek. Az erősebb motor valamivel drágább lett volna, de pár év alatt bejött volna az ára, de nem baj, akkor spóroltak rajta és most meg megy a ráfizetés bőven, ahogy a klímával is. Az elején az se kellett, majd utólag, drágábban kellett beszereltetni.
Később valóban lett volna lehetőség még használt Volvo buszok vásárlására, de azt megvétózták, pedig ha jól tudom azok elég megkímélt állapotúak voltak. Néhány a BKV egyik alvállalkozójához, a Nógrád Volánhoz került, egy ideig villamospótlóként, majd a 20E vonalon közlekedtek, de aztán a BKV elküldte azokat, pedig nem voltak rossz buszok.

Az új jegyrendszernél azért kíváncsi lennék az időalapú jegyet mégis hogy gondolják? Metrónál és HÉV-nél még működhet, de busznál és villamosnál ezt hogy gondolják? Van nem egy buszvonal, ahol csúcsidőben közel kétszer annyi a menetidő, mint csúcsidőn kívül. Akkor csúcsidőben drágább lesz az utazás? Arról nem is beszélve, hogy a sofőrök sem egyformán vezetnek. Van aki dinamikusan, megfelelő sebességgel és van aki 20-30 km/h-val döcög végig, a következő járatok meg bőven beérik, néha le is hagyják.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 21:16
Szerző: Glenn
És tegyük hozzá, hogy a Volvókat is használtan vette a BKV, így kerültek ennyibe (ha jól tudom).

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 19:41
Szerző: mlaszlo
LuciFerko írta: Az talán fedezné a teljes 7-es vonal forgalmát. Vagy ott mennyi megy?
Bőven, jutna más vonalakra is. Anno amikor az arculatos pirosra festett Ikarus-ok jártak a gyorsjáraton, azokból 50 db készült, akkor a 7-es és a 173-as gyorsra bőven elég volt úgy, hogy még tartalék is volt a garázsban. Az alapjárat ritkábban jár, így összesen szerintem olyan 60-70-nél több nem nagyon lehet a vonal járműigénye.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 19:31
Szerző: LuciFerko
mlaszlo írta:
LuciFerko írta:mennyibe kerül egy új busz amúgy?
A Volvo buszok nem éppen a legolcsóbbak voltak egyenként kb. 60 millió forintba kerültek, de szerintem nagyobb tételben biztos lehet ennél kedvezőbb árat is elérni. Viszont ha ezt az árat nézzük, akkor kb. 240-250 új csuklós busz jönne ki ebből az összegből, amit erre az új rendszerre akarnak költeni.
Az talán fedezné a teljes 7-es vonal forgalmát. Vagy ott mennyi megy?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 19:30
Szerző: mimi
Két éve a szóló Credo Citadell 50, a csuklós 70 millió körül volt.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 19:29
Szerző: mlaszlo
LuciFerko írta:mennyibe kerül egy új busz amúgy?
A Volvo buszok nem éppen a legolcsóbbak voltak egyenként kb. 60 millió forintba kerültek, de szerintem nagyobb tételben biztos lehet ennél kedvezőbb árat is elérni. Viszont ha ezt az árat nézzük, akkor kb. 240-250 új csuklós busz jönne ki ebből az összegből, amit erre az új rendszerre akarnak költeni.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 19:23
Szerző: LuciFerko
mennyibe kerül egy új busz amúgy?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 19:18
Szerző: Zoey
Abszolút egyetértek veled, szánalmas, amit művelnek...
Aztán meg majd nyavalyognak, hogy nincs pénz új járművekre, azért történnek a leállások, pótlások stb. Persze a milliós prémiumokra biztos továbbra is lesz keret... Gratulálok BKV! :punch:

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.01.20. 18:44
Szerző: mlaszlo
2014-től elektronikus lehet a BKV-jegy

2014-től a papíralapú jegy- és bérletfajtákat elektronikus díjfizetési mód válthatja fel, valamint részben új jegyrendszer léphet életbe, melynek legfőbb elemei a tervek szerint az időalapú jegy, a napi költési maximum, illetve az utólagos fizetés (pay-as-you-go) lehetősége érintés nélküli bankkártyával, áll a Budapesti Közlekedési Központ előterjesztésében, amelyet szerdán tárgyal a fővárosi közgyűlés. A rendszer fokozatos kiépítése több évig tart és 15 milliárd forintba kerül.

Most tényleg erre van szükség? Amikor a buszok szétesnek, a villamosok 20-30 km/h-val döcögnek az egyre rosszabb állapotú pályákon, a HÉV vonalak is egyre rosszabbak, a 3-as metró meg mondhatni életveszélyes? Nem inkább új járműveket, villamospályákat kellene felújítani ebből a pénzből? DE nem, elektronikus jegy kell a lassan 30 éves buszokra és a metróra is, aztán ha kigyullad és menekülés közben a kijáratnál nem húzod le a jegyet, akkor még pótdíjat is kell fizetni :yeah: