Oldal: 123 / 219

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.13. 22:53
Szerző: mlaszlo
Admin, a hozzászólásod egy az egyben felkerült a BKVfigyelő oldalra:
http://bkvfigyelo.postr.hu/sokkal-tobb- ... -vezetoire

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.13. 22:32
Szerző: mlaszlo
Holnap Újpest-városkapuhoz kell mennem, de oda nem nagyon tudok mással menni, csak a 3-as metróval :(

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.13. 20:23
Szerző: markfelt
http://hvg.hu/itthon/20111213_metro_sebessegkorlatozas

"Az erózió legnagyobb veszélye Gulyás szerint az, hogy kimozdulhatnak a kötések, a szerelvény pedig kiugorhat a pályáról és beeshet a sínek közé. Ha nem végzik el a szükséges javításokat, akkor a legszélsőségesebb forgatókönyv szerint a metrókocsi nekiütközhet az alagút falának, ami az ütközés ereje nyomán bekövetkező baleseteken (utasok elesnek, leesnek az ülésekről) túl az alagútban lévő nagyfeszültségű kábelek miatt elektromos tüzet is előidézhet."

Fasza!

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.13. 19:00
Szerző: markfelt
Remek lett a 3-as metrón utazni, igazi adrenalinbomba.

A mostani 60-as korlátozás jelentése metrós műszakis emberek elmondása alapján a gyakorlatban:
- AVR ("robotpilóta") kikapcsolása - dupla annyi feladat ellátása a fülkében ülőnek, amihez nincsenek hozzászokva
- lassabb haladás miatt rosszabb léghűtés a forgóvázakon - fokozott tűzveszély (poroltó természetesen nincs a szerelvényeken)

A 2-es metró vonalán a fülkében két ember van, az egyik vezet, a másik pedig ajtókat zár, peront néz, egyéb operatív feladatokat végez (és egyik sem lazsál). A 3-ason csak egy személy van, ugyanis az AVR szoftveresen indította, gyorsította, fékezte és állította meg a szerelvényt, a bent ülő pedig a 2-es esetében már említett, operatív feladatokat végezte.

Ergo a 3-ason is két ember kéne fülkénként, hogy biztonságos legyen a metró, de az nincs, hiszen a rendkívül jól átgondolt vezetői döntés hirtelen jött.

A mai tapasztalataim:
- úgy indult el a szerelvény, hogy becsípett egy embert az ajtóban és nem vette észre a vezető - mert ugye most már vezetnie is kell, szólni kellett neki a vészhívón
- két vészfék két megálló között, előbbi a fenti miatt, utóbbi ismeretlen okokból
- utána erős gyorsítás, nehogy belénk rohanjon a mögöttünk lévő szerelvény, ami - lévén ki van kapcsolva az AVR - nem fog leállni automatikusan, csak ha piros jelzőfényt lát, ilyen jelző meg nincs 30 méterenként.

Továbbá:
40 év feletti, FELÚJÍTOTT szerelvényeket vontak ki a nyáron, azért, mert a vázuk eltörhet (legalábbis lehelletnyit nagyobb rá az esély, hogy ezeké és nem pl a 37 éveseké törik el!). Ha eltörik a váza menet közben, az baj, de nem életveszélyes, mert olyan a kocsik felépítése. Megrogyik, de akkor vészfék, leáll, utasokat kimenekítik, kocsit kivontatják, nincs baj. Ezeknek a felújított kocsiknak a belső burkolatát is kicserélték kevésbé tűzveszélyes anyagra, valamint az égéskor mérgező műbőr üléseket is kidobták belőlük.

Viszont forgalombam maradtak a 40 alatti szerelvények, amik egyébként jövő tavasszal szintén 40 felettiek lesznek, tehát ki kéne vonni őket. Ezek nem estek át felújításon, a vázuk ugyanolyan sz*r, mint a kivontaknak, továbbá elég jól égő farostlemezekből és a már említett műbőr ülésekből készültek.

Ha ezeket kivonják, leáll a közlekedés.

Ha leáll a metró, akkor a napi kb 2×300.000 fős utasforgalmat buszokkal nem tudják pótolni, ugyanis már arra sincs elég busz, hogy két szakasz között műszaki okok miatt pótolni lehessen.

Megnő az autósforgalom egyrészt, másrészt a szintén életveszélyes, lepukkadt buszok tömve lesznek, harmadrészt a korábban metrózók harmada nem tud semmivel bejárni.

Abba meg ne is gondoljunk bele, hogy ezek az emberek ha gyakorlat nélkül biciklire szállnak a forgalmas pesti utakra, annak milyen következménye lesz. :)

Ergo szerintem van baj és nincs szó pánikkeltésről.
Mindenesetre aki teheti, kerülje el a jövőben a 3-as metrót.


***

A legutóbbi Deák téri füst a közlemény szerint a sínre került, majd rövidzárlat miatt elégett fémdarab (wtf?) volt. Metrósok úgy tudják, hogy az egyik kocsiról szakadt le egy darab, azonban ezt a pánik elkerülése miatt a BKV letagadta.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.12. 11:43
Szerző: mlaszlo
Keddtől korlátozzák a metró sebességét

Gulyás szerint ha így haladnak a dolgok tovább, egyre drasztikusabb lépések következnek. A végén le kell majd állítani a metrót, ami súlyos gondokat jelenthet: az emberek nem tudnak bemenni dolgozni, ezt megsínyli az egész gazdaság. A szakszervezeti vezető szerint a sebességkorlátozás hirtelen döntés, tudomás szerint korábban erről nem volt szó.

A 3-as metróvonal idén 35 éves, szerelvényeit már le kellett volna cserélni. A felújítást már régóta tervezi a BKV és a fővárosi, 2004-ben például arról volt szó, hogy a 2010-es felújítással egy időben meghosszabbítják a vonalat a Ferihegyi repülőtérig. A felújításról tavaly is szó esett, ám a 4-es metró problémái és forráshiány miatt lekerült a napirendről. A rekonstrukció egyébként több tízmilliárd forintba kerülne, és 12 évig tartana, fenntartott forgalom mellett


Feltétlenül kellett ez a 4-es metró. Milliárdokat szórtak ki rá és még mindig nincs kész, a többi BKV vonal meg folyamatosan leépül. Ma reggel a Szentendrei HÉV se járt, pótlóbuszt nem nagyon tudtak küldeni rá, a 12-15 percenként közlekedő 6 kocsis vonatot sikerült egy 60-70 percenként közlekedő busszal pótolni...

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.09. 19:43
Szerző: donder
egyszóval: ez köc*ögség!! :ayfkm:

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.09. 19:38
Szerző: mlaszlo
rmihaly76 írta:1995-ig (az ipari elvegzeseig) Budapesten eltem es kizarolag tomegkozlekedessel utaztam be a fovarost szelteben-hosszaban (csaladilag eves berletunk volt).. Nyolcadikos voltam, amikor kikialtottak a Koztartasagot.
Kimondottan megbizhato jarmuparkja volt a BKV-nak, lehetett szamitani a jaratokra. Valamikor Europa legjobban megszervezett tomegkozlekedesu varosa volt Budapest!
Lehet szidni a "regi rendszer"-t, azonban masfel evtizednyi, BKV jaratokkal (busz, villamos, metro, troli vegyesen..) leutazott idotartambolt sem birok felidezni annyi muszaki hibat a BKV jarataival kapcsolatban, mint amennyi az utobbi evekben van.
Nem kellett volna leepiteni a szervizhatteret...
Az a baj, hogy az utóbbi években nem odafolyt a pénz, ahova kellett volna, hanem kis telefonos dobozokban felsőbb szinteken dolgozók zsebeibe. Most is több mint 50 millió forint jutalmat osztogatnak szét, miközben a járművek szétesnek, mondhatni némelyik már életveszélyes és az alkalmazottak bérét is csökkentik. És akkor jönnek és megmagyarázzák, hogy a jegy nélkül utazók miatt van rossz helyzetben a BKV. Érdekes módon amióta szerintük csökkent a bliccelések száma, szigorúbb az ellenőrzés, nőtt a bevétel, azóta még megbízhatatlanabbul közlekednek a járatok, még több a műszaki hiba...

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.09. 14:11
Szerző: asimov
1995-ig (az ipari elvegzeseig) Budapesten eltem es kizarolag tomegkozlekedessel utaztam be a fovarost szelteben-hosszaban (csaladilag eves berletunk volt).. Nyolcadikos voltam, amikor kikialtottak a Koztartasagot.
Kimondottan megbizhato jarmuparkja volt a BKV-nak, lehetett szamitani a jaratokra. Valamikor Europa legjobban megszervezett tomegkozlekedesu varosa volt Budapest!
Lehet szidni a "regi rendszer"-t, azonban masfel evtizednyi, BKV jaratokkal (busz, villamos, metro, troli vegyesen..) leutazott idotartambolt sem birok felidezni annyi muszaki hibat a BKV jarataival kapcsolatban, mint amennyi az utobbi evekben van.
Nem kellett volna leepiteni a szervizhatteret...

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.09. 13:54
Szerző: markfelt
djlacee írta:Addigra az új szerelvények üzembe állnak
A 3-as vonalra meg ki sem irtak a palyazatot!!! Es a technikai hibak 95%-a ott van.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.12.09. 13:22
Szerző: djlacee
Addigra az új szerelvények üzembe állnak