Oldal: 128 / 219

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 17:41
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
A MÁV-nál csak olyan fordul elő, hogy miközben le- és felszállnak az utasok, elindul a vonat, ez tényleg sokkal biztonságosabb :)
Ilyen esetben a vezetőjegyvizsgáló a hibás, ami ugyanúgy van a GYSEV-nél is. Ha ez tényleg megtörténik és probléma is van belőle be kell panaszolni, esetleges orvosi látlelettel és biztos, hogy az a jegyvizsgáló munkanélküli lesz és természetesen utasbiztosítás is van.
Egyébként lassan 2 éve dolgozom MÁV-os körökben de ilyen panaszt vagy esetet, hogy ebből baleset adódott volna, hogy leszállás/felszállás közben elindult a vonat még nem hallottam.
Sokszor meg az utasok a hibásak, mert úgy szállnak le, mint a csigák, és nem azért mert nem bírnak, hanem azért, mert addig nem emelik fel a seggüket amíg meg nem áll a vonat vagy be nem fejezték a beszélgetést valakivel, na ilyenkor nem kell csodálkozni (a vonat nem vár....).

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 17:35
Szerző: mlaszlo
jeek írta:http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hire ... n/2234412/
Nem állt meg a vonat Harkán, fennmaradtak az utasok

Ez az ami a MÁV-Startnál aligha történhetne meg, a modern biztosítóberendezési és forgalomirányítási technológiának köszönhetően. A szolgálat nélküli, "táblás megállóhelyeken" is biztosítóberendezés biztosítja a vonatok megfelelő és biztonságos közlekedését a MÁV vonalakon.
A MÁV-nál csak olyan fordul elő, hogy miközben le- és felszállnak az utasok, elindul a vonat, ez tényleg sokkal biztonságosabb :)

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 17:31
Szerző: tomee87
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hire ... n/2234412/
Nem állt meg a vonat Harkán, fennmaradtak az utasok

Ez az ami a MÁV-Startnál aligha történhetne meg, a modern biztosítóberendezési és forgalomirányítási technológiának köszönhetően. A szolgálat nélküli, "táblás megállóhelyeken" is biztosítóberendezés biztosítja a vonatok megfelelő és biztonságos közlekedését a MÁV vonalakon.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 11:29
Szerző: mlaszlo
djlacee írta: Főleg kijutni a Blaha Lujza térről az Új Köztemetőhöz. Több, mint 1 óráig tart villamossal, de busszal sem gyorsabb, csak ott még ki is rázza a beledet a kockaköves út
Valóban, a 28-as villamossal nem két perc, mire végig lehet utazni a vonalon, a legrosszabb a Kőbányai rész, ott 10-15 km/h sebességgel döcög végig. A 37-es jobb lenne (gyorsabb és az utazó közönség is barátságosabb), de az meg csak csúcsidőben közlekedik. Tiszta marhaság ez a betétjáratozás is. A 28-as is van amikor egy megállóval kevesebbet megy csak a temetőnél és ehhez kitalálták hogy az legyen 28A, biztos hatalmas költségmegtakarítás, hogy 100m-rel kevesebbet megy a villamos.
A Fehérvári úton is megvárják míg teljesen használhatatlan lesz pálya, pedig ott csak kb. kétszer 100 m-t kellene egy kicsit rendbe hozni, hogy ne lépésben menjen át ott a villamos, mert emiatt most két helyen is lekési a zöld lámpát.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 11:14
Szerző: djlacee
mlaszlo írta:Ez jó kérdés. Azt olvastam, hogy az utánuk vásárolt Ganz ICS villamosok sem éppen a legkorszerűbbnek számítottak már a vásárláskor sem, a rendelkezésre állásuk sem a legjobb volt. Ezt ma is lehet tapasztalni, hogy azok a vonalak amelyeken ilyen villamosok közlekednek, sokkal kiszámíthatatlanabbak.
Főleg kijutni a Blaha Lujza térről az Új Köztemetőhöz. Több, mint 1 óráig tart villamossal, de busszal sem gyorsabb, csak ott még ki is rázza a beledet a kockaköves út

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 11:09
Szerző: mlaszlo
djlacee írta:
index írta:Műszakilag viszont már kezdettől elavultak voltak, lassúak, nehézkesek, nehéz volt velük elindulni és fékezni, ráadásul zajosabbak is voltak az átlagnál. A kocsik végsebessége pedig csak 40 km/óra körül alakult.
Akkor minek gyártottak 181 darabot?
Ez jó kérdés. Azt olvastam, hogy az utánuk vásárolt Ganz ICS villamosok sem éppen a legkorszerűbbnek számítottak már a vásárláskor sem, a rendelkezésre állásuk sem a legjobb volt. Ezt ma is lehet tapasztalni, hogy azok a vonalak amelyeken ilyen villamosok közlekednek, sokkal kiszámíthatatlanabbak.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 10:56
Szerző: djlacee
index írta:Műszakilag viszont már kezdettől elavultak voltak, lassúak, nehézkesek, nehéz volt velük elindulni és fékezni, ráadásul zajosabbak is voltak az átlagnál. A kocsik végsebessége pedig csak 40 km/óra körül alakult.
Akkor minek gyártottak 181 darabot?

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 10:51
Szerző: mimi
Több is van Szegeden, a felújítások miatt ezek közlekednek.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.10. 10:24
Szerző: mlaszlo
Ősztől Budapesten a régi Bengáli villamos

Nosztalgiajáratként egy évig a budapesti síneken fut a házi csuklósnak és Bengálinak becézett egykori 1233-as pályaszámú csuklós villamos. A bengáli csúfnevet valószínűleg a „benga” ormótlan szóból kapta.

A hatvanas évek elején állították pályára a fővárosban, házi tervezés és szerelés alapján, dizájnként pedig egy főiskolás diplomamunkáját használták fel, hogy aztán egyik típusát rövid idő után lepasszolják vidékre. Miskolcon, Debrecenben és Szegeden a hétköznapok része volt egészen legutóbbi időkig, de ma már csak Debrecenben használják a mindennapi közlekedésben, Szegeden pedig egy tartalékjármű van.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.08.05. 10:09
Szerző: tomee87
Zoey írta:http://www.hirado.hu/Videok/2011/08/02/ ... neten.aspx

Ez szép és jó, csak miért kellett erre 15 millát kiadni? Már nem azért, de ugyanezeket az adatokat szerintem a mav-start.hu-n a vonatra rákeresve is megtalálhatjuk. De mindegy... (csak talán másra kellett volna költeni ezt az összeget)

Amúgy ha csak most szereltek GPS-t a mozdonyokba, eddig hogyan kapták az érkezési, indulási adatokat, amiket a mav-start.hu-n lehet megnézni?

2009 óta működik ez. A http://iemig.mav-trakcio.hu/3.0/ címen lehet elérni. Amint látható ugyanaz.

Nem publikálták, mert nem a START, hanem a vontatásért felelős Trakció csinálta.
Kellett mégegy, kellett egy Startos, mert hiába MÁV-Start, MÁV-Trakció attól még a 2 nem ugyanaz és ki kellett dobni 15 millát, nem lehetett volna beintegrálni a Trakciós verziót a Startosba.
Ez itt a probléma, egy cég tuljadonképpen, de nem dolgoznak együtt és dobják ki mindenre a pénzt, külön-külön...