Oldal: 129 / 219
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.08.05. 08:25
Szerző: mlaszlo
A BKV alvállalkozós MAN buszoknál konstrukciós hiba lenne a rossz sebességváltó vagy a vezetők nem tudják rendesen vezetni? Ezek ugye nem automata váltósak és minden egyes sebességváltáskor rángatnak. A Volánbusznak is sok kézi váltós busza van, de azoknál meg se érezni a váltást. Először azt gondoltam, hogy a vezető vagy az adott busz hibája, de akármelyikkel mentem eddig, mindegyiken ezt tapasztaltam. Nem lennének rossz buszok, de ezzel az állandó rángatással igencsak kellemetlen rajtuk az utazás.
Egyébként a BKV-nál úgy látom a vezetők se kímélik a buszokat, gyakran padlógáz-padlófék a jellemző.
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.08.03. 18:49
Szerző: donder
egyszerű.. egy stopperes megmérte az időt a vonalon..

Re: K
HozzászólásElküldve:2011.08.02. 21:12
Szerző: Zoey
http://www.hirado.hu/Videok/2011/08/02/ ... neten.aspx
Ez szép és jó, csak miért kellett erre 15 millát kiadni? Már nem azért, de ugyanezeket az adatokat szerintem a mav-start.hu-n a vonatra rákeresve is megtalálhatjuk. De mindegy...
(csak talán másra kellett volna költeni ezt az összeget)
Amúgy ha csak most szereltek GPS-t a mozdonyokba, eddig hogyan kapták az érkezési, indulási adatokat, amiket a mav-start.hu-n lehet megnézni?
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 21:44
Szerző: Zoey
mlaszlo írta:PooLee írta:Én azért hozzátenném, hogy Miskolcon és Debrecenben 99%, hogy célba is érsz, akkor, amikor az írva van a menetrendben. Budapesten az sem biztos, hogy jön valami, és ha mégis, akkor sem garantált, hogy nem robban le egyszercsak... Debrecenben és Miskolcon is Európában érezheted magad, bármelyik járműre is szállsz fel. Ezekben a városokban az egészségedet is biztonságban tudhatod, míg a BKV-n szerintem már szinte mindenki kapott már el bőrbetegségeket, találkozott tetveket csak úgy szóró emberekkel, nézett már végig teljes anyagcsere folyamatokat, stb. Sőt, a BKV-n nemcsak a folyamatot nézheted végig, hanem azt is, hogy a végtermék hogyan viselkedik 1, 2, 3, sőt, akár 5 év elteltével egy szöveten például. Nemrég jártam a Balkánon, például Romániában, hát elmondhatom, hogy Budapest hozzájuk képest is 8-10 év lemaradásban van minimum... és ha attól eltekintünk, hogy a járműpark átlagéletkora lassan meghaladja a város lakosságáét, akkor is: ilyen mocskos, gettó állapotok tömegközlekedési eszközökön szerintem sehol a világon nincsenek. Ezért pénzt kérni... lázadást kellene szítani és szétverni az összes járművet, hátha akkor lezárulna az a rém-korszak.
Valóban, ez is igaz, BKV-n ha jót akarsz, akkor nem szabad leülni. Meg arról sem szabad megfeledkezni, hogy télen a buszon odafagy az ember keze a kapaszkodóhoz, esős időben pedig nem csak kint, hanem a buszokon belül is esik az eső, némelyiken pedig a kipufogó gáz is áramlik be az utastérbe. A járművezetők türelmetlenek, utasokat csuknak oda, többnyire ha az utas kér egy kis segítséget a vezetőtől, hogy milyen járattal tud a céljához eljutni, akkor még a vezető van felháborodva.
Én nagyon ritkán járok a fővárosban, így elég kevés tapasztalatom van a BKV terén. De két hete utaztam ott, két alkalommal szálltam trolira. Hát, az tényleg baromi gáz volt, a csuklón akkora lyuk volt, hogy meg volt oldva a légkondi. A huppanóknál mondjuk néha azt hittem, itt szakad ketté a busz...
Miskolcon valóban modern a járműpark, a buszok többsége korszerű, kevés régi Ikarus közlekedik már csak, de azok is viszonylag tűrhető álapotban vannak.
A pontosság mindig is erénye volt a vállalatnak, bár mióta tart a villamosprojekt, rengeteget borul a menetrend, sokszor (vagyis szinte mindig) jönnek azon a vonalon egymás után buszok, s utána hosszú percekig semmi. Ezt még visszafele irányba meg is érteném, de amikor már a kiinduló állomásról is annyira késve indul az egyik, hogy ott jön nyomában a másik busz, akkor kicsit el kell ezen gondolkodnom...
Ezeket kéne kiküszöbölni, akkor klappolna. Inkább az zavar, hogy az ombudsman döntése alapján már nem kötelezhetik a bliccelőket igazoltatásra, mert ezzel megsértik jogaikat, így magyarul a bliccelők nyugodtan tehetik a folytatásban a dolgukat a járműveken, szankció nélkül. Ergo nekünk emelik a díjakat (ezt ki is jelentette a vállalat), azok fizethetnek majd többet, akik eddig is rendesen fizették a bérlet/jegyárakat. Na itt van inkább a gond...

Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 19:46
Szerző: mlaszlo
PooLee írta:Én azért hozzátenném, hogy Miskolcon és Debrecenben 99%, hogy célba is érsz, akkor, amikor az írva van a menetrendben. Budapesten az sem biztos, hogy jön valami, és ha mégis, akkor sem garantált, hogy nem robban le egyszercsak... Debrecenben és Miskolcon is Európában érezheted magad, bármelyik járműre is szállsz fel. Ezekben a városokban az egészségedet is biztonságban tudhatod, míg a BKV-n szerintem már szinte mindenki kapott már el bőrbetegségeket, találkozott tetveket csak úgy szóró emberekkel, nézett már végig teljes anyagcsere folyamatokat, stb. Sőt, a BKV-n nemcsak a folyamatot nézheted végig, hanem azt is, hogy a végtermék hogyan viselkedik 1, 2, 3, sőt, akár 5 év elteltével egy szöveten például. Nemrég jártam a Balkánon, például Romániában, hát elmondhatom, hogy Budapest hozzájuk képest is 8-10 év lemaradásban van minimum... és ha attól eltekintünk, hogy a járműpark átlagéletkora lassan meghaladja a város lakosságáét, akkor is: ilyen mocskos, gettó állapotok tömegközlekedési eszközökön szerintem sehol a világon nincsenek. Ezért pénzt kérni... lázadást kellene szítani és szétverni az összes járművet, hátha akkor lezárulna az a rém-korszak.
Valóban, ez is igaz, BKV-n ha jót akarsz, akkor nem szabad leülni. Meg arról sem szabad megfeledkezni, hogy télen a buszon odafagy az ember keze a kapaszkodóhoz, esős időben pedig nem csak kint, hanem a buszokon belül is esik az eső, némelyiken pedig a kipufogó gáz is áramlik be az utastérbe. A járművezetők türelmetlenek, utasokat csuknak oda, többnyire ha az utas kér egy kis segítséget a vezetőtől, hogy milyen járattal tud a céljához eljutni, akkor még a vezető van felháborodva.
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 19:41
Szerző: mlaszlo
jeek írta:
Nem értelek, a helyközi/távolsági közlekedés egy tarifán van, mindegy, hogy MÁV vagy Volán. Esetleg a km övezetekben lehet eltérés. De a bérlet és jegyárak, szociálpolitikai kedvezmények megegyeznek buszon és vonaton is.
Pont erre gondoltam, hogy amióta a volánbusz jegyek árát felhozták a vasút díjszabás szintjére, azóta csökkent az utasszám. Régen napközben, amikor 30 percenként jár errefelé a busz, eléggé kihasznált volt, nem tömött, de 10-15 álló utas mindig volt. Mostanában még üres ülőhely is marad a főváros felé.
jeek írta:
Csak, hogy érzékeltessem pl. Budapesten milyen olcsó a BKV.
Havi bérletek: BKV: 9800Ft, MVK: 6500Ft, DKV: 6100Ft
Havi tanuló bérletek: BKV: 3850Ft, MVK: 3500Ft, DKV: 3300Ft
Havi nyugdíjas bérletek: BKV 3700Ft, MVK: 3500Ft, DKV: 3300Ft
Egyedül a teljes árú bérlet drágább a BKV-nál, de ha megnézel pl. egy tanuló béreltet vagy nyugdíjas bérletet, sőt a BKV-nál ha jól tudom még kismama bérlet is van, akkor az bizony iszonyat olcsó. Miért is? Azért mert ezzel a bérlettel utazhatsz a BKV összes járművével (éjjel-nappal), városon belül a MÁV-Start és a VOLÁN járataival is. Míg a másik 2 városban pár buszt meg 1 villamosvonalat, meg Debrecenben 1-2 trolit kapsz érte. Nem szállhatsz fel vele Volánra, MÁV-ra, nincs metró, fogaskerekű, HÉV stb. Remélem érezhető a különbség, hogy a budapesti kedvezményes béreltek szinte fillérekért vannak árulva más magyarországi városokhoz képest..
A BKV jegyek és bérletek ára most nem tudom hogy jön ide, én nem azokra mondtam hogy drágák, bár ha az átlagfizetéseket nézem, akkor olcsónak sem mondanám.
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 19:30
Szerző: PooLee
Én azért hozzátenném, hogy Miskolcon és Debrecenben 99%, hogy célba is érsz, akkor, amikor az írva van a menetrendben. Budapesten az sem biztos, hogy jön valami, és ha mégis, akkor sem garantált, hogy nem robban le egyszercsak... Debrecenben és Miskolcon is Európában érezheted magad, bármelyik járműre is szállsz fel. Ezekben a városokban az egészségedet is biztonságban tudhatod, míg a BKV-n szerintem már szinte mindenki kapott már el bőrbetegségeket, találkozott tetveket csak úgy szóró emberekkel, nézett már végig teljes anyagcsere folyamatokat, stb. Sőt, a BKV-n nemcsak a folyamatot nézheted végig, hanem azt is, hogy a végtermék hogyan viselkedik 1, 2, 3, sőt, akár 5 év elteltével egy szöveten például. Nemrég jártam a Balkánon, például Romániában, hát elmondhatom, hogy Budapest hozzájuk képest is 8-10 év lemaradásban van minimum... és ha attól eltekintünk, hogy a járműpark átlagéletkora lassan meghaladja a város lakosságáét, akkor is: ilyen mocskos, gettó állapotok tömegközlekedési eszközökön szerintem sehol a világon nincsenek. Ezért pénzt kérni... lázadást kellene szítani és szétverni az összes járművet, hátha akkor lezárulna az a rém-korszak.
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 18:54
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
A tömegközlekedésnek elméletileg nem a nyereségről kellene szólnia. A kedvezményeket elvehetjük, de akkor ki fogja a vasutat választani, ha még 400.-Ft-os benzin mellett is olcsóbb lehet autóval menni? Amióta a Volánbusznál jelentősen emelték a kilóméterdíjszabást, azóta itt Érden jelentős utasszámcsökkenés volt, szinte már csak diákok használják a buszt, mert majdnem 21 ezer forint a teljes árú bérlet Budapestre és az csak arra a szakaszra jó. Egy két tagú családnál ez már 42 ezer forint, hozzá még a BKV bérlet újabb 20 ezer forint. Több mint 60 ezer forint havonta tömegközlekedésre. Meg lehet csinálni ezt a MÁV-nál is, de az biztos, hogy még kevesebben utaznának vonattal, bevételnövekedés sem lenne tőle, mert amennyivel több pénz folyna be, annyi utast el is veszítenének.
Az meg hogy nem fedezi a jegyárbevétel a kiadásokat azt nem tudom elfogadni. Amíg arra van pénz, hogy az adott cég felsővezetésői ki tudja hány milliós autókkal utazgatnak, olyan nagyságú fizetéseket, prémiumokat, végkielégítéseket kapnak, amikről az átlagember csak álmodozik, addig nem lehet olyan rossz helyzetben ez a cég. Inkább az a baj, hogy nem oda megy a pénz, ahova kellene.
Nem értelek, a helyközi/távolsági közlekedés egy tarifán van, mindegy, hogy MÁV vagy Volán. Esetleg a km övezetekben lehet eltérés. De a bérlet és jegyárak, szociálpolitikai kedvezmények megegyeznek buszon és vonaton is.
Csak, hogy érzékeltessem pl. Budapesten milyen olcsó a BKV.
Havi bérletek: BKV: 9800Ft, MVK: 6500Ft, DKV: 6100Ft
Havi tanuló bérletek: BKV: 3850Ft, MVK: 3500Ft, DKV: 3300Ft
Havi nyugdíjas bérletek: BKV 3700Ft, MVK: 3500Ft, DKV: 3300Ft
Egyedül a teljes árú bérlet drágább a BKV-nál, de ha megnézel pl. egy tanuló béreltet vagy nyugdíjas bérletet, sőt a BKV-nál ha jól tudom még kismama bérlet is van, akkor az bizony iszonyat olcsó. Miért is? Azért mert ezzel a bérlettel utazhatsz a BKV összes járművével (éjjel-nappal), városon belül a MÁV-Start és a VOLÁN járataival is. Míg a másik 2 városban pár buszt meg 1 villamosvonalat, meg Debrecenben 1-2 trolit kapsz érte. Nem szállhatsz fel vele Volánra, MÁV-ra, nincs metró, fogaskerekű, HÉV stb. Remélem érezhető a különbség, hogy a budapesti kedvezményes béreltek szinte fillérekért vannak árulva más magyarországi városokhoz képest..
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 17:55
Szerző: DWC
A metrópótlás is tragédia. Egyre jobban szét van túrva KöKi, tájékoztatás csak minimális van, hogy mi hol, merre, meddig..
Re: K
HozzászólásElküldve:2011.07.28. 14:12
Szerző: mlaszlo
Bár még csak az első nap, de ez a Gellért-rakparti villamospótlás elég tragikusra sikeredett. A 41-es Deák térre közlekedtetése jó ötlet volt, de nem így, hogy 7-8-10 percig semmi, aztán jön a 47-es és szorosan a nyomába a 41-es.
A pótlóbuszozás helyett pedig inkább a 47-est kellett volna sűríteni, a villamosvezetők idegesek, sietnek, mert a megnövekedett utasszám, hosszabb utascsere miatt lassabb lett a villamos, így épphogy megérkezik a megállóba, már nyomja a csengőt hogy sürgesse a le és felszállást.