Oldal: 130 / 219

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.25. 13:14
Szerző: Zoey
jeek írta:Miért az 1960-as évekbeli régi Bhv vonatok szaladgálnak pl. Miskolc-Nyíregyháza vonalon? Az utazóközönség miatt. Egyszer el kell utazni arrafelé, Taktaköz, Rakamaz után, Görögszállás és meg kell nézni az utazóközönséget.
Annyit mondok csak, hogy általában jegy nélkül utaznak, az üléseken állnak cipőstől, a napraforgómagot szétszórják, ruházatuk szennyezett stb.
Ezen a vonalon utazok heti rendszerességgel suli időszakban :lol: :S

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.25. 10:37
Szerző: mlaszlo
jeek írta:Nem is olyan rég, a MÁV callcenterében felhívott minket egy úr Svédországból. Jöttek Magyarországra nyaralni. Jegyeket foglalt le IC-kre. Elmondanám, hogy 0 azaz 0db teljesárú menetjegy volt, mert EU-s tagállamból jött, gyerekkel és megillette őket különféle kedvezmény. Na ez a nem normális kéremszépen! Ez az óriási veszteség a közlekedési cégeknek, mert azt SENKI nem fizeti meg, hogy az EU-ból átjön xy és ingyen vagy épp kedvezményesen utazik nálunk. Biztos, hogy ezért Svédország vagy az EU egy Ft-ot sem adott a MÁV-Startnak.

Ha végigmész egy vonaton akkor 30 emberből 25 biztos, hogy valamilyen kedvezménnyel vagy teljesen ingyen utazik. Mi elvárjuk a 100%-os tökéletes szolgáltatást, amikor csak töredékét fizetjük a szolgáltatásért?
A múltkor olvastam egy kimutatást, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. bevételének csak 60%-a származik a jegy és bérletbevételekből, pont a sok indokolatlan kedvezmény miatt, a többit a cégnek magának kell kigazdálkodni (mivel az állami/önkormányzati támogatás nem fedezi ezt).
Én nem vagyok a MÁV pártján, nem vagyok az utas pártján sem, én annak a pártján vagyok, hogy amíg ennyi indokolatlan és sok kedvezmény van, ami itt Magyarországon szinte példátlanul sok, addig ne várjunk el tökéletes szolgáltatást, mert nincs miből. Furcsán és hihetetlenül hangzik, de a magyar közösségi közlekedés leginkább a rengeteg indokolatlan kedvezmények miatt tart ott, ahol tart. És ezért nem a dolgozókat, cégeket, hanem magát az államot kell hibáztatni....
A tömegközlekedésnek elméletileg nem a nyereségről kellene szólnia. A kedvezményeket elvehetjük, de akkor ki fogja a vasutat választani, ha még 400.-Ft-os benzin mellett is olcsóbb lehet autóval menni? Amióta a Volánbusznál jelentősen emelték a kilóméterdíjszabást, azóta itt Érden jelentős utasszámcsökkenés volt, szinte már csak diákok használják a buszt, mert majdnem 21 ezer forint a teljes árú bérlet Budapestre és az csak arra a szakaszra jó. Egy két tagú családnál ez már 42 ezer forint, hozzá még a BKV bérlet újabb 20 ezer forint. Több mint 60 ezer forint havonta tömegközlekedésre. Meg lehet csinálni ezt a MÁV-nál is, de az biztos, hogy még kevesebben utaznának vonattal, bevételnövekedés sem lenne tőle, mert amennyivel több pénz folyna be, annyi utast el is veszítenének.
Az meg hogy nem fedezi a jegyárbevétel a kiadásokat azt nem tudom elfogadni. Amíg arra van pénz, hogy az adott cég felsővezetésői ki tudja hány milliós autókkal utazgatnak, olyan nagyságú fizetéseket, prémiumokat, végkielégítéseket kapnak, amikről az átlagember csak álmodozik, addig nem lehet olyan rossz helyzetben ez a cég. Inkább az a baj, hogy nem oda megy a pénz, ahova kellene.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.25. 10:00
Szerző: tomee87
Nem is olyan rég, a MÁV callcenterében felhívott minket egy úr Svédországból. Jöttek Magyarországra nyaralni. Jegyeket foglalt le IC-kre. Elmondanám, hogy 0 azaz 0db teljesárú menetjegy volt, mert EU-s tagállamból jött, gyerekkel és megillette őket különféle kedvezmény. Na ez a nem normális kéremszépen! Ez az óriási veszteség a közlekedési cégeknek, mert azt SENKI nem fizeti meg, hogy az EU-ból átjön xy és ingyen vagy épp kedvezményesen utazik nálunk. Biztos, hogy ezért Svédország vagy az EU egy Ft-ot sem adott a MÁV-Startnak.

Ha végigmész egy vonaton akkor 30 emberből 25 biztos, hogy valamilyen kedvezménnyel vagy teljesen ingyen utazik. Mi elvárjuk a 100%-os tökéletes szolgáltatást, amikor csak töredékét fizetjük a szolgáltatásért?
A múltkor olvastam egy kimutatást, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. bevételének csak 60%-a származik a jegy és bérletbevételekből, pont a sok indokolatlan kedvezmény miatt, a többit a cégnek magának kell kigazdálkodni (mivel az állami/önkormányzati támogatás nem fedezi ezt).
Én nem vagyok a MÁV pártján, nem vagyok az utas pártján sem, én annak a pártján vagyok, hogy amíg ennyi indokolatlan és sok kedvezmény van, ami itt Magyarországon szinte példátlanul sok, addig ne várjunk el tökéletes szolgáltatást, mert nincs miből. Furcsán és hihetetlenül hangzik, de a magyar közösségi közlekedés leginkább a rengeteg indokolatlan kedvezmények miatt tart ott, ahol tart. És ezért nem a dolgozókat, cégeket, hanem magát az államot kell hibáztatni....

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.25. 07:47
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Azért az utasokat, utazóközönséget ne hagyjuk ki a buliból. Mert részben ők tehetnek arról, ahogyan kinéznek a tömegközlekedési járművek ma Magyarországon.

Miért az 1960-as évekbeli régi Bhv vonatok szaladgálnak pl. Miskolc-Nyíregyháza vonalon? Az utazóközönség miatt. Egyszer el kell utazni arrafelé, Taktaköz, Rakamaz után, Görögszállás és meg kell nézni az utazóközönséget.
Annyit mondok csak, hogy általában jegy nélkül utaznak, az üléseken állnak cipőstől, a napraforgómagot szétszórják, ruházatuk szennyezett stb.
Egy közlekedési vállalatnak sincs arra kapacitása, hogy minden induló járatot, rendre kitakarítsa ilyen utasok mellett. És egy közlekedési vállalat sem fogja bevállalni, hogy ilyen utasok alá a legújabb, legmodernebb járművet rakja.
Megoldás? Amit már említettem.. a rohadt indokolatlan (3 gyerek után járó, magasabb családi pótlék után járó, hátrányos helyzet után járó stb.) 90%-os utazási kedvezmény megszüntetése.
Biztos vagyok benne, hogy azalatt a háromnegyed óra takarítási idő alatt, Ti sem tudnátok csili-vilire kitakarítani egy járművet (busz vagy vonat), mert az max arra elég, hogy felmoss benne és kész (mert ha 1-2 csepp víz van a padlón a vonaton, amikor beáll a vágányra, akkor már jön az utaspanasz, hogy balesetveszélyes, büntessék meg a takarítókat).
Mindegyik közlekedési cég ugyanúgy használja a járműveket, csak legfeljebb az utazóközönség más vagy épp a járatsűrűség más. A BKV buszai is napi szerintem 3-4 órát, ha állnak (pihennek) ez is miért van, mert ha lecsökkentik a 2 perces követési időt 3 percre, akkor az elkényelmesedett pesti utazóközönség rögtön ríííí, hogy ritkán járnak a buszok.
Részben igazad van, vannak olyan vonalak, ahova nem érdemes a legújabb járműveket kiadni, ilyen a BKV-nál pl. a 24-es és 28-as villamos. Ugyanakkor mikor felszállsz egy buszra, vonatra, akkor azért azt meg lehet állapítani, hogy pl. a szétszórt szotyola pár órája-pár napja lehet ott vagy a fekete kosz az ablakon már hosszú évek eredménye. Amikor az ülés fölötti csomagtartóra felteszek egy táskát, utazás végén levéve pedig fekete-zsíros foltokat találok rajta, amit többszöri mosás után sem lehet kiszedni belőle, akkor az nem azért került oda, mert a végállomáson nem fért bele egy takarítás, hanem azért mert ki tudja hány éve nem törölték át és vastagon van rajta a zsíros kosz. A kocsi felső részén lévő burkolat sem az utasok miatt lesz fehér-vaj szín helyett szürkés-feketés.
A Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Százhalombatta vonal nem éppen egy rossz hírű szakasz, nem olyan vonal ahol annyira rongálnák a kocsikat, nagyon kevés a bliccelés, ennek ellenére a kék vonatok sokszor olyanok, hogy az ember gyomra felfordul ha fel kell szállni rá. És nem azért, mert nem volt idő az utóbbi pár napban kitakarítani. Arra már inkább ki se térek, hogy a vonaton a mosdót kelljen használni.

BKV, a 2 perces követés nem azért van, mert az utazóközönség sír hogy ritkán jár, elárul hogy a BKV magasról tesz az utazóközönség igényeire, hanem mert szükség van rá, így is tömötten járnak a buszok. A BKV ahol és amint lehet ritkít. A buszok pedig nem azért állnak keveset, mert annyi a munkájuk, hanem mert nincs mit kiadni helyette. Nincs olyan nap, hogy a paraméterkönyvben meghatározott járműszámot ki tudják adni. Visszatérve a 2 perces követésre, gondolom a 7-es buszcsaládról lenne szó, menetrend szerint talán tényleg ennyinek kellene lennie a követésnek, gyakorlatban sose. Munkanapokon csúcsidőben már nem egyszer több mint 10 percet kellett várni rá, mert x jármű lerobbant. Nem azzal van a probléma, hogy ennyi várakozás kibírhatatlan, hanem ilyenkor 2-3 busznyi ember próbál felpréselődni egyre. Öröm ilyenen utazni.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.24. 22:02
Szerző: tomee87
mlaszlo írta: Szerintem nem a kor számít, hanem hogy milyen cég használta és milyen volt a karbantartás.
Azért az utasokat, utazóközönséget ne hagyjuk ki a buliból. Mert részben ők tehetnek arról, ahogyan kinéznek a tömegközlekedési járművek ma Magyarországon.

Miért az 1960-as évekbeli régi Bhv vonatok szaladgálnak pl. Miskolc-Nyíregyháza vonalon? Az utazóközönség miatt. Egyszer el kell utazni arrafelé, Taktaköz, Rakamaz után, Görögszállás és meg kell nézni az utazóközönséget.
Annyit mondok csak, hogy általában jegy nélkül utaznak, az üléseken állnak cipőstől, a napraforgómagot szétszórják, ruházatuk szennyezett stb.
Egy közlekedési vállalatnak sincs arra kapacitása, hogy minden induló járatot, rendre kitakarítsa ilyen utasok mellett. És egy közlekedési vállalat sem fogja bevállalni, hogy ilyen utasok alá a legújabb, legmodernebb járművet rakja.
Megoldás? Amit már említettem.. a rohadt indokolatlan (3 gyerek után járó, magasabb családi pótlék után járó, hátrányos helyzet után járó stb.) 90%-os utazási kedvezmény megszüntetése.
Biztos vagyok benne, hogy azalatt a háromnegyed óra takarítási idő alatt, Ti sem tudnátok csili-vilire kitakarítani egy járművet (busz vagy vonat), mert az max arra elég, hogy felmoss benne és kész (mert ha 1-2 csepp víz van a padlón a vonaton, amikor beáll a vágányra, akkor már jön az utaspanasz, hogy balesetveszélyes, büntessék meg a takarítókat).
Mindegyik közlekedési cég ugyanúgy használja a járműveket, csak legfeljebb az utazóközönség más vagy épp a járatsűrűség más. A BKV buszai is napi szerintem 3-4 órát, ha állnak (pihennek) ez is miért van, mert ha lecsökkentik a 2 perces követési időt 3 percre, akkor az elkényelmesedett pesti utazóközönség rögtön ríííí, hogy ritkán járnak a buszok.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.24. 17:43
Szerző: Zoey
mlaszlo írta:
jeek írta: Ne is! :D Ilyen kocsijai vannak a MÁV-nak is egyébként, igaz már a MÁV-Nosztalgia Kft-é. Nosztalgiakocsikat csináltak belőle és nosztalgia utazások során jár a vonatok szerelvényeiként. "Őskövületi" darabok már ezek.
Szerintem nem a kor számít, hanem hogy milyen cég használta és milyen volt a karbantartás. Itt vannak a BKV-nál a Volvo buszok, némelyik alig 5 éves, de szakadtabban néz ki és rosszabb állapotban van, mint egy 20 éves Ikarus.
Ezek a szóban forgó vasúti kocsik lehet hogy öregebbek, de nekem utas barátabbnak tűnnek. Lehet, hogy az ún. Halberstadtti kocsik fiatalabbak, modernebbek, de utasok szemszögéből sokkal rosszabb velük utazni, mint ezekkel a régebbi német kocsikkal. A Halbiknak még a MÁV régi kocsijainál is magasabb a padló szintje, fiataloknak nem akadály, de idősebbek hogy küzdjék fel magukat? Valamint az utastérben kevesebb a nyitható ablak is. Nem tudok ki tervezte ezeket a kocsikat, hova kellett ilyen magas padlószint.
Ráadásul szerintem az ülések elhelyezése sem a legoptimálisabb.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.24. 17:39
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Ne is! :D Ilyen kocsijai vannak a MÁV-nak is egyébként, igaz már a MÁV-Nosztalgia Kft-é. Nosztalgiakocsikat csináltak belőle és nosztalgia utazások során jár a vonatok szerelvényeiként. "Őskövületi" darabok már ezek.
Szerintem nem a kor számít, hanem hogy milyen cég használta és milyen volt a karbantartás. Itt vannak a BKV-nál a Volvo buszok, némelyik alig 5 éves, de szakadtabban néz ki és rosszabb állapotban van, mint egy 20 éves Ikarus.
Ezek a szóban forgó vasúti kocsik lehet hogy öregebbek, de nekem utas barátabbnak tűnnek. Lehet, hogy az ún. Halberstadtti kocsik fiatalabbak, modernebbek, de utasok szemszögéből sokkal rosszabb velük utazni, mint ezekkel a régebbi német kocsikkal. A Halbiknak még a MÁV régi kocsijainál is magasabb a padló szintje, fiataloknak nem akadály, de idősebbek hogy küzdjék fel magukat? Valamint az utastérben kevesebb a nyitható ablak is. Nem tudok ki tervezte ezeket a kocsikat, hova kellett ilyen magas padlószint.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.24. 17:05
Szerző: Zoey
jeek írta:
Zoey írta:
djlacee írta:nálunk ez az alap (vagy a halberstadti kocsik), klíma mondjuk ezekben sincs :)
http://www.youtube.com/watch?v=gKXgZKQl-j4

Ááá, cseppet sem irigykedünk... :S
Ne is! :D Ilyen kocsijai vannak a MÁV-nak is egyébként, igaz már a MÁV-Nosztalgia Kft-é. Nosztalgiakocsikat csináltak belőle és nosztalgia utazások során jár a vonatok szerelvényeiként. "Őskövületi" darabok már ezek.
Lehet, szívesebben utaznék ilyenekkel, mint a Borsodban jelenleg használtakkal.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.24. 16:52
Szerző: tomee87
Zoey írta:
djlacee írta:nálunk ez az alap (vagy a halberstadti kocsik), klíma mondjuk ezekben sincs :)
http://www.youtube.com/watch?v=gKXgZKQl-j4

Ááá, cseppet sem irigykedünk... :S
Ne is! :D Ilyen kocsijai vannak a MÁV-nak is egyébként, igaz már a MÁV-Nosztalgia Kft-é. Nosztalgiakocsikat csináltak belőle és nosztalgia utazások során jár a vonatok szerelvényeiként. "Őskövületi" darabok már ezek.
Kép

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.18. 07:23
Szerző: LuciFerko
Szerintem kikéne menni a lepsényi állomásra kamerázni, mert ez ott rendszeres.