Oldal: 131 / 219

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.18. 07:22
Szerző: mlaszlo
LuciFerko írta:Aha, tegnap Lepsénynél elindult a vonat, miközben kászálódtam le a bőröndökkel. Mozgó szerelvényről leugrás cuccostól és majdnem egy jó nagy esés elég unvicces.
Nekem azt mondták, hogy a BKV esetében a legkisebb baj esetén is jegyzőkönyvet kell felvetetni, ellenkező esetben később mindenféle kártérítést megtagad a cég. Azért érdeklődtem utána, mert szinte mindennapos lett az odacsukás a buszoknál, aminek könnyen sérülés lehet a következménye.
Szerintem hasonló esetben a MÁV-nál is szükség lehet ilyesmire, különben ha később netalán valami baj van, ami a helyszínen nem derült ki, akkor a MÁV biztos mindent letagad.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.18. 05:54
Szerző: LuciFerko
Aha, tegnap Lepsénynél elindult a vonat, miközben kászálódtam le a bőröndökkel. Mozgó szerelvényről leugrás cuccostól és majdnem egy jó nagy esés elég unvicces.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.17. 19:02
Szerző: Nightman
Ennyi vasúti probléma is mért van? Mert nincs zsé felujításra,karbantartásra. Mért nincs? Mert mennek a "mutyik" Volt szó róla médiában is,hogy egy izzócsere 180000ft? Mért? Mert sógor,rokon,haver ki tudja hány vállalkozásán megy keresztül a történet.. Ne vicceljünk már... Érdekek mozognak a háttérben,miközben már takarítókra se nagyon van zsé.. Kmét-Szolnok vonalon egy hónapig volt kiírva h az ajtó rossz.. Hol élünk??olt kiírva h az ajtó rossz.. Hol élünk??

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.17. 11:10
Szerző: PooLee
Bárcsak ez a pár perc különbség lenne a legnagyobb probléma... Sokkal nagyobb gond, hogy ha vonatra szállsz, mostanában egyáltalán nem lehetsz benne biztos, hogy célba érsz. Nap mint nap akár többször is leszakad a felsővezeték, letörik az áramszedő, lerobban a mozdony/motorvonat, elromlik a biztosítóberendezés, gázolás történik, stb. stb. stb.
Persze a buszok is szoktak lerobbanni, dugóba kerülni, akár kiégni, stb. - de nem ilyen arányban! Valamint - amint írtad - klímában, wi-fi kapcsolattal kicsit könnyebb elviselni némi késést.
És a legeslegnagyobb gond: ha bekövetkezik a fent felsoroltak bármelyike, többnyire dilettáns, szánalmas döntéseket hoznak (vagy semmilyet). Szerintem ezek összjátéka a legfőbb riasztó erő. Számos embert ismerek, akik a klíma hiánya vagy a kosz ellenére a vasutat választják, mert kényelmesebb, főleg ha többen utaznak együtt. Azonban miután 10 utazásból 9 alkalommal szívatja meg őket a MÁV valamivel, ezzel totális hülyét csinálva belőlük, immáron hallani sem akarnak a vonatról, ha nem muszáj.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.17. 10:32
Szerző: tomee87
Nightman írta:De ha már az embereknél tartunk,kedves Jeek,áruld már el nekem,ha egy vonatnak nem kell egy másikat sem bevárnia,mért nem tud időben indulni a járgány akármelyik vonalon ha zöldutat kap? Ja,még a kaller a mozdonyvezetővel cigizik! Na ezt szüntetném meg! Visszaélnek vele hogy sokan a vasútra kényszerülnek!!
Ilyenkor utaspanaszt kell tenni és ki fogják vizsgálni az ügyet.
És most jön képbe a GPS rendszer, hogy miért is jó. A GPS rendszer percre pontosan naplózza (sokkal pontosabban, mint a KÖFI), hogy egy vonat mikor indult és érkezett egy adott állomásra, tehát ha még a mozdonyvezető, kaller, forgalmista meg is dumálják egymással, hogy majd beírnak +1 perc késést, mondjuk az erős utasforgalomra hivatkozva, az általad említett cigizés miatt, akkor utána úgyis lebuknak, mert visszanézik a GPS naplót és abban már +4-5 perc lesz benne, azt nem lehet megbuherálni ugyanis.

A másik dolog. Mégis hogyan lehetne vasútra terelni az embereket? Még ha jó pofát vágnak hozzá a kallerek, forgalmisták mindenki. Ez írtó kevés hozzá, nem őket kell elsősorban hibáztatni.
Szerdán voltam Budapesten. A Millenáristól - Sátoraljaújhelyig 3óra 20 perc volt az út, természetesen autóval.
Ha ezt vasúttal + BKV-val tettem volna meg akkor minimum 5 óra lett volna az utazás időtartama.
Egerből elutazom Budapestre, közvetlen sebesvonattal 2 óra 10 perc, míg közvetlen autópályás Expressz busszal 1 óra 50 perc (és még klíma meg WiFi is van FELÁR nélkül).
De ugyanígy nézhetjük Budapest - Zalaegerszeg közvetlen gyorsvonattal 3 óra 50 perc, expressz busszal 3 óra alatt megvan.
Vághatunk itt jópofát, ilyen szolgáltatás mellett úgyse fognak plusz utasra szert tenni. Meg amíg 2 ember olcsóbban utazik autóval, vagy amíg a klímát és viszonylag tiszta, normális vonatot csak több száz Ft-os helyjeggyel lehet igénybe venni a vasúton (Volánnál pl. ezeket felár nélkül is megkapjuk) addig ne reménykedjünk semmiben.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.16. 22:31
Szerző: mlaszlo
jeek írta: A pénztárosoknak sajnos elég nagy a hajtás és akkor nincs idejük minden kedvezményre figyelmeztetni ott helyben az utast, meg nem is tudhatja, hogy az illető kinek veszi a jegyet. Ezek a kedvezmények nyilvánosak, nettől, állomásokon keresztül mindenhol elérhetőek. Utazás előtt fel kell hívni minket (MÁVDirekt) és mi elmondjuk mindig a lehető legkedvezőbb utazási lehetőségeket :twisted:
Én mindent megértek, de a MÁV elméletileg egy szolgáltató, akinek meg kellene tartania az utasokat, illetve megpróbálni újakat is szerezni nem pedig elüldözni. Utazás előtt nekem nem az jut eszembe, hogy végignézzem milyen kedvezményeket kaphatok, hanem próbálok kalkulálni, melyik vonat jó, adott esetben csatlakozás miatt is. Most ha a pályaudvaron a jegypénztáros felhívja a figyelmet egy kedvezményre, akkor lehet hogy ez marad meg inkább az utasban, hogy nem 2500.-Ft-ot fizetett egy útra, hanem csak 2000.-Ft-ot és milyen jól járt. Lehet úgyis, hogy nézzen utána az utas ha akar valamit, aztán vessen magára ha nem tudott erről a kedvezményről, de akkor az fog megmaradni benne, hogy mennyit késett a vonat, koszos volt, büdös volt és milyen sokat fizetett ezért, legközelebb inkább mással oldja meg ha teheti az utazást.
Sajnos jelenleg még mindig olyan a cég hozzáállása, hogy ha tetszik, ha nem ez van, ha nem tetszik lehet gyalog menni.

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.16. 22:19
Szerző: Nightman
Egyetértek,tölem a mai napig is mindíg kérdik hétvégén ha épp vonatozom,hogy mért egészet kérek,elmúltam 26.. Ez sztem emberfüggő.. De ha már az embereknél tartunk,kedves Jeek,áruld már el nekem,ha egy vonatnak nem kell egy másikat sem bevárnia,mért nem tud időben indulni a járgány akármelyik vonalon ha zöldutat kap? Ja,még a kaller a mozdonyvezetővel cigizik! Na ezt szüntetném meg! Visszaélnek vele hogy sokan a vasútra kényszerülnek!!

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.16. 21:48
Szerző: chab7
Na ebben viszont dicsérnem kell kicsit a vasutat. Mikor én még 26 éven aluli voltam akkor nekem ajánlották a kedvezményt. Igaz ez már majd 10 éve volt, tehát az akkori vasutat, ill. akkori pénztárosokat illeti a dicséret. Úgy látom már ez sem így megy most. Válság van na, a vasútnál is...

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.16. 21:43
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Hát nem igazán hangsúlyozzák ezeket a kedvezményeket. A jegypénztáros még soha nem kérdezte tőlem, hogy nem 26 éven aluli véletlenül, mert akkor tudok kedvezményt adni. Ismerősünknek se ajánlottak fel még soha ilyen családi kedvezményt, simán kifizette mindig a teljes árú jegyet plusz az 50%-osat a gyereknek.
Mindenesetre nem hiszem, hogy a kedvezmények miatt lennének gondok a MÁV-nál. Persze el lehet ezeket venni, de akkor még kevesebben választanák utazáshoz a vonatot.
A pénztárosoknak sajnos elég nagy a hajtás és akkor nincs idejük minden kedvezményre figyelmeztetni ott helyben az utast, meg nem is tudhatja, hogy az illető kinek veszi a jegyet. Ezek a kedvezmények nyilvánosak, nettől, állomásokon keresztül mindenhol elérhetőek. Utazás előtt fel kell hívni minket (MÁVDirekt) és mi elmondjuk mindig a lehető legkedvezőbb utazási lehetőségeket :twisted:

Re: K

HozzászólásElküldve:2011.07.16. 21:31
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Amit az államtól kapnak, az sajnos korántsem fedezi ezeket a kedvezményeket. De nem csak a MÁV-nál így van ez a helyi közlekedési cégeknél is és a Volánnál is.
Ezenkívül 2 féle kedvezmény van: szociálpolitikai (ez egységes MÁV-Volán) és üzletpolitikai (ezt az adott szolgáltató cég biztosítja, maguknak kell kigazdálkodni).
A MÁV-nál ilyen üzletpolitikai kedvezmény a 26 éven aluli pl., meg a kis-családos kedvezmény, ezért az államtól egy Ft-al sem kapnak többet. Azért csinálják ezeket az üzletpolitikai kedvezményeket, hogy így is utasokat csalogassanak el a busztól (de nem járnak sikerrel).
Hát nem igazán hangsúlyozzák ezeket a kedvezményeket. A jegypénztáros még soha nem kérdezte tőlem, hogy nem 26 éven aluli véletlenül, mert akkor tudok kedvezményt adni. Ismerősünknek se ajánlottak fel még soha ilyen családi kedvezményt, simán kifizette mindig a teljes árú jegyet plusz az 50%-osat a gyereknek.
Mindenesetre nem hiszem, hogy a kedvezmények miatt lennének gondok a MÁV-nál. Persze el lehet ezeket venni, de akkor még kevesebben választanák utazáshoz a vonatot.