Oldal: 134 / 482

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.12. 21:25
Szerző: Nickman
Discoshit már a miskolci FM1 Rádióban és a kecskeméti illetve nagykőrösi Gong Rádióban.
Lehetséges hogy a Rádió1-en megszűnik vagy csak "terjeszkednek" ?

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.12. 06:47
Szerző: szemilan
Neo FM, Pasa profilképe....

Mi van itt emberek? :D Ez a Rádió 1 topik.

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.12. 06:14
Szerző: Szelerailway
Pasa írta:
Szelerailway írta:Pasa pedig a képed alapján, az ősz szakálladdal inkább 60-nak mondanálak. ;) :)
Azóta borotválkoztam! :shock: ^^
Igen? Nahát mit tesz Isten! Ööö... akarom mondani Allah! Egyébként a turbán is öregít, dob rajtad egy 20 -at, nem beszélve arról, hogy ma már nem is divat. :)

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 20:41
Szerző: Glenn
Szelerailway írta:Pasa pedig a képed alapján, az ősz szakálladdal inkább 60-nak mondanálak. ;) :)
Azóta borotválkoztam! :shock: ^^

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 20:36
Szerző: Szelerailway
Csatlakozom Pasához, a HD és Kerek1radio által felvázolt rádiókkal, érzésem szerint, tele vagyunk, kifejezetten oldies zenét játszó rádió, éterben sajna nincs.
Pasa pedig a képed alapján, az ősz szakálladdal inkább 60-nak mondanálak. ;) :)

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 20:13
Szerző: Glenn
hd írta:a 40+ korosztályra egyre inkább jellemző fiatal életérzés megtartás.
Én is 40+ vagyok, de (állítólag) csak 30+-osnak nézek ki. Fiatalosnak érzem magam és aszerint próbálok élni is, mégis szívesen hallgatom a 70-es és 80-as évek zenéit, akár órákon át. Hiányzik is egy ilyen rádió nagyon, pl. mint az egykori Sztár FM. :(

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 17:07
Szerző: hd
kerek1radio írta:Még mielőtt keresztre feszítenétek... :) Nem olyan bődületesen nagy baromságokat írok. A Sláger már rég nem a zenék miatt volt népszerű és piacvezető, a "Sláger" a végére - sőt már korábban is - egy életérzés volt, egy idilli állapothoz való tartozás. Slágeres műsorvezetők mondták, hogy a Sláger Rádió tulajdonképpen egy álomgyár volt, vagyis a zene csak egy része volt a népszerűségüknek. A Sláger Rádió népszerűsége nem kizárólag a zeneiségében volt mérhető, hanem abban amit köré építettek!

Ha mondjuk a Sláger egyik napról a másikra 40%-ra csökkentette volna az oldies arányát és az arculatukhoz igazítva az aktuális zenei felhozatalból szelektáltak volna, akkor is megmaradt volna a magas hallgatottsága, sőt bővült volna. Egyébként tényleg ez lett volna később a Sláger útja, hogy a hangulatot és az arculat egy részét megtartva frissült volna. Nem tudom, hogy a cseheknél, vagy a szlovákoknál van e Frekvence1...? Na, tulajdonképpen ott is az oldies dominál, ha jól tudom még mindig, de már korán sem akkora a hallgatottsága, mint pár éve. Változik a világ, frissülhet a hallgatói bázis, akik számára nem biztos, hogy sokat jelent egy Bon Jovi, de mondjuk a Nickelback-et szívesen hallgatja. Én erre gondoltam szinten tartás alatt.

A hirdetők számára kereskedelmileg fontos közönség bizonyos idő elteltével cserélődik, változik és ezt egy kereskedelmi rádiónak valamilyen szinten követnie kell.

A Sláger által tökéletesített rádiós kliséket (gondolok itt a szöveges tartalomra, megszólalásokra, műsorvezetőkre, a sláger angyalra, a jótékonykodásokra, stb...), bármilyen, szélsőségektől mentes zenei arculathoz hozzá lehet igazítani.

De tökmindegy... a politika szétkú@ta az egészet.
Van abban valami, amit írsz.

Bár nagyon országfüggő, de összességében az a trend figyelhető meg nyugaton és Közép-Európában (SK, CZ, PL), hogy azok a rádiók, amelyek idáig a hagyományos AC format szerint működtek, fokozatosan váltanak a frissebb Modern AC, vagy akár egy konszolidáltabb Hot AC formátumra. Ennek az okairól szerintem már itt a fórumon is volt szó, demográfia, és a 40+ korosztályra egyre inkább jellemző fiatal életérzés megtartás.

Valószínűleg a Sláger is elment volna ilyen irányba, viszont szerintem nem annyira radikálisan ahogyan te is írod, hanem lassabban és fokozatosabban (A végkimenetel talán olyan lett volna, mint a Neo FM közvetlenül az augusztusi csőd előtt). Egyrészt egy gondosan felépített, drága kutatásokra alapozott rotációt - ami szerintem igenis, jelentős mértékben hozzájárult a piacvezető pozícióhoz - nem dobtak volna ki csak úgy a kukába. Másrészt Kelet-Európában az eltérő szokások, kultúra, és a nyugathoz viszonyított általános késés miatt még nagyon népszerűek a Slágerhez hasonlóan 80-as 90-es évekre építő AC (vagy ahogyan az Emmis kommunikálta, Oldies-based AC) rádiók, elég belehallgatni pár, a környező országok Neo FM-pótló csatornáiról szóló cikkben található adóba. Többek között ott van a cseh Impuls, a szerb Index, a román Europa FM, vagy távolabb a litván Skonto és észt Star FM. Ezek többnyire mind a hallgatottsági TOP3-ban vannak.

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 15:18
Szerző: kerek1radio
Még mielőtt keresztre feszítenétek... :) Nem olyan bődületesen nagy baromságokat írok. A Sláger már rég nem a zenék miatt volt népszerű és piacvezető, a "Sláger" a végére - sőt már korábban is - egy életérzés volt, egy idilli állapothoz való tartozás. Slágeres műsorvezetők mondták, hogy a Sláger Rádió tulajdonképpen egy álomgyár volt, vagyis a zene csak egy része volt a népszerűségüknek. A Sláger Rádió népszerűsége nem kizárólag a zeneiségében volt mérhető, hanem abban amit köré építettek!

Ha mondjuk a Sláger egyik napról a másikra 40%-ra csökkentette volna az oldies arányát és az arculatukhoz igazítva az aktuális zenei felhozatalból szelektáltak volna, akkor is megmaradt volna a magas hallgatottsága, sőt bővült volna. Egyébként tényleg ez lett volna később a Sláger útja, hogy a hangulatot és az arculat egy részét megtartva frissült volna. Nem tudom, hogy a cseheknél, vagy a szlovákoknál van e Frekvence1...? Na, tulajdonképpen ott is az oldies dominál, ha jól tudom még mindig, de már korán sem akkora a hallgatottsága, mint pár éve. Változik a világ, frissülhet a hallgatói bázis, akik számára nem biztos, hogy sokat jelent egy Bon Jovi, de mondjuk a Nickelback-et szívesen hallgatja. Én erre gondoltam szinten tartás alatt.

A hirdetők számára kereskedelmileg fontos közönség bizonyos idő elteltével cserélődik, változik és ezt egy kereskedelmi rádiónak valamilyen szinten követnie kell.

A Sláger által tökéletesített rádiós kliséket (gondolok itt a szöveges tartalomra, megszólalásokra, műsorvezetőkre, a sláger angyalra, a jótékonykodásokra, stb...), bármilyen, szélsőségektől mentes zenei arculathoz hozzá lehet igazítani.

De tökmindegy... a politika szétkú@ta az egészet.

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 13:06
Szerző: viktorio
visszatérhetnének a hírek is...

Re: Rádió 1

HozzászólásElküldve:2012.11.11. 13:03
Szerző: viktorio
mintha újabb promók mennének...