RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #70401  Szerző: mlaszlo
 
admin írta:A legemlékezetesebb BKV-s élményem pár hete történt:

A Lehel térről a Fővámra kellett eljutnom, időre, reggel 8-ra.
Általában metrózom a Kálvinig, majd 49-es villamos, vagy gyalog, attól függ, mennyi időm van.

Hát ez akkor meghiúsult, ugyanis le volt zárva a Lehel térnél a metró (akkor is valami füst vagy tűz volt a Nyugatinál talán). Hát nosza, 15-ös busz, az legalább közvetlen a Fővámra, bár baromi lassú.

Olyannyira lassú volt, hogy a Március 15.-e térig (Fővám előtti megálló) ötször robbant le, majd a célegyenes előtt végleg... akkor már az ajtókat is kézzel kellett kinyitni és mindenki leszállt. Nem baj, ott a 2-es villamos!

Jött, megállt, akkora tömeg volt rajta, hogy ott meg becsukni nem tudták az ajtókat, de aztán csak elindult... én megérkeztem a Fővámra 8:10 perckor, azaz 55 perc alatt (normál esetben max 20 lenne), de itt még nincs vége: hátranézek és a Fővám téri megállóban lerobbant a 2-es villamos is.
A 15-ös busz tényleg nagyon lassú, azokon a szűk utcákon ráadásul alig fér el a busz.
2-es villamos, és ugye ezt akarják májustól ritkítani. Egyébként azon is nagyon szakadt villamosok járnak, hiába turisták által frekventált helyeken megy.
 #70400  Szerző: markfelt
 
A legemlékezetesebb BKV-s élményem pár hete történt:

A Lehel térről a Fővámra kellett eljutnom, időre, reggel 8-ra.
Általában metrózom a Kálvinig, majd 49-es villamos, vagy gyalog, attól függ, mennyi időm van.

Hát ez akkor meghiúsult, ugyanis le volt zárva a Lehel térnél a metró (akkor is valami füst vagy tűz volt a Nyugatinál talán). Hát nosza, 15-ös busz, az legalább közvetlen a Fővámra, bár baromi lassú.

Olyannyira lassú volt, hogy a Március 15.-e térig (Fővám előtti megálló) ötször robbant le, majd a célegyenes előtt végleg... akkor már az ajtókat is kézzel kellett kinyitni és mindenki leszállt. Nem baj, ott a 2-es villamos!

Jött, megállt, akkora tömeg volt rajta, hogy ott meg becsukni nem tudták az ajtókat, de aztán csak elindult... én megérkeztem a Fővámra 8:10 perckor, azaz 55 perc alatt (normál esetben max 20 lenne), de itt még nincs vége: hátranézek és a Fővám téri megállóban lerobbant a 2-es villamos is.
 #70399  Szerző: mlaszlo
 
admin írta:Az is kellemes tud lenni, amikor kilépsz a kocsiból és a peron és a kocsi közti résen érzed, hogy milyen forró levegő jön fel, már közel jár az egész ahhoz, hogy kigyulladjon. Ez egyébként nem minden szerelvényen tapasztalható, tehát nem hiszem, hogy természetes jelenség lenne. Szerintem ez pl. azért baj, mert a programsínen 1 cm vastagon áll a gyúlékony olajsár, bár nem vagyok szakértő.

Ehhez képest csak apró esztétikai probléma, hogy a kocsik rohadnak, szétesnek.

A moszkvai metró is 35-40 éves, de ott legalább új a pálya, le vannak festve a hasonló korú és majdnem teljesen ugyanilyen szovjet kocsik, a technikai eszközöket karbantartják, cserélik, az alagutat tisztítják stb. Pénz ott sincs több, viszont 12 vonal van. :)

Itthon meg az utastájékoztató hang cseréje fontosabb volt, igaz az is csak egy szerelvényen sikerült. :)
Ilyesmit én is tapasztaltam, sőt tavaly nyáron többször előfordult, hogy ilyen vékonyabb talpú cipőben éreztem, hogy a kocsi padlója forró volt az utastérben, teljesen átmelegedett a cipő is.

Igazad van, nálunk az a baj, hogy akkor újítanak fel valamit, amikor már teljesen elhasználódott, szétesik, esetleg már életveszélyes. Ha megfelelő lenne a karbantartás biztos nem lenne probléma.

Prágában is közlekednek a mieinkhez hasonló metrók, szerintem azok se lehetnek sokkal fiatalabbak, mint amik nálunk járnak, mégis össze se lehet hasonlítani őket a BKV-s kocsikkal:
http://www.youtube.com/watch?v=33C-vWr6PqA

De nem csak a metrókkal van gond. A 4-5 éves Volvo buszok is borzalmas állapotban vannak, mintha már 20 éves leharcolt buszok lennének.
 #70398  Szerző: markfelt
 
Az is kellemes tud lenni, amikor kilépsz a kocsiból és a peron és a kocsi közti résen érzed, hogy milyen forró levegő jön fel, már közel jár az egész ahhoz, hogy kigyulladjon. Ez egyébként nem minden szerelvényen tapasztalható, tehát nem hiszem, hogy természetes jelenség lenne. Szerintem ez pl. azért baj, mert a programsínen 1 cm vastagon áll a gyúlékony olajsár, bár nem vagyok szakértő.

Ehhez képest csak apró esztétikai probléma, hogy a kocsik rohadnak, szétesnek.

A moszkvai metró is 35-40 éves, de ott legalább új a pálya, le vannak festve a hasonló korú és majdnem teljesen ugyanilyen szovjet kocsik, a technikai eszközöket karbantartják, cserélik, az alagutat tisztítják stb. Pénz ott sincs több, viszont 12 vonal van. :)

Itthon meg az utastájékoztató hang cseréje fontosabb volt, igaz az is csak egy szerelvényen sikerült. :)
 #70397  Szerző: mlaszlo
 
admin írta:http://index.hu/belfold/budapest/2011/0 ... etrokocsi/

Nem életbiztosítás a 3-as metrón utazni, én legalább napi 4× teszem, bár újabban előszeretettel járok alternatív (akár hosszabb menetidejű) útvonalakon, villamossal és/vagy busszal, ami persze szintén nem életbiztosítás, de valamivel jobb. Szerintem nem kell 1 év és történni fog - akár - egy hasonló baleset, csak akkor mondjuk nem üres kocsival.

Nem tudom mi lett volna, ha ez a tűzeset mondjuk egy tömött, reggel 7-es szerelvényen történt volna, de hogy emberek halnak meg, az zicher.

Ja de bocs, biztonságos, hát persze. Vitézy Dávid nyilván sokat metrózik.
Több helyen is olvastam már, hogy hozzáértők szerint annyira rossz állapotban van a 3-as metróvonal, hogy majd előbb-utóbb valamilyen akár áldozatokat is követelő baleset is bekövetkezhet.
Alig egy órával az eset előtt voltam az Árpád hídnál a metróval. Ha lehet ezek után én is mellőzöm a 3-as metrót, utasként sem látszik biztonságosnak, némelyik megálló között úgy ugrálnak a kocsik, hogy csodálom hogy még nem történt kisiklás az alagútban.
Visszafelé az 1-es villamossal jöttem, hát azzal is öröm utazni, csodálatos állapotban van annak is a pályája, elég vicces volt nézni a vezetőt, ahogy a rugós széken ugrált a fülkében a jó minőségű síneken.
Nem baj, lesz 4-es metrónk, a többi BKV vonal meg kit érdekel.
 #70396  Szerző: markfelt
 
http://index.hu/belfold/budapest/2011/0 ... etrokocsi/

Nem életbiztosítás a 3-as metrón utazni, én legalább napi 4× teszem, bár újabban előszeretettel járok alternatív (akár hosszabb menetidejű) útvonalakon, villamossal és/vagy busszal, ami persze szintén nem életbiztosítás, de valamivel jobb. Szerintem nem kell 1 év és történni fog - akár - egy hasonló baleset, csak akkor mondjuk nem üres kocsival.

Nem tudom mi lett volna, ha ez a tűzeset mondjuk egy tömött, reggel 7-es szerelvényen történt volna, de hogy emberek halnak meg, az zicher.

Ja de bocs, biztonságos, hát persze. Vitézy Dávid nyilván sokat metrózik.

Minimum 12 év lenne a felújítás? :)
Tehát 2023-ban még mindig ezek a szerelvények közlekednek? Belegondolni is rossz.

Egyszerűbb lenne az egészet lezárni és hagyni a fenébe.
 #68239  Szerző: DWC
 
racist írta:Ha már itt tartunk, szerintem meg éjszakai metró kéne. Persze tudom, ez baromi drága, de a jegy meg a bérlet is az...
Nem biztos, hogy hülyeség lenne fél óránként, óránként egy. Az éjszakai jegy úgyis drágább, akkor meg már ne kelljen nyomorogni a buszokon, amik garantált városnézést nyújtanak, mivel ott is járhatsz a segítségükkel, ahová soha nem akartál eljutni.. Lásd Kossuth Nyomda -> Soroksár Központi Raktárak 2 óra éjszaka, nappal sztem max. másfél :gülü2:
 #68236  Szerző: racist
 
Ha már itt tartunk, szerintem meg éjszakai metró kéne. Persze tudom, ez baromi drága, de a jegy meg a bérlet is az...
 #68228  Szerző: DWC
 
mlaszlo írta:...
Szerintem azokat a fél-1 perceket is meg lehet majd érezni a 2-es esetében.
Ami nagyon kéne - szerintem legalábbis -, az egy busz- esetleg villamos) járat az Üllői útra.
 #68222  Szerző: mlaszlo
 
DWC írta:
Jajj, de jó, akkor még "kellemesebb" reggeli heringparty-k lesznek :wailing: Jobb ha rászokok a Beöthy utca-Boráros tér gyalogtúrára. (Mivel a 23, 54, 55-ös buszokra szintén alig lehet felférni.)
Megjelent egy újabb cikk ezzel kapcsolatban:
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page ... meterkonyv

Ebben már próbálnak finomítani, azt írják észrevehetetlen lesz a ritkítás, mert nem 3 percenként jár majd, hanem 3-4 percenként, de ha kiszámoljuk, akkor ez is 15-20%-os kapacitáscsökkentést jelent egy órában.
A 7-es buszokat meg sűríteni akarják, pedig ott nem feltétlen arra lenne szükség, hanem a járatok egymáshoz hangolását javítani. Azzal védekeznek, hogy a városi közlekedés sajátosságai miatt keletkeznek nagyobb lyukak a követésben, pedig napközben számtalanszor előfordul, hogy már a végállomásról egymás után küldik el őket.
A másik meg, hogy bevezették ezt az újfajta menetrendi táblát, hogy minden megállóba az aktuális indulási időpontok szerepeljenek, ennek sincs semmi értelme, ha nem tartják a menetrendet, pl. a 103-as 99%-ban teljesen más időpontban indul napközben, mint ahogy kellene.
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 219