Oldal: 19 / 402
Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 11:21
Szerző: Glenn
Én annak idején nemcsak a panelt szedtem ki, hanem a menetes részt is. Betettem helyére egy "beütős anyát", amit szilikonnal rögzítettem és egy régi hosszú Renault antennapálcát tekertem bele.

Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 11:13
Szerző: LuciFerko
Hát webáruházakban nem létezik ilyen, akkor az lesz, hogy veszek egy 80 centis acél pálcát és belevágom a menetet.
Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 10:33
Szerző: Glenn
Valahogy így, igen.

Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 10:32
Szerző: LuciFerko
Akkor kell vennem egy 80 centis kompatibilis antennát, és kikapni az erősítőt?

Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 10:09
Szerző: Glenn
LuciFerko írta: ↑2019.05.05. 10:02Igen, rövid (kb 30 cm) de FM-en iszonyat jó, azért kocsiban ezt többet hallgatom, mint az AM-et
Ez a lényege, az AM-vétel csak egy plusz szolgáltatás. Én régen kibeleztem egy erősítős talpat és rátettem egy hosszú pálcát. A rádión kikapcsoltam az antennatápot, utána az AM hasított, de az FM is jó maradt a nagyobb hatásos hossz miatt. Esztétikai oka van annak, hogy kicsi pálcát használnak gyárilag, sőt felső kategóriás autókon nincs is antenna, hanem a hátsó ablakfűtés van kicsatolva. Az Omegámon olyan volt, hát helyi vételre megfelelt, de a DX felejtős egy olyannal.
Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 10:02
Szerző: LuciFerko
Glenn írta: ↑2019.05.05. 09:55
LuciFerko írta: ↑2019.05.05. 09:50Skoda Fabia, 2007-es kiadás.
Azon szerintem már a rövid erősítős antenna van, ugye? Az nem az igazi AM-re. Saját autórádiót tettél be, ha jól tudom (Sony). Én a helyedben lekapnám tövestől az antennát és tennék a helyére egy erősítő nélküli hosszú pálcát. AM-en biztos sokkal jobb lenne.
Igen, rövid (kb 30 cm) de FM-en iszonyat jó, azért kocsiban ezt többet hallgatom, mint az AM-et

Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 09:55
Szerző: Glenn
LuciFerko írta: ↑2019.05.05. 09:50Skoda Fabia, 2007-es kiadás.
Azon szerintem már a rövid erősítős antenna van, ugye? Az nem az igazi AM-re. Saját autórádiót tettél be, ha jól tudom (Sony). Én a helyedben lekapnám tövestől az antennát és tennék a helyére egy erősítő nélküli hosszú pálcát. AM-en biztos sokkal jobb lenne.
Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 09:50
Szerző: LuciFerko
Glenn írta: ↑2019.05.05. 09:25
LuciFerko írta: ↑2019.05.05. 09:21Kocsiban neked nem keveredett a kettő? Sajnos nekem kocsiban kb süket az LW. Nem sikerült még rájönnöm, hogy miért.
Érdekes, de nem emlékszem kavarra. A jó kis Pioneer autórádióm a saját magam által tetőbe fúrt hosszú pálcával csodát tett az AM sávokon. Ma már autóban nincs is LW, de a gyári erősítős antenna is alkalmatlan a távolsági vételre.
Nem tudom, milyen autód van, de egyes típusokban az erősítő csak az FM sávot viszi.
Skoda Fabia, 2007-es kiadás.
Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 09:25
Szerző: Glenn
LuciFerko írta: ↑2019.05.05. 09:21Kocsiban neked nem keveredett a kettő? Sajnos nekem kocsiban kb süket az LW. Nem sikerült még rájönnöm, hogy miért.
Érdekes, de nem emlékszem kavarra. A jó kis Pioneer autórádióm a saját magam által tetőbe fúrt hosszú pálcával csodát tett az AM sávokon. Ma már autóban nincs is LW, de a gyári erősítős antenna is alkalmatlan a távolsági vételre.
Nem tudom, milyen autód van, de egyes típusokban az erősítő csak az FM sávot viszi.

Re: AM-DX
HozzászólásElküldve:2019.05.05. 09:21
Szerző: LuciFerko
Glenn írta: ↑2019.05.05. 09:16
De klassz freki volt ez úgy húsz éve. Éjszaka szinte csak ezt hallgattam a kocsiban.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_252
Én is hallgattam, a Panasonic táskarádiómon

Ha DNY-re fordítottam az arab jött, ha ÉNY felé, akkor az Atlantic

Kocsiban neked nem keveredett a kettő? Sajnos nekem kocsiban kb süket az LW. Nem sikerült még rájönnöm, hogy miért. Csak erős zaj jön rajta.